Napi Gazdaság, 2011. február (21. évfolyam, 22-41. szám)

2011-02-01 / 22. szám

Vanyonkefartd Alap J^yi^Megyar Rádió) . i­ I .um ^-.■ ryv­ őr Cikktár i^^pMdaptiet, Bródy Sándor I y ___ ■ www.napi.hu ■ u. 5-7. fal | jff ÜZLETI ÉS PÉNZÜGYI HÍRLAP . ki*- *. 2011. FEBRUÁR 1„ KEDD ■ NI IMF W XXI. ÉVFOLYAM 22. (5356.) SZÁM gazdaság Spris 340 FT 5 n’] IT? f Ti ¥ ] F (r. yr! SIKERÜLT MEGEGYEZNIE HITELEZŐIVEL A VÉRTESI ERŐMŰNEK • A nem biztosított hitelezőknek 30 százalékos megtérülést ajánlott az erőmű, 5,6 milliárdot fizetnek ki A japán ipari termelés a vártnál jobban nőtt, az autógyártás azonban elmaradt a tavalyitól AZ ERŐS JEN FÉKEZI A JAPÁN AUTÓGYÁRTÓKAT 6 7 ÉHESEK A FORRÁSOKRA A BANKOK I­S BANKRÉSZVÉNYT KELL VENNI, DE INKÁBB BIZTOSÍTÓT 16 MINDEN ROSSZULLÖTT KI A RYANAIRNEK Harles ajánlatát wftftelt falának­ j tartalmi Xutaknáláötó Napi.h­u/birtisynoksefi 06-70 337 204/ v-v­.­y-nv.. .• .. - 1 A végére megjött a maradási kedv Több mint 100 ezren maradhattak a pénztárakban LAPZÁRTÁNKIG TÖBB MINT 95 EZREN nyilatkoztak arról, hogy maradnak magánnyugdíjpénztáruknál, a végső szám valószínűleg meghaladta a százez­ret. A nagy kérdés ezután, hány kassza működik majd a piacon. Az nyilvánvaló­nak látszik, hogy a kisebb, nem pénzügyi, hanem „csupán" munkáltatói pénztárak biztosan megszűnnek. Az állami rend­szerbe átkerülők számára a nagy kérdés a pénztárak által elért reálhozam, annak kiszámítását legkorábban május 31-én kezdhetik meg. Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) Zrt.-nél még nem tudják pontosan mikor, de úgy készülnek, hogy valamikor májusban-júniusban kerül át a nyugdíjreform- és adósságcsökkentő alaphoz a pénztáraktól a régi rendszer­ből kilépők vagyona, az alap ötfős irányí­tó testülete sem állt még fel. N) A NAP SZTORIJA 4-5. OLDAL Országos Nyugdíj Biztosítási Főigazgatóság _ ELTŰNHET SOK VASÚTVONAL? Pontos választ nem adott a szaktárca arra, hogy a jelenlegi 7200 kilométer vasúti pályából hova lesz 1200 kilométer, miután az Új Széchenyi terv 6000 kilométerrel számol. A fejlesztési tárca szerint a közle­kedési kormányzat minél kiterjedtebb és hatékonyan működtethető vasúti pálya­hálózat fenntartásában érdekelt. 2. oldal AZ EIU ELEMZŐJE SZERINT AZ UNIÓS MENTŐ­CSOMAG CSAK ELODÁZZA A PROBLÉMÁKAT Előbb-utóbb Írország és Görögország is bejelentheti a fizetéskép­telenséget - mondta lapunknak Megan Greene, az EIU közgazdá­sza. Portugália is vélhetően még idén az EU-IMF pároshoz fordul és Spanyolország is veszélybe kerülhet, ha tovább nő a munkanél­küliség. Az uniós tisztviselők ugyanakkor egyelőre nem akarnak hallani az adósságok átütemezéséről, pedig a mentő­csomag jelenlegi formájában nem nyújt megoldást - véli a szakértő. A TAKARMÁNYPIAC IS VÁLSÁGBA KERÜLT A magyar élelmiszer-termelőket tizedelő, tavaly indult felszámolási hullám a Bonafarm tapasztalatai szerint egyelőre a brojlercsirke-tenyésztőket érinti, ám a pulykatenyésztőknél és a sertéstartóknál is jelent­kezhetnek problémák. A feldolgozók szerint az ágazat nehézségeit mélyíti, hogy több kereskedel­mi lánc is közvetlen árengedményeket kér a beszállí­tóktól. 6. oldal 3. oldal A PIACOK IDEGESEK EGYIPTOM MIATT A részvénypiacokon erős kor­rekció indult a múlt pénteken és az esés hétfőn is folytató­dott, többek közt az egyiptomi tüntetések hatására - a Napi Gazdaság által megkérdezett szakértők többsége szerint eljött az előző hónapok emel­kedése korrekciójának ideje. A bizonytalanság hatására 2008 októbere után újra száz dollár fölé ment a Brent olaj ára. A szo­ciális feszültségek enyhítésének várható költségeivel indokolta a Moody's teg­napi döntését, amely szerint Ba1 -ről Ba2-re rontotta Egyip­tom besoro­lása. Bankpánik is fenyeget, mi­után több száz millió dollár vagyont me­nekítettek ki az országból hazai és külföldi befektetők a múlt héten. Az egyelőre kiszámít­hatatlan közbiztonsági helyzet miatt a magyar külügyminisz­térium tegnap az utazásra nem javasolt kategóriába sorolta át Egyiptomot. Gyerő Krisztina, a Túl Magyarország cégvezetője lapunknak elmondta: a TUI- csoport február 7-ig lemondta kairói járatait, az egyiptomi üdülőhelyekre azonban még menetrend szerint repülnek. 2., 6. és 9. oldal iTiTTl A STAR ALLIANCE MEMBER CI" TURKISH AIRLINES Háló-Étkező... Nappali... Háló... Vízszintesre nyíló alvóülések. Világszínvonalú fedélzeti ellátás. Ragyogó szórakoztató programok. Több mint 170 célállomás a Föld minden táján. Mindez isztambuli átszállással az új A330-300-as és B777-300ER repülőgépeink fedélzetén. Mindez az Önöké! Világraszólóan. turkishairlines.com | +36 1 266 4269 / 4291

Next