Moldova Socialista, 1981 (LVII/152-178)

1981-07-01 / nr. 152

Пролетарь дин тоате цэриле, уници-вэ! ОРГАНУЛ КОМИТЕТУЛУЙ нейтрал ал партидулуй комунист ал молдовей, ал советулуй супрем ши советулуй МИНИШТРИЛОР АЛЕ РСС МОЛДОВЕНЕШТЬ О КОНДИЦИЕ примордиалэ ла обцинерн тутурор сукчеселор де пе тэрымул активитэций де фэурире ши чел ал едукацией есте респектаря стриктэ а стилулуй ленинист де мункэ, каре а фост ши есте мереу креатор, пэтрунс де абордаря штиинцификэ а тутурор лрочеселор сочиале. Конгресул ал ХХУ1-ля ал ПКУС а арэтат ынкэ о дзтэ ын мод конвингэтор кэ ынтряга вяцэ де партид. формеле ши методеле кондучерий де партид се базязэ ла ной пе принчипииле ленинисте. Ла конгрес с’а ворбит ын мод деосебит деспре активитатя продижиоасэ а комуништилор ын тоате верижиле економней, ын тоате сектоареле активитэций ноастре. Крештеря рэспундерий, дезволтаря инициативен, куноаштеря профундэ а лукрулуй, принчипналитате ын тоате, формаря уней дисчиплине конштиёнте ши интолеранца фацэ де неажунсурь — ачесте трэсэтурь але стилулуй де партид ын мункэ капэтэ ын презент о ынсемнэтате хотэрытоаре. Темелия де неклинтит а стилулуй ленинист ын мунка де партид о конституе унитатя органика а теорией ши практнчий. Проблема стилулуй де лукру ну есте абстракта, еа аре атрибуцие директэ фацэ де активитатя фиекэруй лукрэтор, де орьче ранг н’ар фи ел. Ануме деатыта сочиетатя ноастрэ есте витал интересатэ ка ла постуриле административе сэ се афле оамень девотаць каузей сочиализмулуй, компетенць ши капабиль, организаторь бунь каре ау симцул ноулуй, каре, афлынду-се мереу ынтре оамень, штиу а-й ынцележе, а-й мобилиза, каре сынт кумпэтаць ын тоате... Легэтура теорией ку практика есте директ пропорционалэ ку унитатя динтре кувынт ши фаптэ. Стилул ленинист де мункэ пресупуне о ыналтэ ексиженцэ фацэ де сине ши фацэ де алций, ексклуде мулцэмиря де сине, респинже орьче манифестэрь але бирократизмулуй ши формализмулуй. О импортанцэ маре о аре креаря уней атмосфере де ынкредере ши атитудине респектуоасэ фацэ де оамень, каре дау посибилита- щ, ПЕНТРУ ЛЕНИННСТ СТИЛУЛ ЫН НУНХЭ те лукрэторилор сэ-шь манифесте днн плин активизмул, сэ абордезе куражос ши ын куноштинцэ де каузэ диверселе проблеме че апар. Ла ора актуалэ, — с’а менционат де ла трибуна мэрецулуй фор ал комуништилор дин царэ,—креште ынзечит ынсемнэтатя дисчиплиней, ынсемнэтатя рэспундерий персонале. Ын ачастэ ордине де идей се чере де менционат, кэ сукчеселе пе каре ле обцин мажорнтатя комитетелор орэшенешть ши районале де партид дин републикэ ын срганизаря продукцией ши ын опера де едукаре а маселор се дзтореск ын темей стилулуй ленинист де мункэ, каре ле ажутэ оаменилор сэ партичипе ку ынсуфлепире ла конструкция комунистэ, сэ ынвингэ орьче фел де греутэць, сэ кауте ши сэ дезвэлуе резервеле, сэ десфэшоаре пе скгрэ ларгэ ынтречеря сочиалистэ — пыргие импортантэ а пропэширий. Комитетул орэшенеск де пдрз.чд Тираспол, бунзоарэ, урмэринд скопул де а аборда де пе позиций штиинцифиче резолваря мултиплелор проблеме, а апробат ла уна дин шгдинцеле сале де ну демулт календарул мэсурилор че вор фи ынтрейринсе де организапииле де партид, советиче, синдикале, комсомолисте ши органеле контролулуй нородник ын ведеря реа- I лизэрий неабэтуте а хотэрырилор Конгресулуй ал ХХУЬля ал ПКУС ши конгресулуй ал ХУ-ля ал ПК ал Молдозей. Астфел, ындеплиниря ын мод планификат а челор скицате ва пермите де а интуи ши а куноаште унде ануме требуе де кончентрат атенция ши форцеле принчипале. Кондукынду-се перманент де порунчиле ленинисте, бироул, секцииле комитетулуй орэшенеск де партид депун ефортурь сусцинуте ын дирекция ридикэрий ролулуй ортанизациилор де партид ла мобилизаря комуништилор, а тутурор трудиторилор пентру а асигура дезволтаря ын континуаре а економней ши културин орашулуй. А се сприжини пе штиинцэ е чева карактеристик „ пентру мунка де партид. Речент мажорнтатя комитетелор районале де партид, авынд конкурсул саванцилор дин републикэ, ау организат конферинце штиинцифнко-практиче, ла каре с’ау луат ын дискуцие диферите аспекте але активитэций зилниче а комуништилор. Абордаря штиинцификэ а кестиунилор че привеск мунка де партид пресупуне фэлосиря пе ларг а реализэрнлор штиинцей ши техничий ла резолваря проблемелор економиче, сочиал-политиче ши идеоложиче. Атнтудиня критика, аутокритикэ фацэ де мункэ, адынчиря легэтурилор ку маселе, алежеря жустэ а кадрелор, десфэшураря ку кибзуинцэ а мунчий организаториче ши политиче — тоате ачестя "хотэрэск сукчесул. Конгресул ал ХХУ1-ля ал ПКУС а арэтат нечеситатя де а перфекциона ын континуаре формеле ши методеле мунчий де партид. Аич се аре ын ведере ши резолваря ын комплекс а мултор проблеме, ши системул де информацие, че требуе сэ фие бине пус ла пункт, ши лэржиря демокрацией интерне де партид, акчентул пунынду-се пе колективизм, каре ажутз ла солуционаря импортантелор мэсурь де пе ординя де зи. Се аре ын ведере ши лукрул ку кадреле, статорничиря унуй контрол рнгурос асупра хотэрырилор адоптате, планификаря де перспектива а мунчий де партид... Организапииле де партид де ла мажорнтатя ынтреприндерилор дин орашул Бендер пин мереу ын кымпул лор де ведере проблемеле принчипале але колективелор респективе, тот май мулпь комуништь партичипэ ла елабораря хотэрырилор ши ла контролул ындеплинирий лор. Ын анул 1979, дупэ експернениа орашулуй Николаев, комитетул орэшенеск де партид а ынтродус система «ритмурь», каре ажутэ де а урмэри кум сынт реализате хотэрыриле ши обьекцииле критиче фэкуте де комуништь ла адунэрь. Даторитэ буней организэрь а контролулуй ындеплинирий хотэрырилор адоптате, колективе*ле куноск мереу кал я асченсиуний ын мункэ. Ын чинч лунь але анулуй курент с’ау продус песте преведерь артиколе ын валоаре де песте 4,5 милиоане де рубле. Май бине де 3 000 'де мунчигорь шь-ау луат ангажаментул де а ындеплини програмул пе анул курент кэтре аниверсаря а 64-а а Марелуй Октомбрие. Експерненца веций аратэ, кэ резултате май буне обцин ачея каре ау о атитудине креатоаре фацэ де мункэ, каре штиу а сусцине ла тимп инициативеле валороасе. А луа тот че е май бун дин креация вне а маселор, а сприжини че е де фолсс, а 'аплнка тоате ачестя ла реализаря неабэтутэ а сарчинил’ор чннчиналулуй есте о даторне де оноаре а тутурор комуништилор. Ын практика се ынтымплэ, ынсэ, казурь кынд уний кондукэторь промит мулте, дар фак пуцин, кынд ынчаркэ сэ се окупе де мушамализэрь, ымфлэ чифреле. Алций каутэ сэ се феряскэ де а луа хотэрырь, сэ евите рискул рационал нечесар ын орьче лукру, сэ скале де рэспундере персоналэ. Комитетул де партид дин совхозул-фабрикэ «Глория», районул Орхей де екземплу, а скэзут симцитор ексиженца фацэ де активитатя комуништилор. Плануриле пе чинчиналул трекут н'ау фост ындеплините ла нич ун индиче. Десеорь хотэрыриле адо'птат» рэмын дотр пе хыртие. Есте организат несатисфэкэтор контро лул асупра активитэций администрацией. Фиреште, ун асе меня стил де лукру ну поате сэ иу се рэсфрынгэ негатив асу Рра ситуацией дин господэрие. «Стилул ши методеле де кондучере конституе о кестиуш импортантэ пентру ынтрегул партид, пентру тот попорул. Да тория директэ а орькэруй кондукэтор де партид есте сэ цин минте ачест лукру, сэ се кэлэузяскэ зи дё зи ын тоате де нор меле ленинисте!», — а менционат товарэшул Л. И. Брежнев д ла трибуна Конгресулуй ал ХХУ1-ля ал ПКУС. Е о тезэ прин чипиалэ, каре ва серви дрепт ындрумар ын акциуне пентру мулт тимп. Пентру кэ реализаря мэрецелор объективе ал Чннчиналулуй, едукаря омулуй ноу, кучериря унор ной трепт ын конструкция комунистэ пот фи кончепуте нумай прин рес пектаря претутнндень а нормелор ленинисте, прин апликар стилулуй ленинист ыи мунка де фнече зи. Ш АГРИКУЛТО.РЫ С'а ынчепут чя май де рэспундере етапэ ын лупта пентру роадэ — реколтаря. Датория фиекэруя дин ной е ка дин при* меле зиле сэ фачем кыт май мулт ши кыт май бине пентру а стрынже пыня ын челе май редусе термене ши фэрз пердерь. Организаря екземпларэ а мунчий, а ынтречерий социалисте, мэсуриле де ынкуражаре моралэ ши материала а лукрэторилор — тотул требуе сэ фие ындрептат ла ынкееря кыт май грабникэ ши калитативэ а сечеришулуй. Фиекаре боб сэ фие стрынс ши депозитат де надежде! Мунка ла сечериш требуе организатэ ын аша фел, ка паралел ку реколтаря сэ се пунэ база роадей виитоаре — сэ се елиберезе оператив огоареле де пае ши сэ се лукрезе солул пентру семэнатул де тоамнэ. Тоате лукрэриле сэ ле фачем ын комплекс! Нич о орэ, нич о минута пердутэ ла сечериш! Реколта-81 с'о кучерим прин абнегацие! АУ ЕШНТ ЫН ЛАРГ КОМБАЙНЕ Пе огоареле районулуй Кэушань ора сечеришулуй а венит ллинэ, ну преокупэрь мажоре. С’а ынтымплат аша, кэ кяр дин примеле зиле лукрэриле се десфэшоарэ конкомитент ын тоате господэрииле. Ачаста е о урмаре а тимпулуй ынсорит, каре а грэбит иоачеря грынелор. Есте спорите претутиндень ши продуктивитатя машннилор, кэч, спре деосебире де алць ань, ла кырма агрегателор де ренолтаре се афлэ комбайнерь ку о богата експериенцэ, стаАиул медку де мункэ ал лор конституинд песте 20 де ань. Ши, тотуш, се евиденциязэ ла ренолтаре деташаментул комплекс меканизат No 9, кбндус де прешединтеле колхозулуй комунистул ЕуЛениу Владимирович Пыслару. Ачест колектив десервеште колхозул «XXII лартсъезд». Ел а авут невое доар де 50 де оое де луноу пентоу а сечера ын полоаЖе орэул де пе 150 хектаре. Чел май ыналт рандамент л-а ынреЖистрат комбайнерул П. Л. Коломеец, ынвннгэтор ын ынтречеря сочиалистэ дин анул трекут. Пентру суичесул ынреЖистрат ла сечеришул курент думнялуй и с’а ынмынат фанионул рошу трансмисибил ши ун премиу ын бань. Ау мунчит бине шн колеЖий сзй Н. К. Банарь, И. М. Личак, В. А. Райлян, И. С. Стефанио ши Н. В. Лукаш. Ын чинстя деташаментулуй ла вагонашул мобил де аЖитацие а фост ынэлцат драпелул Глорией де муннэ. Ын колхозул «XXII партсъезд» с’а ынчепут ши поло- Житул грыулуй. Калкулеле спечиалиштйлор доведесн, кэ ангажаментеле сочиалисте асумате вор фи ындеплините ну сукчес: сечеришул ва дура чел мулт 10 зиле де лукру, реколта де грыу ва нонститун чел пуцин 45 чентнере де боабе ла хектар. ЫН ФОТОГРАФИЕ: Е. В. ПЫСЛАРУ (ын чентру), кондукэторул деташаментулуй комплекс меканизат, фэкынд биланцул мунчий комбайиерилор ла полоЖитул орзулуй. Фото де Е. ДРАИШНЕР. С А Р Ч И Н А ЗИЛЕ И: СЕЧЕРИШУЛУЙ-РИТМ СУСЦИНУТ ШИ ЕФИЧИЕНЦЭ! Реколтэрий-асигураре идеоложикэ ГАТА Г Р ПЕНТРУ ЫНЕ ПРИМИРЯ ЛОР Пе зи че трече спичеле де грыу адунэ тот май мулт аур, креш. те вэзынд ку окий рэсэрита, се коаче маээря ын пэстэй. Ын райоанеле де суд а сосит о периоадэ фербикте а реколтэрий. Деспре фелул кум есте ынтымпинатэ еа де кэтре оамений мунчий де ла елеватоаре ши де ла пунктеле де речепцие й-а релатат кореспондентулуй АТЕМ миииструл колектэрилор ал РСС Молдовенешть М. И. ТУЗЛОВ. — Ка,ре есте трэсэтура дистинктивэ а прегэтирилор десфэшурате де колекторий дин Молдова ыя ведеря ачестуй сезон? — Принципала сарчинэ, пе каре о резолвэ ей акум, есте ну нумай мэриря волумулуй депозителор, чи модернизаря лор. Ан де ан елеватоареле сынт дотате ку утилаж модерн. Ши дакэ унеле динтре машинише векь пот фи фолосите паралел ку челе де тип ноу, апой ынлокуиря мултора динтре еле есте фоарте нечесарэ. Астфел, одатэ ку реынноиря паркулуй де аутомобиле ку мижлоаче де транспорт де маре тонаж с’а импус дотаря елеватоарелор ку кынтаре ши деокэркэтоаре спечиале. Акум еле сынт инсталате ла челе май мулте елеватоаре. Ын анул ачеста депозителе с’ау комплектат ку 12 агрегате де маре рандамент пентру ускаря череалелор, каре сынт ын старе сэ нрелукрезе суллиментар 352 тоне де череале пе орэ. Ын служба грынелор ва фи пусэ ыикэ о иновацие — елеватоаре металиче ку о.каначитате де 15 мий де тоне. Ун астфел де депозит, каре се монтязэ ушор ши есте меканизат ын ьгатрежиме, а фост асамблат ла комбинатул дин Тираспол. Есте пе сфыршите ынэлцаря унуй елеватор металик ши ла ынтреприндеря де речепционаре а череалелор дин Орхей. — Че .мэсурь ау май фост ымтрепринсе центру десфзшураря ирепрошабилэ а кампанией колектэрилор? — Техника ышь аре ролул ей, ынсэ пентру ынкунунаря ку сукчес а ынтрежий мунчь требуе сэ не ынгрижим дин тимп де оамений, каре о вор десерви. Мажоритатя мунчиторилор ши спечиалиштилор шь-ау рид.икат нивелул де калификаре ла курсурь спечиале. Мултэ атенцие с’а акордат ши прегэтирий лаборанцилор. Акум ей вор путя сэ детермине ку май мултэ пречизие калитатя череалелор, май ку сама а грыулуй пугерник. Лукрэторий депозителор с’ау прегэтит ку спирит де рэспундере пентру сечеришул актуал, довадэ фиинд фаптул кэ мембрий комисией ау примит тоате ынт.реприндериле ку калификативеле «бине» ши «ексчелент», Л а ачаста а контрибуит ын маре мэсурэ креаря бригэзилор спечиале, дин каре фак парте лэкэтушь експериментаць. Муичиторь [Ще тоате категорииле ау партичипат ла рекондиционаря техничий. Шь-ау демон страт неынтрекута лор мэестрие, бунэоарэ, лукрэторий ускэториилор — Е. Д. Рэу де ла ынтреприндеря де речепционаре а череалелор дин Булбоака, Г. Т. Тимошенко де ла елеваторул дан Кэушань, И. П. Томайлы де ла елеваторул дин Комрат ши Н. Е. Жуля де ла елеваторул дин Бендер. — Ын че ведець резервеле функционэрий май буне а конвейерулуй «кымп—арие—елеватор»? — Резултателе мунчий яоастре депинд адесеорь де алте ынтреприндерь ши организаций. Ар фи де дорит сэ асигурэм о май бунэ организаре ын акциуниле ноастре комуне. Астфел, Министерулуй пентру конструкция ши експлоатаря друмурилор де аутомобиле ал републичий и с’а дат ынсэрчинаря сэ ефектуезе лукрэрь де асфалтаре а рампелор ла ынтреприндериле де речепционаре ши де прелукраре а череалелор, сэ репаре кэиле де акчес интергосподэрешть, каре дук спре ачесте ынтреприндерь, пе о супрафацэ де 40 мий де метри патраць, сэ адукэ, де асеменя, ын старя кореспунзэтоаре друмуриле де акчес спре ынтреприндериле де речепционаре а череалелор ши спре елеватоаре. Ачесте лукрэрь се десфэшоарэ ынчет деокамдатэ. Дакэ сарчина ну ва фи ындеплинитэ ла тимп, с’ар путя ьштымпла ка ной сэ авем дин ноу пердерь ын прочесул транспортэрий череалелор спре елеватор. Ши ынкэ чева. Ын фиекаре ан ун маре нумэр де оамень, :машинь електрониче де калкул ынтокмеск графиче пентру депласаря мижлоачелор де транспорт пе рута «кымп—арие— елеватор». Ачаст лукру се фаче пентру а ликнда стационэриле непродуктиве але мижлоачелор де транспорт ши агломерэриле ла елеватоаре, пентру а менцине калитатя череалелор. Дар мерже кыт мерже ши яр се ымкал!кэ графикул. Л а лупта пентру респектаря ригуроасэ а графичелор требуе сэ партичипе абсолут тоць ачей, каре, ынтр’ун фел сау алтул, се окупэ де колектаря грынелор. Ной требуе сэ прелукрэм ши сэ делозитэм ын хамбаре песте ун милион де тоне де череале. Ау ынчепут де акум сэ сосяскэ примеле лотурь де грыу ши (мазэре. Ыналтул град де прегэтире а ынтреприндерилор ачестей рамурь есте о Гаранине кэ тоате колективеле ышь вор ындеплини ку сукчес сарчиниле. Пе деплин информаць Лукрэриле де реколтаре яу пропорций дин че ын че май марь. Дупэ кум преведе ангажаментул, деташа(ментул меканизат де реколтаре-транспортаре, кондус де директорул совхозулуй М. Морарь, урмязэ сэ ынфэптуяскэ лукрэриле де реколтаре ын 10—12 зиле лукрэтоаре. Авем де стрынс пыня де пе 1.180 де хектаре, инклусив 800 хектаре де грыу ши 240 — де мазэре. Примул ла рынд е орзул. Че-й дрепт, о парте де пэйоасе сынт полигните ши се чер диспозитиве спечиале ла комбайн, дар унде ну ва ажута нич аста — май есте ши коаса. Оамений лукрязэ ку елан. Ынкэ акум о лунэ организация де партид шь-а детермннат сарчиниле ын ведеря акордэрий атенцией кувените оаменилор окупаць ын ачастэ кампание де маре импортанцэ. Тоць комуништий, каре-шь дау конкурсул ла сечериш, ау примит ынсэрчинэрь. А фост креатэ о групэ провизорие де партид-комсомолистэ ши де депутаць, ын фрунте ку агрономул(Сфыршит ын паж. 2). Афирмынд адевэрул веций С'А ДЕСКИС КОНГРЕСУЛ АЛ УИ-ЛЯ АЛ СКРИИТОРИЛОР ДИН УНИУНЯ РСС А авя интереселе пе каре ле аре ши попорул, а афцрма адевэрул веций, а фи партичипанць активь ла конструк-* ция комунистэ — ын ачаста ышь вэд ыналта лор даторие ши вокацие маештрий литературий советиче мултинационале. Дин пажиниле кэрцилор лор, пэтрунсе де пасиуне партиникэ, се ридикэ ка ун брад фалник ероул времурилор ноастре — омул мунчий, фэуриторул ши конструкторул, пуртэторул челор май ынаинтате идеалурь але епочий контемпоране. Ь1нсуфлециць де ыналта апречиере датэ активитэций десфэшураге де интелектуалитатя креатоаре ла Конгресул чл XXVI- ля ал ПКУС, скрииторий советичь сынт ферм хотэраыць сэ-шь споряскэ контрибуция ‘ ла формаря омулуй ноу, ла едукаря конвинжерилор луй морале, а културий спиритуале. Рэспундеря артистулуй ын фаца тимпулуй ши попорулуй се афлэ ын чентрул атенцией делегацилор ла конгресул ал УП-ля ал скрииторилор дин Униуня РСС, каре шь-а ынчепут лукрэриле ын зиуа де 30 юкие ла Москова, ла Палатул Маре ал Кремлинулуй. Ь1н сала де шединпе се афлэ ымпреунэ ку делегаций ла конгрес — скрииторь советичь де самэ, репрезентанць ай колективелор де мункэ — фрунташь ай чинчиналулуй, оамень де културэ, лукрэторь ай органелор де партид, советиче, синдикале ши комсомолисте. Конфирмынд ыналтул престижиу интернационал ал литературий советиче, ла лукрэриле форулуй иартичипэ делегаций але униунилор скрииторилор дин цэриле сочиалисте фрэцешть, скрииторь дин мулте цэрь але Еуропей, Асией, Афричий ши Ам^ричий. Делегаций ши оаспеций й-ау ынтымпинат ку аплаузе ынделунгате пе товарэший М. С. Горбачов, В. В. Гришин, А. П. Кириленко, А. Я. Пелше, М. А. Суслов, П. Н. Демичев, В. В. Кузнецов, Б. Н. Пономарьов, М. С. Соломенцев, М. В. Зимянин, К. В. Русаков. ! Делегаций ши оаспеций ау алее ку ынсуфлецире ын президиул де оноаре Бироул Политик ал КЧ ал ПКУС ын фрунте ку товарэшул Л. И. Брежнев. (Сфыршит ын паж. 3). СОСИРЕ ЛА МОСКОВА Л а инвитация луй Л. И. Брежнев, Секретарул Женерал ал КЧ ал ПКУС, Прешединтеле Президиумулуй Советулуй Супрем ал Униуний РСС, ын зиуа де 29 юние а сосит ын визитэ ла Москова Вилли Брандт, Прешединтеле Партидулуй Сочиал-Демократ дин Жермания. Пе аеродром ел а фост ынтымпинат де Б. Н. Пономорьов, кандидат ын мембрий Бироулуй Политик ал КЧ ал ПКУС, секретар ал КЧ ал ПКУС, де алте персоане офичяале, ' (ТАСС). Примири де кэтре Л. И. Брежнев а луй В. Брандт эш зиуа де оц юние л. и. Брежнев, Секретарул Женерал ал КЧ ал ПКУС, Прешединтеле Президиумулуй Советулуй Супрем ал Униуний РСС, л-а примит ла Кремлин пе В. Брандт, Прешединтеле Партидулуй Сочиал-Демократ дин Жермания, Прешединтеле Интернационалей сочиалисте. Ла ынтылнире ау партичипат А. А. Громыко, мембру ал Бироулуй Политик ал КЧ ал ПКУС, министрул афачерилор екстерне ал Униуний РСС, ши Б. Н. Пономар|ьов, кандидат ын мембрий Бироулуй Политик ал КЧ ал ПКУС, секретар ал КЧ ал ПКУС, яр дин партя ПСДЖ — Г. Ю. Вишневски, локциитор ал прешединтелуй партидулуй. Ын тимпул ынтылнирий а фост експриматэ ынгрижораря профундэ ын легэтурэ ку ынрэутэциря ситуацией интернационале, 1 май алее ку ынтециря курсей ынармэрилор, ку екзистенца диферителор фокаре де конфликте милитаре ши ку интенсификаря примеждией де рэзбой, легатэ де ачаста. А фост експриматэ конвинжеря кэ ын ситуация актуалэ есте нечесар сэ се факэ тот посибилул пентру континуаря политичий де дестиндере, пентру рэспындиря ей ын сфера милитарэ^ пентру менпинеря ши ынтэриря пэчий. А фост експриматэ пэреря комунэ кэ сингура кале де надежде спре резолваря проблемелор интернационале литижиоасе о конституе тратативеле сериоасе, базате пе о адевэратэ коинтересаре ын реализаря резултателор позитиве ши пе хотэрыря пэрцилор де а адуче о контрибуцие, каре сэ кореспундэ принчилиулуй егалитэций ши секуритэций екиваленте. Л. И. Брежнев ши В. Брандт ау експус позицииле респективе ын проблемеле реферитоаре ла арма нуклеарэ ку разэ медие де акциуне ын Еуропа. Ачастэ проблема поэте ши требуе сэ фие резолватэ пе база респектэрий ку стриктеце а принчипиулуй менционат. Партичипанций ла ынтылнире с’ау пронунцат пентру континуаря прочесулуй де лимитере а ынармэрилор стратежиче, пентру ынкеерря ку сукчес а реуниуний де ла Мадрид. С’а сублиният дин ноу, кэ нимень ну требуе сэ кауте сэ-шь асигуре супериоритатя милитарэ, тоць требуе сэ контрибуе ла скэдери нивелулуй де конфрунтаре милитарэ. Л. И. Брежнев а декларат, кэ тендинца черкурилор милитаристе але НАТО де » дезлэнцуи о куреэ а ынармэрилор фэрэ пречедент ка амплоаре ну ле ва да супериоритатя милитарэ, ын скимб ва аграва ситуация интернационала, каре ши фэрэ ачас(Сфыршит ын паэк. 3). ЫН ФОТОГРАФИЕ: ынаиите де ынчеперя тратативелор. Фото де В. МУСАЕЛЯН ши Е. ПЕСОВ. (ТАСС).