Nemzeti Sport, 1925. július (17. évfolyam, 124-145. szám)
1925-07-15 / 134. szám
7 Újabb nagy olasz versenyeredmények A Carouito dei Monti Peloritani nevezetessége az volt, hogy az angol TT nyolcadikja, a híres Sunbeam vezető, Varai Rehirle is starthoz állott, aki Olaszországban arról híres, hogy mindenütt lefutja a leggyorsabb kört, aztán vagy bukik, vagy defektet kap és igen ritka, hogy versenyt befejezzen. Ezúttal is úgy járt. A 250 kcm: 1. Bianchi Nino (Ariel-Blackburne) 3:24:21. 2. Maffeis Mito (Maffeis-Blackburne) 3:29:57. — 350 kcm: 1. Raggi Olindo (AJS) 4:00:26. 2. Varzi Angelo (Sunbeam) 4:24:51. 3. Manetti Enrico (Frera) 4:31:25. 2 500 kcm: 1. Saetti Mario (Norton) 3:54:06 2 Quattrochi (Guzzi) 4:04:50. 3. Prini (Guzzi), Moretti (Guzzi). 5. Anzuinelli (Koron), 7. Roccatani (Sunbeam). Déván István „Automobil Almanach 1925—26“ „Európa Automobil Útikalauza" — £ Nemzeti Sport tudósítóidtól ~~ Az automobil- és motorsportnak, valajaminit a kereskedelemnek a múlt 8 évben oly kitűnő szolgálatokat tett kézikönyv az idei év őszén ismét meg fog jelenni, ezúttal azonban sokkal változatosabb és terjedelmesebbkivitelben. A múlt évben oly hosszan tárgyalt versenyeik az idei Almanachban jóvalkisebb korlátok között foglalnak helyet és inkább csak a hazai, valamint a nagy világversenyekkel és azok történetével fognak foglalkozni. Hézagpótló lesz az új munkában az európai és magyarországi automobil útvonalak részletes felsorolása kisebb térképek kíséretében. Európa legnagyobb városaihoz, a világfürdőkhöz és a különböző orszégókban fekvő automobilgyárakhoz vezető utak a legrészletesebben kerülnek ismertetésre, úgyhogy az utazó minden térkép nélkül juthat el pontosan végcéljához. Prospektusszerűen bemutatja a Magyarországon kapható összes automobilokat és motorkerékpárokat teljes leírásai. A triptique és nemzetközi útigazolványra nézve az összes adatokat, továbbá a gépek és személyek levizsgázását, a vizsgakérdéseket, a hajtási szabályokat és sok más fontos tudnivalót fog tartalmazni az idei Almanach. Újításként hatnak a magyar és külföldi nevezetesebb versenyzők és gépek művészi kivitelű fotográfiái.. Az „Automobil Almanach 1925/26. szeptember végén kerül forgalomba. Lugano—Monte-Bré hegyiverseny Győztes: Visiolf (Harley-Davidson) ~'A Nemzeti Sport tudósítójától — A kilencedik Lugano—Monte-Bré hegyiverseny vasárnap került lefutásra. A nehéz 8 km. távolságú és 512 méter magasságkülönbözettel bíró verseny ezúttal is az olasz és svájci menők párharca volt, melyből mint rendesen, most is az olaszok kerőttek ki fölényes győztesként. A legjobb időt ezúttal is az olasz Ermnolinio Voision futotta 980 kcm. Harley-Davidson gépen 8:39-es idővel, de már évi 8:17-es idejét nem sikerült megközelíteni. A részletek a következők: 250 kcm: 1. Toricelli Elvesio (Zenith- Jap) 9:26.6. 2. Dinkel (Condor) 9:35. — 350 kcm. 1. Alfter Michel (AJS) 8:48. 2. Böhr (Dot-Jap) 8:53.4. 8. Seherb (AJS) 9:68. — 500 kcm. 1. Colombo (Frera) 9:08.2. 1. Prini Ugo (Guzzi) 9:11. 2. Bernasconi (Frera) 9:19. — 750 kcm. 1. Dom (Scott) 8:48.4. 2. Eros (Gallon) 9:7. — 1000 kcm: 1. Volstok (Harley-Davidson) 8:39. 3. Carmine (Harley-Davidson) 8:49. — Oldalkocsik 1000 kcm: 1. Toricelli Ulisse (Harley-Davidson) 9:12. 2. Laeser (Indian) 9:49.6. 3. Acerboni (Frera) 9:43.2. KLG gyertyák R&B karburátorok legjobbak a világon Vezérképviselet: Magyar Abroncs-és Kerékgyár Rt. Budapest, Gyár u. 8. Teuton: W-56 —................... * Zamecsnik Gyula speciális motorkerékpárjavító műhelye IV. ker. Piarista u. 8. sz. alatt megnyílt. Az augusztus 23-án lefutásra kerülő Taunus-Rennenre 2 literig 6 Simson, 2 Bignan, 2 Bugatti, 1 Heim és 1 Hansa kocsi, 15 literig 2 Mercedes, 1 Bugatti, 1 Rabag-Bugatti, 1 HAG, 2 Wanderer, 1 Dixi, 1 NSU, 1 Faun, 1 Mathis és 1 Leygepi nevezett. A német Batscharifahrtban, melyen magyar részről Delmar Walter is, részt vesz egy Steyr Type Sport kocsival, osztrák részről Guilleme, Falkenhayn, Mayr-Meinhof, Hofmann (mindannyian Steyren), valamint Pelzer (Graf & Stift) és Sulzmann (Austro- Daimler) indul. A németekközül a Benz, Mercedes és Opel vonul fel nagyobb számban. A Mercedes kocsikat Sailer, Carraciola, Schwengers, von Berekheim, Adlon és Werner fogja vezetni. Kiváncsiak vagyunk, hogy Delmar ebben az igazán előkelő társaságban miképpen fogja megállani helyét? Reméljük, jól! Képviseletet kap a legközelebb Budapesten az olasz Moto Guzzi, az angol H- R. D., a P & M és a P & P. Valamennyi elsőrangú márka, amely Budapesten bizton hamar közkedveltségnek fog örvendeni. Zamecsnik János, az ismert motorkerékpárversenyző, akinek jelenleg kitűnően berendezett motorkerékpárjavító műhelye is van, az ősszel Jap motorok beépítését kezdi meg, úgy hogy ezáltal a magyar beépítők száma ismét szaporodik jeggyel. A gépek valószínűleg „Zami-Jap“ néven kerülnek forgalomba. Balázs László, mint értesülünk, a legközelebbi bécsi vagy badeni ügetőpályán rendezendő osztrák motorkerékpárversenyen áll starthoz 350 kcm. Zenith-Jap gépén. Belmár Walter tegnap elutazott Münchenbe, ahol részt vesz a vasárnap kezdődő Robert Batschar fahrtban. Delmár ezúttal egy Steyr Type Sporton indul és így biztos reményünk van rá, hogy a sebességi versenyeken is elől lesz. Az egy hétig tartó verseny fontosabb eredményeiről Delmár Walter sürgönyei fogják olvasóinkat tájékoztatni. Majláth Mihály a hó végén ismét kiutazik Angliába. Ezúttal sikerült neki egy újtípusú, a 600-as kategóriába tartozó Triumph-sidecar speciál gépet kapni a gyártól, úgy hogy visszatérte után ismét az aktív versenyzők sorába fog lépni.Új képviselet Budapesten. Mint értesülünk Martinek István mérnök, aki a minap a ,,Istros“ motorcsónakjával a sikerült 24 órás kísérletét a Margitsziget körül oly sikeresen befejezte, megszerezte az angol TT győztes Rex-Acme motorkerékpárok magyarországi vezérképviseletét. A Rex-Acme Blackburne beépítés, mely az idei angol Tourist Trophyn a 175 és 350 kcm. kategóriában győzött és Handley révén a 175, 250 és 350 kcm. versenyekben a leggyorsabb köröket futotta. Sok pénzt kaphat viselt férfiruháért, fehérneműért, szőnyegért, régiségekért stb. :: :: |Rottenbergné L, Király utca 40. Telefon: 65-24. Hívásra jövök. ■HH&EiA Emrosiia wfilzniemamxsrxsKKn' LÉGIFORGALOM BUDAPEST-WIEN Világhírű FOKKER-repülőgépekkel Reggel Menetrend Délután 5*00 I Autó ind. BudapestNew-York palota 1 Repülőgép ind. Budapest- 1 5.40 W Mátyásföld................érk. A 5*40 7-30 V R.-gép érk. Wien-Aspern ind. I 4*00 Autó Wien-Grand Hotel indul I 315 Tarifák (autóval) 500.000 K, menettértijegy 900.000 K. — Jegyváltás: Budapest, VII., Erzsébet körút 9. — Telefon : J. 83-87, J. 72-56. Wien, I., Kärntherring 13. (Nordd. Lloyd.) Tel.: 71-111 és a menetjegyirodákban. Autónál, vasútnál gyorsabb, olcsóbb, kényelmesebb és tisztább. Az utas cca 7 órát tölthet Wienben és még aznap Budapestre visszatérhet! Külön repülőgépek Wienbe és Magyarország területén bárhová ! Magyar Légiforgalmi R.-T., Budapest, VII., Erzsébet körút 9. New-York palota. Három országút, és egy pályaversenyzőt küld ki az MKSz Amsterdamba A hosszútávú országúti bajnokság utolsó futama augusztus másodikén kerül eldöntésre Budapest—Lacháza országúton (180 km.) — A Nemzeti Sport tudósítóitól---Az idén első ízben kiírást nyert „Magyarország összetett hosszútávú bajnokságának utolsó futama, melyet a Versenyintéző Bizottság a Népligetben kívánt lebonyolítani, az illetékes hatóságok tiltó rendelkezése miatt meghitesült. A VLB tegnapi ülése többek között e kérdést is szóbahozta és úgy döntött, hogy a hosszútávú bajnokság utolsó futamát a Budapest—Lacházai országúton rendezi meg azzal, hogy e viadalt egyúttal az augusztus 8-én eldöntésre kerülő amsterdami országúti világbajnokság próbafutamának is minősíti. A VSB e verseny távját ISO kilométerben állapította meg, mely körülbelül egyezik a 183 kilométeres világbajnoki távval Emitinggel kapcsolatban kimondották továbbá, hogy nevezési jogosultsága csak annak a versenyzőnek van, aki a hosszútávú bajnokság eddigi futamaiban már pontozást szerzett, így előrelátható, hogy e verseny mezőnye alig 39 embert fog magába ölelni. A bizottság ezután az augusztus hóban eldöntésre kerülő világbajnoksági kiküldetésekkel foglalkozott és elvileg azt a döntést hozta, hogy három országúti és egy pályaversenyzőt küld Amsterdamba. Az augusztus 22-én eldöntésre kerülő amatőr országúti világbajnokságra Jerzsabek Károlyt, Bouska II.-et, Ladányi Miklóst, Bouska I.-et, Schmidt Sebestyént és Havrenszky Józsefet nevezte be, mint a magyar színek reprezentánsait, akik közül Jerzsabek és Bouska II. kiküldetése már bizonyosra vehető, csupán a harmadik poszt betöltése okoz nehézségeket, mivel egy sereg olyan egyívású hazai országúti versenyzővel rendelkezünk, akik klasszis dolgában egymás között csak a legminimálisabb eltérést mutatják. A végleges kiválogatást a V13 éppen ezért a hosszútávú bajnokság utolsó futamának eredményei után fogja csak megejteni. A rövidtávú világbajnokságokra való kiküldetések ügye már sokkal több fejtörést okozott a VSB-nek, mert míg az országúton versenyzők káprázatos fejlődésről adtak tanúbizonyságot tudásuknak, addig az idei pályaélet, mely a legutóbbi időkig stagnált, a flyeret képességeit még nem tudta úgy kidomborítani, hogy még csak reményt is adott volna arra, hogy e világversenyen helyezést tudnánk felmutatni. Az UTE-stadion legutóbbi versenyei s az ott elért hazai flyereredmények mégis arra indították az intézőbizottságot, hogy rövidtávú versenyzőink közül egyet mégis kiküld Amsterdamba. Evégből Grimmet, Eignert és Uhereczkyt már le is nevezte, akik közül elért eredményeik alapján fog válogatni. A flyer világbajnokságok egyébként augusztus hó 15-én és 16 án kerülnek lebonyolításra. A világbajnokságokra való kiküldetés céljaira a Magyar Kerékpáros Szövetség értesüléseink szerint 40 millió segély megszavazását fogja kérni az OTT-től. A Stadion vasárnapról elmaradt versenye csütörtökön és szombaton lesz — A Nemzeti Sport tudósítójától — Az UTE Stadion II. nemzetközi kerékpáros és motorvezetéses versenye, mely a vasárnapi esőzések miatt, mint köztudomású, bizonytalan időre halasztatott el, e hét csütörtökjén és szombatján kerül hasonló programmal eldöntésre. Csütörtökön a kezdők és haladók kombinált térelőnyversenyekerül lefutásra, mely nyeregbe szólítja az új generáció minden tagját, ami természetesen érdekes küzdelmekre ad kilátást. E mindig délután 6 órakor kezdődik és tréningjegyek ellenében tekinthető meg. Szombat délutánra a nagy verseny gerince marad meg, ekkor kerül ugyanis eldöntésre az egy órás motorvezetéses verseny, mely Bábiczky és Stolz elkeseredett vetélkedését fogja maga után vonni. E két versenyző tréning közben tegnap huszonkét körben fej-fej mellett harcolt, anélkül, hogy akár az egyik, akár a másik a legminimálisabb előnyre tudott is volna szert tenni. Köreik állandóan 23 mp. körül jártak, mely biztosítéka az eljövendő új magyar rekord abszolút jóságának. Az 50 kcm-es páros verseny sorompóba állítja a legjobb német városverseny együttest, Kühlt és Heynet, akikkel szemben a magyar együtteseknek nehéz dolguk lesz. A Komáromi JKK vasárnapi 30 km.-es országúti versenye a következő eredményekkel zárult: 1. Varga PSE 1:03:35, 2. Zsömböryi KJKK. Kezdők 10 km.-es országúti versenye: 1. Wurma 12:17:4, 2. Krasznovszky. 20 km.-es háziverseny : 1. Emmer Péter 24 :21. Lambert, a DKK tehetséges tagja állandó tartózkodásra Aradra költözött. Értesüléseink szerint a Meteor KK színeiben fog a jövőben versenyezni. Az MKSz legközelebbi választmányi ülése július 31-én lesz. A Miskolci KASÉ vasárnap rendezi második kerékpárversenyét. Útirány: Miskolc, Szerencs és vissza. Woodi Headpaed Budapestre jön! A többszörös néger bajnok vasárnap starthoz áll a Stadion kiírásában eldöntésre kerülő motorvezetéses derbiben — Stolz, Báníczky és Tóth lesznek ellenfelei — A Nemzeti Sport tudósítójától — Woodi Heathpaed, aki Taylor mellett a Világ egyetlen komolyan számottevő néger kerékpárosa, vasárnap starthoz áll Budapesten, hogy részt vegyen az UTE Stadion rendezésében eldöntésre kerülő motorvezetéses Derbyben, mely az évad, egyik legklasszikusabb mitingjei közé tartozik. Woudi Heathpaed — akiről rossznyelvek azt beszélik, hogy mint zsenge néger úgy szopogatta az enaher csontokat, mint ma a nyalókát — már nem mai gyerek — negyvenhárom éves. Középtermetű, de pompásan proporcionált ideális arétatermet, telve született mozgásbeli eleganciával és rugalmassággal. A kerékpározást Franciaországban sajátította el igazán, ami stílusára is nagy kihatással volt. Ezért aztán főképen a könnyű pályákon operál legtöbb sikerrel, ahol a lábai gyorsan pereghetnek és így a fizikai erőkifejtés helyett energiáját inkább taktikai brillírozásokra fordítja, aminek egyébként nagy mestere. Heathpaed 12 éve, hogy Budapesten járt — hallatlan sikerei ormán —, és jelenlétével valóságos lázba ejtette a fővárost Ez a Woudh-láz még most is hű kísérője mindenütt. Tudása előtt meghajlik a szakvélemény kritikája és egyénisége előtt — mely mindenkit lebilincsel — a tribünök közönsége. Voudi ma tizenkét évvel idősebb, de az idő észrevétlenül suhant el feje felett Egy kicsit talán megderesedett, de tudásban még mindig a régi. Gyors, nagyszerű taktikus és győzeleméhes. Ezek pedig a jó versenyző tulajdonságai. De hiszen majd meglátjuk vasárnap... Footballinger 80.000 koronától kaphatók Macher sportüzletében VI. Podmaniczky utca 45