Moldova Socialista, 1975 (LI/51-75)

1975-03-01 / nr. 51

Пролетар [UNK] дин тоате ц [UNK]риле, уни [UNK]ив [UNK]! ОРГАНУЛ КОМИТЕТУЛУЙ ЧЕНТРАЛ АЛ ПАРТИДУАУИ КОМУНИСТ АЛ МОЛДОВЕИ, АЛ СОВЕТУЛУЙ СУПРЕМ ШИ СОВЕТУЛУЙ МИНИШТРИЛОР АЛЕ РОС МОЛДОВЕНЕШТЬ Газета апаре де ла 1 май 1924. No 51 (12744) Сымбэтэ, 1 мартие 1975 Прецул 2 кол. А ИН календар а фост руптэ ултима филэ а луй фаур. Пептуриле оаменилор с’ау ымподобит ку традиционалеле мэрцишоаре, инимиле ши фецеле — ку букурия реынноирий натурий... Ынсямнэ, кэ пе мелягурь не-а попосит примэвара. Еа — примэвара анулуй финал ал чинчиналулуй, примэвара челей де-а зечя аниверсэрь а Пленарей дин мартие (1965) а Комитетулуй Чентрал ал партидулуй — аре о деосебитэ семнификацие ши импортанцэ, ын спечиал пентру оамений мунчий де пе огоаре. Кэч прин искусница де а-шь организа акум активитатя, прин стрэдуинцеле, пе каре ле ау а депуне ын тимпул апропиятей кампаний агриколе де примэварэ, ей вор фэури база виитоарелор сукчесе. Бинеынцелес, ярна капричиоасэ ар путя, ынтр’о ултимэ сфорцаре, сэ-шь дезлэнцуе дансул звэпэят ку висколе ши вынтурь нэпразниче. Тотуш, плугарул штие бине: а рэмас де акум пуцин, пынэ кынд дин ыналтул азуриу ал черулуй еа рэсунз ципэт кемэтор де кукор, трил ымбиетор де чокырлие, ындемнынду-л сэ ясэ ын кымп, сэ арунче ын бразделе рявэне сэмынцэ ноуэ, сэ десфэшоаре дин плин лупта пентру ной викторий ын реализаря планулуй комплекс де дезволтаре а агрикултурий, елаборат де Конгресул ал ХХ1У-ля ал ПКУС. Деокамдатэ, ынсэ, сатул ну перде время ынзадар, ел трэеште зиле де маре ынкордаре. Претутиндень домнеште ун ду-те— вино неынтрерупт ал аутомобилелор ши трактоарелор, че карэ ын кымп «храна» огоарелор, адук де ла гарэ техника ноуэ. сэмынцэ, ынгрэшэминте кимиче... Пулсул ритмик ал мунчий звыкнеште ку путере ын ателиереле де алтоире ши де репараций, ла рэсаднице, ын сере. Агрикулторий, ынсуфлециць де Адресаря Комитетулуй Чентрал ал ПКУС кэтре партид, кэтре иородул советик, де маря апречиере, пе каре Партидул Комунист ши Гувернул Советик ау дат-о мунчий Лор дин анул трекут, конферинд републичий Драпелул Рошу трансмисибил, с’ау ынкадрат унаним ын ынтречеря сочиалистэ унионалэ пен- Д А Т О Р И Я ПАТРИОТИКЭ А ПЛУГАРИЛОР гру спориря ын континуаре а продукцией ши а колектэрилор де продусе вежетале ши анимале. Меритэ тоатэ лауда лукрэторий асрчиацией пентру меканизаря ши елсктрификаря продукцией агриколе ши ай асочиацией районале «Молдсельхозтехника» дин Единец — инициатора ай ынгречерий републикане пентру репарация ла тимп ши калитативэ а техничий агриколе. Ындеплининду-шь ку чинсте ангажаментеле, ей ау терминат ла 31 януарие репарация машинилор де лукрат солул ши де семэнат, яр ла 20 фебруарис — а трактоарелор. Лукрэриле де репарацие континуэ— се адук ын ордине комбцйнеле, сечерэториле, машиниле де реколтат нутрец пентру ынсилозаре. Е пе сфыршите инструиря женералэ а меканизаторилор. Песте о мне дин ей ышь перфекционязэ калификаря, яр 346 де тинерь вор прими ын курынд пермисе пентру кондучеря трактоарелор ши а алтор машинь. Рэспунзынд ла апелул колежилор де бряслэ единецень, ау лукрат ку мултэ осырдие ла прегэтиря мижлоачелор тсхниче ын ведеря лукрэрилор де примэварэ ши меканизаторий дин челелалте райоане але републичий. Ын ачастэ привинцэ пот фи менциоиаць, май алее, репараторий дин райоанеле Вулкэнешть, Унгеиь, Кэушань, Слобозия, Сорока, Дондушень, Флорешть ш. а. Тот одатэ, с’а ынфэптуит о ынсемнатэ мункэ де ииструире а кадрелор де тракторишть, комбайнерь ши де алте спечиалитэць. Есте фоарте ымбукурэтор фаптул, кэ креск мереу рындуриле челор че се инклуд ын мишкаря патриотикэ, инициятэ анул трекут де меканизаторий фрунташь дин нарэ ши ыналт апречиятэ де Комитетул Чентрал ал партидулуй — мишкаре пентру обцинеря челей май марь проауктивитэць а мунчий, фолосиря максималэ а посибилитэцилор техниче але машинилор. Прогресул технико-штиинцифик чере империос, ка фиекаре меканизатор сэ мунчяскэ суб девиза: «Рекордул де азь ал иноваторулуй сэ девинэ мыне нормэ пентру тонь!». Ын колхозурь, совхозуриле-фабричь ши совхозурь ау гэсит о калдэ ынкувиинцаре ши сусцинере апелуриле де а лупта анул ачеста пентру роаде кыт май богате, апелурь, лансате де витикулторий кэлэрэшень, легумикулторий дин районул Анений-Ной ши помикулторий слобозиень. Лукрэторий ау ымпынзит дин ноу вииле ши ливезиле. Се лукрязэ де зор пентру а креште ун рэсад сэнэтос ши вигурос де легуме ши де тутун, се фак прегэтириле нечесаре ын ведеря плантэрий луй ын сол фертилизат, ын челе май буне термене агротехниче. Сынтем ынсэ иевоиць сэ констатэм, кэ не алокурь ну се акордэ атенция кувенитэ кестиунилор дезволтэрий ын континуаре а агрикултурйй ши, ка урмаре, се редуче продукция, се зэдэрническ плануриле де стат. Не вом рефери ла ун сингур екземплу. Ын районул Григориопол ын примни патру ань ай чинчиналулуй с’а продус май пуцин, декыт преведя планул ку 23 мий тоне де череале, 45 мий тоне де поамэ, 11 мий тоне де фрукте... Причина: калитатя скэзутэ а лукрэрилор агриколе, неглижаря регулилор агротехниче, ынкэлкаря технологией. Сынт анахронизме, че урмязэ сэ фие ыилэтурате де урженцэ. Ын ултимий ань култиваторий де сфеклэ де захэр динтр’ун шир де райоане ау обцинут сукчесе фрумоасе ын че привеште спориря родничией плантациилор. Де курынд «Молдова Сочиалистэ» а публикат о пажинэ, ын каре се дескрие експериенца де лукру, се повестеште дсспре преокупзриле куренте але култиваторилор де сфеклэ дин колхозул «Путь Ленина», районул Фэлешть. Организынду-шь ын мод штиинцифик мунка, ынтрецинынд ун стрынс контакт ку саванций, ынтродукынд ын практика тот че-й ноу, прогресист, колхозничий де аич ын фрунте ку комуништий ау реушит сэ депэшаскэ ын чей патру ань сарчина ла продукция сфеклей, превэзутэ пе ынтрегул чинчинал. Асеменя екземпле ар путя фи читате ши дни алте райоане. култиватоаре де сфеклэ. Тотуш, култиваря ачестей прециоасе културь техниче май ласэ мулт де дорит. Ынтр’ун шир де господэрий се адмите редучеря супрафецелор плантациилор, се апликэ ынчет реализэриле штиинцей, есте слаб организатэ мунка ын бригэзь ши звеноурь. се фолосеск пуцине ынгрэшэминте органиче ши минерале. Десеорь сектоареле, дестинате сфеклей де захэр, сынт ынсэмынцате ку алте културь, се форцязэ реколтаря рэдэчинилор дулчь, чея че дуче ла пердерь ынсемнате. Ын мулте колхозурь ши совхозурь пэмынтуриле иригате, мижлоачеле техниче, ербичиделс ынкэ ну сынт пусе пе де-а ’нтрегул ын служба споририй продукцией де сфеклэ. Мулте неажунсурь ау лок ши ын индустрия де рамурэ: липсешге ординя кувенитэ ла пунктеле де речепционаре а материей приме, ла фабричь ну ее фолосеск ын ынтрежиме капачитэциле де продукцис. Астэзь ла Кишинэу аре лок о адунаре а активулуй републикан де партид ши економик каре урмязэ сэ скицезе мэсурь суплиментаре привинд спориря продукцией де сфеклэ ши фабрикэрий захэрулуй. Органеле де партид, советиче ши економиче требуе сэ ликидезе кыт май репеде неажунсуриле екзистенте ын ачест домениу, сэ асигуре ун ноу авынт ал рамурий. Оамений мунчий дин агрикултура републичий ау де резолват сарчинь марь ши де рэспундере. Десфэшурынд кыг май ларг ынтречеря сочиалистэ пентру интенсификаря ритмулуй продукцией, реализаря ши депэширя ку сукчес а планурилор ши ангажаментелор асумате, комуништий де ла сате, тоць плугарий ышь вор ындеплини ку чинсте датория патриотикэ— де а ынкея ку сукчес актуалул чинчинал ши а ынтымпина ын мод дсстойник Конгресул ал ХХУ-ля ал скумпулуй ноетру Партид Комунист. ЧИНЧИНАЛУЛ— ЫН АИН ТЕ ДЕ ТЕРМЕН! Дни тоатэ републина ау сосит ын капитала ла о ынтрунире мештерь вестиць ай реколтелор богате де сфеклэ де захэр спре а дискута ши пречиза обьективеле лор пентру анул финал дл цинчиналулуй. ЫН ФОТОГРАФИЕ (де ла стынга ла дряпта): комуништий И. П. ТОКАРЧУК, кондукэторул бригэзий No 3 де кымп дин колхозул «Фрунзе», районул Флорешть; Н. К. ПУШИ ЕЙ, кондукэторул бригэзий No 2 де кымп дин колхозул «Заветы Ленина», районул Дрокия; И. Н. БАРАБАШ, кондукэторул бригэзий М» 2 де кымп шн де трактоаре дин колхозул «Болшевик», районул Рышкань, ши В. Т. КУКУ, кондукэторул бригэзий No 1 де кымп ши де трактоаре дин ачеяш господэрие. ■ Фото де А. Рудаков. ЫНВИНГЭТОРИЛОР -Ы Н АЛ ТЕ ДИСТИНКЦИЙ Пентру челе май буне резултате обцинуте ын ынтречеря сочиалистэ унионалэ ын анул 1974 комбинатул индустриал де продусе череалиере дин Кишинэу а фост дистинс ку Драпелул Рошу трансмисибил ал КЧ ал ПКУС, Советулуй Миништрилор ал Униуний РСС, ВЦСПС-улуй ши КЧ ал УЛКТ дин Униуня Советика. Ла 28 фебруарие а авут лок ла Каса орэшеняскэ де културэ о адуцаре солемнэ а колективулуй комбинатулуй. Дескизынд адунаря, А. И. Баранцев, секретар ал бироулуй де партид, ын нумеле тутурор мунчиторилор, инйшнерилор, техничиенилор ши службашилор ынтреприндерий а адус кордиале мулцэмирь Партидулуй Комунист ши Гувернулуй Советик пентру ыналта апречиере а мунчий лор. Апой с'а дат кувынтул луй Г. Ф. Антосяк, мембру ал Бироулуй КЧ ал Партидулуй Комунист ал Молдовей, локциитор ал Прешединтелуй Президиумулуй Советулуй Супрем ал РСС Молдовенешть, каре ын аплаузеле фуртуноасе але челор презенць а ынмынат драпелул репрезентанцилор комбинатулуй. Луынд кувынтул ла адунаре, В. К. Семенюк, директорул антреприндерий, мунчигоареле М. Н. Няга ши Л. Ф. Башчиванжи, алць ораторь ау дат асигурэрь, кэ колективул комбинатулуй ва мунчн ку ынсуфлецире ши Де акум ынаинте, ва ындеплини планул де ынтымпинаре пе анул финал ал чинчиналулуй, каре преведе сэ се фабриче ши сэ се реализезе продукцие суплиментарэ ын сумэ де 520 мий де рубле, сэ се продукэ песте преведери-. ле планулуй 1.500 тане де фэинэ ши ачеяш кантитате де нутрецурь комбинате дин материиле приме економисите. Партичипанций ла адунаря солемнэ ау адоптат ку маре ынсуфлецире текстул унёй скрисорь де салут, адресата РФмитетулуй Чентрал ал ПКУС. (Кор, АТЕМ). ЛАЗО, 28 фебруарие. (Кор. АТЕМ). Ла адунаря солемнэ а фрунташилор ынтречерий сочиалисте де ла асочиация де продукцие интерколхозникэ пентру крештеря анимале лор «Колхозживпром» ши де ла фермеле господэриилор дин район Г. Г. Дыгай, кандидат ын мембрий Бироулуй КЧ ал Партидулуй Комунист ал Молдовей, а ынмынат колективулуй асочиацией Драпелул Рошу трансмисибил ал КЧ ал ПКУС, Советулуй Миништрилор ал Униуний РСС, ВЦСПС-улуй ши КЧ ал УЛКТ дин Униуня Советика. каре и с а акордат- пентру обцинеря челср май буне резултате ын ынтречеря сочиалистэ унионалэ пентру ындеплиниря ынаинте де термен а планулуй економией национале пе анул 1974. Луынд кувынтул ла адунаре, П. Ф. Байбаков, прешединтеле асочиацией районале «Колхозживпром», ши Л. В. Подгурский, оператор ла ачастэ ынтрепрйндере, депутат ал Советулуй Супрем ал Униуний РСС, ау мулцэмит дин тоатэ инима Партидулуй Комунист, Гувернулуй Советик пентру ыналта декорацие ши ау ворбит деспре мареле авынт ын мункэ дин колективул лор, каре луптэ пентру ындеплиниря ку сукчес а планулуй пе анул курент ши а челуй де-ал ноуэля план чинчинал ын ансамблу. Ынвингэторий ын ынтречеря сочиалистэ ау фост феличитаць кэлдурос де П. Д. Костин, прим-секретар ал „комитетулуй районал де партид Лазо, Н. К. Олейник, секретар ал комитетулуй де партид ал кодхозулуй «XXII съезд КПСС», Д. В. Гудал, прешединтеле колхозулуй «XXIII съезд КПСС». Н. И. Богданов, директорул момбинатулуй де захэр дин Алексэндрень, А. Д. Солкану, мулгэтоаре ын колхозул «Мичурин». Партичипанций ла адунаре ау адоптат о адресаре кэтре тоць крескэторий де анимале дин район. Ей й-ау кематеэ лупте ын ачест ан пентру а кэпэт-а кыте 120 чентнере де карне ши кыте 380 чентнере де лапте ла сута де хектаре де теренурь агриколе, пентру а редуче ын континуаре прецул де кост ал продукцией анимале ши а ымбунэтзци калитатя ей. КАХУЛ. Ла адунаря солемнэ а мунчиторилор, инйсине-рилор, техничиенилор ши службашилор колоаней рутиере меканизате мобиле. No 66 а трестулуй «Сельстрой» дин Кахул, каре а авут лок аич, В. К. Ярутин, локциитор ал министрулуй коиструкциилор сэтешть ал РСС Молдовенешть, а ынмынат колективулуй. Драпелул Рошу тоансмисибил ал КЧ ал ПКУС, Советулуй Миништрилор ал Униуний РСС, ВЦСПС-улуй ши КЧ ал УЛКТ дин Униуня Советикэ, кучерит ын ынтречеря сочиалистэ унио'налэ дин анул 1974. Кувинте де адынкэ рекуноштинцэ а адресат Партидулуй Комунист ши нородулуй советик Б. В. Мариловцев, машинист - екскаваторист, каре принтре примий а ындеплинит ын колектив чинчиналул персонал. Н. Н. Стоев, бригадир де монторь, В. Г. Борисов, шеф де сектор, ши алць ораторь ау менционат, кэ колективул колоаней рутиере меканизате се ангажазэ сэ ындеплиняскэ сарчина челуй де-ал ноуэля чинчинал пынэ ла 30 септембрне ши сэ ефектуезе песте планул ануал лукрэрь де конструкций шн монтаж ын сумэ де 100 мий де рубле. » Притгре зэпезь ын фулгуирь ушоаре, Уйтаци-зэ, фрумоасе к’ау сосит Ын примэвара оста мэрцишоаре, Ка сэ ле зачем астэзь: «Бун венит!» ЛА 19 АПРНЛИЕ-СУБОТНИКУЛ КОМУНИСТ Инициатива московицилор а фост ынкувиинцатэ Колективеле ынтреприндерилор дин индустрие, траиспортурь ши телекомуникаций, организациилор де конструкций, институциилор ши ашезэминтелор де ынвэцэмынт дин капитала Молдовей ынкувиинцязэ кэлдурос инициатива патриотикэ а молсовицилор «У привире ла организаря ын зиуа де 19 априлие а унуй суботник комунист, консакрат челей де-а 105-Я аниверсэрь а зилей де наштере а луй В. И. Ленин. Оамений мунчий дин Кишинэу ау хотэрыт сэ Маркезе ачастэ зи прин чя май ыналтэ продуктивитате а мунчий, прин фабрикаря продукцией дин материя примэ ши материалеле економисите. Фабрика де продусе де кофетэрие «Букурия» а хотэрыт сэ продукэ ын зиуа суботникулуй комунист о сутэ тоне де продусе ын сумэ де 200 мий де рубле. Меканичий де локомотиве де ла депоул де локомотиве с’ау ангажат сэ кондукэ тренуриле пе база комбустибилулуй економисит. Конструкторий де ла дирекция де конструкций No 10 а трестулуй «Промстрой» проектязэ сэ екзекуте лукрэрь де конструкцие-монтаж ын сумэ де 7,6 мий де рубле ши сэ верее 1,1 мий де рубле, кыштига7е ын ачастэ зи, ын фондул чинчиналулуй. Колективул асочиацией де продукцие а ынтреприндерилор транспортулуй ауто «Кишиневтранс» проектязэ сэ транспорте песте 72 мий тоне де Ын ателиереле дин Олэнешть але асочиацией районале «Молдсельхозтехника» дин Суворов ау фост ремрате де акум пентру лукрэриле де примэварэ 90 де трактоаре. Ын курынд вор фи експеди.ят-е ын колхозурь ши совхозурь ынкэ 20 де машинь. Де мултэ абнегацие дау довадэ ын ачесте зиле струнгарий Фьодор Кравченко, Александру Балта, Ион Малкоч ши ынкэркэтурь пентру економия национала, чея че конституе ку 10 мий де тоне май мулт декыт ын зилеле обишнуите. Прин мункэ плинэ де Ынсуфлецире ау хотэрыт сэ маркезе зиуа суботникулуй комунист мунчиторий, инйшнерий, техничиений ши службаший де ла асочиация штиинцификэ-де прод ук ц и е «Волна», де ла узина «Виброприбор», фабрика де три коташе «Стяуа рошие», фабрика де мобилэ No 2, комбинатул де тутун ал асочиацией «Молдтабакпром» дин Кишинэу, трестул «Кишиневстрой», фирма де ынкэлцэминте «Зориле» ши де ла мулте алте - ьштреприндерь, шантиере ши организаций але орашулуй. Бироул комитетулуй орэшенеск де партид Кишинэу а апробат инициатива патриотикэ а колективелор ынтреприндерилор, шантиерелор ши организациилор де а организа ла 19 априлие ун суботник комунист. Пентру прегэтиря ши десфэшураря зилей Сымбетей роший а фост креат ун штаб орэшенеск. Ау фост институите фаниоане але комитетулуй орэшенеск де партид пентру декораря райоанелор ши колективелор, каре вор обцине челе май фрумоасе резултате ын организаря ши десфэшураря суботникулуй, консакрат челей де-а 105-я аниверсэрь а зилей де наштере а луй В. И. Ленин, (АТЕМ). ферарул Фьодор Корецкий. Календарул лор де мункэ индикэ де. акум луна май а анулуй виитор. Колективул ателиерелор ышь скицязэ ы« презент сарчияиле пентру зиуа суботникулуй. Мунчиторий ау хотэрыт сэ обцинэ ла 19 априлие чя май ыналтэ продуктивитате а мунчий. Г. ДОПИРА, кореспондент волунтар:. Реынтоарчеря делегацией Ын зиуа де 27 фебруарие с’а реынторс ла Москова, венинд дин София, делегация ПКУС ын фрунте ку И. И. Бодюл, мембру ал КЧ ал ПКУС, прим-секретар ал КЧ ал ПК ал Молдовей, каре а партичипат ла фестивитэциле, консакрате челей де-а 75-я аниверсэрь а фон-дэрйй Униуний аграре популаре булгаре. Ын кадрул визитей ын РПБ И. И. Бодюл а фост примит де тов. Т. Живков, прим-секретар ал КЧ ал ПКБ, прешединтеле Консилиулуй де Стат ал РПБ. (ТАСС). Ла нивелул черинцелор актуале Ын зиуа де 27 фебруарие шь-а ынкеят ла Москова лукрэриле консфэтунря унионалэ а лукрэторилор дин ынвэцэмынтул медиу де спечиалитате. Коментынд резултателе ачестей консфэтуирь, В. П. Елютин, министрул ынвэцэмынтулуй супериор шн медиу де спечиалитате ал Униуний РСС, а спус кореспондентулуй Азйенцией ТАСС: — Консфэтунря а дискутат суб тоате аспектеле ун маре черк де проблеме, легате де ымбунэтэциря мунчий.-методико-дидактиче, едукацией комунисте а тинеретулуй, де ридикаря калнфикэрий педагойтилор, де ынтэриря базей технико-материале. Ынтре алтеле, мулте кувынтзрь ау фост консакрате перфекционэрий практичий де продукцие а елевилор. Ын калитате де базе перманенте пентру организаря ачестей практичь требуе сэ фие репартизате узинеле ши фабричиле дин фиекаре рамурэ, ын каре екзистэ о технолоЯше ынаинтатэ, чя май бунэ организаре а мунчий ши чел май бун систем де кондучере а продукцией. Тот одатэ, требуе сэ фие споритэ рэспундеря лукрэторилор дин индустрие пентру десфэшураря ефичиентэ а практичий елевилор. Ла консфэтуире с’а акордат о маре атенцие перфекционэрий ынвэцэмынтулуй серал ши фэрэ фреквенцэ. Пентру ымбунэтэциря калитэций лекциилор а фост креатэ ын ултимул тимп о реця ларгэ де филиале ши пункте де инструире ши консултаций, ынзестрате ку мижлоаче техниче модерне. Лекцииле сынт предате де. ынвэцэторь ку експериенцэ, с’а ымбунэтэцит асигураря елевилор ку литература методика. Спориря черинцелор фацэ де тинеретул, каре ышь фаче студииле фэрэ а пэрэси продукция, требуе сэ фие ымбинатэ ку грижа ши атенция дин партя кондукэторилор ынтреприндерилор шн организациилор. Ын месажул де салут ал Комитетулуй Чентрал ал ПКУС, адресат партичипанцилор ла консфэтуире, се сублиниязэ, кэ требуе сэ фие ынтродусе принчипииле штиинцифиче але инструирий ши едукацией, требуе дезволтате пе тоате кэиле атитудиня креатоаре фацэ де ынсуширя куноштинцелор, деприндериле мунчий организаториче ши сочиалполитиче де сине стэтэтоаре, Абсолвенций школилор медий де спечиалитате требуе сэ се ориентезе ын скимбэриле радикале, че ау лок ын домениул техничий ши технологией, сэ куноаскэ профунд економия ши организаря продукцией, сэ мынуяскэ ку причепере утилажул ноу ши системеле аутоматизате комплексе. Ла консфэтуире с’а акордат о атенцие деосебитэ проблёмелор крештерий мэестрией педагойшче. Се преведе лэрЯсиря прегэтирий ынвэцэторилор пентру техникумурь ши школиле медий де спечиалитате ла факултэциле, каре прегэтеек инйшнерь-педагойсь, але институциилор респективе де ынвэцэмынт техник супериор. Лукрэторий школилор медий де спечиалитате ышь вор фаче сга- Ясиул ла ынтреприндериле принчипале але рамурий. Тоате ачестя вор контрибуи, фэрэ доар ши поате, ла риднкаря нивелулуй Ясенерал ал ынвэцэмынтулуй медиу де спечиалитате дин царэ. Партичипанций ла консфэ туире ау тримис о скрисоаре де салут Комитетулуй Чентрал ал ПКУС. А фост адоптат текстул уней адресэрь кэтре тоць кондукэторий, лекторий, елевий ши лукрэторий техникумурилор ши школилор, каре-й кямэ пе лукрэторий школий медий де спечиалитате сэ ынтродукэ пе о скарэ май ларгэ принчипииле штиинцифиче де инструире ши едукаре, сэ ле леЯсе май стрынс ку практика конструкцией комунисте. Ла лукрэриле консфэтуирий унионале ау партичипат Д. С. Полянский, мембру ал Бироулуй Политик ал КЧ ал ПКУС, В. И. Долгих, секретар ал КЧ ал ПКУС, С. П. Трапезников, шефул секцией де штиинцэ ши а ашезэминтелор де ынвэцэмынт з КЧ ал ПКУС, миништри ай Униуний РСС, Е. М. Тяжелников, прим-секретар ал КЧ ал' УЛКТ дин Униуня Советикэ. 11