Milcovul, iulie-septembrie 1970 (Anul 3, nr. 298-375)

1970-09-19 / nr. 366

1 i MILCOVUL pag. 2I O NOAPTE, LA SERVICIUL EVENIMENTE Telefonul ofițerului de serviciu, de la Inspectoratul județean de miliție (2188) sună prelung : — Da, miliția! ...Peste cîteva minute, o mașină, purtîm însemnele acestei instituții de stat, ieși pe poartă. Folosindu-se de sirenă — acolo unde circulația era mai aglomerată — autovehiculul părăsi, în scurt timp, drumul național E 20. Cînd am ajuns la Jorăști—Vînători, încă nu se întunecase. In fața unei case era adunată multă lume. Cîțiva lucrători de miliție mențineau ordinea. Chiar la intrarea în curtea casei cu pricina, acoperit cu un plodt, era un om. Un om mort. Un tractor și o remorcă staționau în poziții diferite. Se fac măsurători, fotografii, sunt interogați martorii accidentului. Se reconstituie astfel circumstanțele în care viața unui om a fost curmată. Ce se întîmplase ? Tractorul condus de Ion Gavrilă de la I.A.S. Focșani (ferma Petrești), transporta balast din albia Siretului. Pe ulița unde ne aflam, remorca se desprinsese din sistemul de ancorare și, în mișcarea ei liberă spre dreapta, îl lovise mortal pe Vasile Neagu (68 ani), care-și vedea liniștit de drum... Il căutăm pe tractorist. Ion Gavrilă stătea ceva mai la o parte, cu capul în mîini. „Azi dimineață, am controlat starea tehnică a tractorului și a remorcii, repetă el pentru a zecea oară. N-aveau nimic..." Și totuși, cauza accidentului e defecțiunea tehnică. Expertiza, ce urma a se efectua, avea să aducă mai multă lumină asupra cazului, în sensul stabilirii responsabilităților în acest accident soldat cu o victimă omenească. După această introducere de... atmosferă, îl încunoștiințăm pe cititor, că ne aflam la miliție. Nu din dorința de senzațional, așa cum s-ar putea crede, ci de a „filma" pe viu evenimentele unei nopți. Deoarece, așa cum unitățile spitalicești asigură gardă permanentă, veghează neîntrerupt la sănătatea oamenilor, așa și miliția exercită continuu funcțiile sale de apărare a liniștii, ordinii publice de apărare a proprietății socialiste și particulare, de prevenire, a oricărui act care ar contraveni comandamentelor majore ale societății noastre. De la intervențiile hotărîte, energice ale lucrătorilor de miliție, pînă la discuțiile cu cei care într-un fel sau altul greșesc, sînt utilizate toate modalitățile educative dar, în același timp, și represive (cînd e cazul), prevăzute de lege. Nu le vom da aici numele celor care au asigurat în acea noapte „garda" la serviciul evenimente, deși situațiile rezolvate de ei, sînt, nu de puține ori, spectaculare. Ii lăsăm în anonimatul muncii, al modestiei profesionale. Undeva, în fluxul circulației pietonale, o cetățeancă își făcea loc grăbită. Pe urmele ei se furișa un bărbat. Era tîrziu, după închiderea unităților comerciale și cetățeanca se grăbea să depună încasările provenite din vjnzare. Deodată, bărbatul care o urmărea pas cu pas, se apropie și... — Sunt ofițer de miliție, îi spune el, legitimîndu-se... Femeia era vizibil speriată. Avea în geantă 12 000 lei, fără ca cineva să o însoțească, așa cum spun instrucțiunile. In această situație, patrula mobilă care întreprindea o acțiune cu caracter preventiv, a surprins cîțiva salariați ai O.C.L. produse industriale, ce transportau valorile monetare fără nici un fel de securitate. Deficiențe de acest ordin persistă în mod inexplicabil la sus-citata organizație comercială care, sperăm, va lua neîntîrziat măsurile corespunzătoare, privind siguranța transportului valorilor bănești.* — M-am întors acasă după o săptămînă. Lucrez în Insula mare a Brăilei (stat șef de șantier), ne spune pe drum Dumitru C. Cînd aici, ce credeți că mă aștepta ? Răspunsul îl aflăm intrînd în una din casele de pe strada Mărăști. Pe un scaun, păzit de doi oameni, ocupa loc un individ îmbrăcat sumar. — Cum te cheamă ? — Sandu M. E din Buciumeni-Galați și lucrează la lotul de hidroameliorații din Jariștea. — Ce căutai în această casă? — M-a invitat doamna C... Femeia, soția lui D. C. fumează. Nu spune nimic. Sandu M. fuma și el. Dincolo, în dormitor, băiatul familiei C. e speriat. (Are numai 10 ani). Se speriase atunci cînd tatăl său, unchiul și bunicul îl scoaseră din... șifonel pe S. M. . ... Soțul nevinovat se exprimase cu regret: „De 16 ani, de cînd sîntem căsătoriți, numai necazuri am avut cu ea..." Iată finalul unei căsătorii care a „scîrțîit" de la început. Se încheie proces-verbal. E necesar un asemenea act pentru deschiderea acțiunii de divorț... O dată cu noi, părăsește imobilul și amorezul de ocazie, „fericit" cu cît scăpase ! Are și el familie, copii. Grotescul situației repugnă! Reținem cuvintele pe care le-a spus, la plecare, lucrătorul de miliție familiei C.: „Vă rog să evitați certurile, bruscările pentru a nu tulbura odihna celorlalți cetățeni din curte. Acestea nu ajută acum, la nimic..." E trecut de miezul nopții. Sîntem în așteptarea unor „musafiri". In încăpere sînt introduși, unul după altul vreo 15 indivizi cu un comportament îndoielnic, mulți dintre ei tineri. Unii n-aveau asupra lor acte de identitate, alții fără ocupație „populaseră" gara sau parcul. Cîțiva sînt „clienți" ai miliției. — Cu ce te ocupi? îl întrebăm pe Ion Dudu, un tînăr de 18 ani. — Sînt boxer. La fel ca el, fără ocupație, sînt și F.nrică Croitorii Costache Stanciu, Gh Bălălău și alții. Rătăciți pentru moment pe cărările vieții, acești oameni în procesul muncii ar îndoi fierul în mîini. Se complac însă în letargia vieții de azi pe mîine, trăiesc din diverse expediente. Sînt invitați în a doua zi să se prezenteze la miliție pentru a fi ajutați să-și găsească un loc de muncă, să se integreze și ei în activitatea socială. Din rapoartele telefonice sosite în ultimele ore ale nopții, desprindem o multitudine de fapte, dar mai ales de aspecte care scapă la prima vedere. Undeva, un cetățean fusese împiedicat să se sinucidă, într-altă parte, Vasile Oprea, șef de echipă la C.A.P. Focșani, a vătămat grav cu securea pe un altul surprins la furt de struguri, deși victima, Vasile Baciu, fusese imobilizată de către paznici. Pentru aceasta, V. Oprea va răspunde penal. (La locul infracțiunii se deplasase echipa operativă). Trei colegi de serviciu, șoferi la întreprinderea de industrie alimentară — Ilie Bucur, Dumitru Sava, Cristea Rusu — se încaieră după ce au consumat băuturi alcoolice, într-un restaurant. Intervenția operativă a doi ofițeri de miliție, restabili liniștea. Bătăușilor li s-au aplicat imediat amenzi contravenționale între 500—2000 lei. i Ne-am încheiat noaptea de gardă la serviciul evenimente cu sentimentul tonifiant al siguranței, acea siguranță pe care ți-o dă certitudinea deplinei libertăți, a exercitării ei reale, garantate de lege. Munca, liniștea, viata cetățenilor, sunt vegheate în orice moment, astfel ca nimeni și nimic să nu le știrbească! Al. CRIHANA Radu VORNICU AL MILIȚIEI * * • urmări din pag. I O urmări din pag. I O urmări din pag. I Refuzurile de calitate și implicațiile lor putul anului 2011 refuzuri de plată Sigur, această situație a adus numeroase perturbări în circuitul economic, complicând, deosebit de mult lucrările de birou ale unor categorii de salariați și trimițînd inutil în delegație pe alții. 4 .După o analiză făcută în cadrul Cabinetului județean de organizare a producției și a muncii, de la începutul acestui an, pentru clarificarea refuzurilor de plată și calitate în unitățile industriale ale județului au fost folosite un număr de 1 861 zile-om-delegație făcute de 87 salariați. Numai cu cheltuielile de deplasare și transport s-au consumat peste 110 000 lei, iar pentru cele de manipulări și recondiționări, aproape 400 000 lei. Bonificațiile acceptate de întreprinderi pe baza constatării și recunoașterii produselor de calitate necorespunzătoare se ridică la peste 380 000 lei, iar imputațiile care s-au făcut pentru toate refuzurile arătate mai sus se ridică numai la 6,1 la sută din valoarea lor. De menționat este și faptul că unele din aceste imputații au avut caracter formal, căci 39,8 la sută din ele au fost anulate fără drept de preîntîmpinare, prin acțiuni contestatorii, la nivelul comisiilor de judecată din întreprinderi. In fața unor astfel de realități considerăm imperios necesar ca în întreprinderi să se permanentizeze un înalt simț de răspundere la toate nivelele în îndeplinirea sarcinilor și atribuțiilor profesionale. Este mai mult decît necesar să se aplice cu toată hotărîrea prevederile legilor în vigoare care reglementează modul exemplar în care trebuie îndeplinite obligațiile de muncă atît în ceea ce privește disciplina propriu-zisă de producție cît și mai ales aceea referitoare la îmbunătățirea necontenită a calității produselor. De asemenea, se impune crearea în toate secțiile și sectoarele de producție a unei opinii de masă favorabile realizării produselor de cea mai bună calitate. Nu ne putem și nici nu trebuie să ne declarăm de acord cu unele cadre tehnice din unele sectoare și produri ale Fabricii de confecții din Focșani, care susțin că nivelul calitativ al producției este treaba controlorilor de calitate și nu a muncitorilor producători ai acesteia. Conducerile și specialiștii din întreprinderile județului nostru trebuie să militeze mai mult și hotărît pentru realizarea și generalizarea unui control integral al calității, prin aceasta înțelegîndu-se ca personalul serviciilor C.T.C. să fie folosit apat muH în operațiunile de control în fazele finale ale proceselor tehnologice, iar controlul interfaic și fazic să fie făcut ,și să aparțină muncitorilor și personalului tehnic din secțiile și sectoarele respective de producție. Numai așa vom reuși să lărgim la maximum sfera de competență și numărul personalului direct productiv, micșorînd necontenit numărul personalului auxiliar care încarcă mult prețul de cost al producției, aceasta fiind de fapt calea cea mai scurtă spre o creștere efectivă și susținută a rentabilității. Privește cu indiferență pradă ciorilor. Știuleți întregi au fost văduviți de boabe. Dar cooperatorii de la brigada Petrești așteaptă. Așteaptă, iar 53 de hectare ce vor trebui să primească sămința de grîu, „poate vor fi eliberate și pregătite pînă la 1 octombrie“.Presupunerea aparține brigadierului Cristea Sîrbu). Brigăzile I Vînători, a IV-a și a V-a (Jorăști) au terminat de treierat floarea-soarelui. Dar 200 hectare, pe întreaga cooperativă, așteptau să fie eliberate de tulpini și terenul pregătit pentru însămînțatul griului. Ca să nu mai vorbim de faptul că terenurile ce trebuiau eliberate de porumb aveau pretutindeni aspectul unor depozite furajere aflate în dezordine. Este cazul ca, consiliul de conducere al C.A.P. Vînători să întreprindă cu maximum de operativitate măsurile, privind continuitatea fluxului tehnologic care va asigura griului un pat germinativ bine pregătit și executarea semănatului în condiții optime și mai ales, in perioada stabilită. Există lipsuri din... abundență Stavarache, președintele cooperativei de consum ne-a relatat o stare de lucruri puțin credibilă. In mod normal, anumite mărfuri, cooperativa le primește prin depozitul de la Sihlea. De multe ori însă, cooperativa de consum Sihlea „uită" să livreze celei din Dumbrăveni cota de mărfuri — în special din cele ușor vandabile — pe care le desface direct din depozit. Așa se face că cetățenii din Tîmboiești, Bordești sau Dumbrăveni parcurg 10—15 kilometri pentru a-și putea procura cele necesare. Lacunele aprovizionării defectuoase afectează mai toate unitățile cooperativei din Dumbrăveni. Cofetăriile n-au avut nici ele toată vara — și nu au nici acum — înghețată. Se aduce numai o treime din necesarul de prăjituri solicitate prin notele de comandă, lipsesc de asemenea sucurile, bomboanele („Vinga", cu lapte, cu ciocolată, covrigii, biscuiții etc. După produsele ce le desfac, cofetăriile s-ar putea numi, cel mult, modeste chioșcuri de desfacere a dulciurilor. Aprovizionarea cu rechizite școlare a fost lăsată și ea la voia întîmplării. Mercelogul cooperativei, tovarășul Melu Barbu, a făcut pe data de 4 septembrie formele de ridicare a anumitor cantități de rechizite școlare de la IJECOOP. Motivînd lipsa mijloacelor de transport, serviciul aprovizionare și desfacere al acestei întreprinderi a expediat spre Dumbrăveni rechizite abia în 14 septembrie, deci numai cu o singură zi înaintea deschiderii anului școlar. Adăugind la toate acestea opinia cîtorva zeci de cetățeni pe care i-am consultat în legătură cu satisfacerea de către cooperativă a cerințelor comerciale ale populației, opinii ce evidențiau toate lipsurile mai sus menționate, ajungem la concluzia că, deși printre fruntașe, cooperativa de consum din Dumbrăveni nu reușește să satisfacă la nivelul cuvenit cererile cumpărătorilor. De altfel, tovarășul Lazăr Aldea, șeful contabil al cooperativei, ne-a declarat că dacă NECOOP-ul ar expedia cu regularitate mărfurile solicitate, unitățile comerciale ar fi mult mai bine aprovizionate, iar planul de desfacere ar putea fi cu mult depășit. Oare conducerea IJECOOP-ului este preocupată numai de realizarea sarcinilor de plan — pe care, de altfel, le considerăm pentru cooperativa din Dumbrăveni mult sub posibilități — nu și de satisfacerea cerințelor populației? în ceea ce privește aprovizionarea cu mărfuri, IECOOP-ul s-a dovedit în acest an pentru cooperativa din Dumbrăveni o „mamă vitregă". Sîntem de părere că o reconsiderare a actualului sistem de aprovizionare și desfacere a mărfurilor este strict necesară. In acest domeniu, cerințele cumpărătorilor sînt singurele linii de ghidaj. Așteptăm deci, o eliminare neîntîrziată a tuturor deficientelor mai sus semnalate și repunerea în drepturile firești a sarcinii unităților comerciale de pe raza comunelor deservite de cooperativa de consum din Dumbrăveni. MEMENTO MEMENTO SERAGȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA: FocșanL strada Mihail Koaalnicea»« 7 tollman«» 1579, 3035, 2174, 2098 INIMI „CARITABILE" (După cut se vede, afirmația e plină de mister. Ce anume sarcini i-o fi „trasat" conducerea în afara acelora „pe linie" de producție?). Iar mai departe, ca o apoteoză a observațiilor scrise pînă aici: „Tov. Purcel Neculai este un tovarăș bun de muncă, cinstit, un om care face cinste unității noastre". Observați pină la ce punct imposibil au împins gluma? Potrivit opticii dumnealor, infractorii, aceia care — este un fapt cunoscut nu de azi, de ieri — afectează prestigiul întregului colectiv unde au săvîrșit faptele, de astă dată fac cinste întreprinderii! Sau, alt caz. De astă dată un furt. Tractoristul Alexe Stan din Slobozia- Ciorăști, salariat la ferma nr. 6 Armenia Î.A.S. Focșani, sustrage în primăvara acestui an un număr de spalieri, aparținînd fermei. Și de atunci nu poate fi tras la răspundere, pentru că cei obligați a da relații, trimit adrese contradictorii, care cuprind constatări și observații eronate, unele dintre ele frizînd absurdul. Intr-o hîrtie, trimisă cu cîteva luni în urmă de conducerea fermei, cităm că „nu s-au dat nici un fel de aprobări pentru luarea spațierilor și deci faptul constituie furt". In alta însă, (cu numărul 3616 din 31 iulie a.c.) citim stupefiați: „Tovarășul Stan Alexe este un tovarăș bun, muncitor, cinstit (!) își respectă cu conștiinciozitate programul de lucru (în ziua cînd furase spalierii lipsise de la program, preferind să-și vadă, cu tractorul fermei, de interesele personalei). In toată perioada, de cînd lucrează la noi, numitul nu a avut abateri grave(V), respectă prevederile regulamentului de ordine interioară (foarte interesant, noi știam că regulamentul îl obligă să apere integritatea avutului obștesc, să vină cu regularitate la serviciu etc.) și are un respect deosebit față de toți salariații fermei". Așadar, acesta e „simțul de răspundere", cu care șeful de fermă, inginerul I. Olăeru și economistul I. Ocheanu au înțeles să ofere relațiile cerute. Clemență? Se poate, uneori în viață e și ea necesară. Insă niciodată în asemenea cazuri. A apăra un infractor de răspundere, invocînd asemenea considerente este un gest care trădează lipsa de responsabilitate, înțelegerea deformată a unor fenomene sociale. Salariații care își închipuie că a apăra un individ de răspundere este un act caritabil, cad în greșeală de două ori. Greșesc în primul rînd față de acela pentru care pun „vorba bună" ca și cum apărarea lui de răspundere ar fi ceva tămăduitor pentru conduita lui viitoare. Or, este știut că sancțiunile se aplică în scopul reeducării, a însănătoșirii climatului social. Rămînînd nepedepsit, făptuitorul riscă să repete fapta, poate cu cdesecințe mult mai grave pentru valorile sociale. Iar pe de altă parte, ei păcătuiesc față de societate, fața de aceia care le-au subcredințat mandatul de a veghea, între altele, și asupra integrității valorilor obștești. De aceea, considerăm că este necesar ca direcțiile sau factorii de răspundere ai întreprinderilor, care eliberează asemenea acte, să analizeze cu atenție și discernământ realitatea și obiectivitatea celor cuprinse în ele. PREAMBUL LA PRIMA ORA DE CLASA printre ele pe cele legate de debut. Mă frămlnt d Insă un grnd, cd trebuie să mă ridic, la înălțimea gentelor elevilor și, mai ales, col pentru ei, pentru colectivul In mijlocul căruia lucrez, trebuie să fiu o profesoară la fel de bună ca și cea pe care am inlocuit-o. Și asta, cere muncă, ambiție, dăruire, ințelegere și alte multe și multe lucruri. Dar mă voi strădui... — In ce s-a materializat timpul pe care l-ați petrecut în comună de la venire și până la această primă oră la clasă ? — Iu extrem de multe lucruri așa că, fără voie, voi omite cred unele dintre ele. Organele puterii locale și colegii m-au ajutat să-mi găsesc o gazdă aici Infsat, pentru că nu-mi place să fac naveta, să consum fără rost din timpul liber pe care 11 am. Apoi mi-am făcut planificarea la obiectele pe care le am de predat, planurile de locțil corespunzătoare, mi-am pregătit materialul didactic necesar experiențelor din primele ore de curs, am aranjat unele lucruri în laborator. Așa a trecut timpul... — Dacă aș fi unul din viitorii dv. elevi și aș sta undeva intr-o bancă din clasa a IX-a, ce mi-ați dori ? — Să spuneți că v-a venit la clasă o profesoară bine pregătită. — iar dumneavoastră ? — Să las la clasă 28 de elevi cu lecția Înțeleasă. — Cred că ambele lucruri sunt posibile. Dar pentru că nu sunt elevul dv., vă doresc să te Împliniți din prima zi. Urarea, tăcută pe fondul cunoscut al semnalului de clopoțel ce anunță recreația, mi s-a părut că-și pierde din dimensiunile ei exacte. A fost doar o impresie. Pe culoarul școlii, o profesoară, doar una din cele peste două sute de cadre care în acest an școlar au pășit pentru prima oară pe drumul ce duce la catedră, merge cu siguranță și hotărîre. In confruntarea care sa va consuma peste cîteva clipe dintre lumea profesorului și cea a elevilor se vor contura dimensiunile profesionale și imorale ale unui nou om. Nu mai așteptăm. După acel ..bună ziua* afli de cunoscut, dar sensibil schimbat, 28 de perechi de ochi vor găsi In cunoștințele noii profesoare izvorul tulburător care-i va ademeni și ajuta să se împlinească. Un nou dascăl la catedră este pretutindeni un nume pe care ne permitem să-l fixăm cu majuscule. tv SIMBATA 19 SEPTEMBRIE PROGRAMUL 1 16.00 Deschiderea emisiunii. Atletism. 17.00 Emisiune în limba germană. 18.00 Continuarea transmisiunii atletism. 19.15 Anunțuri — publicitate. 19.20 „1001 de seri“. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Tele-enciclopedia. 21.00 Film serial: „Incoruptibilii“. 21.50 Bună seara, fete I Bună seara, băieți ! 22.50 Telejurnalul de noapte. Telesport. 23.05 Petrecere la... „Bucur”. 23.30 închiderea emisiunii programului I. DUMINICA 20 SEPTEMBRIE PROGRAMUL 1 ».00 Deschiderea emisiunii. — Matineu duminical pentru copii și școlari. — Noile aventuri ale echipajului Val Vîrtej — „Fantoma feniciană”. 10.00 Viața satului. 11.15 In reluare la cererea telespectatorilor. Selecțiuni din concertul susținut de Salvatore Adamo la București. 12.00 De strajă patriei. 12.30 Emisiune în limba maghiară. — însemnări săptămînale. — Cronica Concursului și Festivalului internațional „George Enescu“. Dialog literar : Poetul Sándor Kanyadi. — Anul Bartók. Dansuri românești de Bartók în interpretarea lui Ștefan Ruha. — Reportajul săptămînii. In mijlocul minerilor din Valea Jiului. — Cîntece și dansuri populare. — Emisiune pentru copii: „Cojocelul fermecat“ (V). 14.15 Cuplajul interbucureștean la fotbal . Progresul—Dinamo și Steaua — Rapid. Transmisiune directă de la stadionul „23 August“. 18.00 Studioul „N”. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Pe strune de vioară... Program interpretat de cîțiva dintre violoniștii virtuoși din diferite regiuni ale țării. radio SIMBATA 19 SEPTEMBRIE PROGRAMUL I 5.05— 6.00 Muzica dimineții. 6.05— 9.30 Muzică și actualități. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 9.30 Miorița. 10.05 Piese instrumentale. 10.30 Din țările socialiste. Emisiune de la Moscova. 11.05 Te cîntăm studenție — muzică ușoară. 11.18 Dansuri simfonice. 11.45 Sfatul medicului. 11.50 Cotele apelor Dunării. 12.00 Arii din opere. 12.15 Melodii de Vasile Veselovski. 12.30 întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.10 Avanpremieră cotidiană. 13.22 Muzică ușoară. 13.30 Radioclub turistic. 13.50 Cîntă Maria Badiu. 14.00 Caleidoscop muzical. 14.40 Muzică populară. 15.00 Concursul și Festivalul internațional „George Enescu“, 15.30 Flori pentru tine — muzică ușoară 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16.20 Radio-divertisment muzical. 19.00 Gazeta radio. 19.30 Cîntece de nuntă și jocuri populare. 20.05 Tableta de seară. 20.10 Cintă Gică Petrescu. 20.20 Argheziană. „Hora în grădină“. 20.25 Zece melodii preferate. 21.00 în jurul globului. 21.20 Șlagăre în interpretări orchestrale. 21.30 Moment poetic. „Sonete de Michelangelo“. 21.35 Solista serii. Nicoleta. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 22.20 Sport. 22.30 De toate pentru toți... turiștii. 23.00 Expres melodii. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. cinema SIMBATA 19 SEPTEMBRIE Cinema UNIREA Focșani — „Întoarcerea doctorului Mabuse“. Cinema FLAGARA Focșani — „Bănuiala“. Cinema POPULAR Adjud ---„Splendoare în iarbă“ . Cinema LUMINA Mărășești — „Operațiunea Leontina". Cinema POPULAR Panciu — „Stăpîn pe situație“. Cinema VICTORIA ”dobești — „Salariul groazei“. N.R. J Ziarul pu-și asuma răspunderea față de eventualele schimbări un program de 20.25 21.00 22.15 22.40 23.00 MEMENTO MEMENTO MEMENTO „Croazieră de iarnă“. Ecranizare a studiourilor britanice, după o nuvelă de Somerset Maugham. Concertul Orchestrei simfonice a Filarmonicii „George Enescu“. Telejurnalul de noapte. Sport. Recital Dorin Anastasiu: închiderea emisiunii programului 1. i Sîmbata 19 septembrie 1970( In „Cupa R.S.R." la fotbal O VICTORIE DE PRESTIGIU „Luceafărul“ Focșani ■ „Șoimii“ Buzău 4-0 (1-0) După o comportare remarcabilă In compania formației „Dacia" din Galați, in cadrul „Cupei R.S.R." la fotbal, „Luceafărul" Focșani a reușit să surclaseze de data aceasta un adversar mult mai valoros, liderul diviziei C, „Șoimii" Buzău. Jucînd cu mult aplomb, insistlnd la fiecare minge și speculînd greșelile și punctele slabe ale adversarilor lor, elevii antrenorului Gheorghe Ciungu au fost răsplătiți pentru victoria obținută, la capătul celor două reprize de fotbal spectaculos, cu aplauze la scenă deschisă, atît din partea suporterilor prezenți în număr mare la acest meci, cît și de propriii lor adversari. Hotărîți fiind să tranșeze victoria în favoarea lor, fotbaliștii focșăneni, încă din primele minute, pun stăpînire pe joc, asaltînd continuu buturile apărate de Tudorache („Șoimii" Buzău). . Una din pasele precise la intersecție ale coordonatorului formației noastre, Bosnea, îl pune în minutul 5 pe Dumitrescu în poziție ideală de gol, dar șutul slab al acestuia este reținut cu ușurință de portarul oaspeților. Localnicii au avut în continuare numeroase ocazii de a înscrie, în urma unei dominări teritoriale destul de clare, dar pripeala lui Bosnea (min. 10) care trimite în bară, imprecizia lui Dumitrescu (min. 17) care de la numai șase metri trage cu mult pe lîngă poarifi și ocaziile aceluiași Dumitrescu, din minutele 19, 20 și 37, rămase și acestea nefructificate, îi determină pe unii dintre spectatorii prezenți în număr mare în tribune, să părăsească dezamăgiți stadionul „23 August“, în plină dominare a gazdelor, un contraatac al formației „Șoimii" din Buzău, purtat pe extrema stingă de Florea și încheiat cu șut-centrare, surprinde întreaga noastră apărare, dar nu însă și pe portarul focșănean Manole care, atent, culege balonul și-l trimite pînă la Bratosin. Centrarea acestuia îl găsește liber pe Dumitrescu, care șutează în unul dintre apărătorii oaspeți și de aici, mingea ricoșată este preluată in gol de Bosnea. Astfel, prima parte a întîlnirii se încheie cu rezultatul de 1—0 în favoarea echipei noastre care s-a dovedit a fi mai insistentă în atac și mai promptă în apărare. Pentru înclinarea balanței victoriei în favoarea lor, pornind de la clasica formulă tactică: „cea mai bună apărare este atacul", fotbaliștii noștrii inițiază tot mai multe acțiuni terminate cu șuturi puternice la poarta „Șoimilor". Rezultatul nu se lasă mult așteptat și în minutul 55 asistăm la înscrierea celui de al doilea gol al partidei, cînd Bosnea, printr-o lovitură plasată cu capul, fructifică centrarea ideală a coechipierului său, Olteanu. Celelalte două goluri sunt opera aceluiași Bosnea care, pe bună dreptate, a fost considerat de întreaga asistentă ca cel mai bun jucător pe teren. Iată succint filmul înscrierii golurilor 3 și 4: Minutul 64. Interceptând mingea expediată de Stamate, Bosnea profită de ezitarea fundașului Dobrin („Șoimii" Buzău) și printr-un șut bombă de la circa 26 metri, îl situează pe curajosul portar al oaspeților în postura de simplu spectator. Minutul 77. „Omul de gol" al focșănenilor, este semnatarul celui mai frumos gol al întîlnirii, înscris în urma unei curse în dribling, pe mijlocul terenului, cursă terminată cu un șut puternic și plasat la „paianjenul" drept al porții adversarilor noștri. Mihai Moraru din Ploiești ajutat la linie de Petre Enache și Ion Oprea, ambii din Focșani, au condus cu multă autoritate și competentă formatiile: „Luceafărul" Focșani, Manole, Stamate, Benea, Drăghici, Parmac, Bratosin, Bosnea, Dumitrescu, Olteanu, Gurgu, Iancu. „Șoimii" Buzău: Tudorache, Dobrin, Rădescu, Cornea, Nichifor, Bucșe, Popescu, Figrea, Toma, Chițu, Ene. ' S. SORIN G. POMPILIU IMCIM5BI Cumpăr motocicletă. Adresați Miron Vasile sir. Magheru, nr. 23, Focșani. știați că: Pentru întreținerea garderobei dv. este necesar să cunoașteți următoarele simboluri. Acestea se află pe etichetele prinse pe tricotajele și confecțiile din comerț. 1. spălare fără precauții speciale, chiar pină tn apropierea punctului de fierbere 2. spălare cu anumite precauții pînă la temperatura de 60 ° C—4. spălare cu grijă, cu apă ușor călduță 5. nu se spală 8. nu sînt necesare precauții speciale de călcare putîndu-se folosi fierul de călcâi pină la temperatura de 200 ° C și în cazul presei cu aburii 7. sînt necesare unele precauții, temperatura maximă fiind de 150 ° C (și in cazul presei cu aburi) 8. sînt necesare precauții speciale, temperatura, neputind depăși 120 ° C (și in cazul presei cu aburi) 9. nu se calcă 10. se curăță chimic, litera A, simbolizînd toți solvenții utilizați, inclusiv tricloretilena 11. se curăță chimic cu solvenți de categoria F și percloretilena. Nu poate fi folosită tricloretilena 12. se curăță chimic, utilizând benzină de extracție sau solvenți echivalenți 13. nu se curăță chimic 14. se poate folosi apa de Javel (clor) 15. nu se poate folosi apa de Javel (clor) Foate aceste simboluri le veti găsi pe orice produs textil și corespund cu cele prevăzute de Codul International pentru Indicarea modului de Întreținere a produselor textile. Ziarul care răspunde în fiecare dimineață la mii de întrebări ale oamenilor din fabrici, de pe ogoare, de pe văile Milcovului și Putnei, din laborator ori de la catedră — tineri sau vîrstnici ! ilcovul Vreți să fiți permanent informat ? Vreți să aveți in casă un sfătuitor ? ATUNCI, FACEȚI ABONAMENTUL DIN TIMP. Nu uitați ! Abonamentele se fac zilnic le feciorii poștali, la difuzorii din întreprinderi și Instituții sau directa oficiile poștale de pe toată raza Județului Vrancea, până la data de 27 a fiecărei luni iar pentru municipiul Focșani până la data de 29. TIPARUL I întreprinderea poligrafică Bacău A