Monitorul Oficial, iunie 1915 (nr. 49-72)

1915-06-02 / nr. 49

MONITORUL OFICIAL 2 Iunie 1915 23/ 8 viitor, medalia pentru Bărbăție și Credință, clasa 11. Sunt cu cel mai profund respect, Sire, Al Maiestății Voastre Prea plecat și prea supus servitor, Ministrul de interne, V. G. Morțun. No. 39.389. Prin decretul regal cu No. 1.503, după propunerea făcută prin raport de către d. ministru secretar de Stat la departamentul de interne, d. medic-veterinar Nae P. Popescu a fost transferat stagiar pe ziua de 1 iunie 1915, de la orașul Tecuci la portul Galați, în locul medicului-veterinar N. Cristovici, decedat. Prin decretul regal cu No. 1.504 din 30 Maiu 1915, după propunerea făcută prin raport de către acelaș de ministru, d. Pănescu Ioan, s-a numit ca medic veterinar provizoriu la postul vacant de la circumscripția Isaccea, județul Tulcea, in locul dlui medic-veterinar dr. Petrovici, transferat. Prin decretul regal cu No. 1.504 din 30 Maiu 1915, după propunerea făcuta prin raport de către acelaș d. ministru, d. medicveterinar Gh. Ridulescu, este numit pe ziua de 1 Iunie 1915, provizoriu la punctul Câiacni, județul Vilcea, în postul vacant. --------------------------------------------MINISTERUL CULTELOR ȘI INSTRUCȚIUNII FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al Romăniei, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul cultelor și instrucțiunii cu No. 23.334/915. Am decretat și decretăm : Art. I. Conferim medalia Răsplata Munții pentru biserici, persoanelor mai jos notate : Clasa I Preacucernicului iconom stavrofor Radu Iliescu, parohul parohiei Manea Brutaru din Capitală, pentru activitatea sa religioasă timp de 44 ani de la hirotonia sa. D-lui Paul Goma, director al prefecturii județului Prahova, pentru stiruitoarea sa activitate întru combaterea adventismului din acel județ, dt și pentru interesul ce a pus pentru a se face reparațiuni celor mai multe biserici din județ. Cuvioșiei sale părintelui ierodiacon Cristofor Diaconescu, slujitor la biserica Sf. Vervozi din parohia Micliușani, județul Roman, pentru însemnata sumă de 10.000 lei donată cu pioșie bisericii din satul natal Brănești, județul Dâmbovița. D-lui Grigore Nițescu, industriaș din Râmnicu-Vâlcea, pentru stăruința depusă a se clădi biserica Sf. Ioan Botezătorul din acel oraș, ajutând și cu suma de 10.000 lei la lucrările reclădirii. D-lui M. Lungeanu, directorul prefecturii județului Argeș, care ca administrator de plasă a depus cea mai stăruitoare activitate pentru clădiri, reclădiri și reparațiuni de biserici, duse toate la bun sfârșit. D-lui M. Costinescu, prefect al județului Bacău, pentru stăruitoarea d-sale activitate. In interesul bisericilor din acel județ, mulțumită căruia s’a înscris în buget suma de lei 93.449, împărțită bisericilor în construcție, cât și pentru reparațiuni, case parohiale, veșminte, cărți de ritual, etc. D-nei Alexandrina M. Berceanu, proprietară din Brăila, pentru pioase donațiuni de icoane îmbrăcate cu argint, în sumă de 10.000 lei făcute bisericilor Sf. Petru și Sf. Constantin din acel oraș. D-lui Ștefan Seceleanu, mare proprietar în comuna Mihăilești, județul Buzău, pentru restaurarea cu a sa proprie cheltuială a bisericii din cătunul Mărgineanu, de mare folos sufletesc pentru locuitorii lipsiți de mijloace, ai cătunului. Cucernicului preot Anghel Burada, parohul bisericii Sf. Vasile din Ploiști, pentru deosebita sa ativitate pastorală, cât și pentru pioșia cu care a ajutat la reparațiunea bisericii și la înfrumusețarea locului înconjurător, cheltuind din propria sa avere lei 15.000. D-lui Dimitrie Luca, prefectul județului Vlașca, pentru stăruitoarea d-sale activitate în interesul bisericilor din județ, cărora le-a venit în ajutor prin bugetul județului cât și personal. D-lui Gh. Nemțeanu, proprietarul moșiei Costești din județul Botoșani, pentru clădirea cu a sa cheltuială de 20.000 lei a unei biserici în cimitirul satului Tărnauca, pe care a și înzestrat-o. D-lui Ioan G. Gabrovanu, proprietarul moșiei Negoiu din județul Dolj, care a contribuit cu suma de lei 23.000 la clădirea bisericii din acea comună, sfințită la 12 Aprilie 1914-D-lui Cezar Th. Pasca, epitrop al bisericii Izvorul Tămăduirii din Capitală, mulțumită activității căruia biserica are cor vocal, lumină electrică și e continuu Înfrumusețată. Prea cucernicului iconom C. Dumitrescu, președintele societății clerului român ” Ajutorul “ din Capitală, pentru activitatea în interesul bisericii de ani îndelungați. D-lui Vasile M. Nicolau din Capitală, care a donat administrației Casei bisericii pentru biserica Floreasca, o casă parohială, în valoare de 10.000 lei. D-lui Gheorghe Vasescu, proprietar, deputat, pentru cumpărarea locului pe care este clădită biserica catedrală a orașului Dorohoi și pentru diferite donațiuni făcute mai multor biserici din județ. Prea cuviosului arhimandrit Kesarie Stephanó, fost superior al bisericii române d Paris, pentru îndelungata activitate pastoral in interesul bisericii. D-lui Just. D. Teișanu și d-nei Maria I Teișanu, pentru însemnata donațiune de căi prețioase vechi cu subiect religios, făcută bbliotecii administrației Casii bisericii și pentru reparațiunea cu ab-lor cheltuială a bisericii din comuna Ceptura, județul Prahova. D-lui Victor Ștefănescu, arhitect, pentr construirea moscheei regale din orașul Constanța. D-lui pictor Dimitrie Belizarie, pentru art cu care a pictat diferite biserici din țară, între care și biserica mănăstirii Căldărușani. D-lui loan Mihailescu, economul seminarului central din București, pentru o activitate de 23 de ani în serviciul acestei instituțiuni școlare religioase și pentru întreaga sa avere de aproape 30.000 lei pe care a donat-o fundației »Melchisedec episcopul din Romanŭ D-lui Dimitrie Persu, din comuna Măldărăști, Vâlcea, pentru locul dăruit biserici din localitate, spre a servi de cimitir. D-lui D. Păunescu-Fulga, din comuna Dragoslăveni, județul Râmnicul-Sărat, pentru concursul ce a dat reclădirii biseriicii din numita comună ajutând-o și bănește cu lei 7.200 D-lui C. Vintilescu, arendașul moșiei Năsturelu din județul Teleorman, pentru însemnata donațiune făcuta bisericii Sf. Vineri Hreasca din Capitală, în sumă de 8.000 , în scopul facerii din nou a mobilierului acestei biserici. Clasa II Cucernicului preot Dumitru Z. Popescu parohul parohiei Mihaiu-Viteazu, din județul Ialomița, activității deosebite căreia datorează reclădirea bisericii parohiale numita parohie. D-lui Ioan Armășescu, cântăreț retras pensie după o activitate de 40 de ani in serviciul bisericii Sf. Voivozi din Brăila și a Sf. Vineri-Hereasca din Capitală. D-lui R. Spiro, inspector al moșiei Drăgușeni, județul Suceava, pentru ajutorul dat reclădirii bisericii din parohia Săvești în valoare de 4.000 lei. Locuitorului sătean Gheorghe C. Toader, din parohia a NI Căciulești, județul Neamțu, care a contribuit cu toată dragostea la clădirea biserici din satul Versești, punând și stăruitoare muncă pentru adunarea materialului trebuitor. Cucernicului preot Melhisedec Mârza, parohul parohiei Sf. Nicolae din Roman, pentru reparațiunea făcută acestei biserici cu cheltuiala Cuterniciei Sale și pentru activitatea sa pastorală. Cucernicului preot Petru Godescu, parohul parohiei Rotărești, județul Argeș, pentru însemnata sa activitate pastorală, pentru silința ce a pus pentru reclădirea bisericii și pentru ajutorul material ce a dat în acest scop. Cucernicului preot N. Iliescu, parohul comunei Costienii-de-Jos, județul Râmnicu- Sărat, pentru activitatea stăruitoare ce a desfășurat in scopul reclădirii bisericii din localitate.