Napi Gazdaság, 2013. május (23. évfolyam, 84-104. szám)

2013-05-31 / 104. szám

MENEDZSERHÍREK © KARRIER NAPI GAZDASÁG 2013. MÁJUS 31.-JÚNIUS 1., PÉNTEK-SZOMBAT INTERJÚ BALOGH LEVENTÉVEL, A SZENTKIRÁLYI ÁSVÁNYVÍZ KFT. TULAJDONOS-ÜGYVEZETŐJÉVEL Ki tudtam lépni a hagyományos igazgatói stílusból Ma már megtehetem azt, hogy nem kell mindenben a legokosabbnak lennem - vallja Balogh Levente, a Mekkában disztribúciós bázist nyitott Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos­ügyvezetője, aki ösztöndíjprogramokkal próbálja az öregedő vezetőket fiatalokkal pótolni. KARRIERÍV ^ Balogh Levente 44 éves, 1990-ben a Kertészeti Egyetem Élelmiszeripari főiskolai karán élelmiszer-tartósító technoló­gus! képesítést 2006-ban az Econovum Akadémián üzemgaz­dász! oklevelet szerzett. A szakember 1990-től az Olympos-Top Kft. üzletkötője volt, 1991 -ben a családi tulajdonú Vitapress Kft. kereskedelmi és marketingigazgatója lett, 2003 óta a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezető igazgatója.- Miként alkalmazkodott a válsághoz a Szentkirályi?- Azt a taktikát követtem ­­ami a jelek szerint be is vált hogy semmilyen szempontból nem reagálunk a válságra. Tettük a dolgunkat, ahogy előtte. Nem álltunk le a fejlesztéssel, nem küldtünk el embereket, Sőt: amíg korábban 126-an dolgoztunk, ma 180-an vagyunk. Erről a helyzet­ről nekem amúgy is külön véle­ményem van. A válság Amerikát és Nyugat-Európát érintette meg, de őket is azon a fejlettségi szin­ten, ahová Kelet-Európa csak sze­retne eljutni. Egy átrendeződésről volt szó, amelynek eredményeként most kezd kialakulni a magyar nagyipar, mivel nemcsak a hábo­rú után, de az elmúlt húsz évben sem volt célja a gazdaságpoliti­kának az, hogy a hazai ipar meg­erősödjön. A jól működő, gazdag nyugati szomszédokra akartunk hasonlítani, s azt gondoltuk, hogy ők majd "jól tartanak minket". De most már kezd rájönni mindenki, hogy alapvetően piacot akarnak. Emiatt is vallom, hogy az az or­szág, amelyiknek nincs ipara és nincsenek saját iparosai, az nem is létezik.- Ez a váltás azonban jelentős áldozatokkal jár.- Most járunk a helyes úton. Meg kell nézni, mi maradt a ro­mok után, milyen ipari lehetősé­gek maradtak Magyarországon. Azt tapasztalom, hogy a mai vi­lágban már megszűnt a hirtelen haszon. Egy forintból már nem lehet gyorsan tízet csinálni. Ma a sűrű fillér az úr. Csak az jut előre, aki nagy árualapok felett rendel­kezik és azt el is tudja adni. Azok a közepes vállalkozások viszont bajban vannak, amelyek nem tud­tak fejleszteni és a világ legjobb technológiáit alkalmazva, gazda­ságos termeléssel a jó minőségű tömegtermelésre átállni. Ők a mai helyzetet tényleg válságként élik meg. Sajnos ez a vállalkozói réteg el fog tűnni. Megszületik viszont a hazai nagytőke, amely nagy gyárakat épít és nagy, magyar kézben lévő üzletágakat teremt, modern, ütőképes intézményeket hoz létre, ahol magyar embereket alkalmaznak - és mindez szerin­tem erős polgári réteg kialakulá­sához is vezet.- A Szentkirályi az első, és áttörést hozó nemzetközi díja előtt még a mai ár feléért került a polcokra. Mára viszont nem csak az ár növekedett, de a piac­vezető szerepet is megszerezték. Mi kellett ehhez?- Sok minden. Egyesek legyin­tenek, hogy mindez csak a marke­tingnek köszönhető. Csakhogy a marketing csak arra sarkallja az embert, hogy kipróbálja az árut, de ha az nem felel meg az igényei­nek, akkor nem lesz belőle vásár­ló. Meggyőződésem, hogy a siker alapja a minőség és a hitelesség. Azt szoktam tanácsolni, hogy aki ma vállalkozásba kezd, először üljön le, fogja meg azt a terméket, szemlézze azt a szolgáltatást, ami­je van, és őszintén beszélgessen el magával, hogy amit csinál, az mi­től jobb, mint a többi. Akkor lép­jen tovább, ha ezen már túl van és megtalálta a pozitív választ. Csak ezután jöhet a márkaépítés. A Szentkirályinál az ásványvíz kiváló alapanyag, a márkaépí­téshez arra is szükség volt, hogy nagy mennyiségben és gazdasá­gosan tudjuk előállítani. Ehhez világszínvonalú technológiára volt szükségünk. Mert ma már nem megy az, hogy valamit ösz­­szeragasztunk kézzel vagy rácsa­varozzuk a kupakot a negyven asszonnyal, mert ez számtalan problémát okozhat. Ma a Szent­­királyi ásványvízzel nemhogy emberi kéz, de még az ember által kilélegzett levegő sem találkozik, mert egy steril, zárt térben, gép­ben történik a flakongyártás, a töltés és a zárás is.- Milyen embereket keresett maga mellé?- Kiváló szakértelmet, lojali­tást, megbízhatóságot várok. A létszám miatt ma már csak négy­öt vezetőt választok ki személye­sen. Jó dolognak tartom, hogy ki tudtam lépni a hagyományos magyar tulajdonos-ügyvezető igazgatói stílusból, amit még a cég indulásakor az édesapámnak is gyakorolnia kellett. Ma már megtehetem azt, hogy nem kell mindenben a legokosabbnak len­nem. Sőt az lenne a nagy baj, ha okosabb lennék mondjuk a gaz­dasági igazgatómnál.- Amellett, hogy a cég mérete is megváltozott, nyilván a profikat is könnyebben meg tudják fizetni.- Tény, hogy mára divatos lett a Szentkirályinál dolgozni, ami előnyt jelent a jó szakemberek megszerzésénél. Ugyanakkor azt is látom, hogy az értékes magyar szakemberek ki is voltak éhezve az ilyen méretű magyar cégekre, mert a multinacionális cégeknél megszerzett tudást egy kisebb méretű vállalkozásnál nem is tudnák megfelelően hasznosíta­ni. Nem véletlen, hogy nálunk nagyon kicsi a fluktuáció. Inkább az okoz most gondot, hogy több vezető kollégám, aki a kezdetektől velünk van és tökéletesen ismeri a céget, lassan kiöregszik. Felada­tomnak tartom, hogy olyan fiata­lokat neveljek ki, akikkel hosszú távra gondolkodhatunk. Emiatt azon egyetemekkel, főiskolákkal, ahol előadásokat is tartok, ösztön­díjprogramot dolgozunk ki, amely az utánpótláshoz is hozzájárul.- A magyarországi vezető szerep mennyiben járult hozzá a nemzetközi terjeszkedéshez?- Meggyőződésem, hogy soha nem lesz multinacionális cég az, amelynél hiányzik az alap, vagyis amelyik a saját országában nem piacvezető. Miután ez elértük, a közép-európai terjeszkedés mellett két stratégiai területet vá­lasztottam ki: a Közel-Keletet és Latin-Amerikát, ahol raktárbázist hozunk létre és ahová az adott piac ízlésének megfelelő terméket gyártunk és forgalmazunk. Igaz, a távolság nagy, de aki ma termé­szetes ásványvizet akar inni, az tudja, hogy csak az európai ás­ványvíz az igazi. Emiatt is lehet­tünk sikeresek az arab világban is, ahol most Mekkában hoztunk létre disztribúciós központot. BÉNYEI ZOLTÁN A mérnökök bére idén is nő Váltás a Ringier-nél Kardos Gábor, a Ringier digitális üz­letágának igazgatója 2013. június 1-jével távozik a társaságtól, utódja Szelke Barna­bás lesz. Kardos a médiavállalat digitális üzletágát 2012 januárjától irányította, korábban az Indexnél dolgozott, ahol 2000-ben kezdett projektmenedzserként, majd 2001 végétől a lapigazgatói, 2007-től 2011 augusztusáig az ügyvezető igazgatói feladatokat látta el. Szelke Barnabás nemzetközi és hazai ta­pasztalatokkal rendelkezik a digitális üzlet és digitális fejlesztések területén. Pályafu­tását az Uproar Inc.-nél kezdte, ahol kez­detben szoftvermérnökként, majd projekt­vezetőként dolgozott, 2004 óta az online sportfogadási szektor elismert szakembere, jelenleg a Bet365 magyarországi marke­ting-tanácsadója. Korábban a Szerencsejá­ték Zrt. vezérigazgatói tanácsadójaként az online sportfogadási terület versenyképes működését készítette elő. Ezt megelőzően a BetClic online-marketing-menedzsereként a magyar nyelvű oldal elindulásáért és be­vezetéséért volt felelős. napi Idén továbbra is keresettek a mérnökök és az informatikusok - derül ki a Hays Hungary Kft. bérfelméréséből. Az autóipari vállalatok to­vábbra is nagy számban alkalmaznak és keres­nek mérnököket, például villamosmérnököket és termelési szakembereket nyugat- és közép-magyarországi gyáraikba. Nagy a kereslet 1-3 éves tapasztalattal rendelkező szakemberek iránt, akik jól beszélnek angolul - e munkavállalók átlagosan 20-30 százalékos fizetés­emelkedésre számíthatnak 2013-ban. Komoly az igény a speciális szaktudás­sal rendelkező informatikus szakem­berek iránt, még az egy évnél kevesebb munkatapasztalattal rendelkező, fiatal diplomások is átlagosan 8-10 százalékkal maga­sabb fizetésekre számíthatnak idén. A tehetséges pénzügyi szakemberek irán­ti kereslet továbbra is erőteljes, különösen a gyártásban, az üzleti szolgáltatásoknál és a gyógyszeriparban, bár tapasztalataink szerint a szakemberek továbbra sem szívesen költöznek egy-egy új állásért - állapította meg Tammy Nagy-Stellini ügyvezető igazgató. Mára a leg­nagyobb piaci szegmenssé nőtte ki magát az üzleti szolgáltatásokkal foglalkozó szektor az idegen nyelveket beszélő friss diplomások és fiatal szakemberek körében Magyarországon, különösen a pénzügy és számvitel, az ügyfélszolgálat, az informatika (helpdesk és fejlesztés) és valamivel kisebb mértékben az értékesítés, a be­szerzés és a hr-funkciók területén. Bár a brandmenedzserek fizetése tavaly jórészt csökkent a legnagyobb fmcg-vállalatoknál, az értékesítési és a trade-marketing-háttérrel rendel­kező szakemberek iránti munkáltatói kereslet nőtt. A Hays növekvő igényt tapasztalt a kategóriamenedzserek és a trade­­marketing-menedzserek iránt. Bár a komo­lyabb fejlesztések szünetelnek és néhány kisebb ruházati márka bezárta üzletei egy részét, a toborzási hajlandóság továbbra is magas a kis­kereskedelem egészében, csakhogy éppen hiány van az igazán kiemelkedő szakemberekből. NAPI A mérnökök IT százalékos emelést kapnak az autóiparban KINEVEZÉS AZ EGOMEDIÁNÁL Májustól az AEGONdirekt.hu Zrt. egoMedia üzletágának marketing- és operatív igazgatójaként folytatja pályafutását Drienyovszki Éva, aki 2011 márciusa ó az AEGONdirekt.hu Zrt. online bizto­sítási üzletága marketingosztályának vezetőjeként dolgozott. A 28 éves sz; ember pályafutását 2008-ban, az Arci Interactive Group keresőmarketing­csapatának munkatársaként kezdte, majd 2010-től a Mito kommuni­kációs ügynökség tanácsadó­jaként dolgozott. Drienyovszki diplomáját a Budapesti Corvinus Egyetemen szerezte s Erasmus­­ösztöndíjasként részt vett a franciaországi École Superieure des Sciences Commerciales d'Angers féléves üzleti képzésén is. MAGYAROK A SBERBANK EUROPE NÁL Hámori András lakossági üzletágért felelős igazgatósági tag januári csatlakozása után Németh Csongor személyében újabb magyar szakembert igazolt a Sberbank Europe AG. Németh korábban a budapesti CIB Bank Zrt.-nél dolgozott a kkv-divízió ügyvezető igazgatójaként. Új pozíciójában a Sberbank kkv­­termékeinek és -szolgáltatásainak kelet-közép-európai fejlesz­téséért felel majd. Edinburghi és londoni üzleti tanulmányai elvégzése után a szakember a Deloitte & Touche-nál dolgozott Budapesten 1999-2002 között, majd a Budapest Bankhoz került, ahol különböző vezetői pozíciókban dolgozott 2009-ig. Ezután három évig irányította a CIB Bank kkv-üzletágát. VÁLTOZÁSOK A MICROSOFTNÁL Erkel Eszter, a Microsoft Magyarország Kft.-nél 2010 óta dolgozó pénzügyi szakember 2013 áprilisától immár pénzügyi igazgatóként felügyeli a vállalat anyagi helyzetét, míg Bábel Gabriella, aki több mint 12 éve erősíti a nemzetközi szoftvercéget, jú­nius elsejétől a fogyasztói szegmensért felelős üzletág vezetőjeként tevékeny­kedik majd. Erkel a Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari Főiskolán és a Budapesti Közgazdaság-tudomá­nyi Egyetemen szerzett diplomát, 2010 novemberében csatlakozott a Microsoft Magyarország csapatához. A menedzser kezdet­ben a nagyvállalati szektor, valamint a kkv-kért, illetve üzleti partnerekért felelős üzletág kontrollere volt. E pozícióból 2012 decemberében léptették elő és helyettes pénzügyi igazgató­ként őrködik a vállalat eredményei felett. A Microsoftot meg­előzően másfél évtizeden át a Nokia és később a Nokia Siemens Networks különböző szervezeteinél és országaiban dolgozott pénzügyi kontrolién pozíciókban. mérnök informatikai végzettségét tprémi Egyetemen, üzleti MBA- zatát pedig Londonban szerezte, I óta a Microsoft kelet-közép-európai vezeti egységénél a T-Mobile és lenor ügyfélkapcsolati feladatait tézte. Ezt megelőzően, 2007-től a Microsoft Magyarországnál a tele­­tommunikációs szektorért felelős :sapatot vezette, korábban pedig az ügyfelek elégedettségének növe­lését szolgáló projekt igazgatója volt. Microsoftos pályafutását megelőzően az Ericsson Magyarország Kft.-nél és az Albacomp/ SZÜV-nél dolgozott különféle ügyfélkapcsolati és értékesítési pozíciókban. BÁBEL GABRIELLA VÁLTÁS A PBA BIZTOSÍTÁSI ALKUSZ ÉLÉN A PBA Biztosítási Alkusz Kft. Kozma Gábort, a cég egyik tulajdo­nosát nevezte ki a társaság élére május közepétől. Az új vezető Vass Gábort váltja a poszton, aki alkuszüzletág-igazgatóként folytatja pályafutását a cégnél. Kozma korábban egy piacvezető lízingcégnél hálózatvezetőként és értékesítési igazgatóként dolgozott. ERDEI LÁSZLÓ AZ UFS GROUP VEZÉRHELYETTESE LETT Április 1-jétől Erdei László tölti be az UFS Group Holding Zrt. vezérigazgató-he­lyettesi pozícióját. A biztosítási szak­mában több mint húszéves tapasz­talattal rendelkező szakember az innovatív értékesítési csatornák és a magas szintű ügyfélkiszolgálást támogató rendszerek fejlesztését irányítja. Erdei 18 évig dolgozott a Generali Biztosítónál, 1997-2000 között értékesítési vezetőként, 2000-2008 között pedig értékesítési és marketingigazgató, az igazgatóság tagja volt. Majd 2011-2012-ben az ING Biztosító Zrt.-nél folytatta karrierjét, értékesítési és disztribúciós igazgatói pozícióban. A biztosítótársaságoknál töltött évek között saját vállalkozása keretein belül többek között magán-nyugdíjpénz­tári és biztosítási termékek hatékony online értékesítését segítő rendszerek fejlesztésével foglalkozott. ERDEI LÁSZLÓ ► Az oldalt szerkesztette: Domokos László, domokoslaszloianapi.hu m w i DRIENYOVSZKI ÉVA ERKEL ESZTER

Next

Regisztráció Regisztráció
/
Oldalképek
Tartalomjegyzék