Monitorul de Sibiu, noiembrie 1998 (Anul 1, nr. 0-13)

1998-11-14 / nr. 0

media PH Gratuit mm Ziarul care să de vorbi cu oamenii DE SIBIU înainte de a anunța Poliția, Salvarea sau Pompierii, sunați la MONITORUL de SIBIU 21.81.71 www. deuroconsult. ro monitorul Anul I, Nr. 6 14 noiembrie 1998 16 pagini De astăzi, Sibiul are un nou cotidian! 1 ■ primul ziar color al sibienilor ■ 50.000 de ziare distribuite gratuit ■ astăzi, la ora 12.00, în Piața Mare vă așteptăm la spectacolul de lansare ■ premii și surprize pentru toată lumea ■ ÍAr* " vy A Ziarul care stă de vorbă cu oamenii De multe ori citiți în ziare întîmplări care se petrec în orașul nostru și vi se pare că sînt vești de pe altă planetă. Articolele scurte, reci și străine nu reușesc să vă explice de ce trăiți mai prost. Cînd citiți aceste ziare puteți rămîne cu senzația că sînteți informați, dar de foarte puține ori vi se spune în ce fel vă ating aceste știri, în ce fel evenimentele sînt legate de bucuriile sau necazurile vieții voastre. Cu atît mai rar simțiți că sînteți ajutați, că nu sînteți singuri. De aceea, Monitorul de Sibiu își propune să-i ajute pe sibieni să-și spună păsurile, își propune să fie vocea acestei comunități. Sibienii, ca de altfel cei mai mulți din această țară, au ajuns să credă că nimic nu-i mai poate ajuta. Ziarele nu pot face dreptate, însă o pot cere în numele comunității, pot pune degetul pe rană, astfel încît să știți ce aveți de îndreptat sau de schimbat în viața cetății. Iar cetatea Sibiului are și ea destule lucruri de îndreptat. Atunci cînd cei pe care i-ați votat au uitat de voi sau chiar vă mint cu nerușinare, atunci cînd funcționarii din serviciile statului vă tratează ca pe o turmă demnă numai de jecmănit, atunci cînd legea se aplică diferit după greutatea buzunarului, atunci cînd angajații sînt aruncați din întreprinderi falimentate de hoția nepedepsită a conducătorilor, iar umilințele omului de rând se înmulțesc, ce mai este de făcut? Noi vă propunem să vă spuneți necazurile aici, dacă altcineva nu vă ascultă. Noi stăm de vorbă cu sibienii pentru a face auzită vocea lor la urechea celor cărora ar trebui să le ceară socoteală. Pentru că trebuia ca sibienii să capete un glas, o mînă de ziariști au făcut acest ziar, care își propune să vorbească într-o cetate ale cărei voci au răgușit. O legendă veche a Sibiului spune că Podul Minciunilor se surpă sub picioarele celor care jură strâmb. Noi vă spunem: haideți să aducem pe Podul Minciunilor politicienii, administrația, justiția, profesorii, conducătorii întreprinderilor, poliția, doctorii, pe scurt, pe toți cei care trebuie să lucreze pentru voi, și să vedem dacă podul se prăbușește sub ei. Monitorul de Sibiu Agenție de publicitate Agende loiare p. Autocolante tnneres Brichete a mesului nr.2 tel/fax. 069/217225 Două poduri din Sibiu stau să se prăbușească ■ C.F.R. vrea să scape de Podul Gării ■ Corso a fost baricadat cu ghivece uriașe Ultimele studii de specialitate făcute la Sibiu pentru verificarea stabilității structurii Podului de pe Cibin și a Podului Gării, cel care leagă B-dul Spitalelor de zona Gușteriței, au arătat că acestea sunt șubrede, iar pericolul de prăbușire în cazul unui trafic aglomerat este foarte puternic. „Dacă trec două camioane de 30 de tone simultan peste podul de la Cibin, acesta poate cădea “, ne-a declarat viceprimarul Ioan Ittu. Pentru a înlătura orice accident care poate pune în pericol traficul rutier și siguranța sibienilor, o comisie de specialitate din Primărie a primit sarcina de a aplica urgent cîteva restricții de circulație legate de viteză și tonaj. „Trebuie făcut un proiect pentru realizarea unei lucrări serioase acolo. In caz contrar, Căile Ferate vor să închidă Podul Gării“, ne-a declarat prefectul Dorin Pîrvu, după o întîlnire avută recent cu Teodor Grădinaru, directorul CFR, sucursala Brașov . (Viorica MAIER) continuare în pagina 2 Poliția susține că deblocarea roților este ilegală ■ Primăria spune că pe domeniul public nu are nevoie de acordul Poliției ■ șeful Poliției Municipale consideră că taxa de deblocare, în valoare de 73.200 de lei,este exagerată ■ pentru că străzile sunt înguste, blocarea roților va duce la ambuteiaje ■ taxa pentru ridicarea mașinilor este de 146.400 de lei ■ amănunte în pagina 3 ȘCOALA DE PRESA » De săptămâna viitoare, la sediul „Monutonistii de Sibiu“ se organizează cursuri de ziaristică. Cei care doresc să devină reporteri sau redactori ai celui mai tînăr ziar sibian au șansa de a participa la această pregătire, amănunte în pagina 14 S.C. TREI STEJARI S.A. vă oferă la cele mai avantajoase prețuri: cea mai bună bere ! Str. Fabricii nr.2 Tel. 069 430591 Bere Thomas re Balea ; Consilierii locali se întrec în a inventa biruri Taxe multe și ciudate . ■ sibienii proprietari de vapoare au de plătit dări grele ■ dacă ai mai mulți cîini, scapi de taxe declarind că primul cîine îi păzește pe ceilalți ■ închirierea din piață a unui suport pentru usturoi costă 250 de lei pe zi ■ dacă îți pui motor la bicicletă, plătești 3.900 de lei pe an ■ Pentru a mai aduce un ban la buget, consilierii locali sibieni au decis introducerea, începînd cu 1 ianuarie 1999, a nu mai puțin de șapte taxe noi. Acestea se alătură celor cîteva zeci de dări mai vechi, pe care populația le plătește deja. Posesorii de autoturisme vor plăti o taxă locală de 10.000 pe an, iar cei care au autocare, autobuze, microbuze și autocamioane de orice fel au de achitat 31.000 de lei pe an. Dacă un cetățean a avut ideea de a-și pune motor la bicicletă, acesta urmează să plătească pentru acest vehicul 3.900 de lei pe an. O taxă aproape simbolică, spre deosebire de cea stabilită pentru proprietarii de iahturi, care trebuie să scoată din buzunare 1.300.000 de lei pentru plăcerea de a se plimba cu această ambarcațiune pe lacul Dumbrava sau lacul lui Binder. (Viorica MAIER, Marius CONSTANTIN) continuare în pagina 6 Gustă o data, bucură-te de fiecare dată ! produsă de IPCD Adresa: 2400 - Sibiu - ROMÂNIA - Str. Distribuției - Nr. 28 Tel: 4069-223713/224248 - Fax: 4069-224319