Monitorul Oficial, iulie 1915 (nr. 73-98)

1915-07-01 / nr. 73

3402 MONITORUL OFICIAL 1 Iulie 1915 Semnul este de metal, de culoarea argint patinat, ca în figura No. 1 (mărime naturală). bj Gradele inferioare : acelaș model ca formă și dimensiuni, însă cusut cu mătase de aceeaș culoare (gris) pe o bucată de postav de fond negru. Art. IV. Observatorii vor purtă ca semn distinctiv : a] Ofițerii : o pereche de aripi de vultur reunite între ele prin cifra regală, deasupra căreia stă coroana regală. Semnul este de metal de culoare argint-patinat, ca în figura No. 2 (mărime naturală). b) Gradele inferioare : acelaș model ca formă și dimensiuni, însă brodat cu mătase de aceeaș culoare (gris) pe o bucată de postav de fond negru. Art. V. Piloții și observatorii vor purtă aceste semne la bluză, tunică și manta, astfel : a) Ofițerii , pe partea stângă a toracelui, sub sânul stâng (la înălțimea nasturelui al patrulea de sus); b) Trupa , cusute pe mâneca stângă, deasupra cotului, însemnele se vor purtă în toate ținutele, iar la serviciu, totdeauna obligatoriu, oricare ar fi corpul la care ei s’ar găsi. Art. VI. Dreptul de a purtă aceste însemne, este determinat prin durata brevetului acordat celor în drept. Art. VII. In afară de aceste însemne, personalul care intră în compunerea unităților de aviație, va mai purtă literile »Av“, conorm prevederilor regulamentului asupra descrierii uniformelor și fiintelor armatei. Art. VIII. Toate dispozițiunile anterioare, contrarii decretului de față, precum și orice alte însemne, relative la aviatori, sunt și rămân desființate. Dat ln București, la 22 iunie 1915. FERDINAND Președintele consiliului și ministru de răsboi, Ion I. C. Brătianu, no. 1 660. Raportul d-lui ministru de răsboi către M. S. Regele. Sire. Necesitatea de a se întrebuință corpul aviației la îndeplinirea diferitelor misiuni, ne-a condus la crearea unor școli de aviație, cari au avut de scop de alormă, pe deoparte, un număr de piloți pentru conducerea aeroplanelor și avioanelor, iar pe de altă parte, un număr cât mai mare de observatori aerieni, cari să fie întrebuințați atât la recunoașteri, cât și pentru a înlesni executarea tragerilor artileriei. Piloții și observatorii aerieni, pregătiți astfel, vor fi întrebuințați obligatoriu. Ei vor fi confirmați prin brevetele ce se vor da : a) De către inspectoratul general al artileriei din minister, pentru observatorii artileriei; b) De către inspectoratul general al serviciului de aeronautică militară (prin direcția geniului din minister), pentru piloții și observatorii de armată. Pentru observatorii de artilerie, brevetele se vor eliberă și vor fi valabile după normele ce se vor hotărî prin regulamentul legii pentru organizarea aeronauticei militare. Piloții și observatorii vor purtă semne dinstinctive precum urmează : Pentru piloți a) Ofițeri : Un vultur cu cap și aripile ridicate ; în gheare ebține o bombă, iar pe piept cifra cu coroana regală. Lemnul este de metal, de culoare argint-patinat, ca in figura No. 1 (mărime naturală). b] Grade inferioare . Acelaș model ca formă și dimensiuni. Insă cusut cu mătase de aceeaș culoare (gris) pe o bucată postav de fond negru. Pentru observatori a) Ofițeri : O pereche de aripi de vultur reunite între ele prin cifra regală deasupra căreia stă coroană regală. Semnul este de metal de culoare argint-patinat, ca in figura No. 2 (mărime naturală). bj Grade inferioare : Acelaș model ca formă și dimensiuni, însă brodat cu mătase de aceeaș culoare (gris) pe o bucată de postav de fond negru. Aceste însemne urmează a fi purtate la bluză, tunică și manta astfel : a] Ofițeri, pe partea stângă a toracelui, sub sânul stâng (la înălțimea nasturelui al 4-lea de sus). bj Trupa, cusute pe mâneca stângă (deasupra cotului), însemnele se vor purtă în toate ținutele, iar în serviciu totdeauna obligatoriu. Dreptul de a purtă aceste însemne, este legat de durata brevetelor acordate celor în drept. In afară de aceste insemne, personalul care face parte din ordinea de bătae a unităților de aviație, va purtă literile »Av«, conform prevederilor regulamentului asupre descrierii uniformelor și ținutelor armatei. Dacă Maiestatea Voastră aprobă, cu onoare, o rog, să binevoiască a semnă alăturatul proiect de decret. Sunt cu cel mai profund respect Live, Al Maiestății Voastre Prea plecat și prea supus servitor, Președintele consiliului și ministru de răsboi, Ion I. C. Brătianu. No. 5.189. (Fig. No. 1) (Fig. No. 2)