Dési Huber István terem A Veszprémi új bemutatótermének megnyitó és névadó ünnepsége (Veszprém, 1976)
Formailag e térbeli diagramok szintén változatosak: az időbeli diagramra jellemző lineáris, hullámvonalas, családfa-típusú mellett megjelenik a legyező alakú, a koncentrikus, az egyes területeket kör vagy négyszögű mezőkkel jelölő, a halmazelméleti, a hálózatos, a szinkrontáblázat, a koordinátarendszer, a grafikon, és az önálló vizuális alakzat. Az alak(zat) és a hozzárendelt tulajdonság, fogalom, vagy a szemléltetett működés lehet ismeretterjesztő, de lehet világnézeti meghatározottságú, vagy lehet egyszerűen „dadaista” geg is. Összességükben ezek a diagramok egy szemléltető eszköztárhoz, például az iskolákban használó Schechner, Richard: A legyező - A háló. in: Richard Schechner: A performance. Esszék a színházi előadás elméletéből 1970-1976. Múzsák, Budapest, é.n. (1989 körül.) 6. egy vagy több gyökerű fa alakját felvevő, Vautier, Ben, Maciunasnak szeretettel / To Maciunas with Love. tos térképtárakhoz hasonlítanak. A hetvenes években oktatói szándékkal készítette el diagramjait Joseph Beuys és Erdély Miklós is művészetelméleti, montázselméleti előadásaihoz, és ezzel tulajdonképpen az oktatási gyakorlat alapvető eszközeihez, a fekete táblához és a fehér krétához érkezünk el. Egy előadáskor az előadó felvázolja a táblára gondolatmenetének főbb vonalait, csomópontjait, jelezve a kiindulást, az elágazásokat, etc. Általában ezek a vázlatok nem önmagukért készülnek, csupán szemléltetik az elmon- in. Flash Art, No. 84-85, October-November 1978. 51.