Marosi Ilona festőművész (Atelier-Galéria, Budapest, 1987)

gyon járatosan, nagyon határozottan, merész expresszionista karaktert ölt.” LA NOTTE XXXI. Nr. 274., 1982. december 14. Olaszország, Dr. PORTA­­LUPI. .....ÉPÍTÉSZETI RENDSZERBEN is gondolkozni, alkotni tudó egyénisége magasfokon találta meg a kapcsolatot az elmúlt évek alatt az építőművé­szettel. Kerámia, porcelán és szilikátanyagokkal dolgozik. E munkáiban festészete, művészete KITELJESEDIK, minden emberi környezetnek új harmóniát, új értéket ad. MOTÍVUMAINAK nagy részét a népi kultúra, ősi, egyetemes jelképeiből meríti. Több munkáján megjelenik a kapumotívum, mint az ember által al­kotott környezet eleme. Ez művészi egyéniségének nyitottságát jelzi. Kompozícióinak rendje az egész és rész dialektikus egységében tömör, átgondolt kompozíció. Munkáinak különleges értékét a funkció és a művészi megjelenítés har­monikus egysége adja. AMFORA STÚDIÓ-kiállítás 1984. április 6. katalógus Nagy Vera néprajzku­tató Fiódmezővásárhely, Tornyai Múzeum. „... Újabb olajképein a rá jellemző kettősséget, a motívumok gondolati asszociációs körét és a képfelépítés vizuális hatásmechanizmusát bonta­koztatja ki, melyekben a léleknek és a szellemnek az a szabad szárnyalása mutatkozik meg, amely a tárgyszerű vagy figurális motívumot egy maga­sabb etikai, szellemi jelképiség eszközének tekinti. Ez a jelenség ölt MONUMENTÁLIS mértékű formát a művész közterületi munkáin, az absztrakt elemekből komponált „Aranykapu 1985.” és „Nap­madár 1986.” kompozíciók, valamint a természeti motívumokból szer­kesztett „Vizafogó 1984.” kerámia faliképen.” KATALÓGUS Dr. MEZEI OTTÓ 1987.

Next