Szabó György szobrász kiállítása (Lila Iskola, Újpalotai Tárlat, Budapest, 1983)

Esendőség és erő Szabó György, a tíz éve végzett Somogyi-tanítvány munkáiban az anatómiailag változatlan test nagy változások, történelmi idők kifejezője. Don Q­u­­­j­o t­é j­a, ez az újkori mitikus figura szokatlan jelentést közvetít. Mindent tudó, illúzióktól mentes, mégis elszántan tovább tartó emberalak­­ a testi esendőség és erő feszültségében. Nem rejti el gyöngeségének csontjeleit, de komor fe­jével és félszeg karcaival előre mozdul, így lesz örök meneteleivé, útját mindennek ellenére folytató hőssé - félreérthetetlenül XX. századivá. A szobrász majd minden alkotása közeli vagy tá­volibb rokona a Don Quijjote-figurának. A begyörnyedő mellkasok, terhet viselő, viselni tudó és vállaló felsőtestek, a megnyújtott végtagok újfajta monumen­talitást adnak alakjainak. A testek keserű szikársá­­gát olykor az emelt fejek váratlan pátosza ellenpon­tozza, mint az ü 1­o pár esetében. Emberalak­jai, például az egyszerre üző-védő szárnyú Madárijesztők nemcsak kész figu­rákat, hanem egy készülő korpuszt mutatnak fel, mely magán viseli a kínlódó önalakítás nyomait. SZABÓ GYÖRGY szobrász kiállítása ifi

Next