Monitorul Oficial, noiembrie 1915 (nr. 173-196)

1915-11-01 / nr. 173

MONITORUL OFICIAL 1 Noemvrie 1915 7282 Stat la departamentul finanțelor, sunt numite, pe ziua de 1 Noemvrie a. c., în diferitele servicii ale administrațiunii regiei monopolurilor Statului, următoarele persoane : In serviciul depozitelor pentru vânzarea produselor monopolizate 1. D. Pompiliu Dragomirescu, actual impiegat clasa I, în postul de șef de depozite clasa IV, și 2. D. Virgiliu Niculescu, actual impiegat auxiliar, în postul de impiegat clasa II. In administrația centrală 1. D. Edmond Marinescu, actual impiegat auxiliar, in postul de impiegat clasa II. - ■ -----------MINISTERUL AGRICULTURII ȘI DOMENIILOR FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor. Am decretat și decretăm : Art. I. D. Em. Dragușanu, actual impiegat auxiliar în direcțiunea contabilității din acel departament, se înaintează, pe ziua de 1 Noemvrie 1915, în postul de impiegat clasa II, rămas vacant prin încetarea din viață a defunctului C. Dăscălescu. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul agriculturii și domeniilor este însărcinat cu executarea prezentului decret. Dat în Bahna Rusului, la 25 Octomvrie 1915. FERDINAND Ministrul agriculturii și domeniilor, Al. Constantinescu. No. 2.352. —— »■»«♦»»■»■«------------ MINISTERUL CULTELOR ȘI INSTRUCȚIUNII FERDINAND I, Prin grația lui Dumnezeu și voința națională, Rege al României, La toți de față și viitori, sănătate : Asupra raportului ministrului Nostru secretar de Stat la departamentul cultelor și instrucțiunii sub No. 7.932/914. Având în vedere dispozițiunile prevăzute prin art. 26 și 34 din legea învățământului secundar și superior, Am decretat și decretăm : Art. I. D. D. Hulban, actual profesor cu titlul provizoriu in orașul Buzău la liceu, se numește profesor cu titlul definitiv în învățământul secundar al băeților din orașul Buzău, pentru specialitățile limba franceză (principală) și limba germană (secundară), pentru a se bucura de toate drepturile pe cari i le conferă legea și în limitele legii. Art. II. Ministrul Nostru secretar de Stat la departamentul cultelor și instrucțiunii este însărcinat a aduce la îndeplinire decretul de față. Dat în București, la 21 Octomvrie 1915. FERDINAND Ministrul cultelor și Instrucțiunii, I. G. Duca. No. >.346. MINISTERUL DE JUSTIȚIE Jurnale ale consiliului de miniștri Consiliul miniștrilor, în ședința sa de astăzi, 22 Octomvrie 1915, luând in deliberare referatul d-lui ministru al justiției sub No. 37.148, relativ la cererea făcută de d. Vasile Emanoil Pavlovici, domiciliat in comuna Buzău, județul Buzău, de a fi autorizat să schimbe numele său patronimic de » Pavloviciu in acela de «Pavelescu», spre a se numi » Vasile Emanoil Pavelescu*. Văzând că s’au făcut cercetările prevăzute de art. 8, alin. II din legea numelui asupra temeiurilor acestei cereri, precum și publicațiunile necesare și că nici o opozițiune nu s'a primit contra cererii de schimbare de nume patronimic al d-lui Vasile Emanoil Pavlovici, Consiliul, in temeiul art. 12 din lege, admite ca d. Vasile Emanoil Pavlovici să schimbe numele său patronimic de «Pavlovici» în acela de «Pavelescu». Această deciziune se va publică în Monitorul Oficial. D. Vasile Emanoil Pavlovici are dreptul, in virtutea art. 1 $ din legea asupra numelui, de a cere ofițerului stării civile rectificarea actelor sale de stare civilă, după care d-sa va purta numai noul său nume patronimic. Ion I. C. Brătianu, Al. Constantinescu, Dr. C. Anghelescu, Victor Antonescu, I. G. Duca. No. 1.650. Consiliul miniștrilor, in ședința sa de astăzi, 22 Octomvrie 1915, luând in deliberare referatul d-lui ministru al justiției sub No. 37.149, relativ la cererea făcută de d. Leizer L. Michel, domiciliat in comuna Piatra, județul Neamțu, de a fi autorizat să schimbe numele său patronimic de «Michel* în acela de «Silvian«, spre a se numi «Leizer L. Silvian». Văzând că s’au făcut cercetările prevăzute de art. 8, alin. II din legea numelui asupra temeiurilor acestei cereri, precum și publicațiunile necesare și că nici o opozițiune nu s’a primit contra cererii de schimbare de nume patronimic al d-lui Leizer L. Michel. Consiliul, în temeiul art. 12 din lege, admite ca dt. Leizer L. Michel să schimbe numele său patronimic de «Michel» in acela de «Silvian». Această deciziune se va publica în Monitorul Oficial. D. Leizer L. Michel are dreptul, în virtutea art. 15 din legea asupra numelui, de a cere ofițerului stării civile rectificarea actelor sale de stare civilă, după care d-sa va purta numai noul său nume patronimic. Ion I. C. Brătianu, Al. Constantinescu, Dr. C. Angelescu, Victor Antonescu, I. G. Duca. No. 1.651 Consiliul miniștrilor, în ședința sa de astăzi, 22 Octomvrie 1915, luând în deliberare referatul d-lui ministru al justiției sub No. 37.150, relativ la cererea făcută de d. locotenent Constantin Badea, din regimentul No. 70 Câmpulung, de a fi autorizat să adauge la numele său patronimic de «Badea* pe acela de «Pleșoianu*, spre a se numi «Constantin Badea-Pleșoianu*. Văzând că s’au făcut cercetările prevăzute de art. 8, alin. II din legea numelui asupra temeiurilor acestei cereri, precum și publicațiunile necesare și că nici o opozițiune nu s’a primit contra cererii de adăogire la numele patronimic al d-lui locotenent Constantin Badea. Consiliul, în temeiul art. 12 din lege, admite ca d. locotenent Constantin Badea să adauge la numele său patronimic de «Badea» pe acela de «Pieșoianu». Această deciziune se va publica în Monitorul Oficial. D. locotenent Constantin Badea are dreptul, în virtutea art. 15 din legea asupra numelui, de a cere ofițerului stării civile rectificarea actelor sale de stare civilă, după care d-sa va purta numai noul său nume patronimic: Ion I. C. Brătianu, Al. Constantinescu, Dr. C. Angelescu, Victor Antonescu, I. G. Duca. No. 1652. -------------------------------------------- DECIZIUNI MINISTERIALE Prin deciziunea d-lui ministru de răsboi cu No. 452 din 28 Octomvrie 1915, farmacistul Müller C. Ioan, recrutat în județul Prahova (cercul de recrutare Mircea), cu clasa 1916, și repartizat regimentului Mircea No. 32, care a fost amânat din clasa 1913, ca cel mai mare fiu la mamă văduvă, a fost însumat ca farmacist-plutonier, pe ziua de 1 Noemvrie 1915, la spitalul militar al diviziei III, unde va execută stagiul militar obligatoriu de un an. Prin deciziunea aceluiaș de ministru cu No. 451 din 28 octomvrie 1915, studenții în medicină menționați mai jos, a fost primiți ca elevi in institutul medico-militar «Medicul general de divizie Carol Davila», secția pregătitoare, pe ziua de 1 Noemvrie 1915: Anul III Bălan Ilie și Bârsan Ion. Anul 1 Budișteanu Alexandru, Dumitrescu A. Constantin, Doicescu T. Traian, Bugner Al. Va-