Művelődési közlöny, 1996. január-augusztus (40. évfolyam, 1-25. szám)

1996-08-30 / 24. szám

1348 MŰVELŐDÉSI KÖZLÖNY 2. „Keress, kutass!” Adott történelmi eseményekre, adott korra jellemző emlékek, tárgyak felismerése. Híres történelmi szemé­lyiségekhez kapcsolódó évfordulók történéseinek meg­­elevenítése. Történelmi események felismerése irodal­mi, zenei és képzőművészeti alkotásokban. Témák: őskor, ókor, reformkor, az 1848-as szabad­ságharc. „Képes Történelem” 3. „Ügyes kezek” Mozaikkép készítése - különböző anyagok megmun­kálásával - Weöres Sándor verse alapján. 4. „Utazz velünk!” Ismeretek távoli tájak életközösségeiről útikönyvek felhasználásával. Az adott földrész jellemző természeti, földrajzi összefüggéseinek bemutatása térképek segítsé­gével. A földrajzi, természeti ismeretek műveltségi anyagának alkalmazása. Témák: Észak-Amerika, Afrika, Ázsia, Dél-Európa, Ausztrália és Óceánia. 5. „Ki kicsoda - mi micsoda?” Hazánk nevezetes költőinek, íróinak, képzőművésze­inek, zeneszerzőinek műveiben a szereplők és a meg­örökített tárgyak felismerése. Hagyományokhoz kapcso­lódó események felelevenítése, dramatizálása. Témák: Gárdonyi Géza: Egri csillagok; Arany János: Családi kör; Petőfi Sándor: Pató Pál úr; Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön; Fazekas Mihály: Ludas Matyi; valamint Kodály Zoltán, Munkácsy Mihály és Derkovits Gyula művei. Az irodalom, az ének-zene, a rajz és a történelem tantárgyakban szerzett ismeretek felhasználása. 6. „Játék a betűkkel” Fogalmak, események kitalálása, rejtvényrejtés, betű­piramis és szövegkiegészítés feladatainak megoldása az irodalom, a természeti ismeretek, a földrajz és a techni­ka tantárgyi ismeretek felhasználásával. Témák: természetvédelem, foglalkozásokhoz kapcso­lódó eszközök, földrajzi nevek, rímek alkotása, valamint szógyűjtés versből­­ megadott téma alapján. Művelődési és Közoktatási Országos Közoktatási Minisztérium Szolgáltató Iroda Versenyfelhívás a siket tanulók XV. Országos Tanulmányi Versenyére A Művelődési és Közoktatási Minisztérium az Orszá­gos Közoktatási Szolgáltató Irodával és a Hallássérül­tek Országos Szövetsége együttműködésével az 1996/97. tanévben is megrendezi a siketek általános iskolájába járó tanulók országos tanulmányi versenyét. A verseny kategóriái: - komplex anyanyelvi készségek 3. osztály, - anyanyelv 7-8. osztály, - matematika 6. osztály, - fizika 8. osztály. Valamennyi kategóriában egyéni verseny lesz! A verseny rendszere és lebonyolítása. Az iskolai szintű versenyt a szaktanárok, illetve a munkaközösségek szervezik és rendezik, ajánlott idő­pontja: 1997. március. Az országos döntőt az Országos Közoktatási Szolgál­tató Iroda szervezi és rendezi a Művelődési és Közokta­tási Minisztérium és a Hallássérültek Országos Szövet­sége együttműködésével. A verseny helye: Cházár András Óvoda, Általános Is­kola és Diákotthon, 2001 Vác, Március 15. tér 6. Időpontja: 1997. május Országos versenyre nevezhetők az iskolai versenyek győztesei, kategóriánként legfeljebb 2 tanuló, iskolán­ként legfeljebb 10 tanuló. Az anyanyelv kategóriában az iskola belátása szerint nevez 7. vagy 8. osztályos tanulót. Tölgyes Lászlóné igazgató (2001 Vác, Március 15. tér .6.) címére külön kísérőlevélben kell felsorolni a résztvevők nevét, a ka­tegóriát, a kísérő tanár nevét. A nevezés határideje: 1997. április 30. Díjazás: Az országos tanulmányi verseny I—III. helye­zettjei egyéni jutalomban részesülnek. A győztes iskola vándorserleget kap. Költségek: Az utazás költségeit a résztvevő iskolák biztosítják. Az országos verseny egyéb költségeit a Mű­velődési és Közoktatási Minisztérium biztosítja a Hal­lássérültek Országos Szövetsége támogatásával. Művelődési és Közoktatási Országos Közoktatási Minisztérium Szolgáltató Iroda Versenyfelhívás a hallássérült tanulók XI. Országos Ilányvári Pál Kommunikációs Emlékversenyére az 1996/97. tanévre A verseny célja: A hallássérült tanulók szájról olvasási, szövegértel­mezési készségének fejlesztése, a kommunikációs szint emelése, 24. szám

Next