Wigner Judit és Révész Antal (Budapest, 1995)

A reklámgrafika, a plakát felépítése azonos eszközökön múlik, mint az egyéb műfajok. A kompozíció, szín, rajzi hatás ott is dominál, azonban harsány figyelemfelkeltés a lényege. Mindez a képgrafikánál és táblaképnél egy intimebb kapcsolattá változik. A képgrafikai és festői terület is sok új lehetőséggel bővült. Többek között: elektronika, térkompozíciók, fény- The same tools are used in advertisement graphics, the creation of posters, as in other genres. Composition, colour, graphic effects play a dominant role, but the emphasis is on immediate and lasting impact. In the case of prints and oil paintings the relationship is more intimate. The possibilities of prints and paintings proper have been greatly expanded by the opportunities offered by electronics, spatial compositions, light and computer effects, photo, etc. The variations that have developed in recent years would make a long list. Prints and oil paintings complement our activity in the field of advertisement graphics. We are convinced that the artificially drawn boundaries between individual genres has become obsolete n any medium is adequate for expressing the most important message: the main point is internal inspiration and its realization. The main advantage is that the practical side of advertisements can be neglected, allowing an emphasis on internal intuition, even if this, at the same time, makes our task both easier and harder. We are convinced that both figurative and non-figurative works have to build an association contact with the viewer. We hope that they will arouse the same emotions, the same feelings that we experienced when we made them. If the sight is pleasing, it was well worth the effort... és komputerhatások, fotó, stb. Felsorolni sem lehet a variációkat, amelyek kinyíltak az utóbbi években. A képgrafikai- és táblaképfestés kiegészíti a reklámgrafikai tevékenységünket. Úgy gondoljuk, hogy a mesterségesen meghúzott műfaji határok elavultak, a tartalmi mondanivaló eszköze bármi lehet, a belső indíttatás és megvalósítás a lényeg. Ennek előnye a belső intuíció, ahol a reklám gyakorlati szempontjai nem jelenkeznek. Ettől könnyebb és nehezebb számunkra. Meggyőződésünk, hogy a nonfiguratív és figuratív munkáinknak egyaránt asszociációs kapcsolatban kell lenni a nézővel. Reméljük ugyanazon érzéseket ébresztenek, mint amelyek készítésükkor bennünk voltak. Ha megnyerő a látvány, érdemes volt...

Next