Napi Gazdaság, 2000. január (10. évfolyam, 1-25. szám)
2000-01-05 / 3. szám
Ez a vásárlátogatás a legegyszerűbb módja annak, hogy nemzetközi fórumon kapjon áttekintést a teljes körű piaci kínálatról és a világújdonságokról, mindezt felfokozott premierhangulatban. Kereken 7500 kiállító több mint 60 országból - Információtechnika - Network computing - Automatikus adatrögzítés • Fejlesztés, konstrukció, gyártás, tervezés ■ Szoftver, tanácsadás, szolgáltatások - Telekommunikáció Irodaautomatizálás Bank- és takarékpénztár-technika • Kártyatechnika/Biztonságtechnika - Kutatás és technológiatranszfer SEE IT FIRST! SEE IT ALL! SEE IT IN HANNOVER További felvilágosítást ad a Deutsche Messe AG magyarországi képviselője: Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara 1024 Budapest ■ Lövőház u. 30. Tel.: 345-76 43 ■ Fax: 345-76 44 hannover@ahkungarn.hu ■ www.hannovermesse.co.hu FEBRUÁR 24.-MÁRCIUSI. CeBIT 2000 World Business Fair • Office Automation Information Technology • Telecommunications www.ceblt.de f j Deutsche Messe AG Hannover • Germany 2000. JANUÁR 5. Vásári mérleg a bajor fővárosban További veszteségekkel számol a Messe München Az idén februárban második születésnapját ünneplő új müncheni vásárközpont erőteljes növekedésre számít ebben az esztendőben mind a kiállítók, mind a látogatók számát illetően - mondta Manfred Wutzlhofer, a Messe München GmbH ügyvezetője a vásártársaság elmúlt évi eredményeiről, az idei tervekről tartott sajtótájékoztatóján. Az óévben a társaság különböző rendezvényein rekordmenynyiségű kiállítót fogadtak, ezzel szemben a látogatók száma erőteljesen csökkent. Wutzlhofer szerint ez azzal indokolható, hogy az elmúlt esztendőben több olyan hagyományos vásár nem volt palettájukon - a két-három évenként ismétlődő kiállításokról van szó amelyek általában sok látogatót vonzanak. A vásárszervező társaság tavalyi forgalma 352 millió márka volt, kétmillióval több, mint egy évvel korábban, igaz, a társaság kézművesvásárokat szervező leányvállalatának forgalmával együtt 8 millióval kevesebb, mint 1998-ban. A vásár területének folyamatos bővítése 1999-ben még mindig 29 millió márka veszteséget okoz, s figyelembe véve a kötelezettségeket, a fejlesztési terveket, a cég tevékenysége várhatóan csak 2007-ben válhat nyereségessé. Idén az új kongresszusi és vásárközpontban összesen 46 vásárt és kiállítást rendeznek, szemben az elmúlt évi 29 rendezvénnyel. A jelentős látogatottságú Ispo sportcikkszakvásár február 2-9. között, a Systems híradás-technikai szakvásár október 30. és november 3. között, a nemzetközi kerámiaipari szakvásár pedig október 17-21. között várja az érdeklődőket. Juhász Imre Sokba kerül az új vásárterület folyamatos bővítése VÁSÁROK ÉS KIÁLLÍTÁSOK 21 Vásárszervezőket díjaztak Veszprém megyében Példaértékűek a várpalotai és a pápai expók Egyedülálló kezdeményezésként a Veszprém megyei kereskedelmi és iparkamara elhatározta, hogy a vásárszervezők munkáját is minősíti és díjazza. A megyében kilenc általános és szakmai - a kamara által regisztrált - vásár volt. A rendezvényeken összesen mintegy ezer kiállító bemutatóját csaknem százezren tekintették meg. A szakemberekből álló zsűrit azonban korántsem a számok érdekelték, hanem inkább az, hogy a vásárok szervezése mennyire volt csapatmunka, miként vettek benne részt az önkormányzati, gazdasági, társadalmi képviseletek, mennyire sikerült elfogadtatni az adott térségben, hatékony volt-e a marketingmunka és színvonalasak voltak-e a kísérőrendezvények. Mindezek alapján az általános vásárok kategóriájában a legjobbnak a várpalotai önkormányzat által szervezett Várpalotai Expót találták. Az idén ötödször megrendezett vásár termékbemutatóival, gazdasági fórumaival, tematikus konferenciáival jelentős részt vállalt abban, hogy a nagyipar leépülését követően válsághelyzetbe került várpalotai iparmedencében a gazdasági élet ismét megélénkült. A szakvásárok kategóriájában egyhangú minősítéssel a Szent György-napi pápai agrárexpó került az első helyre. A megyei agrárkamara és a helyi önkormányzat közös rendezvénye, amely öt évvel ezelőtt indult - a múlt évi kiállításnak csaknem 20 ezer látogatója volt -, mára az ország egyik legjelentősebb agrárvásárává fejlődött. A bemutató a megyehatárokat átlépve nem csupán az északi régió mezőgazdasági és élelmiszer-ipari seregszemléje, hanem a külföldi kiállítók részéről is egyre keresettebb kiállítás. A megyei kereskedelmi és iparkamara elnöke, Henger Károly a NAPI Gazdaságnak elmondta, hogy jövőre is értékelik a megyei vásárokat, amelyek száma tovább bővül. Ugyanakkor tanácsadással és anyagi támogatással is szeretnék segíteni a színvonalas vásárok szervezését, egyben szorgalmazva az időbeni összhang megteremtését is. A. A. Európa-projekt a Hungexpónál EU-ház a 25-ös pavilonban A Hungexpo Rt. Európa-projekt-gondolata arra épül, hogy a Budapesti Vásárközpontban ma már rendszeresen merülnek föl konkrét vállalkozói és szakmai kérdések az EU-csatlakozással kapcsolatosan. Ezért a Hungexpo testreszabottan, szervezetten kíván elébe menni az igényeknek, nem csupán alkalmi szolgáltatásokkal járulva hozzá a megoldáshoz. Ennek érdekében az idei évtől minden vásár és kiállítás kísérőprogramjaként és szolgáltatásaként az adott témakörökben információs anyagokat készít és terjeszt, továbbá szakmai eseményeket szervez. A 25-ös pavilon úgynevezett EU-házzá alakul, amely a vásári és kiállítási időszakokon túl is fogadja az érdeklődőket. Az információs iroda a rendezvényekhez kapcsolódó, illetőleg a nagyközönségnek is szóló speciális EU-információkkal szolgál, terjeszti az Európai Bizottság hivatalos kiadójának, valamint hazai intézményeinek, szakmai szervezeteknek, könyvtáraknak az EU-val kapcsolatos kiadványait. Rendszeres tájékoztatást nyújt szakmai köröknek az EU-csatlakozási tárgyalásokról, otthont ad egy úgynevezett EU Vállalkozói Klubnak, valamint lehetőség lesz multimédia-bemutatók rendezésére is. (NAPI) J]gazdaság Művészeti vásár márciusban Az Art Budapest nemzetközi művészeti vásár idén március 9-12. között harmadik alkalommal várja látogatóit a Budapesti Vásárközpontban. A Hungexpo szervezte művészeti fórum eddigi rendezvényein a műértő és műkedvelő közönség elsősorban kortárs művészeti alkotásokat tekinthetett meg, ez alkalommal azonban klasszikus művek is láthatóak lesznek. A rendezvény ezzel szeretne hozzájárulni a hazai műkereskedelem élénkítéséhez. Cleanexpo Budapesten A takarítási szakma legrangosabb hazai fóruma, a Cleanexpo nemzetközi tisztítástechnikai és technológiai szakkiállítás a sikeres indulás után idén április 26-29. között második alkalommal várja kiállítóit és látogatóit a Budapesti Vásárközpontban. A Cleanexpo szervezőirodája és a Hungexpo közös rendezvényének kedvező fogadtatását az első kiállítás látogatói és kiállítói megkérdezései bizonyítják. A részt vevő 85 cég a hazai iparági kínálat közel 80 százalékát fedte le, a több mint háromezer szakmai látogató 94 százaléka volt döntéshozó. Az idei rendezvény elsődleges célja - hasonlóan a korábbihoz -, hogy a takarítási szakmában tevékenykedő cégek, vállalkozások számára bemutatkozási lehetőséget biztosítson és hozzájáruljon az üzleti kapcsolatok bővítéséhez. Ígéretes értékesítési lehetőségek Párizs után Hannoverbe készül a Graboplast Rt. Novemberben Párizsban mutatta be termékeit a győri Graboplast Rt., s idén már újabb kiállításra, a szőnyegek és padlóburkolatok január 15-18. közötti hannoveri világvásárára, a Comotexre készülnek. Ezt követően a frankfurti Heimtextil lakberendezési kiállításon szeretné bizonyítani a győri központú vállalkozás, hogy a termékeinek van helye az EU piacain is. A Párizsban kétévenként kaput nyitó Baumat nemzetközi építőipari és lakberendezési szakkiállításon először szerepelt a Grabo-cégcsoport. A magyar cég termékei közül a szőnyegek és parketták értékesítése Franciaországban egyelőre csupán ígéretes lehetőség, a tapétáik és PVC-padlóik azonban már megtalálhatók az ottani piacon. Tavaly tapétából másfél millió négyzetmétert, a négy méter széles PVC-padlóból pedig több tízezer négyzetmétert értékesítettek. A különleges méretű PVC-padló a cég egyik újdonsága, a folyamatos gyártásra Tatabányán nemrégiben gyárat építettek. Kazó Gábor, a Graboplast marketingmenedzsere szerint a párizsi kiállítás tapasztalatai alapján szinte biztosra vehető, hogy a jövőben jelentősen növekszik majd a cég értékesítése a francia piacon. A nemzetközi bemutatkozással természetesen meg van annak is a lehetősége, hogy az EU- piacain is sikereket érjenek el. V. E. Közel száz kiállítót várnak Egy év szünet után ismét lesz vásár Szigetváron Egy év kihagyás után a helyi önkormányzat támogatásával az Info-Szintézis Kft. idén ismét megrendezi - szeptember 1-3. között - az 5. szigetvári nemzetközi általános kiállítást és vásárt a városi sportcentrumban. A Zrínyi-napokhoz kapcsolódó, évről évre egyre több kiállítót és látogatót vonzó vásárt tavaly azért nem tudták megtartani, mert sem a helyi önkormányzat, sem a Pécs-baranyai Kereskedelmi és Iparkamara nem támogatta a rendezvényt. A közelmúltban született arról döntés, hogy a helyi önkormányzat nem csupán ismét áldoz a vásárra, hanem azt a város millenniumi programjába is beilleszti. Szigetvár testvérvárosai közül már elfogadta a meghívást a németországi Eppingen és a törökországi Trabzon, de valószínű a horvátországi Slatina bemutatkozása és a régió nagy cégei is képviseltetik majd magukat Szigetváron. A háromnapos rendezvényhez, amelyre közel száz kiállítót és több ezer látogatót várnak, a hagyományoknak megfelelően nemzetközi üzletember-találkozó és idegenforgalmi konferencia kapcsolódik. K. Zs. Az oldalt szerkesztette: Fazekas Márta