Eleődné Pászthy Magda textiltervező iparművész kiállítása (Fényes Adolf Terem, Budapest, 1974)

Kiállított anyaga azonban arról is tanúskodik, hogy munkássága korábbi szakaszának — amikor még főként batik és kézifestés technikákkal dol­gozott — témabeli eredményeit is felhasználja. Ezek a témák — így pl. az életfa - komoly, mélyre­ható stúdiumokra épültek, melyeket sokféle szem­pontból közelített meg. Kár, hogy helyszűke miatt éppen az életfa-téma feldolgozásának változatos hosszú sorát, az ezekhez készített rajzokkal együtt nem volt módjában kiállítani. Nem feladatunk értékelést, bírálatot adni. Pászthy Magda eddigi munkásságáról és a kiál­lításról. Néhány mondattal a művészt és művészi törekvéseit kellett bemutatnunk. Mégis, értéke­lésként annyit meg kell állapítanunk, hogy E. Pászthy Magda már eddigi munkássága alapján is biztosította helyét azok között a textilművészek között, akiknek útját érdemes figyelemmel kisérni. Her exhibition gives an account of the previous stage of her work as well - when she was work­ing mostly with batik work and hand-coloured technics - she makes use of these earlier results of hers. Such artistic subjects e. g. the tree of life, is based on serious studies, she tried to approach her subjects from various aspects. It is a pity, that owing to lack of space she did not succeed in exhibiting the long manyfolded series with the drawings just this piece of her art, the tree of life. We don't feel called to appreciate and make a valuation of the activity and exhibition of Magda Pászthy. With these words our intention was to introduce the artist and her artistic endevours. We have to admit, however, that she with her work so far has occupied a place among such textile artists whose art-work rightly deserves attention GEORGE DOMANOVSZKY DOMANOVSZKY GYÖRGY

Next