Mişcarea, februarie 1920 (Anul 14, nr. 18-38)

1920-02-14 / nr. 25

Suulul Cinema „SIDOd“ nr 1 0 12 FEBRUARIE 1920 Lux Formidabil! La ora 3 şi 5 şi seara la ora 9 Montare uriaşă ! -----PREMIERA------(LA PHALENE) -----Celebră dramă în 5 colosale acte 5 al etern mlădietorului de suflete-----HENRY BATAILLE , Interprtarea cea mai ideală din ultimele şapte creaţiuni ale divinei LIDA BORELLY TELEGRAME DIN BUCUREŞTI — De la corespondentul nostru — Situaţia financiară a ţărei Retragerea coroanelor şi rublelor. Interpelarea din Senat. Răspunsul. DE LA SENAT In şedinta de eri s’au validat mandatele senatorilor reuşiţi in alegerile parţiale. Au fost validaţi averescanii aleşi la Prahova. D-nii Coandă şi dr. Beu au interpelat guvernul în chestiunea situaţiunei financiare şi a retragerei coroanelor şi rublelor. D. Vlad a răspuns că împrumutul intern ce se va face nu va servi la acoperirea cheltuelilor curente ale statului. Acestea vor fi acoperite din veniturile ordinare. Cu privire la retragerea coroanelor, ministrul de finanţe a anunţat că tratează un aranjament cu Banca Naţională care va fiplătit cu 30 la sută în lei, iar restul in bonuri de tezaur. In caz de nereuşita acestui aranjament cu Banca Naţională, statul va emite bilete pentru retragerea coroanelor. Amânarea Consiliului de miniştri Bucureşti.—Consiliul de miniştri ce urma să se ţie ieri îa Palat sub residenţia M. S. Regelui, a fost amânat. Din locuirea Comandantului Jandarmeriei Bucureşti.— D. general Ştefănescu, comandantul jandarmeriei a fost înlocuit. ■ * Nu se ştie încă cine va fi numit comandant în locul d-sale. Bolcevicii au ocupat Moghilew Buc. — Guvernul a fost înştiinţat alaltăeri în mod oficial că trupele bolcevice au ocupat Moghilew-ul unde au impus populaţiunei un bir de 6 milioane. . Sosirea Comandantului armatelor navale la Bucureşti Buc. — D-l de Bon, comandantul armatelor navale franceze este aşteptat să sosească Duminică la Bucureşti. D-l de Bon care vine din Constantinopol, va avea o întâlnire cu contra-amiralul Fatou delegatul francez din comisiunea interaliată de la Budapesta, care sosește Duminecă la București. Declaraţiile lui Lloyd George Carnavon. — In Camera Comunelor Lloyd George a declarat că ordinea în Rusia nu va putea fi restabilită cu forţa. Situaţiunea va putea fi normalizată numai prin comerţ care va pune capăt atrocităţilor, jafurilor şi cruzimelor bolşevice. Procesul Caillaux Lyon.—Marţi începe în faţa Senatului procesul Caillaux. * Telefonul îaşi-Bucureşti Buc.—Cu începere de Marţi 10 Februarie firul telefonic Iaşi-Bucureşti a trecut de la Marele Cartier General la direcţiunea generală a poştelor şi telegrafelor. Firul telefonic este însă tot deranjat. Buc. Leul nostru la Paris •Leul nostru a fost cotat Marți la Paris 21. Ultime informaţiuni — Morile din localitate dispun de un stoc de 30 de vagoane de făină albă de ci. I. Primăria a autorizat pe morari să poată exporta din oraş această cantitate de făină. — Administraţia comunală a acordat 20 vagoane de grâu pentru populaţia evreiască în vederea paştelor, putând să macine această cantitate de grâu în orice condiţii. Şcoala secundară „Oltea Doamna“ face cunoscut tuturor elevelor că examenele scrise parţiale vor începe Luni 16 Februarie ora 8 dimineaţă. Amănunte vor fi afişate la Şcoala „Oltea Doamna“, toată ziua cu începere de Vineri dimineaţă 13 Februarie. — Pe ziua de 11 Februarie d. Lăbuşcă a fost numit custode al bibliotecilor seminariilor facultăţei de litere. — Următorii candidaţi au obţinut diploma de dr. în medicină: Diaca Lazar, Hurmuzache E., Zamfirescu Erna, Vissell Maria, Tudoranu Gh., Ecstein Luta, Cerchez V., Gheorghiu V. şi Oprescu Gh. — Administraţia instrucţiunei din Bucovina a comunicat Universităţei locale că nu acordă burse decât studenţilor de la medicină şi electrotehnică. — Senatul universitar întrunit în ziua de 10 Februarie a hotărât din nou recomandarea d-lui P. Dragomirescu ca profesor titular. Hotărârea senatului va fi înaintată ministerului cu rugămintea expresă de a aproba recomandarea făcută. Procesul lui Brăescu, autorul dublului asasinat din strada Toma Cozma, a fost eri amânat de Curtea cu juraţi. in urma cererei inculpatului de a i se admite noi martori. — D. N. A. Bogdan, ajutor de primar a sezizat comisia interimară de o propunere de modificare a regulamentului comunal pentru trăsuri. — Direcţiunea Liceului internat din Iaşi roagă pe toţi părinţii şi tutorii legali ai elevilor, foştii elevi ai şcoalei deveniţi majori, părinţii foştilor elevi, profesorii pensionari, şi pe toate persoanele şi instituţiile, carepoartă interes acestei şcoale să binevoiască a ne comunica de urgenţă, dacă doresc a face parte din comunitatea şcolară a Liceului Internat. Totodată mai roagă pe toate persoanele menţionate mai sus să [binevoiască a se întruni Duminică 15 Februarie a. c. ora 10 jum. în localul Liceului pentru alegerea comitetului școlar. — S’a găsit un plaid pentru voiaj. Proprietarul să se adreseze d-lui avocat D. Dimitriu str. Armeană No. 5. — MIŞCAREA COMERCIANŢILOR.— Eri a avut loc la Societatea de Gimnastică întrunirea comercianţilor cu scaţiul formărei sindicatelor comerciale pe bresle. A luat parte un mare număr de fruntaşi din toate ramurile comerciale, sporbesc d-nii R. Tuffii, I. Constanţiu, Brad, Blechman, Dr. Căpăţînă, Apostol arătând nevoia ca negustorii să se unească atât pentru apărarea intereselor de breaslă cât şi pentru a oferi guvernanţilor concursul în rezolvarea problemelor economice. Se hotărăşte ţinerea unei mari întruniri Duminică 15 crt. ora 2 p. m. îţn Sala Societăţei de Gimnastică când Comitetele Sindicatelor deja formate şi pe cale de a se forma vor pune bazele Uniune! Centrale a Sindicatelor Comerciale. Cronica Spectacolelor .Stl* CINEMA SIDULL—Cu începere de astăzi la ambele matineuri de la 3 şi la 5 ziua şi seara la ora 9 fix se va reprezenta pentru prima oară în Iaşi „FLUTURE DE NOAPTE“ Celebră dramă în 5 colosale acte 5 al extern mlădietorului de suflete HENRY BATAILLE interpretarea cea mai ideală din ultimele şapte creaţiuni ale divinei LIDA BORELLI. — Sala CINEMA—MODERN. Astăzi la ambele matineuri şi seara se reprezintă „„ZORI DE IUBIRE““ mare dramă sentimentală în 5 acte jucată cu marele artist Italian MARIO BONARD şi LINDA PINI o nouă stea a cinematorafiei moderne. Marea stagiune S. A. R. P. I. C. .Cinema EUZABETA. Astăzi la ambele matineuri şi seara se reprezintă „„ANDREA““ sguduitoare dramă în 6 acte de Victorien Sardou. In rolul principal D-ra FRANCISCA BERTINI. Joi seara beneficiu „PARIAS" și d-l Calmuschi în cuplete noi. Vineri 13 Feb. a 3-a serie din noua însărcinare a lui „JUDEX“. D I V. Iamandi făcând cunoscut prin ziare că în ziua de 28 Fab. cri. urmează a se vinde prin licitaţie publică diferite hale şi unelte de ferărie, aflate în depozitul Băncei Iaşilor, a arătat că acele materiale ar aparţine Atelierelor de Construcţiuni Metalurgice laşi Inginer N. Rizescu, societate in comandită simplă. Aduc la cunoştiinţa tuturor, că materialele scoase în vânzare sunt proprietatea Băncei Iaşilor in depozitul căreia se şi află de mai mult timp. Ele ar fi trebuit să formeze aportul social al Băncei în Societate, dar în mod abuziv şi cu tendinţa bine cunoscută de acaparatoare le-a reţinut la ea. Din această cauză există proces în curs între Bancă şi subsemnatul, la Trib. Iaşi s. Ilia. Vânzarea anunţată, n’are deci nici un caracter de constrângere contra mea, şi ea nu restrânge activitatea atelierelor mele, care continuă de a executa comenzile in curs, în prezent chiar atelierele mele au primit spre executare comanda reparaţiunei unui mare numar de locomotive pentru direcţia regională a Căior Ferate. Inginer Nicolae Rizescu AVIZ Se aduce la cunoştinţa acţionarilor, care au subscris prin Banca Agricolă Iaşi, acţiuni de ale Societăţei Anonime de Locuinţe Eftine şi Construcţiuni din Iaşi, că întrucât localul sus menţionatei bănci a fost distrus de incendiu inspre seara zilei de 6 spre 7 crt. vărsământul al 11-lea de 30 la sută asupra capitalului, îl vor face de astădatâ la Banca Moldova. 2 — 1 R. H. S. La Direcţia Regională a Regiei fiind vacante câteva locuri de impiegat, doritorii sunt rugaţi a înainta cererile stradela Albă No. 4 laşi. Se primesc numai bărbaţi având cel puţin 4 clase liceale şi în regulă cu situaţia militară. 3—1 PUBLICAȚIE : ‘ Lucrătoare pentru reparatul sacilor se angajează imediat cu ziua la Manutanţa Militară Iași str. Păcurarari. 202 GH. VASILÎU VOINA Advocat Direcţiunea Generală a Căilor Ferate Române PUBLICATIUNE Se aduce la cunoştinţa generală că, anulându-se licitaţiunea publică care a avut loc in ziua de :30 Octombrie 1919, se va ţine o nouă licitaţie în ziua de 1 Martie 1920 ora 11 a. m. la Direcţia Generală a C. F. R. Serv. P.—Calea Victoriei No. 124 pentru darea in Întreprindere a tăiatului trunchilor din pădurile Aram» de lângă staţia Podul lioaiei, transportul trunchlor tăiaţi, a lemnăriei de foc pregătită în aceste păduri precum şi a lemnăriei predate de Direcţiune într’un punct al funicularului până la fabrica Wuck din Podu-Roşiei şi fasonarea întregei cantităţi de lemnărie în această fabrică. Calea îi gustă din pădure, linia funiculară, fabrica Wuck şi toate celelalte instalaţiuni existente se par în starea în care se găsesc în prezent la dispoziţia întreprizătorului în condiţiunile cadtului de sarcini. Ofertele se vor învita timbrate şi în plicuri sigilate cel mai târziu până în ziua licitaţiei la ora 11 a. m. prin poştă sau depuse direct la serviciul P. din Direcţia Generală, purtând specificarea următoarea pe plic. „Oferte pentru tăiatul, transportul şi fasonatul lemnelor din pădurile Arama pentru licitaţia din ziua de 1 Martie 1929“. . Pentru admiterea la licitaţie ofertanţi vor depune suma de lei 100.000 la Casa generală C. F. R. drept garanţie provizorie, iar chitanţa de plata acestei sume se va alătura ofertelor. Garanţia definitivă va fi de 150.000 lei, complectarea ei făcând-se la încheerea contractului. Cei ce doresc a lua parte la această licitaţie vor trebui să prezinte câte 2 oferte în acelaş plic. Neprezentarea ambelor oferte va aduce respingerea concurentului de la licitaţie. Oferta No. 1 va cuprinde : A) Preţurile pentru fiecare din categoriile de lemnărie indicate aci, predate în sative gata pentru încărcare lângă linia C. F. R. staţia Podul Ooaiei : Pentru 1 m. ster lemne de foc „ 1 m. c. traverse speciale, scânduri şi lemne de construcţie. „ 1 bucată traversă categoria I-a » 1 » » » Il-a » 1 „ „ „ lli-a şi secundara. 8) Se vor specifica de asemenea preţurile pentru lemnele de foc şi aceleaşi categorii de lemnărie ca mai sus lucrate din trunchi ce eventual Direcţiunea ar aduce din alte păduri şi preda întreprinzătorului la una din staţiunile funicularului. In stabilirea preţurilor oferite se va ţine seama că toată instalaţia funicularului şi a fabricei de cherestea se pune la dispoziţia întreprinzătorului în starea în care se află în prezent şi că toate reparaţiunile necesare pentru aducerea şi menţinerea lor în bună stare de funcţionare priveşte exclusiv pe întreprinzător. Pentru compararea ofertelor în această ipoteză se vor aduna sumele ce rezulta din aplicarea preţurilor unitare de la punctele A) şi B) asupra cantităţilor respective stabilită aproximativ că se vor debita și specifica în cadtul de sarcini. Oferta No. 2 va cuprinde : A) Prețurile unitare analoage celor dela punctul A) din oferta No. 1 ținându-se însă seama ca Direcțiunea Generală va plăti d-lui întreprinzător costul reparațiunilor făcute funicularului și fabricei pentru aducerea lor în bună stare de funcţionare. B) Preţurile unitare analoage celor de la punctul B din oferta No. 1 tot în ipoteza indicată aci la punctul A. C) Complectarea devizului ataşat cadiului de sarcine cu preţurile unitare ale fiecărei categorii de lucrători. Compararea ofertelor No. 2 se va face adunându-se sumele rezultate din apucarea preţurilor unitare de la punctele A) și B) asupra cantităţilor respective trecute în cadtul de sarcini cu suma totală a devizului, rezultată din aplicarea prețurilor unitare oferite la cantităţile înscrise in deviz. Doritorii vor lua cunoştinţă de condiţiunile contractului şi cadtului de sarcini de la Serv. de întreţinere Calea Victoriei 124 în orice zi de lucru în orele de biurou. Cantitatea aprimativă de lemărie ce urmează să se prelucreze din pădurile Arama (ad. punctul A) este de 140.000 m. c. trunchi iar aceia din celelte păduri (ad. punctul B) este de 7.000 m. trunchi. ...» . , Direcţia Generală va alege una sau alta din cele 2 soluţiuni după cum va găsi de cuviința. DIRECŢIUNEA GENERALĂ IAŞI, STR. ŞTEFAN CEL MARE No. 38 Aduce la cunoştinţa onor. Public consumator precum Cârciumarilor şi Resauranţierilor că a deschis în str. Locot. Caranda No. 6 (fostă str. Rece), un depozit de en gross de VINURI şi RACHIURI din fructe în care se desfac produsele podgorice Iaşi. Calităţi alese şi naturale cu preţuri reduse. Vânzările de la 31 litruri în sus. . De asemenea la sediul Cooperativei în str. Ştefan cel Mare 38 vânzări de vinuri în detaliu la sticle înfundate, 1594 - PUBLICAŢIE - Se aduce la cunoştiinţa persoanelor care poseda recipise pentru lemne eliberate de către Depozitul Regional Subsistenţă al Corpului 4 Armată Manutanţa Iaşi sau Intendenţa Garnizoanei Iaşi, că avânduse în vedere lipsa lemnelor şi greutatea cu care se transportă în Iaşi sunt rugaţi a prezenta aceste recipise in termen de 10 zile de azi la acest depozit strada Uzinei spre a fi vizate şi hotărî zilele de distribuţie a lemnelor. In scopul satisfacerei tuturor cerinţelor în limita posibilităţei, se comunică, că nu se va mai execută nici o distribuţie de lemne decât în baza acelei recipise care va purta viza de înregistrare specială a acestui depozit. Directorul Depozitului Regional la asistenţă al C. A. 382 Adm. Căpitan DUDESCU Adânc îndureraţii: Dimitrie Popovici, Maria Vasiliu, Aglaia, Natalia şi Mircea Vasiliu, Elena M. Popovici, Jean şi Aglaia Bădărău, Andrei şi Eugenia Bădărău, A. A. Bădărău cu fii I. C. Bădărău cu copiii, V. şi Lucia Costin, Mihai, Mircea şi Grigore Manoilescu, Cristea, Didinaşi Romeo Cristea, Leliana şi Omer Popovici cu copii, Lucreţia şi Ştefan Popovici cu copii, Margareta, Iosefina şi Constantin Popovici, Florica şi Const. Oescu, precum şi familiile: Ianculescu, Irimescu, Kreţulescu şi Popovici, au nesfârşita durere a anunţa rudelor, prietenilor şi cunoscuţilor, moartea prea iubitei lor soţie, fiică, soră, noră, nepoată, vară şi cumnată, Eugenia D. Popovici în etate de 24 ani decedată în ziua de 11 Februarie a. c. după o lungă şi crudă, boală, înmormântarea va avea loc Vineri 13 Februarie ora 2 juni. p. m. Cortegiul va porni de la locuinţa defunctei str. păcurari 13, la cimitirul Eternitatea. Prezenţa ţine loc de orice altă invitaţie. L ist-7 mi. la depozitul de ziare ve Voi nude din Piaţa Unirei o hârtie maculatură cu preţ convenabil. PUBLICAŢIE -Se aduce la cunoştiinţa persoanelor care posedă recipisă de plata lemnelor în steri eliberate de către oricare autoritate militară din Iaşi, în diferite timpuri, sunt rugaţi a le depune până la 1 Martie 1920 cel mai târziu cu petiţiu la acest depozit str. Uzinei pentru a se restitui suma, deoarece nu se mai pot execută.Cei ce nu vor depune aceste recipise până la acea dată, vor pierde dreptul. Directorul Depozitului regional de Subsistență al C. A. 32 Căpitan DUDESCU „MAGNETUL“ Atelier Mecanic şi Garaj de Automobile. Firmă înregistrată la Tribunalul Iaşi Execută orice lucrări ca: strungărie mare şi de precizie, montaje de motoare industriale, maşini agricole, reparaţiuni de autotractoare, precum şi automobile şi camioane de orice marcă având specialişti. Livrare promptă. Preţuri moderate. Direcţiunea tehnică EUGENIU ŞOIMARU Str. Buda-Vestire 4 Lângă Piaţa Sf. Spiridon la 61 Iaşi SOCIETATEA ANONIMA DE Locuinţi eftine şi construcţiuni din Iaşi Făcându-se repartiţia acţiunilor subscrise, d-nii Acţionari sunt rugaţi să se prezinte la Banca unde au făcut depunerea vărsământului, pentru a lua cunoştinţă de rezultat şi a li se restitui sumele cuvenite pentru acţiunile neatribuite. Totodată se aduce la cunoştinţa tuturor acţionarilor că Consiliul de Administraţie confor art. 7 din statute, a hotărât să se efectueze al 11-lea vărsământ de 30 la sută dela 10-25 Februarie a. c. Depunerea se va face la Banca unde s-a efectuat primul vărsământ. Pentru vărsămintele întârziate se va percepe o dobândă de 9 la sută, afară de răspunderea acţionarilor faţă de societate conform dispoziţiunilor art. 170 din Codul de Comerţ. 2—1 cută post a se adresa str. Dactilografă Hotin No. 32.\