Nemzeti Sport, 1910. július-december (8. évfolyam, 27-52. szám)

1910-10-01 / 40. szám

40. szám. jelentése, nehogy a törvény nem ismerése ily súlyosan érintse a klub tagjait, tudomásul vétessék. Azon kívül a besorozásra vonatko­zólag, a törvény azon rendelkezését kívánta figyelembe vétetni, mely szerint az ötnél állandóan kevesebb alkalmazottat foglalkoz­tató üzemek nem az előbb vázolt módon utólagos baleseti járulékot fizetnek, hanem előre megállapított u. n. baleseti­ díjat fizet­nek, vagyis „kisiparosoknak" soroztattak be. Ez azt az óriási előnyt jelenti a klub tag­jainak, hogy a soffőrjük után évi 3 koronát fizetnek, m­íg az előbbi alapon legalább is, évi 1500 korona átlagos soffőrfizetést véve figyelembe, 15—20 koronát. Az Országos Pénztár 1. évi aug. hó 5-én tartott ülésén tárgyalta ifj. Krisztinkovich Béla titkár elő­terjesztéseit a besorozásra vonatkozólag és azokat határozatilag elfogadta, mivel az automobiltulajdonos­­a­­k még e hónapban értesítve lesznek. Felkéri a titkárság ez al­kalomból a Club tagjait, hogy az Országos Pénztár előzékenységét honorálva, késedel­meskedés nélkül teljesítsék a baleseti díj fizetése iránti kötelezettségüket. Az automobil terjedése Londonban. Legutóbb kiadott statisztikai kimutatások szerint Londonban 5130 automobilbérkocsi van bejegyezve 5620 lovas­ bérkocsi mel­lett. 1909. év január hó elsején az arány még 2805 autobérkocsi és 8745 lovas­bérkocsi volt, 1905 január 1-én pedig 2 autobérkocsi és 11,057 lovas-bérkocsi. A motoromnibuszok száma Londonban 1063, a lovas­ omnibuszoké 1518. René de Knyff. A régi automobilver­senyző gárda egyik legtekintélyesebb tagja René de Knyff szintén átpártolt az aviati­kához és egy Tellier Monoplánon tanul repülni Etampesben. De Knyff, az Auto­mobil Club de France alelnöke, 1899-ben megnyerte Panhard kocsijával a páris— bordeaux—párisi automobilversenyt, 1901. évben pedig harmadik volt a páris—ber­lini versenyben. Jelenleg de Knyff mint a Panhard-cég igazgatósági tagja szolgálja az automobilizmust. Robertson balesete. A Benz-cég hír­neves amerikai versenyzője a Vanderbilt­­versenyre való tréningje közben egy hir­telen fordulatnál felborult kocsijával és súlyos koponyacsonttörést szenvedett. Egy a kocsiban ülő amerikai hírlapírónak semmi baja nem történt. Kilométerverseny Genfben. A svájci Automobil Club vasárnap kilométerversenyt rendezett, amelynek következők a főbb eredményei: Korlátozás nélküli kocsik: 1. Jörns (Opel) 111­8 km­-es órasebesség. — Kéthengeresek. 1. Heimgartner (Doriot- Flandria). — Négyhengeresek. 1. Hoffer (Brasier), 2. Rosario (Diatto-Clement).­­ Négyhengeresek II. csop. 1. Terrier (Ligna), 2. Baenhi (Martini). A jövő évi Prinz Heinrich Fahrt tudvalevőleg Németországban és Angliá­ban fog lefolyni. Henrik porosz herceg, e verseny alapítója saját maga utazott Ang­liába, hogy a nagy túra feltételeit meg­beszélje. A feltételek értelmében a túraút közben verseny nem lesz. A kocsik az önkéntelen megállásért kapnak büntető­pontokat és célszerű beosztásért továbbá külső csínért jó pontokat. Új automobilrekord: Rafael de Palma öt mértföldön (8046 méter) 4 p. 29 mp.-el új amerikai rekordot állított fel. Az elért sebesség 107 km. Automobil-naptár. Gailloni hegyi verseny okt. 2. Brooklandi meeting okt. 5. Amerikai (nagydíj) Argentinja okt. 15. Olympia Motor Show nov. 4—12. Paris—Berlin— Brüssel—London. Mint már jelentettük, a párisi „Le Journal" a jövő évben Európa körüli repülést rendez. A re­pülést Párisból Berlinbe, Berlinből Brüsselbe, Brü­sselből Londonba, Londonból Párisba tervezik. A „Le Journal" kétszázezer franknyi díjat tűzött ki a nagy nyugateurópai versenyre, most pedig a „Berliner Zeitung am Mittag" kiadója, az Ullstein-cég külön százezer már­kányi díjat tűzött ki a páris-berlini út­szakaszra. Hatvanezer márkát nemzetiségi különbség nélkül az az aviatikus kap, aki elsőnek érkezik Berlinbe, negyvenezer márkát pedig az a német vagy német gyártmányú gépen repülő aviatikus, aki elsőnek repül Berlinbe. Magyar aviatikai hírek. A rákosi repülőtéren hétfőn reggel hat órakor, ked­vező időjárás mellett Tóth József mecha­nikus öcscsével közösen szerkesztett Zséli típusú monoplánon a levegőbe emelkedett és mintegy két-háromszáz mé­ternyi légi utat tett, aztán megfordult és visszatért kiindulási helyére. Tóth testvérek már régebben kísérleteznek és ez volt fá­radozásuknak első pozitívebb eredménye. Bittner Ernő Farman-biplánjával kedden egy 1500 méteres repülés után hirtelen leszállt s oly erővel ütődött a földhöz, hogy a repülőgép alváza teljesen össze­törött, Bittnernek nem esett baja. Száríts János szabadkai aviatikust hasonló sors érte Szabadkán a múlt hétfőn. Száríts egy teljes kört, kb. 1500 métert röpült s mikor harmadszor akart fordulni, egy szél­roham oldalba fogta és körülbelül nyolc méter magasságból lezuhant, úgy hogy a repülőgép futószerkezete teljesen össze­törött, máskülönben sem Száritsnak, sem a gépnek nem történt baja. A törét­t­­hamar kijavították s e héten r­oviatikusok balesete. A pókban a szerencsétlen Cv LAURIN és KLEMENT Magyarországi vezérkép­viselő Budapesten, IV. kerület, gyári motorkerek tet, városi kör teherkocsit,­ Semmelwe* 9. oldal

Next