Révész Antal (Budapest, 2011)

A külföldre kerülő anyagoknál a szállíthatóság, a helyszí­ni munka lehetőségei, a kiállítás grafikai pénzügyi terve. De figyelni kell a váratlan helyzetekre! Nem kerül-e szabadtérbe, volt rá precedens, hogy a kész tempe­rával festett tablóinkat nyitás előtti éjjel kivitték, ahol a zápor lemosta. Foglalkozni kell a téma tartalmi részé­vel is. Változatos felkérések közül említünk párat. Vízgazdálkodás, keményfém, hangszer, vadászat, vegyiáru, film, állattenyésztés, biológia, kozmetikum, vagy nemzetközi kapcsolatok, stb. A kiállított áru mennyisége és terjedelme. Volt rá példa (szerencsére nem nálunk), hogy a gyönyörűen meg­festett tablót teljesen betakarták az áruval. A komp­likáltabb feladatoknál makettet készítünk. A terv elfo­gadtatását is segíti, de számunkra és az árurendező számára is hasznos, mert jó áttekintést ad. Itt leírunk olyan ötleteinkből párat, amit sikeresnek ítélt a Megren­delő és a Közönség. Üvegfal betét. (BNV, Chemolimpex.) Égetett zománc grafika. Zománcipari Művek. A lába­sokhoz használt zománc-technológiát a kiállítási gra­fikában valószínűleg mi alkalmaztuk először. Pár év múlva már tanszék volt az Iparművészetin és a tűz­zománc ma ismét teljes jogú műfaj. A plasztikus grafika. Először Moszkvában alkalmaz­tuk. Itt a háztartásban használt búzadarát megkevertük ezüst porfestékkel és a fekete alapra plasztikusan hordtuk fel. (Féltünk, hogy megeszik a csótányok, de az ezüst por miatt nem bántották.) A térbeli grafikai megoldások egészen a belsőépítészet határterületére vitték tévéinket. Mozgó dekopírozott figurák. (Párizs és még sok for­mában és alkalommal. Triál játék kiállítás, stb.). A „mintha” világítás. Köln. A nagyméretű betűk há­toldalát világító festékkel színeztük. A fehér faltól tizenöt cm-re elemelve úgy reflektált, mintha mögötte erős színes világítótest égne - de ezt a néző hiába kereste. A színes filcbabák Koppenhágában. Az áru, grafika egységes rendben komponálása. A bemutató tartalmát képező árut mindig úgy kezeltük, mintha a grafika része volna. Bizonyos feladatoknál meghatároztuk az egyes áruk helyét (például darab­áru), de más feladatok esetén együtt dolgoztuk ki a megoldást az árurendező kollégával. A fényes műanyag fóliával bevont plasztikák. (BNV, Chemol). A műbőr hordozóelemek tervezése. (Kop­penhága). Tv mozgó reklám. (Orion stand). Üvegmozaik, az installáció transzparens, réteges el­rendezése. (BNV, Chemol). Légbuborék-oszlop vízben. (Mint egy akváriumban,­­ ma már nagyon elterjedt.) És még sorolhatnánk tovább... Itt kívánjuk megemlíteni legfontosabb megrendelőinket, partnereinket: Somogyi Erzsike, Kárpáti István, Ijjas Sándor, Szőke Mátyás, Srankó Mari, Marton Tibor, Komjáth István, Szabó Miklós, Gidai Sándor, valamint Flavas Judit, Szabó Klári, Laczi Irén, Barát Tamás, Takács Szonja, Ámon Zsuzsa és még sokan mások. A kiállítási grafikai feladatok velejárója az a páratlan lehetőség, hogy a munkákat sok esetben csak a hely­színen lehet befejezni, így jutottunk el külföldre. H harminckét országban dolgozhattunk, néhány helyszí­nen visszatérő feladatok, pl. Köln (Forte-Fotokina) több alkalommal, Bécs, Brüsszel, Birmingham, Kairó, Kop­penhága, Moszkva, London, Párizs, Peking, Prága, Sao Paulo stb. de ezt a kiállítások listáján részletezzük.

Next