Nemzeti Sport, 1927. május (19. évfolyam, 68-85. szám)

1927-05-30 / 85. szám

16 riffin jelzett az óra, legalább is 155 km-p­n felöli tempót futott, de nem lehetett messze a százhatvantól sem.­­Az úgynevezett színes riportok ko­­lumnáiban „száguldozásnak” titulál­ták menését, ide-oda száguldozott — írták róla. Még jó, hogy nem kellett ■lelőni, nehogy éhenhaljon. Erre amúgy sem lett volna szükség, még­ha tényleg száguldozott is volna, a Super Rex Rethanol tüdőfacsaró és gyomorkeserítő illata, párosulva a­­ Castrol-bűzzel elvetette az étvágyát. Egy pár „személyeskedés” Képes Ferenc a szimpatikus detek­­tív-motoros volt a verseny legszeren­csétlenebb résztvevője. Kis Indián gépén egymásután érték a kellemet­lenségek, villarúgó, nyeregrúgó, du­gattyú, mind összeesküdött ellene, de­­jókedvét még ez sem tudta elvenni. Az óbudai céltól gyalog tolta haza a gépét, pedig hatszáz kilométer és többórai javítási munkálat volt mö­götte.* Sok humorra adott alkalmat a hi­vatalos program is. A startszámok fel voltak cserélve és így történt meg, hogy az összes lapok Szász Károly­ról emlékeztek meg, mint a tízes­­ számú indulóról. Szász a Svábhegyen­­ nyaralt, a tízes pedig nem volt más, ,mint Ruseff, a lánctörő-motoros izomember, a patkó­tördelő Rudge­­menő.* Vadász Miklós, alias Acsay Feri a síkversenyen igen lassú volt, stílsze­rűen úgy szerepelt, mint egy vérbeli , léláncolt Prométheusz. * Péchy Tamás angol Rover-kocsi­­­ján határozottan gyorsabb volt, mint a tavalyi túraúton, különösen a he­gyen, ahol alaposan megjavította a tavalyi Mollmobilos rekordját. # 1 igen előkelő társaság vett részt a S túraúton. Ott láttuk a mágnásvilág színe-javát, a történelmi nevek bir­tokosai csak úgy tolongtak a poros­­gépek körül, grófok, bárók, lovagok , taposták a pedálokat. Aki meg nem volt legalább is báró, azt a napilapok­­ rövid úton bárósították, így többek között Utbach László is részesévé vált az esti bizalomnak. Csupán Ers­­kine, az a bizonyos kis arisztokrata­­ maradt távol, igaz, hogy a kis par- I venü nem is hiányzott senkinek. U . F. T. Változások a MAC­­ verseny-propozíciójáb­ara A MAC versenyvezetősége te­kintettel a lezajlott KMAC túra­­sútra, mely mind az automobil,­­mind a motorkerékpár versenyzők­­ idejét igen lekötötte, továbbá fu­­­­tárverseny iránti megnyilvánuló igen nagy érdeklődésre a nevezési határidőt f. évi június h­ó 1 (szer­da) este 10 óráig, míg az utóneve­­z­ési határidőt — ez utóbbit kétsze­res nevezési díjjal — f. évi június hó 2 (csütörtök) este 10 óráig meg­hosszabbították. Úgyszintén tekintettel a Nem­zetközi Automobil Kiállításra a csapatversenyben résztvevő gép­járművek számát is csökkentették és így egy csapatot 3 automobil, vagy 3 motorkerékpár alkot, (le­het solo és mellékkocsis együtt is). A gyárak és képviseleteken kívü­l nevezett csapaton belü­l a gépjár­műveknek nem kell egyforma gyártmányunknak lenni. A csapatnevezéseknek az első nevezési zárlatig június hó 1-ig kell megtörténnie. Nevezések a MAC klubházában naponta d. u. 5—10 óráig adhatók le. A futár­­verseny iránt egyébként igen, nagy érdeklődés nyilvánul meg és eddig már 15 nevezés érkezett be. SSS 3* Vida győzött és tizenegy versenyző futott rekordon belül a 100 km-es Budapest—Siófoki távversenyen A csapat vándordíjat az MTK védi — 268 induló — A hosszú­­távú országúti bajnokság első fordulója — A Nemzeti Sport, tudósítójától. — A Bécs—Budapest nemzetközi válogatott országúti mérkőzés első jel­entős előcsatározása, a 100 km­-es Budapest-siófoki távver­seny, mely a hosszútávú ba­jnokság keretében került tegnap lebonyo­lításra, olyan hatalmas sportbeli sikert hozott, amire a tavalyi, eredményekben és fejlődésben gaz­dag szezonban sem volt példa. A­­tegnapi miting jelentőséget 11 országos rekordon belüli idő­eredmény mélyíti el. 1913-ban 4:01 a terepszakaszra vonatkoztatott győzelmi teljesítmény, az idén 11 versenyző futott 3:20-on belül. Ezek az eredmények magukért be­szélnek. Országúti sportunk ma már i­zmos tömegsport, melynek Vida legjobb, de nem egyetlen klasszikus képviselője. Az új ge­neráció hétről-hétre tömegesen termeli a meglepetéseket, s az út még mindig felfelé vezet. A TTC óraműszerű pontosság­gal oldotta meg a rendezés nehéz feladatát­, mely lehetővé tette, hogy ezúttal „óvásmentesen“ zá­rult le a miting. Néhány sajnála­tos bukástól­­és töm­lőszakiadástól eltekintve nagyobbára papírfor­ma-eredményeket regisztrálha­tunk, melyeket itt adunk. Vida végsporttel győz és országos rekordot javít a fő- és haladóversenyzők osztályában Budapest—Siófok 11—111 km, útsza­kasz, 100 km: 1. Vida László BSE 3:29.24, országos rekord (régi rekord: 3:32.30, Vida 1926). 2. Hugyecz Postás rajta. 3. Zakariás Turul KK rajta. 4. Is­tenes I. UTE 3:29.26. 5. Hölczl Vil. KK 3:29.27. 6. Velvárt MTK 3:29.40. 7. Ru­­sovszky MTK 3:20.52. 8. Reschert JKK 3:32.20. 9. Gazsa I. Győri DAC 3:33.10. 10. Kimár NTC 3:33.10.5. 11. Frühwirth TTC rajta. 12. Havrenszky BSE 3:33.13. 13. Simala UTE 3:35.17. 14. Vittori UTE 3:35.22. 15. Bouska JKK 3:35.26. 16. Szenes KAC 3:35.43. 17. Paróczy MTK 3:38. 18. Jerzsabek MTK 3:38.27. 19. Nicskovics JKK 3:39.03. 20. Jálics Postás 3:39.14.­­ Sáros, csúszós, he­lyenként küllőkig süppedő országúton in­dul el reggel hét óra húsz perckor a fő- és haladóversenyzők 48 főt számláló együttes mezőnye. Mindjárt erős iram, az első tíz kilométer lefutása után 30.500 méteres átlagot mutat a sebeségmérő. Székesfehérvár bejáratánál történik az első komoly bukás. Szakács villatörést szenved, esik, a közvetlen mögötte ha­ladó Lovass teljes réssel belevág, ugyan­csak felbukik , míg a BSE kombattáns feladja ezek után a harcot, Lovass, bár vesztett sanszokkal az erősen megfuta­modott bolyt veszi üldözőbe. Most Vidát éri tömlőszakadás, de villámgyors ke­rékcsere rendbehoz mindent. Sorsában Bouska I. is osztozik, aki azonban sok tért veszít. Martonvásár után Istenes II.-et éri defektus, aki emiatt, de főképen a stafétában szerzett sérülései folytán kiválik a mezőnyből. Az élen Hugyecz és Hölczl diktálja az iramot. Huszka görcsöt kap comb­jába, leszakad. Időlegesen Velvárt is búcsút mond a vezérmezőnynek,­­ de Reicherttől támogatva ismét felzárkó­zik. Most Zakariás esik többször visz­­sza, sorozatos izomgörcsök kínozzák, de páratlan akaratereje minden eset­ben visszasegíti az élhez. A cél előtt 2000 méterrel tompuló iramban már csak hat versenyző készülődik végsport­­re. Az utolsó pillanatokban Velvárt lánclazulás folytán leszállásra kénysze­rül. Már csak öt versenyző van együtt. Hatvan méter van hátra a célig. Vida nem mozdul. A sportot Hugyecz rob­bantja ki, aki tüneményes finissel már már győztesnek látszik, de Vida hatalmas réssel előretörve végül is két géphossznyi előnnyel elsőnek fut át a célon. Rossz TTC a kezdők 189 főnyi mezőnyében rekordot fut, de csak végsporttel győz Mrázik MTK előtt­ ­. Boksz TTC 3:32:22, 2. Mrázik MTK 3:32:23, 3. Szondy UTE 3:32:24, 4. Balázs MTK 3:32:55, 5. Bálint Pos­tás SE 3:33:14, 6. Gombos JKK 3:37:07, 7. Habán Lehel KK 3:37:55, 8. Wittner Árpád KK 3:39:28, 9. Rácz Turul KK 3:40:32, 10. Szlama Postás TE 3:41, 11. Garay Horgony KK (?) 3:42:09, 12. Spiegl KAC 3:42:10, 13. Jelinek Kispest-Szentlőrici KK 3:42:21, 14. Göndy Kispest-Szentlőrinci KK 3:42:26, 15. Néger Turul KK 3:40:11, 16. Wagner Postás TE 3:43:13, 17. Debreczy KKK 3:43:25, 18. Tauber Székesfehérvári TC 3:45:44, 19. Ku­­zenda NTC 3:46:13, 20. Garay Hor­gony KK 3:46:18 (?). Rousz, Mrázik és Szondy idén feltűnt, nagy jövőt sejtető versenyzők. Mindhárman Vida tavalyi rekordján belül futottak. Elsőrangú kerékpárok rak­tára és készítő műhelye Schwarz A. Hermám® Budapest, VII., Munkás­ utca II. szám. Készletre is! Olcsó árak­. Magyar Túraút A versenykocsik abszolút győztese Széchenyi Miklós gr. (Bugatti) Az új magyar motorkerékpáros rekorder Balázs László (Sunbeam) KLG gyertyát használt Vezérképviselet: Magyar Abroncs és Kerékgyár r.-t. Budapest, Jókai­ u. 8. Tel. 133-56. Hétfő, 1027 május 30.­­. Lapzártakor értesülünk a versenybíró­ság döntéséről, mely megállapította, hogy Garay nem 11., hanem — a helye­zés tőle kezdve eggyel javul — tizen­kilencedik lett. 20. Fenakel Turul 3:46.29 Kozdon tömlőszakadása elle­nére is biztosan győz a szeniorcsoportban 1. Kozdon UTE 3:54:49, 2. Lovasa MTK 3:56:43, 3. Knob KAC 4:02:08,­ 4. Kaupert MTK 4:06:18, 5. Üveges Csill KK 4:06:56, 6. Papp FTC 4:09:11, 7. Tandary BKE 4:17:50, 8. Buzássi MTK 4:22:13.­­ Kozdon hat perces tömlőszakadásból származó hátrányát­ könnyen ledolgozza. A csapatvándordíj idei védője az MTK. 1. MTK, Velvárt, Rusovszky, Mrá­zik, Balás csapata. 2. UTE (Istenes,­ Szondy, Simala, Vittori). 3. Pofások­­(Hugyecz, Bálint, Jálics, Szlama). 4­. Jóbarát KK (Reichert, Bouska, Gombás, Schildmayer II.) 5. Turul KK (Zaka­riás, Rácz, Néger, Fenakel). i A hosszútávú országúti baj­nokság állása az első forduló után: 1. Vida, 2. Hugyecz, 3. Zakariás, 4. Istenes, 5. Hölczl, 6. Velvárt, 7. Ru­sovszky, 8. Reichert, 9. Rousz, 10. Mrázik, 11. Szondy, 12. Balás, 13. Ga­zsa, 14. Kimár, 15. Frühwirth, 16. Hav­­renszky, 17. Bálint, 18. Simala, 19. Vittori, 20. Bouska. A Pécsi TE tegnapi országúti ke­rékpárversenyének eredményei. Táv: 12 km­: 1. Keszthelyi KRSC 25:20 mp, 2. Szenzl KRSC 25 :32 mp, 3. Lator­ KRSC, 4. Homan PTE, 5. Heiner PTE, 6. Herbst PTE. Velvárt Nándor kerék­párraktára és mechanikai javítóműhelye VII., Rottenbiller­ utca 56. Elvállal méret sze­rint kerékpár készítését, zománcozását, nikkelezését. Elsőrendű külföldi kerékpárok raktáron. Kerékpárok részletfizetésre is. KERÉKPÁR közvetlen gyári lerakat, út- és versenykerékpárok cse­kély heti részletfizetésre is Genius gépszaküzlet Károly­ körút 6 Kmm­m­i varrógépek, gramafonok viSsSIi­ legkisebb részletfizetésre sgyjpy előleg nélkül kaphatók Lengyel, Jókai­ utca 1. (Aradi­ utcai oldalon.) Bpest-Siéfok 100 km. győztese \%\ \%\ w \ Wv , . i rekordot p fel \ Felelős sz . és kiadó: Dr . Gyula Hely­i szerkesztő: I­­ppe László Nyomatott a Stádium Baj­tó vállalat - közi Olgúgépei­n. Nyomdaigazgató: Janovic Ferenc

Next