Design Index '96 Hungary (Budapest, 1996)

IPARI FORMATERVEZÉSI NÍVÓDÍJ és IPARI FORMATERVEZÉSI MINISZTERELNÖKI KÜLÖNDIJ AWARD for INDUSTRIAL DESIGN and SPECIAL PRIME MINISTER AWARD for INDUSTRIAL OUTSTANDING DESIGN KÖSZÖNTŐ Magyarországon a piacgazdaság gyors ki­épülésével párhuzamosan a design szerepe felértékelődött. Az új termékek fejlesztése során a kedvező műszaki paraméterek biz­tosítása, valamint az ember- és környezet­barát megoldások mellett előtérbe került a vevőnek kínált előnyök hangsúlyozása, a fogyasztói vonzerő növelése, a kereske­delmi megjelenés érdemi javítása. A ter­mékek piacképességének javítása érdeké­ben egyre gyakoribbá vált az olyan „mű­helymunka ’, melynek során a termékter­vező, technológus, ergonómus, ipari formatervező és termékmenedzser egyez­tetett koncepciója eredményeként jönnek létre a nemzetközi piacon versenyképes termékek, termékcsaládok. A Design Index ‘96 a magyar ipari forma­­tervezési kultúra jeles képviselőinek leg­újabb fejlesztési eredményeit ismerteti. A bemutatott fotók jól szemléltetik, hogy gazdaságunkban a termelési szerkezet né­hány esztendő leforgása alatt nagy válto­záson, fejlődésen ment át. A nagyválla­latok, a kis- és középvállalkozások, vala­mint az egyéni vállalkozók egyaránt nagy figyelmet fordítanak az ipari formaterve­zésre, időben igazodnak a nemzetközi trendekhez, irányzatokhoz, amit eredeti öt­letekkel, megoldásokkal tesznek színeseb­bé, változatosabbá. E kiadvány az 1996. évi ipari formaterve­zési pályázat legsikeresebb termékeinek bemutatásával utal a magyar ipar teljesítő­­képességére, képet ad a hazai szakember­­gárda innovációs képességéről, alkotó­erejéről. A Design Index ‘96-ot a figyelmébe aján­lom a gazdasági élet valamennyi külföldi és hazai szereplőjének, aki kapcsolatai ki­építésére vagy bővítésére törekszik ha­zánkkal, elsősorban pedig c kiadvány szereplőivel. PREFACE Parallel to the fast establishment of the market economy in Hungary the role of design has been upgraded. In the course of the development of new products, besides ensuring favourable technical parameters and philanthropic and environment friendly solutions it has become conspicu­ous to emphasise the advantages offered to customers, to increase customer attraction, to improve substantially the commercial appearance. For the sake of the improve­ment of the products’ marketability it be­came more and more frequent to have „workshops”, where internationally com­petitive products and product families arc created as a result of die harmonised con­cepts of the designer, technologist, ergono­mist, industrial designer, and the product manager. The Design Index ‘96 outlines the latest development results of the prominent rep­resentatives of the Hungarian industrial design culture. The included photos illus­trate well that in our economy the produc­tion structure has gone over significant changes and improvement in the course of a few years. Large enterprises, small and middle sized companies, as well as indi­vidual entrepreneurs lay significant em­phasis on industrial design, comply with the international trends and tendencies in time which are made more colourful and variegated by them with original ideas and solutions. This publication with the demonstration of the most successful products of the indus­trial design competition of the year 1996 refers to the productive capacity of the Hungarian industry, as well as highlights the innovative capability and creativity of the domestic experts. I recommend the Design Index ‘96 to all the foreign and domestic players of the economic life, who make endeavours to form or extend their connections with our country, and first of all with the role play­ers of this publication. Dr. Fazakas Szabolcs Dr. Szabolcs Fazakas ipari, kereskedelmi és Minister of Trade, idegenforgalmi miniszter Industry and Tourism

Next