Bocskai Galéria (Budapest, 1996)

Bocskai István Számítástechnika és Idegennyelv Tagozatos Általános Iskola A Bocskai István Számítástechnika és Idegennyelv Tagozatos Általános Iskola az 1996/97-es tanévben 1-3 első osztályt indít. Mindegyik I. osztályban tanítjuk a játékos informatika-számítástechnika programot. E tantárgyban már hét éve kiváló eredményeink vannak Ennek bizonyítékául vehettük fel megkülönböztető nevünket Az informatika-számítástechnika alapismeretek ma már szerves részét alkotják az általános műveltségnek. Nélkülözhetetlenek a jövő évezred generáció­jának ismeretanyagában. Az elmúlt hét év tapasztalata bizonyította, hogy a gyerekek szívesen kerülnek kapcsolatba a leggyakrabban használt informatikai eszközökkel. Gyorsan megtanulják használatukat. Játékos módon ismerkednek a számítógéppel Az általunk tanított LOGO program lehetőséget ad arra, hogy a gyerek saját an­yanyelven adjon utasításokat a gépnek. Már első osztályban a leggyakoribb parancsokkal - a TEKNŐC segítségével, mely játékos eszközként szerepel - irányok, egységek ismeretében pontok helyének kijelölését és annak mozgatását végzik a számítógép képernyőjén. Ezzel különböző geometriai alakzatokat rajzolnak. Ismereteik, készségeik, alkotó fantáziájuk fokozatos fejlődésével már a 4 osztályra már olyan készségszintet érnek el, hogy­ képesek saját programok megalkotására is. A tantárgy tanításához 19 teljesen új számítógéppel berendezett gépterem­ áll a gyerekek rendelkezésére Ezen kívül minden osztályban lehetőség van egy-egy gép helyi használatára is. kiválóan felkészült és már több éves tapasztalattal rendelkező pedagógusok tanítják a programot, akik országos és nemzetközi konferenciákon tartott előadásaikkal, bemutató óráikkal, kisiskolásoknak írt programjaikkal sok sikert szereztek iskolánknak. A kerület és a főváros egyik bázis iskolája vagyunk e téren A fentiek mellett elengedhetetlennek érezzük az angol nyelvvel való ismerkedést már az 1 osztálytól kezdődően. A kicsik szívesen és eredményesen tanulják az­ idegen nyelvet. Bátran, gátlások nélkül mondják a szavakat, mondókákat, szerepjátékokat, dalokat Az első évben csak hallás után tanulnak, miközben fejlődik kiejtésük, beszédkészségük, gyarapszik szókincsük Kiváló nyelvtanáraink vannak, még angol anyanyelvű is van közöttük. Ebben a tanévben egyik első osztályunkat olyan fiúkból szeretnénk összeállítani, akik az FTC szakedzőinek kiválogatása alapján az egyesület labdarúgó utánpótlás-nevelésének részeseiként egy közösséget alkotnának délelőtt a tanteremben és délután a sportpályán. A gyerekek a mindennapos testedzés keretén belül az FTC edzői által vezetett labdarúgó edzésein vesznek részt az iskolában. Harmadik osztálytól kezdve ők is bekapcsolódnak az Omszárm számítástechnika vagy angol tagozat munkájába. Az olvasás-írás tanítása mindegyik első osztályunkban hangoz­ta­tó elemző-szótagoló módszerrel történik Ezzel sikeresen elérjük, hogy nem okoz gondot a szótagolás, a helyes elválasztás. A Meixner-féle olvasási programmal azoknál a gyerekeknél is jó eredményt érünk el, akik dyslexiával, dysgráfiával (olvasási, írási nehézség) küszködnek Alsós kollégáink jól értenek a dyscalculia (számolási nehézség) kezeléséhez is Iskolánk hosszú évek óta a Bp-i Tanítóképző Főiskola gyakorló iskolája. Ez erkölcsi elismerést jelent egyfelől, másrészt biztosíték az alapos ismeretnyújtásra és a kívánt műveltségi szint elérésére. Lehetőség van arra, hogy a gyerekek beszédhibáját helyben javítsuk, m­­ett nálunk működik a kerület egyik logopédiai részlege, igen felkészült pedagógusokkal Az enyhébb tanulási, magatartási zavarokat fejlesztő pedagógusunk igyekszik orvosolni. A mentálisan és fizikailag komolyabban sérült gyerekeken - az épületünkben helyet kapott - Szintűig elnevezésű fejlesztő pedagógiai intézmény tud eredményesen segíteni. Szakemberei hatékonyan foglalkoznak a kiemelkedően tehetséges gyermekekkel is

Next