Monitorul Oficial al Județului Sălaj, 2014 (nr. 1-56)

2014-01-14 / nr. 2

ROMÂNIA JUDEȚUL SĂLAJ CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ZALĂU HOTĂRÂREA nr.303 din 19 decembrie 2013 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2014, a tarifelor și chiriilor pentru administrarea bunurilor ce aparțin domeniului public și privat al municipiului Zalău Consiliul Local al Municipiului Zalău. Având în vedere: - referatul Direcției economice nr. 51846 din 17.10.2013 și Nota de completare a acestuia nr.56888/13.11.2013; - prevederile Titlului IX din Legea nr. 571/2003, republicată, privind Codul fiscal și ale HG nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003, republicată, privind Codul fiscal, cu toate modificările și completările apărute ulterior datei publicării, precum și prevederile Legii 273/2006 privind finanțele publice locale; prevederile art. 178 alin. 2 și 3 din O.G. nr.92/2003, republicată, privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare; HG nr. 1309/2012 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele și taxele locale și alte taxe asimilate acestora, precum și amenzile aplicabile începând cu anul 2013, în conformitate cu prevederile Legii 52/2003 privind transparența decizională, în baza art. 36 alin.4 lit. c și 45 alin. 2 lit.c din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală republicată. HOTĂRĂȘTE: 9 Art. 1. Se aprobă impozitele și taxele locale pentru anul 2014, conform Anexei nr.1 ce face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. Se aprobă tarifele și chiriile care vor fi practicate în anul 2014 pentru administrarea bunurilor ce aparțin domeniului public și privat al municipiului Zalău, conform Anexei nr.2 și Anexei nr.3 ce fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 3. Pentru anul 2014 se acordă următoarele facilități fiscale: a. ) Pentru plata cu anticipație a impozitului pe clădiri și a impozitului pe teren, datorate pe întregul an de către persoanele fizice și persoanele juridice care au restanțele achitate, până la 31 martie a anului fiscal, se acordă o bonificație de 5 %; b. ) Pentru plata cu anticipație a impozitului pe mijloacele de transport datorat pe întregul an de către persoanele fizice și persoanele juridice care au restanțele achitate, până la 31 martie a anului fiscal, se acordă o bonificație de 5 %; c. ) Pentru persoanele ale căror venituri familiale lunare sunt mai mici decât salariul minim pe economie ori constau în exclusivitate din indemnizație de șomaj sau ajutor social, se acordă următoarele facilități: - pentru o singură persoană - reducere cu 10 % a impozitului pe clădirea folosită ca domiciliu, precum și pentru terenul aferent acesteia; - pentru familiile compuse din două persoane - reducere 20 % a impozitului pe clădirea folosită ca domiciliu, precum și pentru terenul aferent acesteia; - pentru familiile compuse din trei persoane - reducere 30 % a impozitului pe clădirea folosită ca domiciliu, precum și pentru terenul aferent acesteia; - pentru familiile compuse din patru persoane - reducere 40 % a impozitului pe clădirea folosită ca domiciliu, precum și pentru terenul aferent acesteia; pentru familiile compuse din mai mult de patru persoane - reducere 50 % a impozitului pe clădirea folosită ca domiciliu, precum și pentru terenul aferent acesteia; în vederea acordării acestor facilități, se va efectua o anchetă socială de către Direcția de Asistență Socială Comunitară, în vederea stabilirii situației reale a familiei. Ancheta, pe baza căreia se va acorda facilitatea fiscală, va fi însoțită de următoarele documente : dovada veniturilor, prin adeverință de salarizare, cupoane de pensie, ajutor de șomaj, ajutor social, adeverință de la DGFP că nu este privatizat; - - declarație pe propria răspundere privind veniturile realizate pe familie; componența familiei; - acte de identitate; - orice alte acte pentru susținerea cauzei. Scutirea sau reducerea se va acorda proporțional cu perioada rămasă până la sfârșitul anului, începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care persoanele în cauză depun documentele justificative, cu condiția să nu aibă restanțe sau acestea să fie achitate în momentul depunerii cererii. Nu se acordă scutire sau reducere de impozit persoanelor care, în urma anchetei sociale, se constată că dețin în proprietate bunuri mobile și imobile care nu pot fi justificate de veniturile declarate. 2