Modellezés, 1972 (14. évfolyam, 1-12. szám)

1972. október / 10. szám

Az ötösöknél Horváth László, Koltai Jenő, Ladányi Lász­ló küzdelme kifejezetten élvezetes volt. A 10 cntzben Horváth István a rezonátoros hajójával tréningeken 190 felett ment. 9. OB-győzel­mét aratta, de a na­gyon kívánt EB-csúcs nem sikerült. Pedig de szerette volna a kötött üzemanyag bevezetése előtt megdobni ... Jó ellenfe­lei voltak Ládonyi László és Payer Imre. A két OB-vel kapcsolatban két véleményt tart a ripor­ter idekívánkozónak:­­ ne legyen a jövőben két OB egy időben s főleg ne ilyen későn. A másik, sok csapatvezető sé­relmezi a csapatbajnoki értékelések elhagyását. Az itt elért eredmények minden modellező klub számára szép siker, jó propaganda. Ennek alapján kérhetnek és kaptak is plusz tá­mogatásokat. Erkölcsileg számunkra nem mindegy —­­ a tö­megsport szempontjából is jelentős — a csapatsiker. Az OB előtt vélt az R/C motorcsónakverseny harmadik fordulója. Az országos meghívásos verseny­­tapasztalatszer­zés volt a jövőre, a Bp. versenyzők helyezése alapján pedig bajnokság. Máris eldöntött kérdés: a következő évben széria MQKI 10-es motorral lehet csak rajthoz állni, így lesz ki­küszöbölve az egyenetlen beszerzési forrás s a határozattal azok is egyetértenek, akik jobb „szereléssel” rendelkeznek pillanatnyilag. S még valami: egy MOKI—10-est 80 órája já­ratnak, s az eredmény kitűnő! A motorcsónakverseny ideje alatt még az idő is jó volt, így nem is maradt el a közönségsiker, összességében a három verseny alapján csak gratulálni lehet rendezőknek és versenyzőknek egyaránt a szép és be­csületes helytállásért, s minden bizonnyal jövőre még kitű­­nőbb eredményekkel örvendeztetik meg önmagukat és az ér­deklődőket! Ehhez kívánunk sok sikert a közelgő téli felké­szülések során! Részletes eredmények: FI—V2,5: I. Kalkó Ede, Baranya; II. Szűcs Sándor, Bp.; III. Cserpes Sándor, Győr-Sopron. FI—V5: I. Ábrahám József, Győr-Sopron; II. Bertók Kál­mán, Győr-Sopron; III. Vörös László, Somogy. FI—VI5: I. Fábián János, Baranya; II. Bertók Kálmán, Győr-Sopron; III. Kalkó Ede, Baranya. 30 W: I. Münnich Gyula, Somogy; II. Sas­vári János, So­mogy; III. Parragh Lajos, Somogy. 500 W: I. Ferencz János, Bp.; II. Molnár László, Bp.; III. Mamlancz Sándor, Somogy. 130 W: I. Ábrahám József, Győr-Sopron; II. Cserpes Sán­dor, Győr-Sopron; III. Bertók Kálmán, Győr-Sopron. F3—E: I. Bertók Kálmán, Győr-Sopron; II. Gara László, Bp.; III. Parragh Lajos, Somogy. EK: I. Vitéz Csaba, Bp.; II. Rőder Sándor, Pest m.; III. Simányi Béla, Pest m. EH: I. Kálmán József, Békés m.; II. Sárkány Ferenc, Bp.; III. Bottlik Endre, Bp. Bl. I. Kempf István, Bp.; II. Nagy László, Veszprém; III. Mórócz István, Bp. Al. I. Szabó József, Bp. (Folytatás a 6. oldalon) Mi lesz jövőre? Töpreng Man- A kereskedelmi hajok műszakija Pich Gyula, a 30 W győztese A sátorban készült utolsó startjára az 500 W-ban Molnár László és Ferencz János .

Next