Napi Gazdaság, 2011. december (21. évfolyam, 233-253. szám)

2011-12-09 / 239. szám

© KARRIER NAPI GAZDASÁG 2011. DECEMBER 9-10., PÉNTEK-SZOMBAT MARTIN PYTLIK A RAIFFEISEN MENEDZSMENTJÉNEK TAGJA LETT December 1-jétől új taggal bővült a­­ Raiffeisen Bank Zrt. menedzsmentje: Martin­­ Pytlik kockázatkezelésért felelős vezérigaz­­gató-helyettesként csatlakozott a pénz-­­­intézethez. A szakember öt évvel ezelőtt­­ lépett a Raiffeisen-csoport kötelékébe, előző pozíciójában a szlovákiai Tatra Bank kockázatkezelésért felelős igazgató­$iak­sági tagja volt. A 49 éves közgazdász ||||| a bambergi egyetemen doktorált,­­ pályáját a Bayerische Vereinsbanknál kezdte, ezután a csehországi * Vereinsbanknál, a HypoVereinsbank szlovákiai és németországi egységeinél töltött be fontos vezetői pozíciókat, majd 2006-ban került a Tatra Bankhoz. KÉT VEZETŐVEL ERŐSÍTETT A FUNZINE MEDIA Két fővel bővítette menedzsmentjét a Funzine Média. Huszti Gergely személyében új főszerkesztő csatlakozott a csapathoz. A szakember az elmúlt hat évben az Ulpius-ház könyvkiadó főszer­kesztője és irodalmi vezetője volt, ezt megelőzően a Magvető és Athenaeum könyvkiadóknál volt szerkesztő és nemzetközi kapcsolattartó. December elsejétől a Funzine értékesítési vezető­je Hajnal Csilla lett, akinek a feladata a sales csapat szakmai veze­tése, a sales stratégia kialakítása, valamint az ügyfélkör további bővítése lesz. A szakember 2004-től a Népszabadság Zrt.-nél dolgozott értékesítési csoportvezetőként, ezt megelőzően pedig a Pesti Est key account managere volt. BODONYINÉ KOVÁCS EDINA A Commerzbank Zrt. igazgatóságá­­nak új tagjává Bodonyiné Kovács Edinát nevezték ki, aki többek között a kockázatkezelés, a kontrolling, a treasury back office terület működé­séért felel. A szakember pályafutá­­­sát a PricewaterhouseCoopersnél könyvvizsgáló-asszisztensként kezdte, majd három év után a Commerzbanknál 1999. júliustól folytatta főkönyvelő-helyettes­ként. 2000 tavaszán a főkönyvelői feladatok ellátásával bízták meg, 2007-től pedig a back office területekért felelős ügyvezető igazga­tóvá nevezték ki. Tanulmányait a Budapesti Közgazdaságtudomány Egyetem pénzügy-számvitel szakirányán végezte, adótanácsadói , könyvvizsgálói oklevéllel is rendelkezik. JANUÁRTÓL WOJCIECH TOMASZKIEWICZ LESZ A PSA MAGYAR LEÁNYAINAK VEZETŐJE A Peugeot és a Citroen magyarországi leányvállalatainak vezetőjévé Wojciech Tomaszkiewiczet nevezték ki 2012. január 1-jei hatállyal. Posztján felel majd a két márka kereskedelmi és gazdálkodási terve­inek teljesítéséért, valamint a Peugeot és a Citroen által kidolgozott önálló márkafejlesztési stratégiák megvalósításáért. Tomaszkiewicz 40 éves, 1994 óta dolgozik a PSA Peugeot Citroennél. A Citroen lengyel leányvállalatának kereskedelmi területi vezetőjeként kezdte karrierjét, majd az Automobiles Citroen párizsi központjában dol­gozott., 2002 és 2009 között a lengyel leányvállalat kereskedelmi igazgatója volt, ahonnan ismét Párizsba került. Jövő januártól a Peugeot Flungária Kft. ügyvezető igazgatója Kutas Gábor György, a Citroen Hungária Kft. ügyvezető igazgatója Balkányi György lesz. TURCSÁN FERENC­­ VISSZATÉRT A HUMANSOFTHOZ December 1 -jével Turcsán Ferencet a Humansoft Kft. kereskedelmi és marke­tingigazgatójává nevezték ki. A szakember TURCSÁN FERENC korábban értékesítési vezetői pozíciót töltött be a Matáv Rt. üzleti kommuni­kációs osztályán, az Invitel Zrt.-nél és az is­ energy Kft.-nél. Turcsán 2005-2007­­ között már erősítette a Humansoft csapatát az államigazgatási üzletág­­ igazgatójaként. Legutóbb az Aquis In­formatika Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatói pozícióját töltötte be. Távközléstechnikai üzemmérnöki és műszaki tanári diplomáját 1992-ben, a Kandó Kálmán Műszaki Főiskolán, míg közgazdasági diplomáját 1997-ben, a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán szerezte. Í KASZÁS MIHÁLY VEZETI A DEBRECENI TEVA GYÓGYSZERGYÁRAT Jövőre Kaszás Mihály váltja a debreceni TEVA Gyógyszergyár Zrt. vezérigazgatói posztján az év végén nyugdíjba vonuló Hegedűs Lajost, aki több mint tíz évig irányította a gyógyszergyár hazai termelőegységeit. A debreceni mellett korábban a TEVA gödöllői és sajóbábonyi egységeit is irányító Hegedűs vezetésével a TEVA Gyógyszergyár termelőkapacitása az elmúlt években megtöbbszö­röződött és a generikus kutatás-fejlesztési tevékenysége is jelen­tőssé vált, a jövőben tanácsadóként továbbra is részt vesz a vállalat munkájában. Kaszás Mihály 1984-ben kezdett el a TEVA jogelődjé­nél, a Biogalnál dolgozni. A LEGJOBB ÜZLETI ISKOLÁK CÉLJA A NEMZETKÖZI ÉLVONALBA KERÜLÉS Egyre több külföldi választ magyarországi MBA-képzést A felsőoktatási rendszer átalakulásával várhatóan egyre nagyobb lesz a hazai érdeklődés az MBA-szakok iránt. Az intézmények számára az elsődleges célt a regionális központtá válás jelenti. Magyarországon az MBA- képzések az utóbbi években elsősorban azoknak lehet­tek vonzóak, akik a munka mellett, átlagosan nyolc év gyakorlati tapasztalattal a hátuk mögött szerették volna bővíteni a vállalatve­zetésről, menedzsmentről szerzett tudásukat, hogy azután magasabb beosztásba kerüljenek a cégnél, amely­nél dolgoznak - mondta Móricz Péter, a Corvinus School of M­anagement (CSM) ügyvezetője. A mai napig az Executive MBA- nek (EMBA) nevezett, csak heti kétnapos képzést nyújtó programok dominálják a piacot. A Corvinuson a hall­gatók harmadát, a válság előtt pedig a felét munka­adójuk iskolázta be, és bár a recesszió átmenetileg csök­kentette az EMBA iránti keresletet, idén már fokozott érdeklődés tapasztalható - tette hozzá Móricz. A magyarországi kiegé­szítő jellegű EMBA és a mesterszakos diplomát és elméletibb képzést is nyújtó full-time, nappali tagozatos MBA-programok is kizáró­lag költségtérítéses formá­ban érhetőek el, és jellemző­en önfenntartóak, tehát tel­jesen sikerül lefedni a költségeket a tandíjak­kal - mondta Móricz. A full-time MBA nem igazán terjedt még el Magyarországon, sem a hallgatók, sem a cégek körében, ezért ne­héz megítélni, milyen előnyökkel járhat más üzleti mesterszakos képzésekkel szemben - véli Farkas Ferenc, a Pécsi Tudományegye­tem MBA-szakvezetője. A Bologna-rendszer bevezetése, ezzel az alap- és mesterszakok szétválasztása terem­tette meg a lehetősé­get a nappali tagoza­tos MBA-programok elindítására, ez az átalakulási folyamat azon­ban még nem érte el azt a szakaszt, amikor az alapszakot elvégzett magyar hallgatók közül többen MBA-re jelentkeznek a diplo­mázás utáni években. Ennek az az oka, hogy nemcsak az EMBA-, hanem az MBA-képzés előfeltétele is az, hogy legyen legalább két év munkatapasztalata a jelentkezőnek, ezért a hallgatók átlagéletkora a nappali tagozatos MBA-programokon 25-30 év. A diákok célja az, hogy később sokkal jobb pozícióban helyezkedjenek el, illet­ve az, hogy átfogó tudást szerezzenek a menedzsment olyan fontos területeiről, mint a könyvelés, pénzügy, marketing, it, ellátásilánc-menedzsment, és természetesen a vezetői képességeket is szeretnék elsajátí­tani - mondta lapunknak az iráni Mahshid Moradi, a Corvinus School of Management végzett hallgatója. Véleménye szerint az MBA legnagyobb előnye az, hogy a képzésben részt vevők gyakorlati tapasztalattal rendelkező szakértőkkel kerülnek napi szinten kapcso­latba, a barátságos környezet lehetővé teszi az egyénre szabott oktatást. Farkas szerint fontos tudatosítani, hogy az MBA-programok speciális oktatási formák bevezetését is igénylik, például az esetelemzés módszerét, amely más M­A-szakokon nem hangsúlyos. A magyar képzési rendszer­ben zajló átalakulási folyama­tok miatt a Budapesti Corvinus Egyetemen a full-time MBA résztvevőinek csak 15 százaléka magyar, az EMBA-programon ez az arány 60-65 százalék. A képzéseket kizárólag angol nyelven hirdetik meg, és a nap­pali és az EMBA-képzésen is szerveznek egy-egy olyan taní­tási hetet, ahol top egyetemek, például a Harvard Egyetem tanárai is előadnak, illetve a diákoknak is lehetőségük van a francia és amerikai partner­­intézményekhez utazni. Móricz szerint az üzleti kapcsolatok és a hatékony tanulási folyamat szempontjából az a leghatéko­nyabb, ha a magyar és a külföl­di hallgatók hasonló arányban vesznek részt a képzésben. Az EMBA-program diákjainak egyébként mintegy ötöde saját vállalkozást indít a képzés el­végzése után. A magyarországi üzleti isko­láknál jelenleg az a legnagyobb kérdés, sikerül-e a közeljövő­ben gyors fejlődési folyamaton átesniük, és ezáltal az MBA- képzések regionális központ­jává válniuk - mondta Mel Horwitch a Közép-európai Egyetem (CEU) üzleti kará­nak dékánja a Financial Timesnak. Soros György, a CEU alapítója nemrég több millió dollárral támogatta az üzleti iskolát, amely­nek a növekvő nemzetközi verseny az oka az MBA-képzések terén. Móricz kiemelte, hogy bár a régió üzleti oktatást nyújtó intézmé­nyei együttműködésre kényszerülnek, ezzel párhuzamosan egyre komolyabb verseny­társaknak is tekintik egymást. Úgy tűnik, a CSM mindkét hely­zetből tudott profi­tálni: az összeurópai együttműködésben zajló CEMS-program keretében a többi részt vevő egyetemmel együtt a Financial Times Masters in Mangpagement rangsorában évek óta első vagy második helyezést érnek el, miközben az Eduniversal rangsorában a régió olyan egyetemeit előzi meg, mint a CEU, a lengyel Kozminski Egyetem és a szlovén IEDC Bled School of Management - mondta Móricz. A MON KATA Móricz Péter tapasztalatai szerint gyakran a nemzetközi vállalatok küldik Magyarországra a munkatársaikat, hogy az MBA keretében kapcsolatokat tudjanak kiépíteni a magyar üzleti szférával, elsősorban az EMBA esetében. Idén kissé csökkent a közigazgatás vonzereje Mintegy hatszázan jelent­keztek az idén másodszor el­indított Magyar Közigazgatási Ösztöndíj-programra, amelyben összesen 150 fiatal vehet majd részt. Tavaly jóval nagyobb volt az érdeklődés, akkor 1450-en szerettek volna bekerülni az ere­detileg meghirdetett háromszáz állásra (Napi Gazdaság, 2010. december 23.). A pályázók közül szakmai bizottság választja ki azokat, akik tíz hónapos szak­mai gyakorlatot szerezhetnek: előbb nyolc hónapot Magyar­­országon, aztán két hónapot egy másik uniós tagállamban. A jelentkezők közül a Nemze­ti Közigazgatási Intézet szak­mai bizottsága hallgatja meg a pályázókat; kétrészes szóbeli interjúk alapján választják ki a azokat, akik bekerülnek a programba. A tervek szerint a győztes 150 fő 2012. március 1-jével kezdi meg magyarországi szakmai gyakorlatát, és ennek teljesítését követően más uniós országok minisztériumaiban vagy egyéb központi közigazga­tási intézményeinél folytathatják a tanulmányaikat. A Közigazga­tási és Igazságügyi Minisztéri­um (KIM) az októberben tartott Regeneráció - Kormányzati Karrierexpón hirdette meg má­sodszor az ösztöndíjprogramot. NAPI ÚJ KERESKEDELMI IGAZGATÓT IGAZOLT A BONUSZ BRIGÁD CSAPATA Decembertől új kereskedelmi igazgatóval bővítette csapatát a nemrégiben regionális piaci szereplővé vált Bonusz Brigád közös­ségi vásárlóoldal. Schmidt Richárd az Out Of Home Media hirdetési igazgatói pozíciójából érkezik. Új posztján feladata lesz az országos kereskedelmi hálózat koordinálása és bővítése, valamint az új lehe­tőségek felkutatásának irányítása. A 34 éves szakember az Out Of Home Mediát megelőzően az Est Media Group (EMG) hirdetési igaz­gatói pozícióját töltötte be, illetve a Danubius Rádiónál dolgozott a direktértékesítési csoport vezetőjeként. BŐVÜLT A HVG KIADÓ CSAPATA December 1-jén csatlakozott a HVG Kiadóhoz online­ média­­specialistaként Kovács Ágnes, aki az online értékesítés támogatá­sáért lesz felelős. A szakember az Havas Digital médiadivíziójának vezetőjeként az ügynökség médiatervezői és -vásárlói tevékeny­ségét irányította, ezenkívül stratégiai online-média-tervezéssel foglalkozott. A többéves médiaügynökségi tapasztalattal rendelke­ző új munkatárs korábban a Media Planningnél, majd a Kirowskinál dolgozott senior online-média-tervezőként. ► Az oldalt szerkesztette: Domokos László, domokoslaszlo@napi.hu

Next