Nemzeti Sport, 1925. július (17. évfolyam, 124-145. szám)

1925-07-15 / 134. szám

7 Újabb nagy olasz versenyeredmények A Carouito dei Monti Peloritani ne­vezetessége az volt, hogy az angol TT nyolcadikja, a híres Sunbeam vezető, Varai Rehirle is starthoz állott, aki Olaszországban arról híres, hogy min­denütt lefutja a leggyorsabb kört, aztán vagy bukik, vagy defektet kap és igen ritka, hogy versenyt befejezzen. Ezúttal is úgy járt. A 250 kcm: 1. Bianchi Nino (Ariel-Bl­ackburne) 3:24:21. 2. Maffeis Mito (Maffeis-Blackburne) 3:29:57. — 350 kcm: 1. Raggi Olindo (AJS) 4:00:26. 2. Varzi Angelo (Sunbeam) 4:24:51. 3. Ma­­netti Enrico (Frera) 4:31:25. 2 500 kcm: 1. Sae­tti Mario (Norton) 3:54:06­ 2 Quat­­trochi (Guzzi) 4:04:50. 3. Prini (Guzzi),­­ Moretti (G­uzzi). 5. Anzuinelli (Kor­on), 7. Roccatani (Sunbeam). Déván István „Automobil Almanach 1925—26“ „Európa Automobil Útikalauza" — £ Nemzeti Sport tudósítóidtól ~~ Az automobil- és motorsportnak, vala­­jaminit a kereskedelemnek a múlt 8 évben oly kitűnő szolgálatokat tett kézikönyv az idei év őszén ismét meg fog jelenni, ezúttal azonban so­kkal változatosabb és terjedelmesebb­­kivitelben. A múlt évben oly hosszan tárgyalt versenyeik az idei Almanachban jóval­­kisebb korlátok kö­zött foglalnak helyet és inkább csak a hazai, valamint a nagy világversenyek­kel és azok történetével fognak foglal­kozni. Hézagpótló lesz az új munkában az európai és magyarországi automobil útvonalak részletes felsorolása kisebb térképek kíséretében. Európa legnagyobb városa­ihoz, a világfürdőkhöz és a kü­lönböző ors­z­égókban fe­kvő automobil­­gyárakhoz vezető utak a legrész­leteseb­ben kerülnek ismertetésre, úgyhogy az utazó minden térkép nélkül juthat el pontosan végcéljához. Prospektusszerűen bemutatja a Magyarországon kapható összes automobilokat és motorkerékpá­rokat teljes leírásai. A triptique és nem­zetközi útigazolványra nézve az összes adatokat, továbbá a gépek és személyek levizsgázását, a vizsgakérdéseket, a hajtási szabályokat és sok más fontos tudnivalót fog tartalmazni az idei Al­manach. Újításként hatnak a magyar és külföldi nevezetesebb versenyzők és gé­pek művészi kivitelű fotográfiái.. Az „Automobil Almanach 1925/26.­ szeptem­ber végén kerül forgalomba. Lugano—Monte-Bré hegyiverseny Győztes: Visiolf (Harley-Davidson) ~­'A Nemzeti Sport tudósítójától —­­ A kilencedik Lugano—Monte-Bré hegyi­verseny vasárnap került lefutásra. A ne­héz 8 km. távolságú és 512 méter magas­­ságkülönbözettel bíró verseny ezúttal is az olasz és svájci menők párharca volt, melyből mint rendesen, most is az olaszok kerőttek ki fölényes győztesként. A leg­jobb időt ezúttal is az olasz Ermnolinio Voision futotta 980 kcm. Harley-David­son gépen 8:39-es idővel, de már évi 8:17-es idejét nem sikerült megközelíteni. A részletek a következők: 250 kcm: 1. Toricelli Elv­esi­o (Zenith- Ja­p) 9:26.6. 2. Dinkel (Condor) 9:35. — 350 kcm. 1. Alfter Michel (AJS) 8:48. 2. Böhr (Dot-Jap) 8:53.4. 8. Seherb (AJS) 9:68. — 500 kcm. 1. Colombo (Frera) 9:08.2. 1. Prini Ugo (Guzzi) 9:11. 2. Bernasconi (Frera) 9:19. — 750 kcm. 1. Dom (Scott) 8:48.4. 2. Eros (Gallon­) 9:7. — 1000 kcm: 1. Volstok­ (Harley-Davidson) 8:39. 3. Carmine (Harley-Davidson) 8:49. — Oldalkocsik 1000 kcm: 1. Toricelli Ulisse (Harley-Davidson) 9:12. 2. Laeser (In­dian) 9:49.6. 3. Acerboni (Frera) 9:43.2. KLG gyertyák R&B karburátorok legjobbak a világon Vezérképviselet: Magyar Abroncs-és Kerékgyár Rt. Budapest, Gyár u. 8. Teuton: W-56 —­................... * Zamecsnik Gyula speciális mo­torkerékpárjavító műhelye IV. ker. Piarista u. 8. sz. alatt megnyílt. Az augusztus 23-án lefutásra kerülő Taunus-Rennenre 2 literig 6 Simson, 2 Bignan, 2 Bugatti, 1 Heim és 1 Hansa kocsi,­­ 1­5 literig 2 Mercedes, 1 Bu­gatti, 1 Rabag-Bugatti, 1 HAG, 2 Wan­derer, 1 Dixi, 1 NSU, 1 Faun, 1 Mathis és 1 Leygepi nevezett. A német Batschari­fahrtban, me­lyen magyar részről Delmar Walter is, részt vesz egy Steyr Type Sport kocsi­val, osztrák részről Guilleme, Falken­­hayn, Mayr-Meinhof, Hofm­ann (mind­annyian Steyr­en), valamint Pelzer (Graf & Stift) és Sulzmann (Austro- Daimler) indul. A németek­­közül a Benz, Mercedes és Opel vonul fel na­gyobb számban. A Mercedes kocsikat Sailer, Carraciola, Schwengers, von Berekheim, Adlon és­ Werner fogja ve­zetni. Kiváncsiak vagyunk, hogy Del­­mar ebben az igazán előkelő társaság­ban miképpen fogja megállani helyét? Reméljük, jól! Képviseletet kap a legközelebb Bu­dapesten az olasz Moto Guzzi, az angol H- R. D.­, a P & M és a P &­ P. Vala­mennyi elsőrangú márka, amely Buda­pesten bizton hamar közkedveltségnek fog örvendeni. Zamecsnik János, az ismert motor­kerékpárversenyző, akinek jelenleg ki­tűnően berendezett motorkerékpárjavító műhelye is van, az ősszel Jap motorok beépítését kezdi meg, úgy hogy ezáltal a magyar beépítők száma ismét szapo­rodik jeggyel. A gépek valószínűleg „Zami-Jap“ néven kerülnek forgalomba. Balázs László, mint értesülünk, a legközelebbi bécsi vagy badeni ügető­pályán rendezendő osztrák motorkerék­­párversenyen áll starthoz 350 kcm. Zenith-Jap gépén. Belmár Walter tegnap elutazott Münchenbe, ahol részt vesz a vasárnap kezdődő Robert Batschar­­ fahrtban. Delmár ezúttal egy Steyr Type Sporton indul és így biztos reményünk van rá, hogy a sebességi versenyeken is elől lesz. Az egy hétig tartó verseny fonto­sabb eredményeiről Delmár Walter sürgönyei fogják olvasóinkat tájékoz­tatni. Majláth Mihály a hó végén ismét kiutazik Angliába. Ezúttal sikerült neki egy újtípusú, a 600-as kategóriába tar­tozó Triumph-sidecar speciál gépet kapni a gyártól, úgy hogy visszatérte után ismét az aktív versenyzők sorába fog lépni.­­Új képviselet Budapesten. Mint ér­tesülünk Martinek István mérnök, aki a minap a ,,Istros“ motorcsónakjával a sikerült 24 órás kísérletét a Margitsziget körül oly sikeresen befejezte, megsze­rezte az angol TT győztes Rex-Acme motorkerékpárok magyarországi vezér­­képviseletét. A Rex-Acme Blackburne beépítés, mely az idei angol Tourist Trophyn a 175 és 350 kcm. kategóriában győzött és Handley révén a 175, 250 és 350 kcm. versenyekben a leggyorsabb köröket futotta. Sok pénzt kaphat viselt férfiruháért, fehérneműért, szőnyegért, régiségekért stb. :: :: |Rottenbergné L, Király­ utca 40. Telefon: 65-24. Hívásra jövök. ■HH&EiA Emrosiia wfilzni­­emamxsrxsKKn' LÉGIFORGALOM BUDAPEST-WIEN Világhírű FOKKER-repülőgépekkel Reggel Menetrend Délután 5*00 I Autó ind. BudapestNew-York palota 1 Repülőgép ind. Budapest- 1 5.40 W Mátyásföld................érk. A 5*40 7-30 V R.-gép érk. Wien-Aspern ind. I 4*00 Autó Wien-Grand Hotel indul I 315 Tarifák (autóval) 500.000 K, menettérti­­jegy 900.000 K. — Jegyváltás: Buda­pest, VII., Erzsébet­ körút 9. — Telefon : J. 83-87, J. 72-56. Wien, I., Kärnther­­ring 13. (Nordd. Lloyd.) Tel.: 71-1­11 és a menetjegyirodákban. Autónál, vasútnál gyorsabb, olcsóbb, kényelmesebb és tisztább. Az utas cca 7 órát tölthet Wienben és még aznap Budapestre visszatérhet! Külön repülő­gépek Wienbe és Magyarország területén bárhová ! Magyar Légiforgalmi R.-T., Budapest, VII., Erzsébet­ körút 9. New-York palota. Három országút, és egy pályaversenyzőt küld ki az MKSz Amsterdamba A hosszútávú országúti bajnokság utolsó futama augusz­tus másodikén kerül eldöntésre Budapest—Lacháza országúton (180 km.) — A Nemzeti Sport tudósítói­tól---­Az idén első ízben kiírást nyert „Ma­­­gyarország összetett hosszútávú bajnok­ságának­ utolsó futama, melyet a Ver­senyintéző Bizottság a Népligetben kí­vánt lebonyolítani, az illetékes hatósá­gok tiltó rendelkezése miatt meghite­­sült. A VLB tegnapi ülése többek kö­zött e kérdést is szóbahozta és úgy döntött, hogy a hosszútávú bajnokság utolsó fu­tamát a Budapest—Lacházai ország­úton rendezi meg azzal, hogy e viadalt egyúttal az augusztus 8-én eldöntésre kerülő amsterdami or­szágúti világbajnokság próbafuta­mának is minősíti. A VSB e verseny távját ISO kilomé­terben állapította meg, mely körülbelül egyezik a 183 kilométeres világbajnoki távval E­mitinggel kapcsolatban ki­mondották továbbá, hogy nevezési jo­gosultsága csak annak a versenyzőnek van, aki a hosszútávú bajnokság eddigi futamaiban már pontozást szerzett, így előrelátható, hogy e verseny mezőnye alig 39 embert fog magába ölelni. A bizottság ezután az augusztus hó­ban eldöntésre kerülő világbajnoksági kiküldetésekkel foglalkozott és elvileg azt a döntést hozta, hogy három országúti és egy pályaver­senyzőt küld Amsterdamba. Az augusztus 22-én eldöntésre kerülő amatőr országúti világbajnokságra Jerzsabek Károlyt, Bouska II.-et, La­dányi Miklóst, Bouska I.-et, Schmidt Sebestyént és Havrenszky Józsefet ne­vezte be, mint a magyar színek repre­zentánsait, akik közül Jerzsabek és Bouska II. kiküldeté­se már bizonyosra vehető, csupán a harmadik poszt betöltése okoz nehézségeket, mivel egy sereg olyan egyívású hazai országúti versenyzővel rendelkezünk, akik klasszis dolgában egymás között csak a legminimálisabb eltérést mutatják. A végleges kiváloga­tást a V13 éppen ezért a hosszútávú bajnokság utolsó futamának eredményei után fogja csak megejteni. A rövidtávú világbajnokságokra való kiküldetések ü­gye már sokkal több fej­törést okozott a VSB-nek, mert míg az országúton versenyzők káprázatos fej­lődésről adtak tanúbizonyságot tudá­suknak, addig az idei pályaélet, mely a legutóbbi időkig stagnált, a flyeret képességeit még nem tudta úgy kidom­borítani, hogy­­ még csak reményt is adott volna arra, hogy e világverse­nyen helyezést tudnánk felmutatni. Az UTE-stadion legutóbbi versenyei s az ott elért hazai flyereredmények mégis arra indították az intézőbizottsá­got, hogy rövidtávú versenyzőink közül egyet mégis kiküld Amsterdamba. Evégből Grimmet, Eignert és Uherecz­­kyt már le is nevezte, akik közül elért eredményeik alapján fog válogatni. A flyer világbajnokságok egyébként au­gusztus hó 15-én és 16 án kerülnek le­bonyolításra. A világbajnokságokra való kiküldetés céljaira a Magyar Kerékpáros Szövet­ség értesüléseink szerint 40 millió se­gély megszavazását fogja kérni az OTT-től. A Stadion vasárnapról elmaradt versenye csütörtökön és szombaton lesz — A Nemzeti Sport tudósítójától — Az UTE Stadion II. nemzetközi kerék­páros és motorvezetés­es versenye, mely a vasárnapi esőzések miatt, mint köztudo­mású, bizonytalan időre ha­laszt­at­ott el, e hét csütörtökjén és szombatján kerül hasonló programmal eldöntésre. Csütörtökön a kezdők és haladók kombinált térelőnyversenye­­kerül lefutásra, mely nyeregbe szólí­tja az új generáció minden tagját, ami termé­szetesen érdekes küzdelmekre ad kilátást. E mi­ndig délután 6 órakor kezdődik és tréningjegyek ellenében tekinthető meg. Szombat délutánra a nagy verseny ge­rince marad meg, ekkor kerül ugyanis el­döntésre az egy órás motorvezetéses verseny, mely Bábiczky és Stolz elkeseredett ve­télkedését fogja maga után vonni. E két versenyző tréning közben tegnap huszon­két körben fej-fej mellett harcolt, anél­kül, hogy akár az egyik, akár a másik a legminimálisabb előnyre tudott is volna szert tenni. Köreik állandóan 23 mp. kö­rül jártak, mely biztosítéka az eljövendő új magyar rekord abszolút jóságának. Az 50 kcm-es­ páros­ verseny sorompóba állítja a legjobb német városverseny együttest, Kühlt és Heynet, akikkel szem­ben a magyar együtteseknek nehéz dol­guk lesz. A Komáromi JKK vasárnapi 30 km.-es országúti versenye a következő eredményekkel zárult: 1. Varga PSE 1:03:35, 2. Zsömböryi KJKK. Kezdők 10 km.-es országúti versenye: 1. Wurma 12:17:4, 2. Krasznovszky. 20 km.-es háziverseny : 1. Emmer Péter 24 :21. Lambert, a DKK tehetséges tagja állandó tartózkodásra Aradra költözött. Értesüléseink szerint a Meteor KK szí­neiben fog a jövőben versenyezni. Az MKSz legközelebbi választmá­nyi ülése július 31-én lesz. A Miskolci KASÉ vasárnap rendezi második kerékpárversenyét. Útirány: Miskolc, Szerencs és vissza. Woodi Head­paed Budapestre jön! A többszörös néger bajnok vasárnap starthoz áll a Stadion kiírásában el­döntésre kerülő motorvezetéses der­biben — Stolz, Báníczky és Tóth lesz­nek ellenfelei — A Nemzeti Sport tudósítójától — Woodi Heath­paed, aki Taylor mellett a­ Világ egyetlen komolyan számottevő néger kerékpárosa, vasárnap starthoz áll Budapesten, hogy rés­zt vegyen az UTE Stadion rendezésében eldöntésre kerülő motorvezetéses Derbyben, mely az évad, egyik legklasszikusabb mitingjei közé tartozik. Woudi Heath­paed — akiről rossznyel­vek azt beszélik, hogy mint zsenge néger úgy szopogatta az enaher csontokat, mint ma a nyalókát — már nem mai gyerek — negyvenhá­rom éves. Középtermetű­, de pompásan proporcionált ideális arétater­met, telve született mozgásbeli eleganciá­­val és rugalmassággal. A kerékpározást­­ Franciaországban sajátította el igazán, ami stílusára is nagy­­ kihatással volt. Ezért aztán főképen a könnyű pályákon operál legtöbb­­ sikerrel, ahol a lábai gyorsan pereghetnek és így a fizikai erőkifejtés helyett energiáját in­kább taktikai brillírozásokra­ fordítja, aminek egyébként nagy mestere. Heath­­paed 12 éve, hogy Budapesten járt — hal­­latlan sikerei ormán —, és jelenlétével va­lóságos lázba ejtette a fővárost Ez a Woudh-láz még most is hű kísérője minde­nütt. Tudása előtt meghajlik a szakvéle­mény kritikája é­s egyénisége előtt — mely mindenkit lebilincsel — a tribünök közönsége. Voudi ma tizenkét évvel idősebb, de az idő észrevétlenül suhant el feje felett Egy kicsit talán megderesedett, de tudás­­ban még mindig a régi. Gyors, nagy­szerű taktikus és győzeleméhes. Ezek pe­dig a jó versenyző tulajdonságai. De hi­szen majd meglátjuk vasárnap... Footballing­er­ 80.000 koronától kaphatók Macher sportüzletében VI. Podmaniczky­ utca 45

Next