Nemzeti Sport, 1926. július (18. évfolyam, 104-120. szám)
1926-07-21 / 115. szám
10 Bordoni olasz motorvezetéses bajnok vasárnap Dobéval mérkőzik az UTE kerékpárstadionon Pirilyt Houmann vezeti — Bániczky is starthoz áll — A beteg Schindler és Weermer tegnap este elutazott Budapestről — A Nemzeti Sport tudósítójától — Az UTE kerékpárstadion vasár-napi mitingjén legkülönb klasszisnak bizonyult a berlini Dobet Wittig vezetőjével egyetemiben itt tartja hogy legközelebbi, július25-én eldöntésre kerülő motorvezetéses mitingjén Bordonival, az idén egy ízben már ittjárt olasz motorvezetéses bajnokkal egy mezőnyben összehozza. E verseny érdekességét növeli az a körülmény, hogy ez alkalommal valószínűleg már ismét nyeregben látjuk a múló természetű gyomorfekélye miatt kéthetes kényszerpihenőre ítélt Bániczkyt, aki tegnap Nagy Károly vezetése mellett ismét régi nagyságára emlékeztető formát futott ki, a helyenként 19-es átlagokat. Pinty a német Housnanntól támogatva kísérli meg vasárnap komoly értékeit realizálni. Ez a kísérlet komoly meglepetést hozhat, Schindler, akinek eredetileg Budapesten kellett volna maradnia, lábsebe folytán tegnap hazautazott. — Vele ment Weermer is, aki viszont előbbi szerződése miatt nem tudott most vasárnapra ígért budapesti startjának eleget tenni. Tóth I. háromévi szünet után reaktivál és feltétlenül részt vesz a motorvezetéses bajnokságokon ■ A Nemzeti Sport tudósítójától — Tóth /. Magyarország _ tizenegyszeres motorvezetéses bajnoka, aki Posszert mellett a hazai stehersport népszerűsítése terén ügyelemre méltó érdemeket szerzett, háromévi elvonultság után most a inaktiválás komoly gondolatával foglalkozik.Terve keresztülvitelének egyetlen nehézségét az a körülmény okozza, hogy jelenleg Magyarországon nem áll oly vezetőmotor rendelkezésére, mely hatékony vákummal és megfelelő gyorsasággal rendelkezne. A közel 40 éves exmester, aki ftiult héten Nagy Károly vezetése mellett, 20—21-es köröket abszolvált, sikerein felbuzdulva tegnap tárgyalásokba bocsájtkozott Houmannal, a kitűnő német vezetővel, hogy őt néhány versenyre vezetőként leszerződtesse. Ha ezek a tárgyalások eredményre vezetnek, úgy Tóth I. tréningben marad és már az UTE stadion legközelebi versenyén starthoz is áll. Az elpusztíthatatlan mester munkatársunknak kijelentette, hogyha fenti terve sikerül, úgy feltétlenül elindul az idei motorvezetéses bajnokságon is, hol jó helyezésre számít__________ A Nyomdászok Testedző Egyesülete ez év augusztus hól,én kezdők részére 20 kilométeres távon propagandaversenyt rendez. A versenyre minden olyan kerékpáros leadhatja nevezését, aki eddig nyilvános versenyen nem stábbilt és semmiféle egyesületnek még nem volt tagja. A miting a váci országút (11—31 kilométeres egyenes) útszakaszán reggel 8 órai starttal kerül lebonyolításra. Nevelések július 29-ig Moldvay István titkárnál hétfőn, szerdán és pénteken este 6-tól 7-ig VIII., Kölcsey u. 2. IVI. alatt (Nyomdászegylet könyvtára), vagy az egyesület helyiségében (Gramsch-vendéglő) adhatók le. A Lehel KK augusztus havában 20 kilométeres propagandaversenyt rendez a megyeri országúton. Hugyecz Károly, a Postások kitűnő országúti kombattánsa, vasárnap starthoz áll a Szegedi KMAC 50 kilométeres országúti nyílt versenyén. A mentőosztag vasárnapi, Budapest—Esztergom városok közötti útszakaszon lebonyolításra kerülő 40 kilométeres országúti versenyére 250 nevezés érkezett. A résztvevők huszas csoportokban indulnak a starttól, mely a bécsi országúton lesz. kerékpáros bajnokság állása A túrabajnokság állása (A zárójelben lévő számok az egyesületek legutóbbi helyezését mutatják.) . bo ro K ri ej « b N N N 1 £3 S S£ 1. Vil. KK 44 950 994 ( 1) 2. MTK 177 SOS 983 ( 2) 3. JKK 3 865 868 ( 4) 4. Postás 40 630 670 ( 5) 5. TXC 41 622 663 ( 8) 6. FTC 372 214 586 ( 7) 7. Turul KK 5 577 582 (11) 8. KAC 2 520 520 ( 9) 9. UTE 224 282 506 ( 6) 10. Árpád KK 429 429 (13) 11. BTK 401 401 (15) 12. BTC 90 303 393 (10) 16. VKK 59 326 385 ( 3) 14. Horgony KK — 372 372 (12) 15. CKE — 295 295 (18) 16. BSE 36 230 266 (14) 17. Csill KK 4 260 264 (20) 18. Vasas 33 213 246 (19) 19. KKK 7 223 230 (22) 20. NTC 9 209 218 (16) 21. UEKK - 172 172 (17) 22. Nyomdász TE SS 43 131 (26) 23. Testvériség — 128 128 (23) 24. Főv. KE 3 125 128 (21) 25. BKE97 16 113 (24) 26. DKK - 85 85 (31) 27. Lehel KK — 69 69 (27) 28. UIKK - 54 54 (25) 29. BKE — 46 46 (28) 39.IAV — 18 18 (29) 31. Sólyom KE — —, —• (30) 1. Vándorkedv KK 22,616 pont ( 1) 2. Árpád KK 22,446 ( 4) 3. Rákosszentmih. KK 20,410 „ ( 2) 4. Nyomdász TE 17,058 „ ( 7) 5. Lehel KK 16,530 „ ( 3) 6. Condor KE 11,766 „ ( 6) 7. Kispesti AC 10,924 „ ( 5) 8. Testvériség 8,364 ,( ( 1) 9. Csillag KK 7,594 „ ( 9) 10. Újpesti TE 6,854 „ (11) 11. MÁV GSK 5,348 „ (10) 12. UIKK 2,304 „ (12) grányihutorok, legolcsóbbak Nyár utca 1 (Rókussal szemben) Prágából Dunántúl válogatott birkózói részére meghívó érkezett egy prágai szereplésre. A kerület valószínűleg szeptemberben tesz eleget a meghívásnak. umitó ereden auTor The Champions, ^ kerékpárokat szczAST Ajt, előnyös részletre, kerékpár- IzSWffSA //ZTAJT/ alkatrészeket, lánc, pedál,PSFgSsI nyerseket nagybani gyári árban, külső gumik 98 ezer, belsők 30 ezertől LÁNG JAKAB és FIA Szerda, 1926 július 21. A szerdai megyeri versenyek programjja és esélyei Szerdán szerepelnek először a megyeri programon a kétévesek. Az első kétéves verseny egy 900 méteres hendikep, melyben valószínűleg az összes benevezett lovak starthoz állnak. A győzelemért valószínűleg a Horthy-istálló, a Jóház-istálló lovai és Cloe fognak küzdeni. Heves és érdekes versenyt ígér a háromévesek gátverseny-hendikepje is, melyet valószínűleg javulás fog eldönteni. Amelyik a kezdő gátlovak közül hamarább megszokta új mesterségét, az lesz a győztes. Az 1100 méteres hendikep érdekességét nagyban növeli, hogy a makacs és önfejű Felkelő nyergébe Gutai száll. Az utolsó futamban három régen esedékes ló: Delila, Visztula és Bosszantó juthat végre első díjhoz. Az esélyek a következők: 1. Akadályverseny, 800 m., 3600 m: 1. Nápoly (id. Mravik) 70 'A 2. Korax (Braunwehr) , 7011 3. Útmutató (Issekutz) 61 4. Fertő (Csernovits) 61 5. Bikfic II. (Csernovits) 7334 6. Sehogy (Stépán) 66 7. Orkhán (Gombólai ) 66 8. Silverbrook (Pejacsevich) 6434 9. Paraszt (id. Mravik) 64/4 10- Mise Véres (Smutny) 68 Paraszt és Nápoly egyaránt nyerő eséllyel indulhatnak; az istállóbizalom, amely a ring oddszaában jut kifejezésre, irányítást adhat a nyerőre nézve. A sok csalódást okozott Silverbrook régen nem volt pályán. Útmutatót a gát versenyben várjuk starthoz. Tipünk: Iá. Mravik id. — Silverbrook II. Hendikep. 800 P., 1100 m. 1. Lolice (Pejacsevceh) 6312 2. Marika II. (Győrffy) 6134 3. Julka (Hiteh) 5914 4. Senki más (Hesp) 5914 5. Rigolo (Hiteh) 59 6. Felkelő (id. Mravik) 5714 7. Püpphen Liese (Issekutz) 57 8. Thököly (Gombolai) 55 9. Marcipán (Zangen) 53 10. Maladroát (Paxy) 50 11. Ribizke (Horthy) 4914 12. Fácán (Braunwehr) 49 13. Rugós (Stépán) 49 14. Eszmény (Urbanek) 48 15. Sunyi (Zangen) 43 16. Gini (Issekutz) 4214 17. Murano (Csernovits) 4115 18. Sári lelkem (Csernovits) 39 . Rigolo és Felkelő közelfekvő esélyek, de míg Singer Rigolo hátán 214 kiló engedméntyt vesz igénybe, addig Gutai 214 kiló túlsúlyt kénytelen Felkelő nyergébe venni. Lolice mindig jól fut, de a táv már hosszú lesz neki. Marcipán, Eszmény, Sunyi súlya nem kedvezőtlen. Tipünk: Rigolo — Felkelő — Marcipán III. Nyeretlen háromévesek gátverseny-hendiképe. 800 P., 2500 m. 1. Energy (Braunwehr) 66 2. Fantastikus (Issekutz) 6434 3. Nyakló (Stépán) 64 4. Hadas (Kaposi) 6214 5. Sadko (id. Mravik) 62 6. Ossianda (Pejacsevich) 6134 7. Csőd (Kállay) 5814 Érdekes verseny, melyben az eddigi eredmények szerint Fantastikusé az első esély. Viszont Ossianda, mely legutóbb már tetemesen javult formát mutatott, esetleg már eleget tud a győzelemhez. Hadas és Sadko is javul futásról-futásra. Nyakló is kipiheni első gázstartjánál szenvedett agyonlovaglásának s bukásának következményeit. Tipünk: Fantastikus — Ossianda IV. Nyeretlen kétévesek hendikepje. 1000 P., 900 m: 1. Orient (Reeves) 60 2. Bolygó (Horthy) 59 3. Pali (Horthy) 58 4. Cloe (Issekutz) 5734 5. Sárvíz (Gombolai), 5414, 6. Midas (Hiteh) 5314, 7. Belzebub (Hiteh) 53 8. Sári néni (Csernovits) 53 9. Észrevétlen (Szigeti) 5134 10. Hetes (Kaposi) 5014 11. Profi (Hesp) 4814 A Horthy-istálló mindkét lova, Bolygó és Pali jól áll súlyban, mindkettő indul is. Az istállóbizalom irányítást adhat a fogadásokra nézve. Cloe, Midas, Sári néni a következő esélyek. Tipünik: Horthy-id. — Midas — Cloe V. Gátverseny, 800 P., 2800 m: 1. Vinko (id. Mravik) 69 2. Lesz-e máris (Szigeti)! 60 3. Fácán (Braunwehr) 66 4. Frauert II. (Keresztes) '' 65 5. Altos Bristol (Paxy) 60 6. Nyakló (Stépán) 5534 7. Alté Katz (Braunwehr) 65 8. Eleven (Urbanek) 58 9. Pimpó (Issekutz) 65 10. Útmutató (Issekutz) 65 11. Fertő (Csernovits) 62 12. Sehogy (Stépán) 60 13. Jumper (Braunwehr) 64 14. Parádés (Kaposi) 62 15. Maki (Zangen) 5514 A versenyt 300 méterrel rövidebb távon már egyszer lefutották Útmutató—Frauers II.—Parádés eredménnyel. Lehet, hogy a hosszabb távolság Parádés esélyeit javítja. Tipünik: Útmutató — Frauerl II. — Parádés VI. ,Welter-hendikep, 600 P. 1600 m. 1. Elopemente (Csernovits) 6* 69 2. Kontár (Győrffy) 65 3. Labda (Paxy) 5914 4. Fodros (Hesp) 5914 5. Matróz (Urbanek) 5614 6. Fácán (Braunwehr) 5414 7. Delila (Gombolai) 53 8. Visztula (Hiteh) 5214 9. Szabadság (Urbanek) &■*_ 5214 10. Kirgiz (Smutny) 49 11. Sarkantyus (Reeves) 49 12. Bosszantó (Horthy) 48 13. Eladólány (Hiteh) 4754 14. Memento (Zangen) 47 15. Citera (Stépán) 4414 16. Nénike (Urbanek) 421 Dellának a megyeri fordulós pálya s rövid egyenes előnyösebb mint a pesti nehéz befutó. Viisztul ismételten jól futott. Bosszantó Labda, Kontár érdemelnek még említést, az első különösen azért, mert először ül rajta erőskezű lovas. Tipünk: Delila — Visztula Bosszantó Magyar Légiforgalmi R.-T. Budapest VII. Erzsébet-körút 9. (New-York palota) Telelon József 83—87. Légiforgalom Budapest—Wien naponta. Üzemközösségben a Deutsche Lufthansa- A.-G.-vel. Közvetlen csatlakozások: Amsterdam, Baden-Baden, Basel, Berlin, Bremen, Brüssel, Danzig, Dortmund, Dresden, Frank-furt/M, Fürth-Nürnberg, Halle, Hamburg, Hannover, Karlsruhe, Kopenhagen, Kowne, Köln, Königsberg, Leipzig, London, Magdeburg, Malmö, Moskau, München, Ostende, Paris. Reichenhall Rotterdam, Stettin, Stuttgart, Stockholm, Zürich. Menetrend: ind. 7 00 16-00 I Budapest A érk. 9‘45 18-45 I érk. 8 45 17 45 I Wien : ind. 8 00 17-00 ’ Az autó indul a New-York palotától 6 20 és 15-20 I Jegy-váltás, felvilágosítás az igazgatóságnál és az összes menetjegyirodákban. Felelős szerkesztő és kiadó: Ir. Vadas Gyula Helyettes szerkesztő: Hoppé László Nyomatott Stádium Sajtóvállalat B.-T. igörforgógépein Budapest, Közea u. 111. Nyomdaigazgató: Janovits Fenne. j