Nemzeti Sport, 1927. augusztus (19. évfolyam, 128-148. szám)

1927-08-01 / 128. szám

12 Huszonnégy órás motorkerékpárverseny az UTE Stadionban Egyik nagy olaj- és benzinvállalatunk tervezi a verseny megrende­zését, mely óriási érdeklődést váltott ki motorosaink között — Start éjfélkor, finish éjfélkor, villanyfény mellett — A menők váltják egymást, de a gép kicserélése tilos — A Nemzeti Sport tudósítójától. — Érdekes tervvel foglalkozik egyik nagy olaj- és benzinvállalatunk. Meg akarja rendezni az első hu­­szonnégyórás motorkerékpár pálya­versenyt, mely páratlan attrakció­val szolgálna, de ezenfelül hatalmas sport- és propaganda szempontokat is mutatna fel. Arról van ugyanis szó, hogy a vállalat az UTE motor­kerékpárosztályával karöltve egy­lapos versenyt kíván megrendezni az újpesti Stadion deszkapályáján, ahol a vezetők párosával, egymást váltva köröznének teljes hu­szonnégy órán keresztül. A terv még embrionális állapot­ban van, de máris olyan nagy érdeklődés mutatkozik, hogy igen sok résztvevőre lehet számítani. A pálya korlátozott nagysága nem engedi meg az ösz­­szes jelentkezők startját, de a ren­dezők módot fognak találni arra, hogy megoldják a kérdést, hiszen ros menőket tételezünk fel. Sikerült az UTE vezetőségével megállapod­nunk, rendelkezésünkre bocsátják a pályát, sőt az éjjeli menés céljaira meg­felelő világításról is gondos­kodnak. A verseny terminusa még nincsen eldöntve, előreláthatólag még augusztus hóban kerül megrende­zésre, de a kiírást rövidesen elin­tézzük, a vele kapcsolatos formasá­gokkal egyetemben. Nincsen kétsé­günk az iránt, hogy a KMAC enge­délyezni fogja versenyünket. Versenyünkön csupán 350 kcm.-ig startolhatnak a gépek, nagyobb hengerűrtartalmú gépeket nem en­gedünk indulni, de kisebb henger­űrtartalmú gépek tetszés szerint in­dulhatnak. Nagyszámú jelentkezés esetén előzetes próbának vetjük alá a nevezőket, három, vagy hatórás non-stop menetnek, ami kvalifikálna a döntőben, a 24 órás versenyben való részvételre. Nagyon sok jelent­kezőre számítunk, hiszen úgy a ver­senyzőknek, mint a cégeknek kitűnő sport és reklámalkalmat jelent a­­ verseny, úgy az egyes márkák, mint az általánosságban vett motorke­­­rékpár szempontjából. A pálya kis kerülete nem okoz gondot. Magas átlagokra úgysem számítunk, legfel­jebb ha 50—60 km-es lesz a teljes 24 óra átlaga, am­i a pálya viszo­nyait tekintve mégis hatalmas tel­jesítményt jelent. A 24 órás verseny gondolata álta­lános tetszésre fog találni, hiszen olyan újdonságról van szó, melynél asszisztálni csupán igen ritkán nyí­lik alkalom. A verseny feltételei valószínűleg úgy lesznek kiírva, hogy a legnagyobb távolságot be­futott versenyző lesz a győztes, de véleményünk szerint külön díjakat kell kiírni azok részére, akik motorleállás nélkül futják be a távot, sőt a benzin és olajfogyasztást is mérrni, illetőleg díjazni kellene. Legjobban pontverseny alakjában képzelhető ez a kiegészítő díjazás, melyben a leállások, illetőleg a mo­ ! Epsis!! motorkerékpár­os oldalkocsiiszám ! Tóth és Társai.­­ 1 A legtökéleteseb­­en Javít! ! VI., Nagymező­ utca 66. hatnál több versenyzőnek szinte lehetetlen szabadon mozogni a pá­lyán. • Eddig Puch János, Stanzel Gyula, Kaszája Károly, Hummel Endre és többen jelentették be részvételüket, de ha ezek a sorok nyilvánosságra jutnak, egész sereg versenyző je­lentkezése várható. Különösen a cégek részéről mutatkozik nagy ér­deklődés, hiszen a huszonnégyórás verseny pompás reklámalkalmakat ölel fel, alkalom nyílik a magyar közönségnek bemutatni az egyes márkákon keresztül a modern mo­torkerékpár megbízhatóságát. Alkalmunk volt a verseny egyik propagálójával beszélgetést folytat­ni, aki a következőkben informált bennünket a helyzetről: . — Külföldön évről-évre megren­dezik a huszonnégyórás próbákat, a legnagyobb sportsikerrel indokolt tehát, hogy mi is létrehozzunk ha­sonló­ versenyt, mely kitűnő alka­­­­lomnak mutatkozik a motorkerékpár propagálására. A huszonnégy órás verseny hatal­mas megpróbáltatást jelent úgy a gépre, mint a menőre nézve, hiszen minden egyes menőnek legalább 12 ór­áig kell nyeregben ülnie, ha pá­ rrwmiTiiirni tti nrmni mm rv.n.i RMJS1GH 1 rzQiorlieFé­kparok­­­­i­­ Vezérképviselete: i JtJ»4UT AVTO R--T.1 ] Budapest, VI., Andrássy­ út 37. Telefon: 89-44. I ím­ cimű „1926 Svábhegy” autil­­­u abszolút győztese VII., Akácfa­ utca 7. szám___________ térleállások száma és időtartama büntetőpontokat, illetve ellenkező esetben jópontokat eredményezne. A benzinfogyasztási verseny beiktatása végre hivatalos szám­adatokat eredményezne az egyes márkák fogyasztására vonatkozólag, ami értékes tapasztalatokhoz és össze­hasonlítási anyaghoz juttatná a vá­sárlóközönséget. A benzinfogyasz­tás ellenőrzése úgy képzelhető el, hogy az üres tartályokkal felvonuló gépek, a rendező vállalat által fel­állított benzinkútből kapnák az­­üzemanyagot, megfelelő hivatalos közegek ellenőrzése és mérése mel­lett. Kíváncsian várjuk a 24 órás ver­seny kiírását, mely új színeket hozna a magyar motorizmusba és ______Vidéki, képviselőket keresünk n &e&teU a világt&íxa 2HJMTE11-CE.A v­itorkerékpárok újabb küldeményei, midből a 350 h. c., valamint 550 s. v. és oldalkocsis lig­usok rak­­rról azonnal átvehetők kedvező fizetési feltételek ellett a vezérképviseletnél VI., Andrássy­ út 34. sz. ssze­s tupus Kicserél­­je tö kerekekkel! 1 m­ b1­ versenyen | 15 első díjat | B | putsh motor 1926. évben. | Eladási központ: Budapest, VI., liszt Ferenc­ tér 9. | ISM­BEAM | AZ IDEÁLIS TURAMOTORKERÉKPÁR KEDVEZŐ RÉSZLETRE | VEZÉRKÉPVISELET: BUDAPEST, VI., IQKAE­P. 8. TELEFON: 133-56. S 350 ccm.-es 2 és 4 ütemű motorok] 160 millió koronáért P13201 raktárt é! azonnal szállítunk Moto Guzzi, Gillet, Sarolta vezérképp ! Petrákovits Testvérek tv, Királyi Pál­ u. 8 Telefon: József 431—93. — I. számú fióküzlet, Szeged, Párisi­ körút 45. sz. Hétfő, 1927 augusztus 1. nagyszerű sportélvezettel szolgálna, a motorkerékpár fanatikusainak. A verseny részleteire legközelebbi számaink valamelyikében még visz­­szatérünk, addig is örömmel üdvö­zöljük azokat, akik anyagi áldozato­kat nem kímélve határozták el ma­gukat a triál megrendezésére. 65 km-es sebesség 100 kcm-es géppel J. Hall szinte hihetetlen sebességet ért el miniatűr motorkerékpárjával a Brookland pályán. — A Nemzeti Sport tudósítójától. — J. Hall, az ismert angol pálya­versenyző, aki a kis gépeket specia­lizálja, fantasztikus világrekordok kapcsán hallat magáról. Pénteken egy 98 kcm-es AZA-Jap-motorral szerelt Omega-gépen egész sor világ­rekordot döntött meg és a kis hen­gerűrtartalomhoz képest szenzációs sebességeket ért el. J. Hall a repülő­­startos öt kilométert 65,786 km-es átlaggal abszolválta, majd ugyan­azzal a géppel sorra javította a re­kordokat egészen a négyórás ered­ményig, melynek átlaga szintén nem maradt el messze a 60 kilométeres sebességtől. DEMOIS 1/ a Maltcocsi­­ legszebb, legjobb. legolcsóbb ’­j: Budapest, 1.M., Nagymeze­ utca 66. I Lacey, Denry és Wrigidt nyerte a B1GHC brooklandi Cup Day-t — A Nemzeti Sport tudósítójától. — A napokban lefutott BMCRC Cup Day értékes sportsikert hozott, amen­y­­nyiben­­több új konstrukciónak ez a verseny volt a bemutatkozása. Nagy feltűnést keltett Wotters új 350 kcm-es királytengelyes Jap-motor­­ral szerelt Excelsiorja, mely arra mu­tat, hogy a híres Tottenhami Jap-gyár ismét foglalkozik a királytengely pro­blémájával és folytat­ja a két évvel ezelőtt abbahagyott kísérleteket. Az AJS-gyár is megjelent a pályám újabb ohc. konstrukcióval, mely bár hasonlít a TT-versenyen szerepelt ohc. géphez, mégis sok jelntős újítást mutatott fel. A verseny főszámai a 350.500 és az ezres szólóverseny volt, mely Laceynek (344.­­Grindlay-rap), A. Denlynek (500 Norton) és J. S. Wrightnek (998 Brough Superior) hozott újabb győzel­met. Ausztria — Magyarország 9:1 (6:1). Bécsből jelenti tudósítónk, hogy egyik környékbeli pályán teg­nap tartották meg a két ország motorospóló (!) meccsét, amelyet az osztrákok fölényesen megnyertek. Valamiben nekik is kell győzniük. Magyarországot tudvalévően a Du­nántúli Autoclub képviselte. VEZETŐ VILÁGMÁRKA M ItlIi MOffGRECERiéstVMOIC Dunántúli kizárólagos vezérképviselete és gyári alkatrész raktára : ifj. Götzi József motorkerékpárfelszerelés, cikkek szaksüzlete , SZOMBATHELY, SZÉLL KÁLMÁN UTCA- 8. Az összes típusok raktárról azonnal szállíthatók.­­ Előnyös fizetési feltétel. Speciális javítóműhely. Zsoldos magántanfolyam, VII., Dohány­ u. 84. Telefon: 1. 124-47­­Előkészít polgári- és középiskolai magánvizsgákra, érettségire. •­ Felelős szerkesztő és kiadó: Dr. Vadas Gyula Helyettes szerkesztő: Hoppé László Nyomatott a Stádium Sajtóvállalat Rt­. körforgógépein. *­ Nyomdaigazgató: J­anovits Ferenc.

Next