Révész Antal (Budapest, 2011)
A külföldre kerülő anyagoknál a szállíthatóság, a helyszíni munka lehetőségei, a kiállítás grafikai pénzügyi terve. De figyelni kell a váratlan helyzetekre! Nem kerül-e szabadtérbe, volt rá precedens, hogy a kész temperával festett tablóinkat nyitás előtti éjjel kivitték, ahol a zápor lemosta. Foglalkozni kell a téma tartalmi részével is. Változatos felkérések közül említünk párat. Vízgazdálkodás, keményfém, hangszer, vadászat, vegyiáru, film, állattenyésztés, biológia, kozmetikum, vagy nemzetközi kapcsolatok, stb. A kiállított áru mennyisége és terjedelme. Volt rá példa (szerencsére nem nálunk), hogy a gyönyörűen megfestett tablót teljesen betakarták az áruval. A komplikáltabb feladatoknál makettet készítünk. A terv elfogadtatását is segíti, de számunkra és az árurendező számára is hasznos, mert jó áttekintést ad. Itt leírunk olyan ötleteinkből párat, amit sikeresnek ítélt a Megrendelő és a Közönség. Üvegfal betét. (BNV, Chemolimpex.) Égetett zománc grafika. Zománcipari Művek. A lábasokhoz használt zománc-technológiát a kiállítási grafikában valószínűleg mi alkalmaztuk először. Pár év múlva már tanszék volt az Iparművészetin és a tűzzománc ma ismét teljes jogú műfaj. A plasztikus grafika. Először Moszkvában alkalmaztuk. Itt a háztartásban használt búzadarát megkevertük ezüst porfestékkel és a fekete alapra plasztikusan hordtuk fel. (Féltünk, hogy megeszik a csótányok, de az ezüst por miatt nem bántották.) A térbeli grafikai megoldások egészen a belsőépítészet határterületére vitték tévéinket. Mozgó dekopírozott figurák. (Párizs és még sok formában és alkalommal. Triál játék kiállítás, stb.). A „mintha” világítás. Köln. A nagyméretű betűk hátoldalát világító festékkel színeztük. A fehér faltól tizenöt cm-re elemelve úgy reflektált, mintha mögötte erős színes világítótest égne - de ezt a néző hiába kereste. A színes filcbabák Koppenhágában. Az áru, grafika egységes rendben komponálása. A bemutató tartalmát képező árut mindig úgy kezeltük, mintha a grafika része volna. Bizonyos feladatoknál meghatároztuk az egyes áruk helyét (például darabáru), de más feladatok esetén együtt dolgoztuk ki a megoldást az árurendező kollégával. A fényes műanyag fóliával bevont plasztikák. (BNV, Chemol). A műbőr hordozóelemek tervezése. (Koppenhága). Tv mozgó reklám. (Orion stand). Üvegmozaik, az installáció transzparens, réteges elrendezése. (BNV, Chemol). Légbuborék-oszlop vízben. (Mint egy akváriumban, ma már nagyon elterjedt.) És még sorolhatnánk tovább... Itt kívánjuk megemlíteni legfontosabb megrendelőinket, partnereinket: Somogyi Erzsike, Kárpáti István, Ijjas Sándor, Szőke Mátyás, Srankó Mari, Marton Tibor, Komjáth István, Szabó Miklós, Gidai Sándor, valamint Flavas Judit, Szabó Klári, Laczi Irén, Barát Tamás, Takács Szonja, Ámon Zsuzsa és még sokan mások. A kiállítási grafikai feladatok velejárója az a páratlan lehetőség, hogy a munkákat sok esetben csak a helyszínen lehet befejezni, így jutottunk el külföldre. H harminckét országban dolgozhattunk, néhány helyszínen visszatérő feladatok, pl. Köln (Forte-Fotokina) több alkalommal, Bécs, Brüsszel, Birmingham, Kairó, Koppenhága, Moszkva, London, Párizs, Peking, Prága, Sao Paulo stb. de ezt a kiállítások listáján részletezzük.