Nemzeti Sport, 1926. július (18. évfolyam, 104-120. szám)

1926-07-19 / 114. szám

10 üsssh. Hétfő, 1926 július 19. Veermer új pályarekordot futva győzött a sebesült Schindler és a sorozatos defektusokkal küzdő Dobé előtt az U tegnapi motorvezetéses viadalán Dobé még versenyben volt, a mezőny legjobb emberének bizonyult — Schindler képességeit erősen befolyásolta pénteki bukása — Bartos megbízható sportot nyújtott, de nem tudta megakadályozni a külföldiek győzelmét — A flyer főverseny Barosst juttatta megérdemelt elsőséghez — Havel a pontversenyben nyújtott kiválót Veermer és Dobé előreláthatólag jövő vasárnap is starthoz áll A Nemzeti Sport tudósítójától — Magyar pályán még nem látott klasszikus mezőnyű nemzetközi motorvezetéses viadalban volt ré­sze tegnap az UTE kerékpár­­stadionra zarándokolt nézősereg­nek. Ez a küzdelem, bár kétségte­lenül nagynívójú ■ és mozzanatai­ban felette értékes sportot­­ adott, néhány zavaró körülmény folytán nem teljesítette be azt a szenzá­ciót, melyre az előjelek után kö­vetkeztetni­ lehetett volna. Ez a megállapításunk­­áll elsősorban Dobó sorozatos­­ tömlőszakadásaira, melyek folytán a mezőny sok érde­kes küzdelemtől esett el, ami ter­mészetesen kihatással volt az elért időeredményekre is. Dobé csak az első futamban mutatta be igazán klasszisát. Állóképességével, gyor­saságával és nagyszerű taktikai képzettsége folytán méltán rászorgg­­lt extraklassze osztályozására, a minden incidens nélkül futotta volna le a két félórás futamot, úgy­ most feltétlenül más eredmé­nyeket­ kellene regisztrálnunk. Ez azonban semmit sem von le Weer­mer pompás teljesítményéből, aki 40 kilométerre új pályarekordot futva becsülettel verekedte ki ma­gának az elsőséget. Intenzív akció­kedve és észszerű erőbeosztása ha­tározottan imponált, Schindler csa­lódást keltett. Bár pénteki bukása, melynek következtében térde meg­dagadt és több helyen gernyese­­désbe ment át, sok mindent meg­magyaráz. A derék müncheniek néha-néha felcsillanó támadókedv k ízelítőt adott nagy képességeiről, bár kétségtelen, hogy rutinja és fő­képpen ülőhelyzete tekintetében még sok kívánnivalót hagy hátra. Bartos derekasan küzdött, de a d­ílerővel szemben nem tudott meg­birkózni. A flyer ver­senyeken Baross mu­tatott kiválót, akinek­ sikerült a rosszul taktikázó Tóth II.-t, Trach­­tuleczet és Párizsból hazaérkezett Herrert megadásra kényszeríteni Havel a pontversenyben jutott­­ fö­lényes győzelemhez, Baross a flyer főversenyben megérdemelt győzelmet ara­tott Herrer, Trachtulecz és Tóth III. előtt I. előfutam (900 m.): 1. Baross BTC u. 200 m: 14.8, 2. Herrer UTE két géphossz. — Baross az élről nyer. 11. előfutam (900 m.): 1. Tóth III. TJTE 14.6, 2. Trachtulecz Postás rajta. Ugyancsak az élről nyerve. —­­Havel, aki a vert mezőnybe ke­rült, több ízben.. kiszorult a pályá­ról s így jó . képességei dacára, haja tudta magát a döntőbe kvalifikálni. I. döntőfutam (1305 m­.): 1. Tóth HI. UTE 13,8 5 p. 2. Herrer 3 p. 3. Trachtulecz 2 p. 4. Baross 1 p. ~ .Tóth­ III. csengetés után az élről megnyitja a végsportot. a célegye­nesben fej-fej melletti küzdelem. II. döntőfutam (1305 m.): 1. Trach­­tulecz u. 200 18.6, 5 p. 2. Baross 3 p. 3. Tóth III. 2 p.­­.4. Herrer 1 p.­­­­Ismét Tóth III. vezeti­ fel a ver­senyt. Csengetés után a harmadik helyét­ fekvő Baross Herrerrel a hátsó kerekén meglepetésszerű elő­retörést, inszcenál, mellyel frappi­ uri l/ÁDT MAMÍMB kerékpárraktára és n.e-VCLVAm íínííUUIl chsnikai javítóműhelye. Vll.Rottersbiller­ u. 56. Elvállal méret szerint ker­ékpár készítését, zománcozását, nikkelezését. Elsőrendű külföldi kerékpárok raktáron, ___—­ rozza az élmezőnyt. Trachtulecz azonban ügyes taktikával ellentá­madásba kezd, míg a későn spor­toló Tóth TIT. visszaesik. III. döntő futam­ (1305 m­.): 1. Ba­ross 14.1, 5 p.­2. Herrer 3 p. 3. Trach­­tulecz 2 p. 4. Tóth III. 1 p. — Ba­ross ez alkalommal is kitűnő takti­kai adottságokról téve tanúságot, kicselezi a mezőnyt és végül is szép érkezés után biztosan győz. Végeredmény: 1. Baross 9 p. 2. Trachtulecz 9 p. 3. Tóth III. 8 p. 4. Herrer 7 P­A 10 kilométeres pontverseny­ben Havel hatalmas fölénnyel rekompenzálta magát a főver­senyben elszenvedett érdemtelen­­ vereségéért. 1. Havel MTK 20 p. 16:23.2. 2. Vittori­ár TE 15 p. 3. Szakács MTK 15 p. 4. Sántha TTC 13 p. 5. Szilá­gyi BSE 7 p. — Hevesh­amu, válto­zatos verseny. —Havel többízben megugrásokkal idegesíti a tömören együtthaladó bolyt, mely azonban minden alkalommal résen van és így kísérlete hajótörést szenved. A végsport így alakul: 1. Sántha 14.3, 2. Havel..3. Vittori. 4. Szilágyi. 5. Szakács.. A pályán debütáló Zakariás a kezdők 5 kilométeres pontver­senyében tizenhét ellenfelével szemben a legjobbnak bizo­nyult. 1. Zakariás Turul KK 11 p. 7:00.2. u. 200 m.: 15.2, 2. Riégi Frigyes NTC 10 p. 3. Kovács EKE 6 p. 4. Frei Vil. KK 5 p. 5. Slezák Turul KK 3 p. — Zakariás első pályastart­ja várakozáson felüli eredménnyel végződött. A fiatal Turul krekk ész­szerű beosztással, ügyes taktikával és nem utolsó sorban győzelmes végsportje révén elsőrangú sportot nyújtott. A végsport egyébként így alakult: 1. Zakariás. 2. Kiégi. 3. Kovács.­ 4. Slezák. 5. Herez. — A nyolcadik körben a mezőny egy ré­sze tömegbukás miatt kivált a küz­delemből. . Dobé a motorvezetéses verseny 10 kilométeres futamában játsszva veri le ellenfeleit. A mezőny jó start után Dobé, Pirity, Schindler, Bartos és végül Weermer sorrendben­ kapcsol. Schindler és Bartos már az első körben maguk mögé""-utasítják­­ Pi­rity míg Veermer teljes gőzzel hajtva, elébia Bartos, majd Schind­ler pozícióját okkupálja, aki eköz­ben ráhajt Dobéra, de rövid harc után úszásba kerül. Schindler ez­után is úszóversenyt rendez ,és­­annyira visszaesik, hogy a jól futó Bartos is elébe kerül. 5 km.: 4:00.1. Dobé az élről gyilkos iramot hajt­va, helyenként 18,4-es átlaggal hat perc leforgása alatt kétízben kö­rözi a teljesen indiszponáltan küzdő Pirityt, aki motorhibája folytán statiszta szerepet tölt be. Schindler a 18-i­k körben­­ ismét megpróbálja, hogy helyzetét ja­vítsa, ám eredmény nélkül, sőt a cél előtt azt sem tudja megakadá­lyozni, hogy Dobé körhátrányba ne vesse. 1. Dobé Berlin (vezető: Wittig) 7:53.4, 2. Weermer Hollandia (szez.: Hollman) 200 m. hátrány, 3. Bartos (vez.: Bartos) 320 m. h., 4. Schind­ler München (vez.: Hertrich) 460 m. h., 5. Pirity (vez.: Szavanov) 960 m. h. Az első félórás motorvezetéses futamban Dobé kétszeres defek­tusa folytán Veermer fölényes győzelemhez jut és 40 kilométer­re rekordot javít. Bartos, Veermer,­ Schindler, Pi­rity. Dobé sorrendben indul el a mezőny. Dobé nekilendülve, már a második körben a harmadik helyre csúszik fel, míg Weermer rövid tusa után megelőzi az élen levő Bartost és azzal egyetemben egy kör hátrányba veti az egykedvűen tovacammogó Pirityt. Dobé most újabb támadást kezd, de ennek si­keres keresztülvitelében megakadá­lyozza tömlőszakadása, ami kétkö­rös hátrányba veti. 5 km­: 4:15.2.1. Schindler dacára dagadt, lábainak, nagy akciókedvvel Bartost tá­madja, akit a tizenkettedik körben előz. A tizenhetedik körben Pirity kétkörös hátránnyal folytatja alt­ját. A 20-ik körben Bartost is töm­lőszakadás éri, aki emiatt 1305 m-t veszit. — 10 km.: 8:09.4. — 15 km.: 12:02.2.—. Pirity abszolút gyenge futása folytán kénytelen maga elé engedni Dobét és Bartost s ennek folytán az utolsó helyen köt ki. 20 km.: 15:49.6, 25 km.: 19:37.8. A 39-ik körben Dobé a háttérből nekihajtja Veermert Schindlerre, akit a hollandus rövid küzdelem után előz. A berlini most egy 18 másod­perces pályahosszt száguldva, elrepül Veermer mellett. 30 km.: 23:33.6. Dobé innen egyre szenzációsabb formát fut ki, a 68-ik körben ismét előzi Schindlert, de ekkor, egy könnyen végzetessé válható motordefektus folytán el­veszti minden sanszát. Wittig mo­torjának hátsó kereke ugyanis a fordulóban felmondja a szolgála­tot, minek folytán a vezetőgép elveszíti egyen­súlyát és csak Wittig mester lélekjelenlétéig múlott, hogy véres tömegbukásnak nem vol­tunk szemtanúi. A 78-ik körben Dobé kiválása után Veermer szárnyakat kapva ismét előzi Schindlert és közben 35 km.-re 27.276-al új rekordot fut. 1. Veermer 38.150 ni., 2. Schindler 37.600 ni., 3. Bartos 33.100 m. 1. Dobé 31.950 ni., 5. Pirity 31.050 mi. Az ismét aktív rekorder Veer­mer a második félórás futam­ban is könnyen győz az idegen gép után starthoz álló Dobéval és a sebesült Scheindlerrel szemben. Brilliáns star­t után a­ mezőny majdnem egyszerre kapcsol. A sor­rend: Bartos, Veermer, Pirity, Schindler, Dobé.­­ Veermer azon­nal gőzöl, elhúz Bartos mellett és már az ötödik körben hátba­ támadta az idegen motor után teljesen szár­. A­nyaszegettel küzdő Dobét, aki min­den harc nélkül engedi maga­ elé többi ellenfeleit is. 5 km­.: 4:24,8. Dobé innen Veermertől újabb kör­hátrányokat szenved, míg Schindler Bartost és Pirityt előzi. A 21-ik kör­ben Schindler teljes gőzzel hajtva támadja Veermert, de leszakad. 10 km.: 8:23,2. Pirity defektus miatt.ki­válik a­ mezőnyből. 15 km.: 12:16.4. Schindler, most Bartossal vív . ke-' mény, elkeseredett csatát, .mely vé--. gü­l is a müncheni győzelmét hozza.­'. 20 km.: 16:10, 25 km­.: 20:0­1.2. 30 km.:' 24:05.4. Most Veermer, Schindlert tá-... madja és egy teljes körön át tartó ,, szenzációs küzdelem után előzi is! " 1. Weermer 37.300 m­., 2- Schindler . J 36.790, 3. Bartos 35.820, 4. Dobé 34.250., 1 m. Pirity defektus. A MOVE NTVE nyerte a nagykőrösi országos kerékpárversenyt Nagykőrös, július 18.­­ Nagykőrösön nagy érdeklődés.­­ mellett rendezték meg az országos­­kerékpárversenyt, amelyet végered-.. ményben az ottani MOVE NTVE nyert meg 101 ponttal. 2. Szolnoki MÁV 40 pont, 3. Szolnoki Attila 40­­ pont, 4. UTE (Újpest) 29 pont, 5. • Kecskeméti SC 11 pont, 6. Ceglédi MOVE 11 pont. Részletes eredmények: • Kezdők versenye: 1. Szűcs (Sz. Attila), 2. Lugosi (Sz. MÁV), 3. Ki­­zikó (N. MOVE), 4. Bede (N. Attila). Haladók versenye: 1. Kankovszky (N. MOVE), 2. Papp Sándor (N. MOVE), 3. Papp Imre (N. MOVE), 4. Istenes (UTE). . . » Főverseny: 1.Sohronk (N.MOVE),­ 2. Sághy (Sz. MOVE), 3. Istenes I. (UTE), 4. Fodor (N. MOVE). Szeniorverseny: 1. Kurucz (Sz. MÁV), 2. Borbély (N. MOVE), 3.­­ Elekes (N. MOVE). Akadályverseny: 1. Papp Imre (N. MOVE), 2. Papp Sándor, 3. Schneider (Kecski SC). Párosverseny: 1. Sághy—Istenes, 2. Schronk—Fodor, 3. Szűcs-testvé­rek, 4. Istenes—Lugosi. Az összes versenyeket három kö­rön tartották meg. A szombathelyi kerékpárversenyé­nek eredményei: 5 k­m-es páros főver­­seny: 1. Kovács­—Enda. 20 km-es lőver­­seny : 1. Enda. 2. Kovács. Vadászver­­seny: 1. Kovács.­­ ■ A Tompa Béni vándordíjas házi or­,­szágúti verseny ez alkalommal Klein­­eisel győzelmét hozta. Tronowece II. sú­lyosan bukott A szenior kategóriában Barátik végzett. Kerékpárok, varrógépek, football-labdák kedvező részlet­fizetésre. „DIADAL" kerékpár- és varrógépáruház, Thököly­ u. 26. Telefon: József 104—38 Kerékpár, varrópép minden előleg nélkül, csekély fieri vagy havi részfélre­­rban. URÁNIA SZAKÜZLETRákóczi­ út 17. a­ wi nm■■■■■■■—bw I KERÉKPÁRJÁT is zománcoztatni, nikkeleztetni, vagy javíttatni­­ akarja, küldje azt­­ ALBRECHT TESTVÉREK-hez A Budapest, Vill., Német­ utca 45. szám alá, a hol azt a legolcsóbban és legjobban rendbehoz­­­­zák, úgyszintén a legjutányosabban beszerez­­­­heti a kerékpárgummikat és alkatrészeket nyi k­u­lorokl legolcsóbbak Nyár­ utca 1 (Rákossal szemben)

Next