Nemzeti Sport, 1910. január-június (8. évfolyam, 1-26. szám)

1910-03-19 / 12. szám

4. oldal. Horváth Ernő tanár aeroplánja e napokban fog elkészülni és a rákosi re­pülőtérre kivitetni. A Horváth-féle aeroplan egysíkú és teljesen önálló szerkezetű akár a Zsélyi gépe. Ha e két aeroplanhoz még hozzávesszük Morris Bokor készülő gépét úgy három teljesen eredeti géppel indulunk neki a budapesti repülőgép meetingnek. Egy Demoiselle Magyarországon. Egy fiumei társaság, amint azt már emlí­tettük, Párisban egy Demoisellet vett, amely nemrég érkezett Fiumébe és ott ki is volt állítva. A gép előreláthatólag Buda­pesten is ki fog állíttatni. Tulajdonosai repülési kísérleteket óhajtanak vele végezni, de úgy látszik nem idegenkednének attól sem, hogy a­ gépet eladják, mert ez irány­ban egy osztrák társasággal tárgyalnak. Igazán kívánatos volna, ha ezen rendkívüli érdekes szerkezetet meg lehetne tartani Magyarország számára. A közlekedésügyi múzeum, amely eddig a légi közlekedésre vonatkozólag semmiféle anyagot nem tar­talmaz, volna erre a legalkalmasabb hely. A Demoiselle amellett a legolcsóbb repülő­gépek egyike s így nagy anyagi áldoza­tokba nem kerülne. Siciliai aviatikai meeting. Floria lovag a nagy olasz automobilversenyek, a Targa Floria, Coppa Floria és Perla di Medite­­ranea alapítója most az aviatikának szenteli figyelmét és május 1. és 7. között Palermo mellett egy 100,000 k.-val dotált aviatikai meetinget rendez. Horogh Gyula magyar aviatikus, aki már régen tartózkodik a paui repülőisko­lában, hír szerint nemsokára visszatér Budapestre. Horogh, mint sok más kül­földi, segítették Bleriot úr vagyonát szapo­rítani, sok ezer frankot hagyott ott, de csak folytonos ígéretekkel tartották és még egyetlen egyszer sem repült. Mindenkit óva intünk a francia „repülőiskolák" látogatásától. Szerencsétlen utasrepülés. Rau mér­nök a múlt héten a bornstadti repülőtéren, Postdam mellett két utassal felszállt egy Siemens—Schuckert biplanon, de néhány száz méternyi út bevégzése után fordu­lásnál gépe 15 méter magasságból lebu­kott. Az utasok jelentéktelen sérüléseket szenvedtek, Raunak ellenben mindkét lába térden felül eltörött. A gép teljesen tönkrement. Mario da Zara balesete. A paduai egyetem aviatikai tanszékének tanára egy monoplánnál való kísérletezése közben lebukott és súlyosan megsérült. Aviatikai naptár 1910. évre. Március. 27- ápr. 3. Cannes 80.000 Június. 5—15 Budapest 600.000 5—15 Vichy (nemzeti) 30.000 5— 12 Juvisy (nemzeti) 18—24 Szent-Pétervár (kom­. n.) 10—26 Rouen 200.000 Julius. 3— 24 Reims (Francia-meet) 500.000 24- aug. 4. Bruxelles 200.000 17-aug. 2. Caen (nemzeti-meet.) 50.000 Augusztus. 6— 13 Angol meeting 6—21 Circuit de l’Est 200.000 25- sz. 4 Le Havre-Trouville 240.000 Szeptember. 9—18 Bordeaux 200.000 24- okt. 3. Milano 25- okt. 3. Biarritz Október. 2—9 Juvisy (nemzeti meeting) 18. nov. 2 Amerikai Gordon-Bonett meeting December. 4— 18 Marseille. LAURIN és RLEMENT gyárt motorkerékpárt, voituret­­tet, városi kocsit, túrakocsikat, teherkocsit, autóbuszt.­­ Magyarországi vezérképviselő Budapesten, IV. kerület, Semmelweiss-utca 9. szám. Rougier a monacói tengeröböl fölött. Április. — Biarritz 50.000 10—15 Nizza 250.000 30­ máj. 5. Tours 45.000 Május 10—15 Bordeaux (nemzeti) 30.000 7—15 Lyon 200.000 10—16 Berlin (korlátozás nélk.) 15—23 Marseille (nemzeti) 50.000 20—30 Verona 210.000 22—31 Limoges (nemzeti) 30.000­ ­Rougier a monacói tengeröböl fölött. Vili, évfolyam.

Next