Modellezés, 1975 (17. évfolyam, 1-12. szám)

1975. január / 1. szám

2­ 1 EREDMÉNYEINK____________­­ FELADATAINK wmm­PIK&iamKiimmmmmmmmmmmmmmmmMmmMmmmmmmmummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmBiiimaimmBmmammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmammmmmmmmmmmmmmmmmmmm Ünnepélyes külsőségek között adták át az OB-győzteseknek a jutalmakat és a díjakat dr. Szalai János és dr. Beck Rezső. A hajós EB-n elért kimagasló eredményekért a Magyar Nép­­köztársaság Kiváló Ifjú Sportolója kitüntetést kapta­k hazánkban először — Nádaskay Péter, míg a kiváló fokozatot Kalkó Ede. Az MNK Ér­demes Sportolója lett Dankó Sándor és ifj. Dankó Sándor. A Körrepülő VB-n elért eredményéért pedig Kalmár Sándor és Somogyi Zsigmond. Ezt követően dr. Beck Rezső értékelte az el­múlt esztendő eredményeit. Dicsérőleg szólt kör­pályás sebességi csapatunkról és a vitorláshajó EB-n elért eddigi legnagyobb sikerünkről. A fő­titkári értékelés dicsérő szavai helyett most a jö­vőre vonatkozó bírálatokat és javaslatokat emel­jük ki. Fokozott gondot kell fordítani az utánpótlás nevelésére, a munka megéri a fáradságot, hisz Nádaskay és ifj. Dankó eredményei is ezt igazol­ják. Ezért a szabadon repülő válogatott keretbe sok fiatal került. Többet kell törődni a technikai újdonságokkal, nyitott szemmel kell járni a mo­dellező világban. A műszaki eredmények felisme­rése nem jog, hanem kötelesség. Ezért a külföl­dön vagy itthon látott új ötleteket át kell venni! Előrelépésünknek ez is egy biztos útja. Az edzéstervekben túlértékeltük az egyéni felkészülést, és sokan nem úgy dolgoztak, ahogy jogosan elvárták tőlük. Ezért a jövőben verseny­­szerű tréningek lesznek, s ezeken a kerettagok­nak kötelező lesz az indulás! Fokozottan ellen­őrzik majd a munkaidő-kedvezményt igénybe vevőket, myert sokan nem értik meg, hogy ez nem szabadság, hanem ekkor keményen dolgozni kell a klubban, vagy a tréningpályán. Szigorúbban kell venni a szabályok betartását is. Nem lehet olyan versenyt rendezni, ahol li­berálisak a rendezők, mert a valótlan eredmé­nyek félrevezetőek. Ezért pl. a szabadonrepülő kategóriában csak 7 startos versenyt lehet ren­dezni. Szigorúbbak lesznek a minősítési szintek is, az OB-n való indulás jogát eredményekhez kötik — s noha az idén is összevontan lesz megrendezve a hajós és repülős OB, mert igen jók az eddigi tapasztalatok —, de az átlageredményeket javí­tani kell! A FAI-ülés szabálymódosításokat fogadott el, ezt lapunk más helyén részletesen ismertetjük. Az ez évi versenyeket hazánk felszabadulásá­nak 30. évfordulójának jegyében rendezzük, s kiemelkedik belőle a júniusi Szocialista Országok Hajómodellezőinek Versenye, melyet Szombathe­lyen rendeznek meg! Hajómodellezőink London­ban EB-n, repülőseink Plovdivban VB-n, autó­saink Olaszországban EB-n indulnak. Hajómodellezőink jó úton járnak, autósaink­nak — különösen a 2,5 cm3-es kategóriában — javítani kell, míg a repülősöknek úgy kell felké­szülni, hogy megszakadjon az a balszerencse-so­rozat, mely régóta az eredménytelenségben je­lentkezik ... Az 1974. év eredményei jók voltak — ehhez dr. Szalai János két serleget adott át Horváth Istvánnak dr. Beck Bözsei és id. Dankó Sándor Ifj. Dankó Sándor átveszi a kitüntetést

Next