Monitorul de Sibiu, martie 2001 (Anul 4, nr. 700-726)

2001-03-05 / nr. 703

Clasamentul constructorilor: 1. Ferrari 14 p 2. Mol^Kren-Mercedes 6> 3. Sauber-Petronas 4 p 4. Jordan-Honda 2 p Seimmacher deschide Campionatul de Formula 1 cu un aș Melbourne în roșu și negru ■ pilotul lui Ferrari a cîștigat Marele Premiu al Australiei, pe podium urcînd de asemenea Coulthard și Barrichello, prima cursă a anului fiind îndoliată de moartea unui comisar de traseu Primul Mare Premiu din sezonul 2001 al Formulei 1 a fost cîștigat ieri dimineață de Michael Schumacher, victoria acestuia reprezentînd un start foarte bun în încercarea echipei Ferrari de a repeta performanțele de anul trecut. Marele Premiu al Australiei a avut însă o desfășurare cu numeroase evenimente. Prima parte a cursei a consemnat un înspăimîntător accident, în care au fost implicați Jacques Villeneuve (BAR) și Ralf Schumacher *■ (Williams). Acesta din urmă, cu probleme mecanice, a frînat, Villeneuve a reacționat prea tîrziu și l-a lovit pe pilotul german, mașina sa izbindu-se apoi violent de un zid de beton. Safety car-ul a intrat pe pistă pentru 10 ture, timp în care circuitul a fost „curățat“ de numeroasele părți desprinse din monopostul canadianului. Incidentul s-a încheiat tragic, similar într-un fel cu cel de anul trecut de la Monza, un comisar de traseu fiind ucis de o bucată din mașina lui Villeneuve. Schumacher, care a plecat din pole position, a condus pe parcursul întregii curse, obținînd o victorie pe deplin meritată. David Coulthard (McLaren) a terminat pe poziția secundă, depășindu-l pe celălalt pilot al echipei Ferrari, Rubens Barrichello, în turul 34, în timp ce colegul său, finlandezul Mika Häkkinen, a suferit o problemă la suspensii, care l-a scos de pe traseu. Barrichello a terminat pe poziția a treia, el fiind urmat de Olivier Panis (BAR), revenit după o absență de un an din circuitul formulei 1. „în puncte“ s-au mai aflat Nick Heidfeld, conducted un Sauber evident îmbunătățit față de sezonul trecut, și Heinz Harald Frentzen, care, deși l-a atacat pe compatriotul său permanent pe parcursul ultimelor ture, nu a reușit să îl depășească. Cerul înnorat de deasupra circuitului .Albert Parke a venit ca o ușurare, după căldura insuportabilă din timpul calificărilor. Schumacher, după un start perfect, a condus cu inteligență, nelăsînd nici o șansă adversarilor săi. Barrichello a plecat mai slab, fiind depășit de Häkkinen. Germanul Frentzen s-a aflat la început în spatele finlandezului, iar în turul trei o încercare riscantă de depășire a lui Barrichello l-a trimis pe pilotul echipei Jordan în decor, el reușind totuși să revină pe circuit. Tragedia cursei s-a petrecut în turul G,etei Villeneuve nu l-a putut evita pe Ralf Schumacher și a ieșit violent în decor, o parte a mașinii acestuia accidentînd mortal un comisar de traseu. După cursă, Villeneuve a declarat: „Ralf stătea în mijlocul circuitului și nu eram sigur pe unde voia să vireze. Apoi el a frînat, dar a fost prea tîrziu pentru mine să-l ocolesc. Pentru moment mă simt bine. “ Ralf Schumacher, care în urma ciocnirii cu Villeneuve a fost și el nevoit să abandoneze, nu și-a asumat responsabilitatea pentru accident. „Jacques ori nu a știut cînd să frîneze, ori nu a știut încotro voiam să merg. Nu a fost vina mea. A fost o greșeală minoră și cel mai important lucru este că suntem amîndoi bine ", a declarat germanul, neștiind la momentul respectiv de moartea comisarului de traseu. După aproape 25 de minute de întrerupere, cursa s-a reluat, cu Schumacher mărindu-și avantajul față de urmăritori. Frentzen, după ieșirea în decor, a început urcarea pe clasament, depășindu-i pe Aleși și Raikkonen, acesta din urmă, la debut în Formula 1, conducîndu-și superb mașina, Sauber, în turul 26, cînd Häkkinen se afla în continuare pe poziția secundă, acesta a ieșit de pe circuit în virajul Ascari, izbindu-se de un zid de cauciucuri. „ Cînd am frînat, am pierdut controlul mașinii. S-a întîmplat atît de repede, încît nu am avut ce face. Din fericire, nu am pățit nimic. Pentru moment nu știu ce s-a întîmplat, dar mi-am dat seama că nu mai pot forța și că am o problemă tehnică", a declarat Häkkinen. Cu finlandezul ieșit de pe traseu, a fost rîndul lui Coulthard să strălucească, și, cu o manevră îndrăzneață, l-a depășit pe Barrichello, trecînd pe poziția secundă. Ultimele ture nu au mai pus problema învingătorului, însă au fost animate de lupta pentru locul 5, între Heidfeld și Frentzen, duel cîștigat de primul dintre aceștia. Festivitatea de premiere a fost una sobră, piloții refuzînd tradiționala baie de șampanie la auzul veștii tragice a decesului comisarului de traseu. Olivier Panis și José Verstappen penalizați cu cîte 25 de secunde Pilotul francez Olivier Panis (BAR-Honda) a fost penalizat cu 25 de secunde de comisarii de cursă ai Marelui Premiu al Australiei. Panis a fost sancționat în urma reclamației făcute de responsabilii grupării Sauber. Aceștia l-au acuzat pe pilotul francez că a efectuat o depășire, deși safety-car-ul nu ieșise de pe pistă în urma accidentului suferit de brazilianul Enrique Bernoldi în turul al treilea al Mareului Premiu al Australiei. Pilotul olandez Jos Verstappen (Arrows-Asiatech) a fost și el penalizat cu 25 de secunde din aceleași motive. Accidentul din turul șase a produs moartea unui comisar Accidentul din turul 6, în care au fost implicați Jacques Villeneuve și Ralf Schumacher, s-a soldat tragic, un comisar de traseu fiind ucis. Intr-o conferință de presă specială organizată după cursă, Ronald Walker a anunțat că 7 spectatori au necesitat îngrijiri medicale, însă a refuzat să dea amănunte despre identitatea comisarului ucis. Nu se știe decît că era australian, în vîrstă de aproximativ 50 de ani, și de asemenea se pare că și fiica lui a fost prezentă la tragicul eveniment. Ralf Schumacher a declarat apoi presei faptul că el crede că unul din cauciucurile sale a provocat accidentul, zburînd în zona pe care stătea comisarul de traseu. La conferința de presă de după cursă, Michael Schumacher a fost primul care a anunțat moartea comisarului de traseu. „Tocmai am fost anunțați că comisarul de traseu a murit și sintem cu toții încă în stare de șoc. Trebuie să vedem ce putem face și cum putem ajuta, însă, fără îndoială, toată lumea este foarte tristă pentru ceea ce s-a întîmplat. " Clasamentul piloților: 1. Michael Schumacher (Ger) Clasamentul Marelui Premiu al Australiei: 1. Michael Schumacher (Germania/Ferrari) 1 h 38:26.533 2. David Coulthard (Marea Britanie/McLaren-Mercedes)la 01.717 3. Rubens Barrichello (Brazilia/Ferrari) la 33.491 4. Nick 1 leidfeld (Gennania/Sauber-Petronas) la 1:11.479 5. Heinz-Harald Frentzen (Gennania/Jordan-Honda) Ia 1:12.807 6. Kimi Raikkonen (1 inlanda/Sauber-Petronas) la 1:24.143 7. Olivier Panis (Frauța'BAR-Honda) la 1:27.050 8. Luciano Burti(Braziiia/Jaguar) laun tur 9. Jean Aleși (Franța ftost-Acer) la un tur 10. Jos Verstappen (Olanda/Arrows-Asiatech) la un tur 11. Eddie Irvine (Marea Britanie/Jaguar) la un tur 12. Fernando Alonso (Spania/European Minardi) la două tururi 13. Giancarlo Fisichella (ltalia/Benetton-Renault) Ia trei tururi 14. Jenson Button (Marea Britanie/Benetton-Renault) la șase tururi.