Makoldi Sándor festőművész (1973)

Célom: lehetőségeimhez mérten mai létünk kifeje­zésem volt még ember, ki megelőzte volna korát csak az emberek nem érik fel azt. Földünkön ma egyszerre több korszemlélet él. Ez az egyidejű többféleség a tér és az információk kitágu­lását és az egyénben való hirtelen összegződést is je­lenti. Az egész világot érezzük egyszerre. Ha e sokszólamú időt egy egyenesre rendezzük, egyik része élőben mutatja a múltat, másik a legújabb jeleneket. Mi hol vagyunk? Mekkora a szavunk? Nem lehet más célunk, mint az általunk átélt vál­tozásokat kifejezni. (Ezért hiszem, hogy a művészetek sohasem fognak elsorvadni.­ Én ma dinamikusnak ér­zem a világot, tele feszültséggel. Ez az életérzés jön elő képeimen és az élményekben is ezek érdekelnek, iz­gatnak. Minden művészet forrása, a természet is új tartal­makkal telítődik ma. A teret, amit a dinamika, energia éltet, régen csak a Nap látványa törte át. Ma a reflek­torok és egyéb erős fények öntereket teremtenek, kilép­nek a reneszánsz perspektívából. Ezek mozgása, sebes­sége az élmények többidejűségének kifejezését is szük­ségessé teszik. Ha őszinték akarunk lenni korunk reali­tásaihoz, törvényszerűen jutunk el az absztrakciókon keresztül a nonfiguralitásig. Ami nem a figuralitás ta­gadása, hanem az élmény sokrétűbb, igazabb kifeje­zése. Nem őszinte ember, aki elítéli az újat, legfeljebb értetlen, sajnálatra méltó, hiszen életét sem érti, a múlt pedig elérhetetlen nosztalgia számára.

Next