Hegyi Ilona textil művész (1998)

A szövés ősi szerkezete nemcsak a XX század végének képalkotást módszereivel - digitális fémkép, számitógép képernyőjének pixel szerkezete - mulat hasonlóságot, hanem a nyelvvel és azzal az elsősorban keleti filozófiát gondolkodással, ahol az élet szövetéről beszélnek Gondolataink további értelmezésére ad lehetőségei a beszövendő szálak eredete, minősége és színe. Ellentmondva a felgyorsult időnek, a szövés sok munkát és hosszú időt igénylő folyamata időtlenséget sugárzó témaválasztásra ösztönzött, miközben egyre távolabb kerültem a konkrét ábrázolástól. Nagy hatással volt rám Hamvas Béta magvar filozófus, akinél a következőket olvastam "A hely sohasem definiálható, ezért a helynek nincs tudománya, ellenben van költészete, művészete és mítosza" Ezeket a helyeket kerestem a japan vízfestményeken. Leonardo sfumato-s hátterein, ( ’laude Lorrain. Nicolaus Poussin képein, a .Vf 7 századi flamand és francia kárpitok távoli tálam, s ennek következményeként találtam rá a fenni és lent. az ég és föld, az elemek helyeire, anyagaira, a lenre, gyapjúra, selyemre ... The ancient craft of weaving exhibits similarities not only with 2(f’-cenlury methods of image creation - digital photographs, the pixel makeup of computer displays - but also with language and with primarily Eastern philosophical thought which speaks of the fabric of life. The origin, quality and color of the threads woven in suggest further explanations for the thoughts we have when we see a tapestry. In opposition to accelerating time, the laborious and time-consuming process of weaving encouraged me to choose a theme emanating limelessness, while / was moving further and further away from concrete depiction A great influence on me has been the Hungarian philosopher Béta Hamvas, in whose work I came across the following "Place can never be defined, therefore there is no science of place: on the other hand it does have poetry, art and myth. " I have looked for place in Japanese watercolors, in Leonardo's sfumato backgrounds, in pictures by (laud Lorrain and Nicolas Poussin, and in the far vistas of 17th-century Flemish and French tapestries. As a result of all this l have discovered place above and below, sky and earth, elements, and their materials: flax, wool and silk

Next