Révész Napsugár grafikusművész kiállítása (Tatabányai Népház Galéria, 1987)

Egyéni kiállítások 1970. TATABÁNYA. NÉPHÁZ 1973 BUDAPEST. MŰCSARNOK 1973. TISZAVASVÁRI MÚZEUM 1974. BALASSAGYARMAT. HORVÁTH E. GALÉRIA 1975. NYÍREGYHÁZA. VÁROSI MŰVELŐDÉSI KÖZPONT 1977. KECSKEMÉT. MŰVÉSZKLUB 1977. KARCAG. NAGYKUN MÚZEUM 1978. BUDAPEST. PAÁL LÁSZLÓ TEREM 1981. KECSKEMÉT, MEGYEI MŰVELŐDÉSI KÖZPONT 1982. TATABÁNYA, KERNSTOK TEREM 1983. GYŐR, VÁROSI KÖNYVTÁR 1985. BÁBOLNA, MŰVELŐDÉSI HÁZ 1985. SZÉKESFEHÉRVÁR, JÓZSEF ATTILA MŰVELŐDÉSI KÖZPONT 1986. VOROSILOVGRAD MÚZEUM Csoportos kiállítások 1969. MOSZKVA 1971. NÁPOLY 1971. STOCKHOLM 1971. LUBLIN 1972. TOKIÓ 1973. NAGYVÁRAD 1976. SZIMFEROPOL 1976. NAGYVÁRAD „Révész Napsugár megdöbbentően érett, szinte a műfaj törvényeit is tagadó, finom litográfiával bizonyít, bizonyítván azt is, hogy őszinte grafikai fájdalom­mal, színbeli tartózkodással, komponáló költészettel még mindig lehet újat és szívhez szólót mondani.. .......némely lapja előtt annak a manapság oly ritka jelenségnek lehetünk tanúi, hogy a realisztikus stílus kemény súlyos realizmussá válik, hiszen... virágainak léte drámai és feszült, mint az élet, termékeny és kegyetlen, mint a valóság.” RÓZSA GYULA „Nem azért fordul témáért az irodalomhoz, mert műveinek szellemi mankóra van szüksége. Kötődése sokkal bonyolultabb. Lapjai nem másolják, nem meg­jelenítik, hanem értelmezik a kiválasztott művet. S ebben az is benne foglaltatik, hogy nem szakadnak el tőle. Válaszolnak rá." HORVÁTH GYÖRGY „Nagy gonddal szerkesztett, ugyanakkor könnyed hatású, sokalakos kompozí­cióit csoportokba verődve is magányos, búsongó vagy bohém, harmonikus és groteszk figurák népesítik be, valami, gyakran viharfelhőként gomolygó sárkány alakjában lappangó veszélytől kísérten. Rokonszenvező ciklust rajzol Ikaroszról, azaz a gáttalan merészség tragikus pompájú bukásáról. Ady köl­tészetéből a Minden egész eltörött fájdalmas, higgadt felismerése és a Köd­­város-Debrecen tornyait tördelő Délibáb-Ős rettenthetetlen alakja ragadja magával.” PÉNTEK IMRE „Van még Révész Napsugár műveinek egy igen értékes, gazdagító lírai vonása, az alkotás öröme. Az, hogy munkáinak szinte minden milliméterét nagy gonddal, szeretettel dolgozza ki, anélkül, hogy ezzel fölöslegesen apró­lékossá, fárasztóvá válnék. Ellenkezőleg, ezt az örömöt át tudja sugározni nézőibe is, nem szólva arról, hogy ez a gondosság, művészi alázat már meg­lehetősen ritka tulajdonság a mai művészet berkeiben." TÓTH BÉLA „Biztos kezű, jószemű művész, virág­képein süt át talán legjobban asszo­­nyiságának lírája, az a kifogyhatatlannak tűnő kutatóösztön, mellyel a való­ságból a legkisebb és másoknak talán legjelentéktelenebb dolgokat meglátni képes, és tükrözi nekünk." SASS ERVIN „Idegen tőle a hízelkedő felszínesség, az igazság olykor keserű tanulságait elrejteni igyekvő szándék, vagy éppen az önmagát kellető formai öncélúság." VIKTOR KLÁRA „Programját, a miniátorok mesterségbeli tudásával, kézműves alázatával hajtja végre a művész.'' „Szomorú, szép meséket mond, álmokat a valóságról. A rajzokon teremtett világ egyik alapélménye a kiszolgáltatottság, a fenyege­tettség. Felhőként gomolygó sárkányok ijesztegetnek védteleneket, törékeny virágok hajladoznak, amelyet a civilizáció sárkányaitól, bombázók, tankok, gépek, természetet oktalanul pusztító építkezések ellen védelmez az ember ameddig lehet.” KERNACS GABRIELLA Angyal szállt le...

Next