Monitorul de Sibiu, mai 1999 (Anul 2, nr. 138-163)

1999-05-17 / nr. 151

MONITORUL DE SIBIU - luni, 17 mai 1999 Sport Ieri, podiumul Monaco a fost ■ Ferrari conduce cu 24 de puncte în clasament Victoria senzațională de la Monaco a detașat echipa Ferrari cu 24 de puncte în clasament față de rivala sa McLaren Mercedes. După ce a ratat în ultima secundă calificarea în poll position, Michael Schumacher a pornit excelent în cursă depășindu-l la milimetru pe rivalul său, Mikka Häkkinen. Din acel moment nimic nu i-a mai stat în cale germanului care nu a mai putut fi depășit pînă la finalul cursei. Cu fiecare tur, Schumacher s-a distanțat tot mai mult de Häkkinen, fapt ce a determinat anumite speculații potrivit cărora monopostul finlandezului ar fi supraîncărcat cu combustibil. Cu toate acestea, pe tot parcursul cursei a fost evident faptul că piloții de la Ferrari au știut să atace cu mai multă acuratețe șicanele și curbele de pe circuit. Tot în primul tur, coechipierul lui Schumacher, Eddie Irvine, a reușit să-l depășească pe David Coulthard. Reușind să se distanțeze considerabil de Mikka, Schumacher a ieșit liniștit la standuri, finlandezul nereușind să urce pe prima poziție. Din nefericire pentru McLaren, Coulthard a fost nevoit să abandoneze în turul 40 din cauza unor probleme la motor, Häkkinen rămînînd singur în lupta cu Irvine și Schumacher. Derapînd pe o pată de ulei provenită de la monopostul Arrows, pilotat de către Takagi, Häkkinen a de la roșu a mai pierdut secunde prețioase. De acest handicap s-a folosit Eddie Irvine care a mai făcut o ieșire la standuri, reușind să-și mențină poziția a doua în clasament. O luptă acerbă s-a dat între Heinz Harald Frentzen, Rubens Barrichello și Giancarlo Fisichella, luptă din care brazilianul a ieșit învins. Barrichello a abandonat aproape de finalul cursei, nereușind să termine astfel cel de-al 100-lea Grand Prix din cariera sa de pilot. Cursa turul 0 la start Häkkinen este depășit de Schumacher care, în același tur, se distanțează cu 1.3 secunde de rivalul său; Irvine trece pe locul al treilea în fața lui David Coulthard turul 2 - Hill nu reușește se treacă de poziția a 17-a. Trulli se apropie amenințător de Frentzen turul 6 - Distanța dintre Schumacher și Häkkinen ajunge la 4.9 secunde. Diniz se lovește de parapet, dar continuă cursa turul 7 - Coulthard se menține pe poziția a patra fiind urmat de Barrichello turul 14 - Schumacher conduce plutonul distanțîndu-se de Häkkinen cu 8.4 secunde, probleme tehnice la mașina pilotată de Coulthard turul 30 - Schumacher stabilește cel mai bun timp. 1.22.2 turul 37 - Coulthard iese la standuri turul 40 - Coulthard părăsește definitv cursa. Schumacher iese de la standuri menținîndu-și prima poziție în clasament turul 49 - Barrichello și Frentzen își dispută locul al patrulea turul 49 - Häkkinen iese la boxe, Irvine urcînd astfel pe poziția a doua turul 51 - Jean Aleși abandonează turul 55 - Irvine iese de la standuri în fața lui Häkkinen; în același tur Ralf Schumacher este nevoit să părăsească circuitul turul 57 - Schumacher nu mai poate fi oprit turul 61 - Barrichello ajunge pe poziția a cincea turul 62 - Trulli pierde poziția a șaptea turul 65 - Häkkinen se apropie de Irvine turul 68 - Ordinea în clasament se menține. Frentzen, cu un avantaj de 19 secunde în fața lui Barrichello, ocupă poziția a patra turul 71 - Fisichello se apropie amenințător de Barrichello turul 73 - Barrichello abandonează. Wurz urcă pe poziția a șasea turul 74 - In cursă se mai află opt monoposturi turul 77 - Schumacher întră în ultimul tur; la finalul cursei germanul se află pe primul loc fiind urmat de coechipierul său Eddie Irvine și de Mikka Häkkinen pe locul al treilea MEDIAȘ. Bdr. Pompierilor nr. 2 Dir. Cons. CEE Nr. 89/622: "Tutunul dăunează grav sanatofii" 90.2 FM USS ADEVARAI PRIETEN / 21