Kunvári Lilla szobrászművész gyűjteményes kiállítása (Fényes Adolf terem, Budapest, 1978)

A háború után mindaz kibontakozik Kunvári mű­vészetében, amit az előző évek élményei elindítottak. A portré mellett a kisplasztika képezi a maga válto­zatos műfaji lehetőségeivel munkásságának vezérmo­tívumát. Intim és ősi szobrászfeladat ez, ahol a fi­gura kis méretei magától érthetődővé teszik a szobor legsajátosabb adottságát: a körkompozíció lehetősé­gét és követelményét. Kunvári kisplasztikái a különbö­ző rálátási pontokon szerkezeti hálózatuk exakt, szin­te mértani törvényeihez alkalmazkodnak, ugyanak­kor azonban vonalritmikájuk lágy, olykor a zene me­­lodikájára emlékeztet, ami észrevétlenül épül az összhangzattan szigorú törvényeire. Talán valóban a zene az, ami öntudatlanul befolyásolja a művészt, ifjúkorának­­ az orvosi pálya mellett — ez a nagy vonzalma, amely témaválasztásában is minduntalan visszatér, Menuhin szeráfi fejétől kezdve a muzsikáló vonóstrió lapidáris egyszerűséggel és ugyanakkor ar­­tisztikus vonaljátékkal megszerkesztett reliefjéig. Kunvárinál a műfaji változatosság imponálóan ak­tív kiállítóművészi tevékenységgel párosul. A háború Karinthy Frigyes Absztrakt francia festőművész

Next