V. ötéves terv 1945-1975 - Sós László és Kemény Éva grafikusművész kiállítása (Műcsarnok, Budapest, 1976)

­dapesti önálló kiállításon eddig plakáttal, főként politikai plakáttal szere­ltek. Ez a kiállításuk — vitatható szakmai szóhasználat szerint — ún. kis­­afikákkal indul, funkciójuk szerint reklámgrafikákkal. Az alkalmazott dro­gnak ez a területe követi a legmozgékonyabban a gazdasági élet, a gazdasági­­tendál alakulását, a sajátosságait tehát nem elsődlegesen ideológiai-politikai nyerők határozzák meg. Lépést kell hogy tartson a vizuális kultúra alakuló­val, az arra ható divathullámok (színösszeállítási vagy formai divatok) minden üdülésével, hiszen elsősorban árut hirdet és azonnal kell hatnia. Az alkal­­azott grafikának ezzel a területével eddig minden bizonnyal többet foglal­tak pszichológusok, szociológusok, gazdasági szakemberek, mint művészet­­rténészek. Pedig a néző ízlésének alakulására, szelekciós készségére, formai intésére nagymértékben hat a reklámgrafika, a címke, a prospektus, a csomó­zás, az embléma. A formaalkotásnak ezzel a területével van a leggyakrabban ilgunk; megoldásai, tárgyai ott láthatók utcán, kirakatban, boltokban, lakás­­in, munkahelyen, óriási az ízlést alakító és formai kultúrát irányító hatása m­integy szerves része a második természetnek, a mesterséges természetnek m­indannak, ami a környezetesztétika fogalomkörébe tartozik, tárlat alkalmából sem hagyható azonban figyelmen kívül SO­KY-ék egyéb, állításokról jobban ismert munkássága. És nemcsak azért, mert a műcsarnoki fő­teremben is szerepel politikai „kisgrafika”, politikai reklám.

Next