Használati tárgyak művészete (Miskolci Galéria, 1984)

kább a korszak második feléből. a kereskedők kénytelenek voltak Ezt a periódust Edo-kornak (ez beérni az utolsó hellyel: Politikai Tokyo régi neve) vagy Tokugawa- hatalommal egyáltalán nem rendel­kornak nevezik (az uralkodó sho- keztek. A kiváltságos osztályok gun-dinasztia neve után), s Japán mellett, ez a városi polgárság a kor történetének legbékésebb korszak­művészetének fő támogatója, fo­kai közé tartozik. Nem volt termo- gyasztója, sok területen ízléster­szetesen felhőtlen kor, súlyos tor­­máló s így a hagyományos, kifino­sadalmi és gazdasági feszültségek múlt arisztokratikus művészeti terhelték, mégis sok feltétel kedve- ágak, stílusok mellett —melyeket a tett a kézművesség, a művészi ipar polgárság is igyekezett magáévá virágzásának. A megmerevített tár­ tenni— vulgárisabb, frisebb ele­sadalmi szerkezetben az uralkodó mek, új műfajok jelentek meg (pl. szerep a szamuráj osztályé volt, a a Kabuki színház, fametszet, sajó­gazdasági hatalom birtokosa, a vá­­ros kisplasztika). Nagy kultusza rosi polgárság leggazdagabb rétege, volt a személyes tárgyaknak, azok­nak a különféle apróságoknak, me­lyeket mintegy az öltözék része­ként, kiegészítőjeként maguknál 114.

Next