Nemzeti Sport, 1926. július (18. évfolyam, 104-120. szám)

1926-07-21 / 115. szám

10 Bordoni olasz motorvezetéses bajnok vasárnap Dobéval mérkőzik az UTE kerékpárstadionon Pirilyt Houmann vezeti — Bániczky is starthoz áll — A beteg Schindler és Weermer tegnap este elutazott Budapestről — A Nemzeti Sport tudósítójától — Az UTE kerékpárstadion vasár-­­napi mitingjén legkülönb klasszis­nak bizonyult a berlini Dobet Wit­­tig vezetőjével egyetemiben itt tartja hogy legközelebbi, július­­25-én el­döntésre kerülő motorvezetéses mi­­tingjén Bordonival, az idén egy ízben már ittjárt olasz motorvezetéses bajnokkal egy me­zőnyben összehozza. E verseny ér­dekességét növeli az a körülmény, hogy ez alkalommal valószínűleg már ismét nyeregben látjuk a múló természetű gyomorfekélye miatt két­hetes kényszerpihenőre ítélt Bániczkyt, aki tegnap Nagy Károly vezetése mellett ismét régi nagyságára emlékeztető formát futott ki, a helyenként 19-es átlagokat. Pinty a német Housnanntól támo­gatva kísérli meg vasárnap komoly értékeit realizálni. Ez a kísérlet komoly meglepe­tést hozhat, Schindler, akinek eredetileg Buda­pesten kellett volna maradnia, láb­sebe folytán tegnap hazautazott. — Vele ment Weermer is, aki viszont előbbi szerződése miatt nem tudott most vasárnapra ígért budapesti startjának eleget tenni. Tóth I. háromévi szünet után reaktivál és feltétlenül részt vesz a motorvezetéses bajnokságokon ■ A Nemzeti Sport tudósítójától — Tóth /. Magyarország _ tizenegy­­szeres motorvezetéses bajnoka, aki Posszert mellett a hazai stehersport népszerűsítése terén ügyelemre méltó érdemeket szerzett, háromévi elvonultság után most a inaktivá­lás komoly gondolatával foglalko­zik.Terve keresztülvitelének egyetlen nehézségét az a körülmény okozza, hogy jelenleg Magyarországon nem áll oly vezetőmotor rendelkezésére, mely hatékony vákummal és meg­felelő gyorsasággal rendelkezne. A közel 40 éves exmester, aki ftiult héten Nagy Károly vezetése­ mellett, 20—21-es köröket abszolvált, sikerein felbuzdulva tegnap tárgya­lásokba bocsájtkozott Houmannal, a kitűnő német vezetővel, hogy őt né­hány versenyre vezetőként leszer­ződtesse. Ha ezek a tárgyalások eredményre vezetnek, úgy Tóth I. tréningben marad és már az UTE stadion legközelebi versenyén start­hoz is áll. Az elpusztíthatatlan mes­­­ter munkatársunknak kijelentette, hogyha fenti terve sikerül, úgy fel­tétlenül elindul az idei motorveze­téses bajnokságon is, hol jó helye­zésre számít__________ A Nyomdászok Testedző­ Egyesü­lete ez év augusztus hó­l­,én kez­dők részére 20 kilométeres távon propagandaversenyt rendez. A ver­senyre minden olyan kerékpáros leadhatja nevezését, aki eddig nyil­vános versenyen nem stáb­b­ilt és semmiféle egyesületnek még nem volt tagja. A miting a váci ország­út (11—31 kilométeres egyenes) útszakaszán reggel 8 órai starttal kerül lebonyolításra. Nevelések jú­lius 29-ig Moldvay István titkár­nál hétfőn, szerdán és pénteken este 6-tól 7-ig VIII., Kölcsey u. 2. IVI. alatt (Nyomdászegylet könyv­tára), vagy az egyesület helyisé­gében (Gramsch-vendéglő) adha­tók le. A Lehel KK augusztus havában 20 kilométeres propagandaversenyt rendez a megyeri országúton. Hugyecz Károly, a Postások ki­tűnő országúti kombattánsa, vasár­nap starthoz áll a Szegedi KMAC 50 kilométeres országúti nyílt ver­senyén. A mentőosztag vasárnapi, Buda­pest—Esztergom városok közötti út­szakaszon lebonyolításra kerülő 40 kilométeres országúti versenyére 250 nevezés érkezett. A résztvevők huszas csoportokban indulnak a starttól, mely a bécsi országúton lesz. kerékpáros bajnokság állása A túrabajnokság állása (A zárójelben lévő számok az egyesü­letek legutóbbi helyezését mutatják.) . bo ro K ri ej « b N N N 1 £3 S S£ 1. Vil. KK 44 950 994 ( 1) 2. MTK 177 SOS 983 ( 2) 3. JKK 3 865 868 ( 4) 4. Postás 40 630 670 ( 5) 5. TXC 41 622 663 ( 8) 6. FTC 372 214 586 ( 7) 7. Turul KK 5 577­ 582 (11) 8. KAC 2 520 520 ( 9) 9. UTE 224 282 506 ( 6) 10. Árpád KK­­ 429 429 (13) 11. BTK­­ 401 401 (15) 12. BTC 90 303 393 (10) 16. VKK 59 326 385 ( 3) 14. Horgony KK — 372 372 (12) 15. C­­KE — 295 295 (18) 16. BSE 36 230 266 (14) 17. Csill KK 4 260 264 (20) 18. Vasas 33 213 246 (19) 19. KKK 7 223 230 (22) 20. NTC 9 209 218 (16) 21. UEKK - 172 172 (17) 22. Nyomdász TE SS 43 131 (26) 23. Testvériség — 128 128 (23) 24. Főv. KE 3 125 128 (21) 25. BKE­­97 16 113 (24) 26. DKK - 85 85 (31) 27. Lehel KK — 69 69 (27) 28. UIKK - 54 54 (25) 29. BKE — 46 46 (28) 39.­­IAV — 18 18 (29) 31. Sólyom KE — —, —• (30) 1. Vándorkedv KK 22,616 pont ( 1) 2. Árpád KK 22,446­­ ( 4) 3. Rákosszentmih. KK­ 20,410 „ ( 2) 4. Nyomdász TE 17,058 „ ( 7) 5. Lehel KK 16,530 „ ( 3) 6. Condor KE 11,766 „ ( 6) 7. Kispesti AC 10,924 „ ( 5) 8. Testvériség 8,364 ,( ( 1) 9. Csillag KK 7,594 „ ( 9) 10. Újpesti TE 6,854 „ (11) 11. MÁV GSK 5,348 „ (10) 12. UIKK 2,304 „ (12) grányi­­hutoro­k, legolcsóbbak Nyár­ utca 1 (Rókussal szemben) Prágából Dunántúl válogatott birkózói részére meghívó érkezett egy prágai szereplésre. A kerület valószínűleg szeptemberben tesz eleget a meghívásnak. umitó ereden auTor The Champion­­s, ^ kerékpárokat szczAST Ajt­, előnyös részletre, kerékpár- IzSWffSA //ZTAJT/­ alkatrészeket, lánc, pedál,­­PSFgSsI nyerseket nagybani gyári árban, külső gumik 98 ezer, belsők 30 ezertől LÁNG JAKAB és FIA Szerda, 1926 július 21. A szerdai megyeri versenyek programjj­a és esélyei Szerdán szerepelnek először a me­gyeri programon a kétévesek. Az első kétéves verseny egy 900 méteres hendikep, melyben valószínűleg az összes benevezett lovak starthoz áll­nak. A győzelemért valószínűleg a Horthy-istálló, a Jóház-istálló lovai és Cloe fognak küzdeni. Heves és érdekes versenyt ígér a háromévesek gátverseny-hendikepje is, melyet valószínűleg javulás fog eldönteni. Amelyik a kezdő gátlovak közül ha­marább megszokta új mesterségét, az lesz a győztes. Az 1100 méteres hendikep érdekességét nagyban nö­veli, hogy a makacs és önfejű Fel­kelő nyergébe Gutai száll. Az utolsó futamban három régen esedékes ló: Delila, Visztula és Bosszantó juthat végre első díjhoz. Az esélyek a következők: 1. Akadályverseny, 800 m., 3600 m: 1. Nápoly (id. Mravik) 70 'A 2. Korax (Braunwehr) , 7011 3. Útmutató (Issekutz) 61 4. Fertő (Csernovits) 61 5. Bikfic II. (Csernovits) 7334 6. Sehogy (Stépán) 66 7. Orkhán (Gombólai ) 66 8. Silverbrook (Pejacsevich) 6434 9. Paraszt (id. Mravik) 64/4 10- Mise Véres (Smutny) 68 Paraszt és Nápoly egyaránt nyerő eséllyel indulhatnak; az istállóbiza­­lom, amely a ring oddszaában jut kifejezésre, irányítást adhat a nye­rőre nézve. A sok csalódást okozott Silverbrook régen nem volt pályán. Útmutatót a gát versenyben várjuk starthoz. T­ipünk: Iá. Mravik­ id. — Silverbrook II. Hendikep. 800 P., 1100 m. 1. Lolice (Pejacsevceh) 6312 2. Marika II. (Győrffy) 6134 3. Julka (Hiteh) 5914 4. Senki más (Hesp) 5914 5. Rigolo (Hiteh) 59 6. Felkelő (id. Mravik) 5714 7. Püpph­en Liese (Issekutz) 57 8. Thököly (Gombolai) 55 9. Marcipán (Zangen) 53 10. Maladroát (Paxy) 50 11. Ribizke (Horthy) 4914 12. Fácán (Braunwehr) 49 13. Rugós (Stépán) 49 14. Eszmény (Urbanek) 48 15. Sunyi (Zangen) 43 16. Gini (Issekutz) 4214 17. Mura­no (Csernovits) 4115 18. Sári lelkem (Csernovits) 39 . Rigolo és Felkelő közelfekvő esé­lyek, de míg Singer Rigolo hátán 214 kiló engedméntyt vesz igénybe, addig Gutai 214 kiló túlsúlyt kénytelen Fel­kelő nyergébe venni. Lolice mindig jól fut, de a táv már hosszú lesz neki. Marcipán, Eszmény, Sunyi sú­lya nem kedvezőtlen. Tipünk: Rigolo — Felkelő — Marcipán III. Nyeretlen háromévesek gát­­v­ersen­y-hen­d­i­ké­p­­­e. 800 P., 2500 m­. 1. Energy (Braunwehr) 66 2. Fantastikus (Issekutz) 6434 3. Nyakló (Stépán) 64 4. Hadas (Kaposi) 6214 5. Sadko (id. Mravik) 62 6. Ossianda (Pejacsevich) 6134 7. Csőd (Kállay) 5814 Érdekes verseny, melyben az ed­digi eredmények szerint Fantasti­­kus­é az első esély. Viszont Ossian­­da, mely legutóbb már tetemesen ja­vult formát mutatott, esetleg már eleget tud a győzelemhez. Hadas és Sadko is javul futásról-futásra. Nyakló is kipiheni első gázstartjá­nál szenvedett agyonlovaglásának s bukásának következményeit. Ti­pünk: Fantastikus — Ossianda IV. Nyeretlen kétévesek hendi­kepje. 1000 P., 900 m: 1. Orient (Reeves) 60 2. Bolygó (Horthy) 59 3. Pali (Horthy) 58 4. Cloe (Issekutz) 5734 5. Sárvíz (Gombolai), 5414, 6. Midas (Hiteh) 5314, 7. Belzebub (Hiteh) 53 8. Sári néni (Csernovits) 53 9. Észrevétlen (Szigeti) 5134 10. Hetes (Kaposi) 5014 11. Profi (Hesp) 4814 A Horthy-istálló mindkét lova, Bolygó és Pali jól áll súlyban, mindkettő indu­l is. Az istállóbiza­lom irányítást adhat a fogadásokra nézve. Cloe, Midas, Sári néni a kö­vetkező esélyek. Tipünik: Horthy-id. — Midas — Cloe V. Gátverseny, 800 P., 2800 m:­­ 1. Vinko (id. Mravik) 69 2. Lesz-e máris (Szigeti)! 60 3. Fácán (Braunwehr) 66 4. Frauert II. (Keresztes) '' 65 5. Altos Bristol (Paxy) 60 6. Nyakló (Stépán) 5534 7. Alté Katz (Braunwehr)­­ 65 8. Eleven (Urbanek) 58 9. Pimpó (Issekutz) 65 10. Útmutató (Issekutz) 65 11. Fertő (Csernovits) 62 12. Sehogy (Stépán) 60 13. Jumper (Braunwehr) 64 14. Parádés (Kaposi) 62 15. Maki (Zangen) 5514 A versenyt 300 méterrel rövidebb távon már egyszer lefutották Útmu­tató—Frauers II.—Parádés ered­ménnyel. Lehet, hogy a hosszabb tá­volság Parádés esélyeit javítja. Tipünik: Útmutató — Frauerl II. — Parádés VI. ,Welter-hendikep, 600 P. 1600 m. 1. Elopemente (Csernovits) 6* 69 2. Kontár (Győrffy) 65 3. Labda (Paxy) 5914 4. Fodros (Hesp) 5914 5. Matróz (Urbanek) 5614 6. Fácán (Braunwehr) 5414 7. Delila (Gombolai) 53 8. Visztula (Hiteh)­­ 5214 9. Szabadság (Urbanek) &■*_ 5214 10. Kirgiz (Smutny) 49 11. Sarkantyus (Reeves) 49 12. Bosszantó (Horthy) 48 13. Eladólány (Hiteh) 4754 14. Memento (Zangen) 47 15. Citera (Stépán) 4414 16. Nénik­e (Urbanek) 421 Dellának a megyeri fordulós pá­lya s rövid egyenes előnyösebb mint­ a pesti nehéz befutó. Viisztul ismételten jól futott. Bosszantó Labda, Kontár érdemelnek még em­lítést, az első különösen azért, mert először ül rajta erőskezű lovas. Ti­pünk: Delila — Visztula Bosszantó Magyar Légiforgalmi R.-T. Budapest VII. Erzsébet-körút 9. (New-York palota) Telelon József 83—87. Légiforgalom Budapest—Wien naponta. Üzemközösségben a Deutsche Luft­hansa- A.-G.-vel. Közvetlen csatlakozások: Amsterdam, Baden-Baden, Basel, Berlin, Bre­­men, Brüssel, Danzig, Dortmund, Dresden, Frank-­furt/M, Fürth-Nürnberg, Halle, Hamburg, Han­nover, Karlsruh­e, Kopenhagen, Kowne, Köln, Königsberg, Leipzig, London, Magdeburg, Malmö, Moskau, München, Ostende, Paris. Reichenhall Rotterdam, Stettin, Stuttgart, Stockholm, Zürich. Menetrend: ind. 7 00 16-00 I Budapest A érk. 9‘45 18-45 I érk. 8 45 17 45 I Wien : ind. 8 00 17-00 ’ Az autó indul a New-York palotától 6 20 és 15-20 I Jegy-váltás, felvilágosítás az igazgatóságnál és­­ az összes menetjegyirodákban. Felelős szerkesztő és kiadó: I­r. Vadas Gyula Helyettes szerkesztő: Hoppé László Nyomatott Stádium Sajtóvállalat B.-T. igörforgógépein Budapest, Közea­ u. 111. Nyomdaigazgató: Janovits Fenne. j

Next