Desbaterile Senatului, octombrie 1927 (nr. 1-4)

1927-10-21 / nr. 1

No. 1. » I fi^TCCÄ aw«** S I 3 I \J EXEMPLARUL: 3 LEI 21 Octomvrie 1927 SESIUNEA ORDINARĂ 1927-1928  ÎS OCTOMVRIE 1927 Astăzi, Sâmbătă, 15 Octomvrie 1927, a avut loc deschiderea sesiunii ordinare a Corpurilor Legiuitoare. La ora 11 jumătate, d-nii senatori, d-nu deputați și înaltele autorități ale Statului s’au întrunit in sala de ședințe a Adunării deputaților, iar la ora 12 Înalții Regenți au intrat în sala ședințelor, precedați de Casa Regală și înconjurați de miniștri, iar A. S. R. Principee Regent a dat citire în numele înaltei Regențe următorului Mesaj: „ » Domnilor senatori, » Domnilor deputați, « In clipa în care se deschide prima sesiune ordinară a Corpurilor Legiuitoare de sub Dom » nia M. S. REGELUI MIHAIL, în chip firesc gândul tuturor se îndreaptă cu evlavie și cu recunoștință către Regele Glorios dispărut din mijlocul nostru. Figura Lui se desprinde tot mai măr »reață deasupra vremurilor de luptă și de jertfă » din care a ieșit România întregită de astăzi n și în fața memoriei Sale slăvite plecăm frunțile » noastre îndurerate, cu speranța nestinsă însă în » sufletele noastre, că pe trăinicia operei Sale ne» pieritoare Urmașul Său va putea să se reazime ca » să desăvârșească și să desvolte consolidarea » Scumpei Noastre Patrii. » Domnilor senatori, « Domnilor deputați. » Intr’adevăr, misiunea Domniilor Voastre este să » desăvârșească și să desvolte consolidarea României întregite. După sforțările făcute în ultimii ani și după rezultatele obținute, munca Domniilor Voastre este desigur ușurată, dar nevoile Țării sunt încă atât de numeroase și vitregia trecutului a fost atât de cumplită încât greutățile nu pot fi învinse decât printr’o muncă continuă și stăruitoare și prin urmărirea de aproape în aplicațiunea lor a legilor votate. » In acest spirit Guvernul înțelege, împreună cu Domniile Voastre și cu ajutorul tuturor bunilor români conștienți de însemnătatea zilelor pe cari le trăim, să îndeplinească înalta misiune de temeinică reclădire ce revine generațiunii actuale. » Domnilor senatori. » Domnilor deputați. ” Politica externă a României, dominată de perfecta concordanță care există între interesele românești și interesele europene, are ca scop constant menținerea păcii. Indisolubil legată de aliații ei, colaborând cu toate țările care urmăresc acelaș scop, România nu pregetă să ajungă la raporturi din ce în ce mai bune și mai amicale cu toate Statele, fără deosebire, în cadrul tratatelor existente. * Acțiunea întreprinsă de Societatea Națiunilor în domenii atât de variate constituind un factor însemnat pentru apărarea păcii între popoare pe temelia solidarității internaționale. România a participat la toate lucrările Societății Națiunilor și va examina cu simpatie și atențiunea cuvenită rezultatele la care aceste lucrări vor conduce. ROMÂNIA DEZBATERILE SENATULUI