Ember (Újpest Galéria, 1999)

Az épület Pécel szívében fekszik. Az 1800-as évek végén épült az Erdey-Grúz család nyári lakja volt. A három szobából kialakított terem végfalára került a dombormű. Az épület intimitása, arányai, kertje és nem utolsó sorban a jelen funkciója - Városi Hangverseny és Házasságkötő terem - meghatározta a megvalósítás módját. A kerámia domborművet úgy helyeztük el, hogy alatta a dobogón lévő zongora elférjen, az előtte muzsikáló zeneiskolások, és művészek látványát ne zavarja, úgy legyen jelen, hogy az eseményről ne vonja el a figyelmet. A cél az állomszerű lebegtetés volt; a szél, a zene hullámzása nem a konkrét valóságot ábrázolja. A visszafogott színe segíti e cél elérését. A plasztikát felemeli a templomtorony, az épületek, növények felülről való látványa és a zenélő leányalakok itt-ott elmosódott figurája, a zenélő angyalok felhőből előtűnő alakja. 1992. Pécel, Zeneiskola hangversenyterme; ,Viva la mušica” figurális fali dombormű, 12 m2. (porcelánsamott, 1300 °C) The buildings lies in the heart of Town Pécel. It was built at the end of the 1800s and served as a summer home fot the Erdey-Grúz family. The high relief decorates the rear wall of the room. It is the intimacy, the proportion of the building, its garden and last but not least, its present function made this favourable for the monument. The was placed in a way to leave enough room for the piano on the podium and not to distract the attention, of the audience at all. Our goal was to express some dream-like fluttering; neither the wind nor fluctuation of the music delineates reality. The pale colours help to reach the goal. The embossment is elevated in some way by the perspective of the tower of the church, the buildings and the plants seen from above as well as the - somewhere blurred - figures of girls playing musical instruments and that of the angel figures emerging from the clouds. “Viva la mušica” Music hall of the Music School, Pécel, Pest County; Figurai embossment, 12 m2 (porcelain fireclay, 1300 °C), 1992

Next