Moldova Socialista, 1970 (XLVI/26-49)

1970-02-01 / nr. 26

/ О Р Г А Н У Л КОМИТЕТУЛУЙ ЧЕНТРАЛ АЛ ПАРТИДУЛУИ КОМУНИСТ АЛ МОЛДОВЕИ, АЛ СОВЕТУЛУЙ СУПРЕМ ШИ СОВЕТУЛУЙ МИНИШТРИЛОР АЛЕ РСС МОЛДОВЕНЕШТБ Анул де едицие 46, No 26 (11094) Думиникэ, 1 фебруарие 1970. Прецул 2 коп. Резолваря проблемелор прогресулуй техник, кэутаря кэилор де спорире а продуктивитэций мунчий ау девенит о преокупаре перманентэ а трудиторилор. Че е де фэкут? Кум? Каре сынт резервеле, че требуеск валорификате? Атытя ынтребэрь, ла каре колективеле де продукцие каутэ рэспунсурь пречисе. Ын лумина ачестор фапте капэтэ о импортанцэ деосебитэ кувынтул ачелора, каре ау стат ла лягэнул чинчиналелор ши ынтряга вяцэ шь-ау дедикат-о реализэрилор цэрий ноастре. Ей ши ын моментул де фацэ сынт промоторь активь ай прогресулуй техник ши сукчеселор ын домениул продуктивитэций мунчий. М'ам хотэрыт ши еу, лэкэтуш-регпатор. сэ стау де ворбэ ку чититорий газетей деспре мунка ноа^трэ, сэ-мь ымпэртэшеск пэрериле кум путем с'о фачем май валороасэ ши май кореспунзэтоаре времий ын каре трэим. Бинеынцелес, еу пресупун, кэ фиекаре дин ной ышь юбеште спечиалитатя, ынтреприндеря, ла каре мунчеште, ши колективул. ын каре трэеште. Алтфел н'аре рост нич о дискуцие ши ну путем аштепта ним ун фолос де ла дынса. Лукрез ын металуржие де песте патрузечь де ань ши требуе сэ спун, кэ лупта пентру прогресул техник ши проблемеле споририй продуктивитэцпй мунчий ау фос! ынтотдяуна актуале ын цара ноастрэ. Акум, ынсэ. пи се акордэ о атенцие деосебитэ. Ши ынкэ чева. Нич одатэ, ын трекут, ной н'ам авут атытя посибилитэць материале ши техниче, ка сэ не фачем мунка май ушоарэ, май спорникэ. Сэ луэм, де екземплу, секция ноастрэ меканикэ. Ынтр'ун колц стау доуэ машинь, каре апроапе кэ ну се деосебеск уна де алта. Па фиекаре дин еле лукрязэ чыте о мунчитоаре. Дакэ призим май атент, апой вом дистинже унеле деосебирь. Ын примул рынд, уна дин лукрэтозре стэ ын пичоаре, чялалтэ — пе ун скаун. Прима се аплякэ мерэу, фэкынд ынтр'ун скимб чел пуцин 1.500 де мишкэрь, пе кынд чялалтэ фа^е цоар о симплэ мишкаре ку мына. Обсервэм ши фаптул кэ ла уна дин фете пьеселе сосеск ши плякэ сингуре, алта ле я ши ле пуне ын тарэ ку мына. Мунчитоареле фак амындоуэ алелаш лукру,— курэцэ зимций унор деталий, конфекционате дин материале пластиче. Лукрул принчипал ыл фаче машина, лукрул аукзилиар — доуэ мунчитоаре. Дар продуктивитатя мунчий ла прима мунчитоаре есте де трей орь май микэ, декыт ла чялалтэ. Ши доар ачастэ продуктивитате ши ушураре а мун-чий а фост обцинутэ принтр'о микэ ши инжениоасэ скимбаре а режимулуй де лукру ал машиний, принтр'о организаре май бунэ а мунчий. Ши акум аш вря сэ спун кытева кувинте де ордин женерал. Дурата мунчий фиекэруй ом ла о машинэ — время келтуитэ пентру прелукраря пьесей — се компуне дин доуэ унитэць де тимп: время лукрулуй машиний ши тимпул ажутэтор. Практика не аратэ, кэ ын медиу тимпул келтуит де машинэ есте де доуэ орь май мик декыт тимпул ажутэтор. Ятэ де че кред, кэ чя май маре резервэ де спорире а продуктивитэций мунчий о гэсим аич, ла фолосиря тимпулуй аукзилиар. Адикэ, кум луэм пьеса, пе каре врем с'о прелукрэм, кум о ынтэрим ын меканизм, кум о скоатем де аколо ши о депунем ын стивэ сау ынтр'ун лок анумит. Ачаста мь-а фост окупация де о вяцэ ынтрягэ. Фэрэ ындоялэ, кэ ши машиний ый путем имприма ун режим де мункэ май продуктив, о спорире а форцей мотриче, о акчелераре а прочеселор, пе каре еа ле екзекутэ. Се поате ши се фаче. Дар ачаста ну есте ынтотдяуна ын путинца ноастрэ. Пе кынд ск/ртаря дуратей тимпулуй аукзилиар есте ын мыниле фиекэруй мунчитор. Фиекаре лукрязэ суб окий товарэшилор. Тоць вэд кум ый кург судориле ши кум се фрэмынтэ ел аколо, унде о микэ, ка сэ спун аша, «интервенцие кируржикалэ» й-ар ушура, ку мулт лукрул. Ла узина «Котовский» сынт машинь, пе каре-с импримате, ка ниште кэрць де визитэ, таблице ку о инскрипцие куриоасэ «Б. Ф. No. .» (кынд скриу ачесте рындурь уна дин еле аре де акум нумэрул 13). Ну е нич ун мистер. Литереле «Б» ши «Ф» сынт инициалеле ноастре, алэ реглаторилор Байкала ши Фрухтов, каре ам перфекционат ачесте машинь. Сэ ну кредець, кэ ной ам конструит машина инициалэ. Ну. Машина лукра де ань де зиле. Дар ной ам интервенит ын прочесул ей де мункэ, май алее ын чея че привеште консумул тимпулуй ажутэтор, скуртынду-л прин инсталаря диферителор диспозитиве: клеме пнеуматиче, хидрауличе, аркурь де фиксаре, инсталаря аутоматэ а пьесей ын чентрул меканизмулуй ш. а. Продуктивитатя мунчий а спорит де 2—3 орь, лукрул е май ушор. Вряу сэ адук кытева екземпле. Машина «БФ-1» курэцэ де пе пьесе круста форматэ дин фэина де кварц, фолоситэ ла турнэторие. Ынаинте лукрул ачеста ыл фзчяу оамений. Ей дезбэтяу круста ку чоканул Акума ачаста се фаче принтр'о вибрацие кон тину э а унуй диспозитив аутомат. «БФ-2» тае сурплусул де материал дин журул пьесей матрицате. Ши ачест лукру се фэчя ынаинте ку мыниле. Тот аша ши алте машинь, пе каре ле-ам перфекционат... Резултателе обцинуте де бригада ноастрэ де инвентаторь се пот фолоси май пе ларг ла узина «Котовский» ши ла алте ынгреприндерь, каре ау ун профил де мункэ идентик сау асемэнэтор. Унеле машинь ку марка «БФ» ау фост експусе ла ЕРЕН а РСС Молдовенешть ши ау фост кумпэрате де ынтреприндериле дин републикэ. Яр унеле методе де рационализаре ши перфекционаре а мунчий, практикате ла узина ноастрэ, ау фост обьектул уней лекций, пе каре субсемнатул а фост инвитат с'о цинэ ла ЕРЕЙ а Униуний РСС. Ын лупта пентру спориря продуктивитэций мунчий есте импортант спиритул креатор ал колективулуй, калитатя луй де а ну се мулцэми ку сукчеселе обцинуте ши кэутаря перманентэ а унор кэй ной де перфекционаре а мунчий. Чине май бине, декыт ынсушь мунчиторул, каре лукрязэ ла мащинэ, поате шти метехнеле ей, неажунсуриле ши чея че требуе фэкут, пентру ка сэ-й фие споритэ продуктивитатя? Чине е май интэресат, декыт ынсушь мунчиторул, ка мунка сэ-й фие май валороасэ? Кред кэ рэспунсул ла ачесте ынтребэрь есте евидент. Фиекаре дин ной, луптынд пентру десэвырширя мунчий сале, ышь перфекционязэ мэестрия, девине май експериментат ын спечиалитатя са. Кяр ын металуржие, унде ай де а фаче ку масе греоае де метал, ку пьесе диверсе ши де диферите форме, фоарте компликате, ши аич екзистэ артишть ай месерией. Ый авем ши ла узина ноастрэ. Товарэший Дубинин, Бланк, Белека, Эрлих, сэ зичем, кынд прелукрязэ о пьесэ, апой паркэ-й динтр'ун филм. Ачешть товарэшь лукрязэ ын секция инструменталэ. Сынт мулиь ши ын алте секций. Майстр/л де репараций Булыгин се апропие де машинэ ка ун доктор експериментат. Ку астфел де оамень орькынд поць дискута пе орьче темэ, легатэ де техникэ. Авем мулць мунчиторь калификаць, де ыналтэ културэ техникэ, дар требуе сэ констатэм, ку пэрере де рэу, кэ ынкэ ну се пропагэ ын де ажунс ла ной експериенца ынаинтатэ. Се организязэ ынкэ фоарте пуцине школь де предаре а ачестея ши кыте одатэ се ынтымплэ, кэ ла ачеяш узинэ уний фолосеск методеле прогресисте де мункэ, пе кынд алций май континуэ пе векь. Аста адуче дауне ынтреприндерий, скаде кэлификаря мунчиторилор, рецине продуктивитатя. Дакэ иновация с'а доведит бунэ, еа требуе имедиат луатэ ын примире ши апликатэ ын практикэ. Астэзь ла фиекаре ынтреприндере сынт мулте кадре техниче ку студий супериоаре ши спечиале. Еле контрибуе ла дезволтаря продукцией прин рэспындиря куноштинцелор че ле поседэ. Ку атыт май мулт се чере ымбинатэ ачастэ комозрэ теоретикэ ку реализэриле де зи ла зи але практичиенилор. Ынкадрате ын лупта пентру прогресул техник, еле дук ла обцинеря челей май ыналте продуктивитэць а мунчий. Аша не-а ынвэцат Ленин, аша не ынвацэ партидул. Ши есте о даторие а фикэруй дин ной, тынэр сау ын вырстэ, каре лукрязэ па машинэ, сэ-шь верифиче ын фиекаре момент мунка ши конштиинца. Сэ анализезе, дакэ а фэкут тотул, ка машина сэ дее максимум де раидамент ши дакэ ел ынсушь а девенит май калификат. Нумай астфел кончен еу лупта пентру прогресул техник ши спориря продуктивитэций мунчий. В. БАЙКАЛА, лэкэтуш-реглатор ла узина «Котовский» дин Кишинэу. Пынэ л а ж убилеул ленинист ау рэмас 80 де зиле_________________ КРЯСКЭ АВЫНТУЛ ВАХТЕЙ ДЕ ИУНКЭ! РЕЗЕРВА ПРИНЧИПАЛЭ: ТИМПУЛ АУКЗИЛИАР 1 ЫН РИТМ СПОРИТ Зинаида Кравченко, Еудокия Коротченко, Ион Мурэаку, Козма Пэдурец, Ион Мырза... Сынт мунчиторь фрунташь ла фабрика де консерве дин Флорешть. Фаптеле. лор де мункэ ау фост ьшскрисе ын Каетеле ленинисте. Мунческ ынтр’адевэр ку мултэ абнегацие, депэшинду-шь фиекаре зилник норма. Фабрика лукрязэ акум ын ритм спарит ши апроапе ын фиече зи експёдиязэ организациилор де комерц продукцие песте преведериле планулуй. Ынтреприндеря а ындеплинит ынаинте де термен програмул пе луна януарие ши а фабрикат песте план 150 мий боркане де консерве. Колективул фабричий шь-а луат ангажаментул сэ реализезе ынаинте де термен планул чинчинал. Ын презент се депун ефортурь пентру а традуче ын фапт ачест ангажамент. Чинчиналул ынтреприндерий е ындеплинит де акум ку песте 91 проченте. ,Апроапе о сутэ де мунчиторь поартэ титлул онорифик де удррничь ■ ай мунчий комунисте. Н. КОШЧУГ, кореспондент нетитулар. I ЛЕНИН КЫНТАТ ДЕ ПОПОАРЕ РСС ЕСТОНЭ. На ва де пескуит «Фридерик Шопен» а флотей естониене ши примул Генератор ал ЧЕРС Естониене дин орашул Нарва, капачитатя кэрея есте де 200 мий киловаць. Ну демулт а фост пусэ ын функцнуне прима турбинэ. Фото де И. Проозо ши Г. Лосса. Чититорий газетей ноастре с ау обишиуит ку ачастэ рубрика... Пынэ акум ей ау авут посибнлитатя сэ ее куноштинцэ де оглиндиря кипулуй луй В. И. Ленин ын литература ши арта републичилор-сурорь: Федерация Русэ, Украина, Белорусия, Литуания. Де дата ачаста рубрика «Ленин кынтат де попоаре» есте сусцинутэ де ун купаж де материале дин лениниана артистикэ естониянэ — паж. 3. Яе примул л о к Ла фабрика де екстракцие а улеюлуй: дин Бендер аре лок ын презент ун контрол ал реализэрий ангажаментелор, пе каре колективул ши ле-а асумат ын чинстя чентенарулуй наштерий луй В. И. Ленин. Примул лок л-а окупат бригада, кондусэ де Георге Бодян де ла секция меканикэ а ынтреприндерий. Еа а реализат фрумоасе сукчесе. Фиекаре мунчитор дин ачастэ бригадэ ышь депэшеште систематик норма. Ын курсул анулуй трекут с’ау економисит ши 7 тоне де метал. Ын зилеле де 21 ши 22 априлие бригада ва лукра ку материалеле ши енержия електрикэ економиситэ. Сукчесе фрумоасе ын мункэ ау обцинут ши мунчнторий де ла елеваторул ынтреприндерий. Аич, ын анул пречедент, с’ау економисит 9 мин киловат-оре де енержие електрикэ, кантитате де доуэ орь май маре декыт чя превэзутэ ын ангажаментеле асумате. И. ЛАГУТИН, кореспондент нетитулар. Ветерану.! фрунташ Ветеранул индустрией републикане, узина машинилор де турнэторие «Киров» дИн Тираспол, адоптэ азь ангажаменте пентру ындеплиниря ынаинте де термен а чйнчиналулуй. Етапеле де глорие але реализэрилор колективулуй сынт ынскрисе ын картя де аур а ынтре приндерий. Ши алэтурь де зиуа де ерь рэсаре ынэлцэтоаре зиуа де астэзь. Зи дедикатэ прин мунка а мий де браце, прин креация а мий де минць луминоасе луй В. И. Ленин. Колективул узиней шьа реализат сарчина пе чей патру ань ай чинчиналулуй ла 20 ноембрие анул трекут. Плануриле ын 1969 ау фост ындеплините ла тоць индичий. Чя май маре парте а мунчиторилор шь-ау реализат сарчиниле персонале. А. Адамович, Г. Добряк, Г. Белый, Л. Виноградов, Г. Иванов ши мулць алций ау пэшит департе ын аний урмэторь. Ынтречеря аич ну е о ноциуне де парада, еа а пэтрунс ын тоате сфереле продукцией, ынлэтурынд дин кале ши ликидынд неажунсуриле, мобилизынд резервеле ши трансформындуле ын с у рее але ефичиенцей. Ла узинэ аре лок о континуэ крештере а меканизэрий ши аутоматизэрий прочесесор де продукцие, методеле ной де мункэ се популаризязэ ындатэ че апар. Ятэ де че колективул обцине сукчесе, оамений ау реушит сэ споряскэ продуктивитатя мунчий, сэ економисяскэ тоне де метал ши кантитэць консидерабиле де курент електрик. Даторитэ ачестор мэсурь колективул се симте ын старе сэ ее о хотэрыре де маре импортанцэ, потривит калкулелор фэку’те, узина аре посибилитате сэ ындеплиняскэ планул чинчинал ку мулт ынаинте де термен, ла 22 дечембрие. В. СУТЯГИНА. КУ ТЕМПУРЬ РАПИДЕ Ын ателиереле ноастре ну май доминэ форфотяла де пынэ ерь. Колективул де репараторь, ымпреунэ ку меканизаторий, а адус ын ордине тоате трактоареле — 111 ла нумэр. прегэтинду-ле пентру а еши ын кымп. Сынт демулт гата унелтеле ши машияиле де реморкэ — плугуриле, каросерииле, семэнэториле. Ын бригада, кондусэ де Георге Манолов, сынт репарате тоате комбайнеле. Авынд трактоареле ын бунэ регулэ, меканизаторий ноштри транспорта акум пе огоаре ынгрэшэминтеле органиче. Ын алеет скоп ам креат ун деташамент спечиал ынзестрат ку 12 трактоаре ку реморчь, доуэ лопець меканиче, доуэ грейдере, патру булдозере. А. ПАЛАЗОВ, прешединтеле колхозулуй «Россия», районул Комрат. Ынтылнире ла Комитетул Нейтрал ал ПКУС Зилеле трекуте Б. Н. Пономарьов, секретар ал Комитетулуй Чентрал ал ПКУС, а авут о ынтылнире ку оаспеций стрэвнь партичипанць ла чя де-а трея Конферинцэ советикэ а солидаритэций по1поарелор Асией ши Афричий. Ла ынтылнире ау партичипат репрезентанць ай нородулуй виетнамез луптэтор, ай Конгресулуй национал африкан дин Африка де Суд, ай Фронтулуй патриотик дин Лаос, ай Партидулуй африкан ал иидепенденцей Гуинеей (Бисау) ши ай инсулелор Капулуй-Верде, делегацииле секретариатулуй перманент ал Организацией де солидаритате а попоарелор Асией ши Афричий ши ай секретариатулуй екзекутив ал Организацией триконтинентале де солидаритате, делегацииле комитетелор де солидаритате дин Булгария, Унгария, РДЖ, РПДК, Монголия, Полония, Ромыния ши Чехоеловачия. Ын курсул конворбирий оаспеций стрэииь ау фост информаць асугара луптей дусе де ПКУС де ынтрегул пород советик ын апэраря либертэций ши иидепенденцей попоарелор. Ла ынтылнире с'а сублиният речипрок нечеситатя ынтэририй унитэций ши унирий ын континуаре а тутурор форцелор, каре луптэ ымпотрива империализмулуй, нечеситатя активизэрий мишкэрий де солидаритате аф'ро-асиатикэ — импортантэ парте компонента а фронтулуй комун антиимпериалист. Ынтылниря а декурс ынтр’о" атмосфера калдэ, приетеняскэ. ЫНТЫЛНИРЯ ДЕПУТАТУ ЛУЙ КУ АЛЕГЭТОРИЙ Ын диминяца де 31 януарие сатул Трутень — чентрул колхозулуй «Мичурин» дин районул Стрэшень, авя ынфэцишаре сэрбэторяскэ. Суте де .алегэторь с’ау ынтрунит ын сала маре а Палатулуй де културэ ал колхозулуй. Трушенений ау ынтымпина<г ку пыне ши саре, ку ун пэхар де вин бун пе скумпий оаспець — К. У. Черненко, депутат ал Советулуй Супрем ал Униуний РСС, шеф де секцие ла Комитетул Нейтрал ал ПКУС, ши пе И. И. Бодюл, ипнм-секретар ал Комитетулуй Чентрал ал ПК ал Молдовей. Луынд кувынтул ла адунаря алегэторилор дин Тру-, шень ши дин сателе ынвечинате, депутатул Советулуй Супрем ал Униуний РСС К. У. Черненко й-а информат амэнунцит пе чей адунаць асупра традучерий ын вяцэ а порунчилор лор, асупра сукчеселор обцинуте де оамений советичь ын чинчиналул че се ынкее, асупра ситуацией интернационале. Ну есте нимик май импортант ши май де чинсте, а сублиният ел, декыт мунка фиекэруй ом, орькаре ар фи секторул- ын каре ел мунчеште, спре бинеле сочиетэций комунисте, декыт партичипаря активэ ла традучеря ын вяцэ а марилор порунчь ленинисте. Фиекаре мунчитор ши колхозник, инЯшнер ши медик, фиекаре кондукэтор де колектив, тоць оамений ноштри поартэ о маре рэспундере персоналэ ну нумай пентру ындеплиниря проприил'ор. лор облигаций, чи ши пентру кауза ноастрэ комунэ. ” Фамилия фрэцяскэ стрынс унитэ а попоарелор советиче конструеште о сочиетате ноуэ, сочиетате кум алта н’а май екзистат пынэ акум. А мунчи пентру. реализаря ачестуй. мэрец цел есте о мисие нобилэ ши де маре чинсте. Депутатул Советулуй Супрем ал Униуний РСС а ворбит де асеменя деспре активитатя органулуй супрем ал путерий де стат, деспре ынсёмнэтатя историкэ а леАий ку привире ла пэмынт, а базелор лейшелацией ку привире ла окротиря сэнэтэций ши ку привире ла алте лейь ши акте, адоптате ын ултима време. Ла адунаря алегэторилор с’а акордат о деосебитэ атенцие сарчинилор ын ведеря ындеплинирий хотэрырилор Пленарей дин дечембрие а Комитетулуй Чентрал ал ПКУС ши але сесией а УН-я а Советулуй Супрем ал Униуний РСС ын ведеря традучерий ын. вяцэ а ангажаментелор сочиалисте, адоптате ын чинстя чентенарулуй наштерий луй В. И. Ленин. Сентиментул де аутолиништире, де ексаАераре а мерителор проприй, атитудиня некритикэ фацэ де чея че с’а фэкут сынт стрэине оаменилор советичь. Акум ну май путем лукра дупэ методе векь. Требуе сэ меряем май репеде, ын пас ку прогресул техник фуртунос ын тоате доменииле, инклусив ын агрикултурэ. Дакэ не оприм пе. лок, не декларэм мулцэмиць де челе обцйнуте ши не крампонэм ку ындэрэтничие ку методеле векь, де господэрире ын колхоз, атунч сынт иневитабиле рэмынеря ын урмэ, тречеря дин рыйдул фрунташилор ын рындул челор «де мижлок» сау кяр ын рындул кодашилор. Ла адунаре с’а сублиният, кэ ын продукция колхозника ну се поате нич де кум ынкэлка пропорция ынтре акумуларе ши койсум. Келтуинд май мулт декыт требуе пентру ретрибуиря мунчий колхозничилор, уний кондукэторь ласэ пуцине мижлоаче пентру кумпэраря техничий, дезволтаря амелиорэрилор, кимизаре, конструкция де клэдирь де продукцие, яр ачаста дуче иневитабил ла ынчетиниря ритмулуй де дезволтаре а господэрией обштешть ши, ын ултима инстанцэ, се ва рэсфрынзйе негатив асупра венитурилор колхозничилор. Ла адунаря алегэторилор с’э акордат мултэ атенцие проблемелор едукэрий кадрелор, май алее а тинерилор колхозничь ши мунчиторь, ынтэририй дисчи п л и н е й мунчий ши ординий. Ын унеле господэрий ши ы.нтреприндерь а слэбит лупта ымпотрива челор че-шь скимбэ пря дес локул де мункэ, ымпотрива челор че абсентязэ немотиват, ымпотрива гэи«арилор ши бециванилор. Ачештя де ла урмэ ну нумай кэ ышь здрунчинэ сэнэтатя, ышь руинязэ фамилииле, ну дау паче челор дин жур, дар май екзерчитэ ши о инфлуенцэ нефастэ асупра тинерей Генераций, причинуеск. о маре даунэ, статулуй. Лупта ымпотрива бецией, ымпотрива челор че фак басамак сау вин артифичиал, требуе сэ фие дусэ ку неымпэкаре, ку тоатэ аспримя леЖий. Луынд кувынтул ла адунаре, Г. Н. Мадан, прешединтеле колхозулуй «Мичурин», Л. С. Настасенко, ы.нвэцэтоаре ла шкоала медие, С. И. Страту, бригадир де витикулторь, ши алць алегэторь ау ворбит деспре мариле трансформэрь, каре с’ау продус ла Трушень ын ултимий ань, деспре сукчеселе, ку каре колхозничий ынтымпинэ жубилеул ленкнист. Ей ау дат асигурэрь Колштетулуй Чентрал ал ПКУС ши Гувернулуй Советик. кэ ну-шь вор ппекупеци форцеле ши енерЖия пентру а-шь ындёплики ангажаментеле луате ши а-шь фаче датория фацэ де пород. Ла адунаря алегэторилор а роетит о кувынтаре И. И. Бодюл, прим-секретар ал Комитетулуй Чентрал ал ПК ал Молдовей. Ын ачеяш зи депутатул Советулуй Супрем ал Униуний РСС К. У. Черненко а авут о ынтылнире ку алегэторий дин Стрэшень” (АТЕМ). ЫН ФОТОГРАФИЕ: аспекте де ла ынтылниря депутатулуй Советулуй Супрем ал Униуний РСС К. У. ЧЕРНЕНКО ку алегэторий дин сатул Трушень, районул Стрэшень. Фото де С. Галперин.