Nemzeti Sport, 1910. július-december (8. évfolyam, 27-52. szám)
1910-12-03 / 49. szám
4. oldal üzésénél nem vehetnek fel különleges automobilöltözetet. A kocsi hajtása az előli kerékkel történik, mely a motortól kardanáttétellel nyeri a hajtóerőt. Az előli kerékhajtással a kocsi oldalcsuszamlásai a minimumra csökkentetnek, mivel a hajtókerék mindig arányba húzza a hátsó kerekeket. A kocsi forgó részei kivétel nélkül golyós csapágyakban vannak ágyazva, aminek folytán a járás nyugodtsága növekszik. Az összes csapágyak kenése konsistens olaj által történik s igy a kenőszer alig okozhat kellemetlenséget, amellett, hogy csak két-három hónaponként ellenőrzendő. A kocsi két fékkel bír, amelyek közül az egyik elektromos fék, a másik pedig a hátsó tengelyre ható dörzsfék. Az irányítás egy a motoron megerősített fékemeltyűvel direkt történik s oly egyszerű, hogy semmiféle gyakorlatot sem igényel. Az akkumulátor battéria, mely elhelyezése folytán különben a kocsi oly rendkívül stabilis, hogy még kissugarú fordulóknál és gyors menetnél sem fordulhat fel. Az áram bekapcsolása egyszerű emeltyű elmozgatással történik. A BEF kocsi négy előremeneti és három hátrameneti sebességgel bír és ezek minden fogaskerékáttétel nélkül kapcsolhatók s így a sebesség változtatása is rendkívül simán és egyszerűen történik. Az abroncsok 700X80-as Continentálabroncsok, amelyek a csekély megterhelés mellett legalább 15,000 kilométernyi utat bírnak el. A motor hajtóerejét egy 20 cellás 2,2 voltos akkumulátor szolgáltatja, amely 80—90 kilométeres akciórádiást biztosít a személykocsiknak és 60—70 kilométerest a teherkocsiknak. Igen érdekes adatokat tartalmaz a rentabilitási számítás, amelyből a BEF kocsik csekély üzemköltségei tűnnek ki. E számítás alapjául 300 üzemnapot veszünk egy évre a 80 kilométert. A battéria töltése 825 kilowattórát igényel a 25 fillér, vagyis 80 kilométerenként 2 korona és kilométerenként 2 5 fillér. Az amortizáció évente a következő: A battéria (960 kor.) árának 30%-a ............................ ... 288 kor. Az alváz és motor amortizációja az érték 15%-al (2400 kor.) 360 „ Javítások ......... .............. ... 150 „ Akkumulátor pótlemezek ... . 150 „ 948 kor. BEF személykocsi. VIII. évfolyam. Telefon: Garage 174^18. Telefon: Főnököknek 126—39. Magyar Automobil Garage Tesch és csermely ==========7====::^==::=========^=. Budapest, VII. Aréna út 50. sz. Sürgöny cim: LARDOLIN BUDAPEST. A CHARRON LTD. AUTOMOBIL GYÁR vezérképviselete. Teljes berendezésű „AUTOGÉN" hegesztő műhely. Elfogadunk minden öntvényből és ércből készült autó alkatrészek, u. m. hengerek, alumínium karterek tengelyek stb. forrasztását „A U T O G É N“ után. —* Dos valaszlo alkatrész raktár. Villamos erűre berendezett jamné műhely. fricumulator idllő állomás. Uj Charmon kocsik mindig raktáron. §g Használt autók és a legjobb PHEUPlflTIK raktára. §g