Napi Gazdaság, 2000. január (10. évfolyam, 1-25. szám)

2000-01-05 / 3. szám

­ Ez a vásárlátogatás a legegyszerűbb módja annak, hogy nemzetközi fórumon kapjon áttekintést a teljes körű piaci kínálatról és a világújdonságokról, mind­ezt felfokozott premierhangulatban. Kereken 7500 kiállító több mint 60 or­szágból - Információtechnika - Network computing - Automatikus adatrögzítés • Fejlesztés, konstrukció, gyártás, tervezés ■ Szoftver, tanácsadás, szolgáltatások - Telekommunikáció Irodaautomatizálás Bank- és takarékpénztár-technika • Kártya­­technika/Biztonságtechnika - Kutatás és technológiatranszfer SEE IT FIRST! SEE IT ALL! SEE IT IN HANNOVER További felvilágosítást ad a Deutsche Messe AG magyarországi képviselője: Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara 1024 Budapest ■ Lövőház u. 30. Tel.: 345-76 43 ■ Fax: 345-76 44 hannover@ahkungarn.hu ■ www.hannovermesse.co.hu FEBRUÁR 24.-MÁRCIUSI. CeBIT 2­000 World Business Fair • Office Automation Information Technology • Telecommunications www.ceblt.de f j Deutsche Messe AG Hannover • Germany 2000. JANUÁR 5. Vásári mérleg a bajor fővárosban További veszteségekkel számol a Messe München Az idén februárban második születésnapját ünneplő új müncheni vá­sárközpont erőteljes növekedésre számít ebben az esztendőben mind a kiállítók, mind a látogatók számát illetően - mondta Manfred Wutzlhofer, a Messe München GmbH ügyvezetője a vásártársaság el­múlt évi eredményeiről, az idei tervekről tartott sajtótájékoztatóján. Az óévben a társaság különbö­ző rendezvényein rekordmeny­­nyiségű kiállítót fogadtak, ezzel szemben a látogatók száma erő­teljesen csökkent. Wutzlhofer szerint ez azzal indokolható, hogy az elmúlt esztendőben több olyan hagyományos vásár nem volt palettájukon - a két-három évenként ismétlődő kiállítások­ról van szó amelyek általában sok látogatót vonzanak. A vásárszervező társaság tava­lyi forgalma 352 millió márka volt, kétmillióval több, mint egy évvel korábban, igaz, a társaság kézművesvásárokat szervező leányvállalatának forgalmával együtt 8 millióval kevesebb, mint 1998-ban. A vásár terüle­tének folyamatos bővítése 1999-ben még mindig 29 mil­lió márka veszteséget okoz, s fi­gyelembe véve a kötelezettsége­ket, a fejlesztési terveket, a cég tevékenysége várhatóan csak 2007-ben válhat nyereségessé. Idén az új kongresszusi és vá­sárközpontban összesen 46 vá­sárt és kiállítást rendeznek, szem­ben az elmúlt évi 29 rendez­vénnyel. A jelentős látogatottsá­­gú Ispo sportcikkszakvásár feb­ruár 2-9. között, a Systems hír­adás-technikai szakvásár október 30. és november 3. között, a nemzetközi kerámiaipari szak­vásár pedig október 17-21. kö­zött várja az érdeklődőket. Juhász Imre Sokba kerül az új vásárterü­let folyamatos bővítése VÁSÁROK ÉS KIÁLLÍTÁSOK 21 Vásárszervezőket díjaztak Veszprém megyében Példaértékűek a várpalotai és a pápai expók Egyedülálló kezdeményezésként a Veszprém megyei kereskedelmi és iparkamara elhatározta, hogy a vásárszervezők munkáját is mi­nősíti és díjazza. A megyében kilenc általános és szakmai - a ka­mara által regisztrált - vásár volt. A rendezvényeken összesen mint­egy ezer kiállító bemutatóját csaknem százezren tekintették meg. A szakemberekből álló zsű­rit azonban korántsem a szá­mok érdekelték, hanem in­kább az, hogy a vásárok szer­vezése mennyire volt csapat­munka, miként vettek benne részt az önkormányzati, gaz­dasági, társadalmi képvisele­tek, mennyire sikerült elfogad­tatni az adott térségben, haté­kony volt-e a marketingmun­ka és színvonalasak voltak-e a kísérőrendezvények. Mind­ezek alapján az általános vásá­rok kategóriájában a legjobb­nak a várpalotai önkormány­zat által szervezett Várpalotai Expót találták. Az idén ötöd­ször megrendezett vásár ter­mékbemutatóival, gazdasági fórumaival, tematikus konfe­renciáival jelentős részt vállalt abban, hogy a nagyipar leépü­lését követően válsághelyzetbe került várpalotai iparmedencé­ben a gazdasági élet ismét megélénkült. A szakvásárok kategóriájában egyhangú minősítéssel a Szent György-napi pápai agrárexpó került az első helyre. A megyei agrárkamara és a helyi önkor­mányzat közös rendezvénye, amely öt évvel ezelőtt indult - a múlt évi kiállításnak csaknem 20 ezer látogatója volt -, mára az ország egyik legjelentősebb agrárvásárává fejlődött. A bemu­tató a megyehatárokat átlépve nem csupán az északi régió me­zőgazdasági és élelmiszer-ipari seregszemléje, hanem a külföl­di kiállítók részéről is egyre ke­resettebb kiállítás. A megyei ke­reskedelmi és iparkamara elnö­ke, Henger Károly a NAPI Gaz­daságnak elmondta, hogy jövő­re is értékelik a megyei vásáro­kat, amelyek száma tovább bő­vül. Ugyanakkor tanácsadással és anyagi támogatással is szeret­nék segíteni a színvonalas vásá­rok szervezését, egyben szor­galmazva az időbeni összhang megteremtését is. A. A. Európa-projekt a Hungexpónál EU-ház a 25-ös pavilonban A Hungexpo Rt. Európa-pro­­jekt-gondolata arra épül, hogy a Budapesti Vásárközpontban ma már rendszeresen merülnek föl konkrét vállalkozói és szakmai kérdések az EU-csatlakozással kapcsolatosan. Ezért a Hung­expo testreszabottan, szervezet­ten kíván elébe menni az igé­nyeknek, nem csupán alkalmi szolgáltatásokkal járulva hozzá a megoldáshoz. Ennek érdeké­ben az idei évtől minden vásár és kiállítás kísérőprogramja­ként és szolgáltatásaként az adott témakörökben informáci­ós anyagokat készít és terjeszt, továbbá szakmai eseményeket szervez. A 25-ös pavilon úgyne­vezett EU-házzá alakul, amely a vásári és kiállítási időszakokon túl is fogadja az érdeklődőket. Az információs iroda a rendez­vényekhez kapcsolódó, illető­leg a nagyközönségnek is szóló speciális EU-információkkal szolgál, terjeszti az Európai Bi­zottság hivatalos kiadójának, va­lamint hazai intézményeinek, szakmai szervezeteknek, könyv­táraknak az EU-val kapcsolatos kiadványait. Rendszeres tájé­koztatást nyújt szakmai körök­nek az EU-csatlakozási tárgya­lásokról, otthont ad egy úgyne­vezett EU Vállalkozói Klubnak, valamint lehetőség lesz multi­média-bemutatók rendezésére is.­ ­ (NAPI) J]gazdaság Művészeti vásár márciusban Az Art Budapest nemzetközi művészeti vásár idén március 9-12. között harmadik alka­lommal várja látogatóit a Buda­pesti Vásárközpontban. A Hung­expo szervezte művészeti fórum eddigi rendezvényein a műértő és műkedvelő közönség elsősor­ban kortárs művészeti alkotáso­kat tekinthetett meg, ez alka­lommal azonban klasszikus művek is láthatóak lesznek. A rendezvény ezzel szeretne hoz­zájárulni a hazai műkereskede­lem élénkítéséhez. Cleanexpo Budapesten A takarítási szakma legran­gosabb hazai fóruma, a Clean­expo nemzetközi tisztítás­technikai és technológiai szak­­kiállítás a sikeres indulás után idén április 26-29. között má­sodik alkalommal várja kiállí­tóit és látogatóit a Budapesti Vásárközpontban. A Cleanexpo szervezőirodája és a Hungexpo közös rendezvényének kedve­ző fogadtatását az első kiállí­tás látogatói és kiállítói meg­kérdezései bizonyítják. A részt vevő 85 cég a hazai iparági kí­nálat közel 80 százalékát fed­te le, a több mint háromezer szakmai látogató 94 százaléka volt döntéshozó. Az idei rendezvény elsődle­ges célja - hasonlóan a koráb­bihoz -, hogy a takarítási szak­mában tevékenykedő cégek, vállalkozások számára bemu­tatkozási lehetőséget biztosít­son és hozzájáruljon az üzleti kapcsolatok bővítéséhez. Ígéretes értékesítési lehetőségek Párizs után Hannoverbe készül a Graboplast Rt. Novemberben Párizsban mu­tatta be termékeit a győri Gra­boplast Rt., s idén már újabb kiállításra, a szőnyegek és pad­lóburkolatok január 15-18. közötti hannoveri világvásárá­ra, a Comotexre készülnek. Ezt követően a frankfurti Heimtextil lakberendezési ki­állításon szeretné bizonyítani a győri központú vállalkozás, hogy a termékeinek van helye az EU piacain is. A Párizsban kétévenként ka­put nyitó Bau­mat nemzetkö­zi építőipari és lakberendezé­si szakkiállításon először sze­repelt a Grabo-cégcsoport. A magyar cég termékei közül a szőnyegek és parketták érté­kesítése Franciaországban egyelőre csupán ígéretes lehe­tőség, a tapétáik és PVC-pad­lóik azonban már megtalálha­tók az ottani piacon. Tavaly tapétából másfél millió négy­zetmétert, a négy méter szé­les PVC-padlóból pedig több tízezer négyzetmétert értéke­sítettek. A különleges méretű PVC-padló a cég egyik újdon­sága, a folyamatos gyártásra Tatabányán nemrégiben gyá­rat építettek. Kazó Gábor, a Graboplast marketingmenedzsere szerint a párizsi kiállítás tapasztalatai alapján szinte biztosra vehető, hogy a jövőben jelentősen nö­vekszik majd a cég értékesíté­se a francia piacon. A nemzetközi bemutatkozás­sal természetesen meg van an­nak is a lehetősége, hogy az EU- piacain is sikereket érjenek el. V. E. Közel száz kiállítót várnak Egy év szünet után ismét lesz vásár Szigetváron Egy év kihagyás után a he­lyi önkormányzat támogatásá­val az Info-Szintézis Kft. idén ismét megrendezi - szeptem­ber 1-3. között - az 5. sziget­vári nemzetközi általános ki­állítást és vásárt a városi sport­­centrumban. A Zrínyi-napokhoz kapcsoló­dó, évről évre egyre több kiál­lítót és látogatót vonzó vásárt tavaly azért nem tudták meg­tartani, mert sem a helyi ön­­kormányzat, sem a Pécs-bara­­nyai Kereskedelmi és Iparka­mara nem támogatta a rendez­vényt. A közelmúltban szüle­tett arról döntés, hogy a helyi önkormányzat nem csupán is­mét áldoz a vásárra, hanem azt a város millenniumi prog­ramjába is beilleszti. Szigetvár testvérvárosai közül már elfo­gadta a meghívást a németor­szági Eppingen és a törökor­szági Trabzon, de valószínű a horvátországi Slatina bemu­tatkozása és a régió nagy cé­gei is képviseltetik majd ma­gukat Szigetváron. A három­napos rendezvényhez, amelyre közel száz kiállítót és több ezer látogatót várnak, a hagyomá­nyoknak megfelelően nem­zetközi üzletember-találkozó és idegenforgalmi konferencia kapcsolódik. K. Zs. Az oldalt szerkesztette: Fazekas Márta

Next