Monitorul Oficial, iunie 1914 (nr. 47-71)

1914-06-01 / nr. 47

58 MONITORUL OFICIAL MINISTERUL DE INTERNE CAROL I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate, Corpurile legiuitoare au votat și adoptat, iar Noi sancționăm ce urmează : LEGE Pentru aplicarea in județele Constanța și Tulcea a legii de organizare a comunelor rurale și administrațiunea plășilor Art. 1. — Legea pentru organizarea comunelor rurale și administrațiunea plășilor se va aplică și în județele Constanța și Tulcea, cu începere dela 1 Aprilie 1914. Art. 2.—Consiliile comunale, constituite conform legii de organizare a Dobrogei, se disolvă de drept la punerea în aplicare a legii de față. Se vor numi comisiuni interimare cari să gireze afacerile comunelor până la instalarea nouilor consilii. Consiliile comunale cari, la promulgarea acestei legi, se vor găsi alese, potrivit legii comunale rurale din 1908, vor continuă să funcționeze până la expirarea mandatului. Art. 3. — La punerea în aplicarea a legii de față, ministerul de interne—prin deciziune ministerială — va face clasificarea notarilor pentru comunele rurale din fiecare județ, având în vedere interesele serviciului și venitul anual al comunei. Actualii secretarii ai primăriilor comunelor rurale vor fi confirmați notari în mod provizoriu de prefect, în limitele clasificării făcute de minister. Ei vor trebui însă să treacă examenul special înaintea comisiunii prevăzute la art. 119 din legea pentru organizarea comunelor rurale și administrațiunea plășilor, în cazul când nu vor fi depus acel examen. Registratorii-arhivari-copiști ai subprefecturilor din județele Constanța și Tulcea, cari se vor află in funcțiune, precum și actualii ajutori de subprefecți, la punerea în aplicare a legii de față vor continuă să funcționeze provizoriu ca secretari-arhivari ai administrațiunilor de plasă. Notarii și secretarii-arhivari, absolvenți ai unei școale de notari, precum și secretarii-arhivari (foști ajutori de subprefecți), pe lângă salariu, vor primi și o diurnă de 50 lei lunar. Art. 4. — Actualii directori de prefectură și subprefecți din Dobrogea se mențin ca administratori de plasă. Cei cu o vechime de 4 ani în funcțiunile de director de prefectură, subprefect sau administrator de plasă vor fi numiți clasa I. Ei vor dovedi stabilitatea dacă un termen de un an de la punerea în aplicare a prezentei legi vor trece examenul de aptitudine și capacitate prevăzut de art. 210 din legea comunală rurală din 1908. Se exceptează de la această dispozițiune subprefecții licențiați sau doctori în drept, cari au dobândit stabilitatea prin legea promulgată la 16 ianuarie 1913, precum și acei cari au trecut examenul în ultimii 3 ani. Art. 5. — Numărul, denumirea, felul întocmirii și reședințele plășilor și comunelor din județele Constanța și Tulcea sunt cele fixate prin tabloul anexat la legea de față. Art. 6. — Aliniatul I al art. 235 din legea pentru organizarea comunelor rurale și administrațiunea plășilor se abrogă. Aliniatul II în cuprinderea : "Dispozițiunile art. 60 din legea asupra organizării judecătorești în Dobrogea sunt menținute», rămân în vigoare. Dispozițiunile alin. V al art. 237 din aceeaș lege, precum și toate dispozițiunile contrarii legii de față, sunt și rămân abrogate. Această lege, dimpreună cu tabloul la dânsa anexat, s’au votat de Senat în ședința sa dela 31 Martie anul 1914 și s’au adoptat cu unanimitate de patruzeci și cinci voturi. Vice-președinte: Const. G. Cociaș. (L. S. S.) Secretar: I. Simionescu-Râmniceanu. Această lege, dimpreună cu tabloul la dânsa anexat, s’au votat de Adunarea deputaților în ședința dela 21 Aprilie anul 1914 și s’au adoptat cu unanimite de șasezeci și două voturi. Președinte: M. Pherekyde. (L. S. A. D.) Secretar, loan Agarici. i Iunie 191-4