MúzeumCafé, 2013 (7. évfolyam, 33-38. szám)

2013/1. február-március / 33. szám • Pénzművek - Hazai múzeumi projektek Uniós támogatásból

A TERMÉSZET BETÖR A MÚZEUMOKBA NATURE TAKES OVER MUSEUMS FOTÓ: SMITHSONIAN NATIONAL MUSEUM OF AFRICAN ART, A MŰVÉSZ JÓVOLTÁBÓL [MC] Henrique Oliveira (1973) brazil képzőművész Sao Paulóban él és dolgozik. Illetve ez a hely csak a „bázis" számára, valójában sokfelé dolgozik, konkrétan mindenhol, ahol kiállítása van (már például - július 28-ig meg­­tekinthető­en - Párizsban, de korábban a hazáján kívül szerepelt már a többi között Mexikóban, Argentínában, az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Belgiumban, Franciaországban és Ausztriában is), hiszen mindenhol nagyméretű, helyspecifikus installációkat épít be az adott kiállítási térbe. Ezek az alapvetően fából készült, ha­talmas térplasztikák mindig az adott helyszínhez szervesülve mint afféle élő organizmusok, gigantikus gyökerek foglalják el, szövik át meg át, hálózzák be a kiállítási tereket; a képen a 2011-ben a washingtoni Smithsonian National Museum of African Artban épített Boldlő című (fa, furnér, 4,3 x 9,2 x 7,6 méter) munkája látható. És ha igazi, élő gyökerekkel talán nem is, de a természet egyéb csodáival máshol is sokfelé találkozhatunk a múzeu­mokban. Lapunk következő, áprilisi számában ezért a természettudományok és a múzeumok kapcsolatát járjuk körül, megvizsgálva a természettudományos muzeológia helyzetét a nagyvilágban és Magyarországon. ^ [MC] Brazilian artial Henrique Oliveira (b. 1973) studied at the School of Communication and Arts in Sao Paulo and has lived and worked in the city ever since. More precisely, it is his 'base', since he works in various locations, specifically anywhere where he has an exhibition (for instance, currently in Paris until 28 July, while his previous shows have been in Mexico, Argentina, the US, Australia, Belgium, France, Austria and his home country, Brazil). The reason is that he creates large-scale, site-specific installations in the given exhibition space. His enormous sculptures are basically made of wood, intrinsically created for the site, and gigantic roots like living organisms weare through and entangle the designated space. The picture shows his installation Bolole (plywood, 4,3 ,9,2 ,7,6 m) created in 2011 for the Smithsonian National Museum of African Art in Washington. You may not see real, living roots in many museums, but they will have other miracles of nature.Thus the next, April issue of MúzeumCafé will look at the relationship between the natural sciences and museums, examining the relevant museum practice in Hungary and elsewhere across the world. ^ *7»

Next