Nemzeti Sport, 1910. január-június (8. évfolyam, 1-26. szám)
1910-03-19 / 12. szám
4. oldal. Horváth Ernő tanár aeroplánja e napokban fog elkészülni és a rákosi repülőtérre kivitetni. A Horváth-féle aeroplan egysíkú és teljesen önálló szerkezetű akár a Zsélyi gépe. Ha e két aeroplanhoz még hozzávesszük Morris Bokor készülő gépét úgy három teljesen eredeti géppel indulunk neki a budapesti repülőgép meetingnek. Egy Demoiselle Magyarországon. Egy fiumei társaság, amint azt már említettük, Párisban egy Demoisellet vett, amely nemrég érkezett Fiumébe és ott ki is volt állítva. A gép előreláthatólag Budapesten is ki fog állíttatni. Tulajdonosai repülési kísérleteket óhajtanak vele végezni, de úgy látszik nem idegenkednének attól sem, hogy a gépet eladják, mert ez irányban egy osztrák társasággal tárgyalnak. Igazán kívánatos volna, ha ezen rendkívüli érdekes szerkezetet meg lehetne tartani Magyarország számára. A közlekedésügyi múzeum, amely eddig a légi közlekedésre vonatkozólag semmiféle anyagot nem tartalmaz, volna erre a legalkalmasabb hely. A Demoiselle amellett a legolcsóbb repülőgépek egyike s így nagy anyagi áldozatokba nem kerülne. Siciliai aviatikai meeting. Floria lovag a nagy olasz automobilversenyek, a Targa Floria, Coppa Floria és Perla di Mediteranea alapítója most az aviatikának szenteli figyelmét és május 1. és 7. között Palermo mellett egy 100,000 k.-val dotált aviatikai meetinget rendez. Horogh Gyula magyar aviatikus, aki már régen tartózkodik a paui repülőiskolában, hír szerint nemsokára visszatér Budapestre. Horogh, mint sok más külföldi, segítették Bleriot úr vagyonát szaporítani, sok ezer frankot hagyott ott, de csak folytonos ígéretekkel tartották és még egyetlen egyszer sem repült. Mindenkit óva intünk a francia „repülőiskolák" látogatásától. Szerencsétlen utasrepülés. Rau mérnök a múlt héten a bornstadti repülőtéren, Postdam mellett két utassal felszállt egy Siemens—Schuckert biplanon, de néhány száz méternyi út bevégzése után fordulásnál gépe 15 méter magasságból lebukott. Az utasok jelentéktelen sérüléseket szenvedtek, Raunak ellenben mindkét lába térden felül eltörött. A gép teljesen tönkrement. Mario da Zara balesete. A paduai egyetem aviatikai tanszékének tanára egy monoplánnál való kísérletezése közben lebukott és súlyosan megsérült. Aviatikai naptár 1910. évre. Március. 27- ápr. 3. Cannes 80.000 Június. 5—15 Budapest 600.000 5—15 Vichy (nemzeti) 30.000 5— 12 Juvisy (nemzeti) 18—24 Szent-Pétervár (kom. n.) 10—26 Rouen 200.000 Julius. 3— 24 Reims (Francia-meet) 500.000 24- aug. 4. Bruxelles 200.000 17-aug. 2. Caen (nemzeti-meet.) 50.000 Augusztus. 6— 13 Angol meeting 6—21 Circuit de l’Est 200.000 25- sz. 4 Le Havre-Trouville 240.000 Szeptember. 9—18 Bordeaux 200.000 24- okt. 3. Milano 25- okt. 3. Biarritz Október. 2—9 Juvisy (nemzeti meeting) 18. nov. 2 Amerikai Gordon-Bonett meeting December. 4— 18 Marseille. LAURIN és RLEMENT gyárt motorkerékpárt, voiturettet, városi kocsit, túrakocsikat, teherkocsit, autóbuszt. Magyarországi vezérképviselő Budapesten, IV. kerület, Semmelweiss-utca 9. szám. Rougier a monacói tengeröböl fölött. Április. — Biarritz 50.000 10—15 Nizza 250.000 30 máj. 5. Tours 45.000 Május 10—15 Bordeaux (nemzeti) 30.000 7—15 Lyon 200.000 10—16 Berlin (korlátozás nélk.) 15—23 Marseille (nemzeti) 50.000 20—30 Verona 210.000 22—31 Limoges (nemzeti) 30.000 Rougier a monacói tengeröböl fölött. Vili, évfolyam.