Sós László és Kemény Éva grafikusművész kiállítása (Műcsarnok, Budapest, 1976)

udapesti önálló kiállításon eddig plakáttal, főként politikai plakáttal szere­ttek. Ez a kiállításuk — vitatható szakmai szóhasználat szerint — ún. kis­bikákkal indul, funkciójuk szerint reklámgrafikákkal. Az alkalmazott gra­­fának ez a területe követi a legmozgékonyabban a gazdasági élet, a gazdasági etenciál alakulását, a sajátosságait tehát nem elsődlegesen ideológiai-politikai nyerők határozzák meg. Lépést kell hogy tartson a vizuális kultúra alakuló­ival, az arra ható divathullámok (színösszeállítási vagy formai divatok) minden­ezdülésével, hiszen elsősorban árut hirdet és azonnal kell hatnia. Az alkal­­mazott grafikának ezzel a területével eddig minden bizonnyal többet foglal­­oztak pszichológusok, szociológusok, gazdasági szakemberek, mint művészet­­trténészek. Pedig a néző ízlésének alakulására, szelekciós készségére, formai döntésére nagymértékben hat a reklámgrafika, a címke, a prospektus, a csoma­­olás, az embléma. A formaalkotásnak ezzel a területével van a leggyakrabban olgunk; megoldásai, tárgyai ott láthatók utcán, kirakatban, boltokban, lakás­án, munkahelyen: óriási az ízlést alakító és formai kultúrát irányító hatása, mintegy szerves része a második természetnek, a mesterséges természetnek, mindannak, ami a környezetesztétika fogalomkörébe tartozik, tárlat alkalmából sem hagyható azonban figyelmen kívül SO­KY-ék egyéb k­iállításokról jobban ismert munkássága. És nemcsak azért, mert a műcsarnoki eső teremben is szerepel politikai „kisgrafika”, politikai reklám.

Next