Kereszteződés Barbara Campbell festőművész kiállítása (Dorottya utcai kiállíltóterem, Budapest, 1983)

MUNKÁSSÁGOMRÓL A mostani kiállításon látható tizenöt munka átmeneti természetű. Éveken keresztül (1978-1981) dolgoztam a vé­­dikus négyzet témáján, ami akkor kez­dett el foglalkoztatni, amikor az indiai szubkontinensen éltem és egy sor számszimbólum és mágia kötötte le a fi­gyelmemet. A védikus négyzet egy olyan szorzó négyzet, amely egy sor iz­galmas számmintából és viszonyból áll, valamennyiüknek volt jelentősége a hin­duizmusban és az iszlámban egyaránt. Az itt bemutatott képek közül három ezt a témát használja fel. A két „Reveláció” elnevezésű rajzon vonalas mintákat alkalmaztam, hogy a hálózaton belül minden egyes számme­zőt meghatározzak, így hozva létre egy átfogó „váz” mintáját. Ősi számszimbólumokat is használ­tam részben azért, hogy azonosítsam az egyes számokat, részben pedig hogy kialakítsam a mintázat másodlagos ré­tegét. A többi réteget írott, vagy firkált szövegek, emlékek, megfigyelések al­kotják. A „Trecento” fellazított, elnyújtott vé­dikus négyzet: a váz még mindig jelen van, de most már a tapasztalat (meta­forikusán) előnyt élvez a rend és a har­mónia fölött. A fekete viasz-rajzok a tiszta írás - je­lölés, jóslás, emlékmű, dialógus, törté­nelem stb. - megjelenítő erejének feltá­rását kezdik meg. A jelek absztrakttá váltak és személyes síkon minden „írás” megváltozott érzelmi állapotot, haragot, félelmet, szomorúságot jelez. E hangu­latokat az alkalmazott színkombiná­cióim fokozhatják, vagy ellentmondhat­nak nekik, mivel azonban a jelteremtés és a színválasztás szubjektív, összefüg­gésük is esetleges. A „Pikk dámával” új témát kezdtem kutatni és most is ezzel foglalkozom. A téma a régebbiekhez hasonlóan időn­ként utal a számmágiára (ebben az esetben a 13-as számra), de most job-STATEMENT ABOUT WORK The fifteen works in this exhibition are transitional. For several years (1978- 1981) I worked on the theme of the Vedic square, an interest I developed some time ago when I lived in the Indian sub-continent and became involved with number symbols and number magic. The Vedic square is a multipli­cation square composed of a series of intriguing numerical patterns and relationships which had significance in both Hinduism and Islam. Three of the drawings on show here use this theme. In the two „Revelation” drawings I have used linear patterns to define each number area within the grid, thus establishing a „skeletal” overall pattern. Ancient number symbols have also been used, both to identify the indivi­dual numbers and to form a secondary layer of patterning. Other layers are composed of written and scribbled texts, memories, observations. „Trecento” is a loosened, elongated Vedic square; the skeleton is still present but now (metaphorically) ex­perience takes precedence over order and harmony. The black wax drawings begin to ex­plore the evocativeness of pure script - as notation, prophecy, memorial, dial­ogue, history, etc. The marks have become abstracted and, on a personal level, each „script” signifies a particular emotional state eg. anger, fear, sad­ness. These moods might be enhanced or contradicted by color combinations I have used, but since the mark-making and color choice were subjective their connection remains speculative. With „Quenn of Spades”, I began to explore a new theme which I am now developing, which, as in the past, sometimes refers to number magic (No. 13 in this case) but is more involved with proportional relationships such as those between arithmetical geometric shapes (eg. a square) and dynamic shapes (eg.

Next