Nemzeti Sport, 1926. július (18. évfolyam, 104-120. szám)
1926-07-19 / 114. szám
10 üsssh. Hétfő, 1926 július 19. Veermer új pályarekordot futva győzött a sebesült Schindler és a sorozatos defektusokkal küzdő Dobé előtt az U tegnapi motorvezetéses viadalán Dobé még versenyben volt, a mezőny legjobb emberének bizonyult — Schindler képességeit erősen befolyásolta pénteki bukása — Bartos megbízható sportot nyújtott, de nem tudta megakadályozni a külföldiek győzelmét — A flyer főverseny Barosst juttatta megérdemelt elsőséghez — Havel a pontversenyben nyújtott kiválót Veermer és Dobé előreláthatólag jövő vasárnap is starthoz áll A Nemzeti Sport tudósítójától — Magyar pályán még nem látott klasszikus mezőnyű nemzetközi motorvezetéses viadalban volt része tegnap az UTE kerékpárstadionra zarándokolt nézőseregnek. Ez a küzdelem, bár kétségtelenül nagynívójú ■ és mozzanataiban felette értékes sportot adott, néhány zavaró körülmény folytán nem teljesítette be azt a szenzációt, melyre az előjelek után következtetni lehetett volna. Ez a megállapításunkáll elsősorban Dobó sorozatos tömlőszakadásaira, melyek folytán a mezőny sok érdekes küzdelemtől esett el, ami természetesen kihatással volt az elért időeredményekre is. Dobé csak az első futamban mutatta be igazán klasszisát. Állóképességével, gyorsaságával és nagyszerű taktikai képzettsége folytán méltán rászorgglt extraklassze osztályozására, a minden incidens nélkül futotta volna le a két félórás futamot, úgy most feltétlenül más eredményeket kellene regisztrálnunk. Ez azonban semmit sem von le Weermer pompás teljesítményéből, aki 40 kilométerre új pályarekordot futva becsülettel verekedte ki magának az elsőséget. Intenzív akciókedve és észszerű erőbeosztása határozottan imponált, Schindler csalódást keltett. Bár pénteki bukása, melynek következtében térde megdagadt és több helyen gernyesedésbe ment át, sok mindent megmagyaráz. A derék müncheniek néha-néha felcsillanó támadókedv k ízelítőt adott nagy képességeiről, bár kétségtelen, hogy rutinja és főképpen ülőhelyzete tekintetében még sok kívánnivalót hagy hátra. Bartos derekasan küzdött, de a dílerővel szemben nem tudott megbirkózni. A flyer versenyeken Baross mutatott kiválót, akinek sikerült a rosszul taktikázó Tóth II.-t, Trachtuleczet és Párizsból hazaérkezett Herrert megadásra kényszeríteni Havel a pontversenyben jutott fölényes győzelemhez, Baross a flyer főversenyben megérdemelt győzelmet aratott Herrer, Trachtulecz és Tóth III. előtt I. előfutam (900 m.): 1. Baross BTC u. 200 m: 14.8, 2. Herrer UTE két géphossz. — Baross az élről nyer. 11. előfutam (900 m.): 1. Tóth III. TJTE 14.6, 2. Trachtulecz Postás rajta. Ugyancsak az élről nyerve. —Havel, aki a vert mezőnybe került, több ízben.. kiszorult a pályáról s így jó . képességei dacára, haja tudta magát a döntőbe kvalifikálni. I. döntőfutam (1305 m.): 1. Tóth HI. UTE 13,8 5 p. 2. Herrer 3 p. 3. Trachtulecz 2 p. 4. Baross 1 p. ~ .Tóth III. csengetés után az élről megnyitja a végsportot. a célegyenesben fej-fej melletti küzdelem. II. döntőfutam (1305 m.): 1. Trachtulecz u. 200 18.6, 5 p. 2. Baross 3 p. 3. Tóth III. 2 p..4. Herrer 1 p.Ismét Tóth III. vezeti fel a versenyt. Csengetés után a harmadik helyét fekvő Baross Herrerrel a hátsó kerekén meglepetésszerű előretörést, inszcenál, mellyel frappi uri l/ÁDT MAMÍMB kerékpárraktára és n.e-VCLVAm íínííUUIl chsnikai javítóműhelye. Vll.Rottersbiller u. 56. Elvállal méret szerint kerékpár készítését, zománcozását, nikkelezését. Elsőrendű külföldi kerékpárok raktáron, ___— rozza az élmezőnyt. Trachtulecz azonban ügyes taktikával ellentámadásba kezd, míg a későn sportoló Tóth TIT. visszaesik. III. döntő futam (1305 m.): 1. Baross 14.1, 5 p.2. Herrer 3 p. 3. Trachtulecz 2 p. 4. Tóth III. 1 p. — Baross ez alkalommal is kitűnő taktikai adottságokról téve tanúságot, kicselezi a mezőnyt és végül is szép érkezés után biztosan győz. Végeredmény: 1. Baross 9 p. 2. Trachtulecz 9 p. 3. Tóth III. 8 p. 4. Herrer 7 PA 10 kilométeres pontversenyben Havel hatalmas fölénnyel rekompenzálta magát a főversenyben elszenvedett érdemtelen vereségéért. 1. Havel MTK 20 p. 16:23.2. 2. Vittoriár TE 15 p. 3. Szakács MTK 15 p. 4. Sántha TTC 13 p. 5. Szilágyi BSE 7 p. — Heveshamu, változatos verseny. —Havel többízben megugrásokkal idegesíti a tömören együtthaladó bolyt, mely azonban minden alkalommal résen van és így kísérlete hajótörést szenved. A végsport így alakul: 1. Sántha 14.3, 2. Havel..3. Vittori. 4. Szilágyi. 5. Szakács.. A pályán debütáló Zakariás a kezdők 5 kilométeres pontversenyében tizenhét ellenfelével szemben a legjobbnak bizonyult. 1. Zakariás Turul KK 11 p. 7:00.2. u. 200 m.: 15.2, 2. Riégi Frigyes NTC 10 p. 3. Kovács EKE 6 p. 4. Frei Vil. KK 5 p. 5. Slezák Turul KK 3 p. — Zakariás első pályastartja várakozáson felüli eredménnyel végződött. A fiatal Turul krekk észszerű beosztással, ügyes taktikával és nem utolsó sorban győzelmes végsportje révén elsőrangú sportot nyújtott. A végsport egyébként így alakult: 1. Zakariás. 2. Kiégi. 3. Kovács. 4. Slezák. 5. Herez. — A nyolcadik körben a mezőny egy része tömegbukás miatt kivált a küzdelemből. . Dobé a motorvezetéses verseny 10 kilométeres futamában játsszva veri le ellenfeleit. A mezőny jó start után Dobé, Pirity, Schindler, Bartos és végül Weermer sorrendben kapcsol. Schindler és Bartos már az első körben maguk mögé""-utasítják Pirity míg Veermer teljes gőzzel hajtva, elébia Bartos, majd Schindler pozícióját okkupálja, aki eközben ráhajt Dobéra, de rövid harc után úszásba kerül. Schindler ezután is úszóversenyt rendez ,ésannyira visszaesik, hogy a jól futó Bartos is elébe kerül. 5 km.: 4:00.1. Dobé az élről gyilkos iramot hajtva, helyenként 18,4-es átlaggal hat perc leforgása alatt kétízben körözi a teljesen indiszponáltan küzdő Pirityt, aki motorhibája folytán statiszta szerepet tölt be. Schindler a 18-ik körben ismét megpróbálja, hogy helyzetét javítsa, ám eredmény nélkül, sőt a cél előtt azt sem tudja megakadályozni, hogy Dobé körhátrányba ne vesse. 1. Dobé Berlin (vezető: Wittig) 7:53.4, 2. Weermer Hollandia (szez.: Hollman) 200 m. hátrány, 3. Bartos (vez.: Bartos) 320 m. h., 4. Schindler München (vez.: Hertrich) 460 m. h., 5. Pirity (vez.: Szavanov) 960 m. h. Az első félórás motorvezetéses futamban Dobé kétszeres defektusa folytán Veermer fölényes győzelemhez jut és 40 kilométerre rekordot javít. Bartos, Veermer, Schindler, Pirity. Dobé sorrendben indul el a mezőny. Dobé nekilendülve, már a második körben a harmadik helyre csúszik fel, míg Weermer rövid tusa után megelőzi az élen levő Bartost és azzal egyetemben egy kör hátrányba veti az egykedvűen tovacammogó Pirityt. Dobé most újabb támadást kezd, de ennek sikeres keresztülvitelében megakadályozza tömlőszakadása, ami kétkörös hátrányba veti. 5 km: 4:15.2.1. Schindler dacára dagadt, lábainak, nagy akciókedvvel Bartost támadja, akit a tizenkettedik körben előz. A tizenhetedik körben Pirity kétkörös hátránnyal folytatja altját. A 20-ik körben Bartost is tömlőszakadás éri, aki emiatt 1305 m-t veszit. — 10 km.: 8:09.4. — 15 km.: 12:02.2.—. Pirity abszolút gyenge futása folytán kénytelen maga elé engedni Dobét és Bartost s ennek folytán az utolsó helyen köt ki. 20 km.: 15:49.6, 25 km.: 19:37.8. A 39-ik körben Dobé a háttérből nekihajtja Veermert Schindlerre, akit a hollandus rövid küzdelem után előz. A berlini most egy 18 másodperces pályahosszt száguldva, elrepül Veermer mellett. 30 km.: 23:33.6. Dobé innen egyre szenzációsabb formát fut ki, a 68-ik körben ismét előzi Schindlert, de ekkor, egy könnyen végzetessé válható motordefektus folytán elveszti minden sanszát. Wittig motorjának hátsó kereke ugyanis a fordulóban felmondja a szolgálatot, minek folytán a vezetőgép elveszíti egyensúlyát és csak Wittig mester lélekjelenlétéig múlott, hogy véres tömegbukásnak nem voltunk szemtanúi. A 78-ik körben Dobé kiválása után Veermer szárnyakat kapva ismét előzi Schindlert és közben 35 km.-re 27.276-al új rekordot fut. 1. Veermer 38.150 ni., 2. Schindler 37.600 ni., 3. Bartos 33.100 m. 1. Dobé 31.950 ni., 5. Pirity 31.050 mi. Az ismét aktív rekorder Veermer a második félórás futamban is könnyen győz az idegen gép után starthoz álló Dobéval és a sebesült Scheindlerrel szemben. Brilliáns start után a mezőny majdnem egyszerre kapcsol. A sorrend: Bartos, Veermer, Pirity, Schindler, Dobé. Veermer azonnal gőzöl, elhúz Bartos mellett és már az ötödik körben hátba támadta az idegen motor után teljesen szár. Anyaszegettel küzdő Dobét, aki minden harc nélkül engedi maga elé többi ellenfeleit is. 5 km.: 4:24,8. Dobé innen Veermertől újabb körhátrányokat szenved, míg Schindler Bartost és Pirityt előzi. A 21-ik körben Schindler teljes gőzzel hajtva támadja Veermert, de leszakad. 10 km.: 8:23,2. Pirity defektus miatt.kiválik a mezőnyből. 15 km.: 12:16.4. Schindler, most Bartossal vív . ke-' mény, elkeseredett csatát, .mely vé--. gül is a müncheni győzelmét hozza.'. 20 km.: 16:10, 25 km.: 20:01.2. 30 km.:' 24:05.4. Most Veermer, Schindlert tá-... madja és egy teljes körön át tartó ,, szenzációs küzdelem után előzi is! " 1. Weermer 37.300 m., 2- Schindler . J 36.790, 3. Bartos 35.820, 4. Dobé 34.250., 1 m. Pirity defektus. A MOVE NTVE nyerte a nagykőrösi országos kerékpárversenyt Nagykőrös, július 18. Nagykőrösön nagy érdeklődés. mellett rendezték meg az országoskerékpárversenyt, amelyet végered-.. ményben az ottani MOVE NTVE nyert meg 101 ponttal. 2. Szolnoki MÁV 40 pont, 3. Szolnoki Attila 40 pont, 4. UTE (Újpest) 29 pont, 5. • Kecskeméti SC 11 pont, 6. Ceglédi MOVE 11 pont. Részletes eredmények: • Kezdők versenye: 1. Szűcs (Sz. Attila), 2. Lugosi (Sz. MÁV), 3. Kizikó (N. MOVE), 4. Bede (N. Attila). Haladók versenye: 1. Kankovszky (N. MOVE), 2. Papp Sándor (N. MOVE), 3. Papp Imre (N. MOVE), 4. Istenes (UTE). . . » Főverseny: 1.Sohronk (N.MOVE), 2. Sághy (Sz. MOVE), 3. Istenes I. (UTE), 4. Fodor (N. MOVE). Szeniorverseny: 1. Kurucz (Sz. MÁV), 2. Borbély (N. MOVE), 3. Elekes (N. MOVE). Akadályverseny: 1. Papp Imre (N. MOVE), 2. Papp Sándor, 3. Schneider (Kecski SC). Párosverseny: 1. Sághy—Istenes, 2. Schronk—Fodor, 3. Szűcs-testvérek, 4. Istenes—Lugosi. Az összes versenyeket három körön tartották meg. A szombathelyi kerékpárversenyének eredményei: 5 km-es páros főverseny: 1. Kovács—Enda. 20 km-es lőverseny : 1. Enda. 2. Kovács. Vadászverseny: 1. Kovács. ■ A Tompa Béni vándordíjas házi or,szágúti verseny ez alkalommal Kleineisel győzelmét hozta. Tronowece II. súlyosan bukott A szenior kategóriában Barátik végzett. Kerékpárok, varrógépek, football-labdák kedvező részletfizetésre. „DIADAL" kerékpár- és varrógépáruház, Thököly u. 26. Telefon: József 104—38 Kerékpár, varrópép minden előleg nélkül, csekély fieri vagy havi részfélrerban. URÁNIA SZAKÜZLETRákóczi út 17. a wi nm■■■■■■■—bw I KERÉKPÁRJÁT is zománcoztatni, nikkeleztetni, vagy javíttatni akarja, küldje azt ALBRECHT TESTVÉREK-hez A Budapest, Vill., Német utca 45. szám alá, a hol azt a legolcsóbban és legjobban rendbehozzák, úgyszintén a legjutányosabban beszerezheti a kerékpárgummikat és alkatrészeket nyi kulorokl legolcsóbbak Nyár utca 1 (Rákossal szemben)