Nemzeti Sport, 1927. augusztus (19. évfolyam, 128-148. szám)
1927-08-01 / 128. szám
12 Huszonnégy órás motorkerékpárverseny az UTE Stadionban Egyik nagy olaj- és benzinvállalatunk tervezi a verseny megrendezését, mely óriási érdeklődést váltott ki motorosaink között — Start éjfélkor, finish éjfélkor, villanyfény mellett — A menők váltják egymást, de a gép kicserélése tilos — A Nemzeti Sport tudósítójától. — Érdekes tervvel foglalkozik egyik nagy olaj- és benzinvállalatunk. Meg akarja rendezni az első huszonnégyórás motorkerékpár pályaversenyt, mely páratlan attrakcióval szolgálna, de ezenfelül hatalmas sport- és propaganda szempontokat is mutatna fel. Arról van ugyanis szó, hogy a vállalat az UTE motorkerékpárosztályával karöltve egylapos versenyt kíván megrendezni az újpesti Stadion deszkapályáján, ahol a vezetők párosával, egymást váltva köröznének teljes huszonnégy órán keresztül. A terv még embrionális állapotban van, de máris olyan nagy érdeklődés mutatkozik, hogy igen sok résztvevőre lehet számítani. A pálya korlátozott nagysága nem engedi meg az öszszes jelentkezők startját, de a rendezők módot fognak találni arra, hogy megoldják a kérdést, hiszen ros menőket tételezünk fel. Sikerült az UTE vezetőségével megállapodnunk, rendelkezésünkre bocsátják a pályát, sőt az éjjeli menés céljaira megfelelő világításról is gondoskodnak. A verseny terminusa még nincsen eldöntve, előreláthatólag még augusztus hóban kerül megrendezésre, de a kiírást rövidesen elintézzük, a vele kapcsolatos formaságokkal egyetemben. Nincsen kétségünk az iránt, hogy a KMAC engedélyezni fogja versenyünket. Versenyünkön csupán 350 kcm.-ig startolhatnak a gépek, nagyobb hengerűrtartalmú gépeket nem engedünk indulni, de kisebb hengerűrtartalmú gépek tetszés szerint indulhatnak. Nagyszámú jelentkezés esetén előzetes próbának vetjük alá a nevezőket, három, vagy hatórás non-stop menetnek, ami kvalifikálna a döntőben, a 24 órás versenyben való részvételre. Nagyon sok jelentkezőre számítunk, hiszen úgy a versenyzőknek, mint a cégeknek kitűnő sport és reklámalkalmat jelent a verseny, úgy az egyes márkák, mint az általánosságban vett motorkerékpár szempontjából. A pálya kis kerülete nem okoz gondot. Magas átlagokra úgysem számítunk, legfeljebb ha 50—60 km-es lesz a teljes 24 óra átlaga, ami a pálya viszonyait tekintve mégis hatalmas teljesítményt jelent. A 24 órás verseny gondolata általános tetszésre fog találni, hiszen olyan újdonságról van szó, melynél asszisztálni csupán igen ritkán nyílik alkalom. A verseny feltételei valószínűleg úgy lesznek kiírva, hogy a legnagyobb távolságot befutott versenyző lesz a győztes, de véleményünk szerint külön díjakat kell kiírni azok részére, akik motorleállás nélkül futják be a távot, sőt a benzin és olajfogyasztást is mérrni, illetőleg díjazni kellene. Legjobban pontverseny alakjában képzelhető ez a kiegészítő díjazás, melyben a leállások, illetőleg a mo ! Epsis!! motorkerékpáros oldalkocsiiszám ! Tóth és Társai. 1 A legtökéleteseben Javít! ! VI., Nagymező utca 66. hatnál több versenyzőnek szinte lehetetlen szabadon mozogni a pályán. • Eddig Puch János, Stanzel Gyula, Kaszája Károly, Hummel Endre és többen jelentették be részvételüket, de ha ezek a sorok nyilvánosságra jutnak, egész sereg versenyző jelentkezése várható. Különösen a cégek részéről mutatkozik nagy érdeklődés, hiszen a huszonnégyórás verseny pompás reklámalkalmakat ölel fel, alkalom nyílik a magyar közönségnek bemutatni az egyes márkákon keresztül a modern motorkerékpár megbízhatóságát. Alkalmunk volt a verseny egyik propagálójával beszélgetést folytatni, aki a következőkben informált bennünket a helyzetről: . — Külföldön évről-évre megrendezik a huszonnégyórás próbákat, a legnagyobb sportsikerrel indokolt tehát, hogy mi is létrehozzunk hasonló versenyt, mely kitűnő alkalomnak mutatkozik a motorkerékpár propagálására. A huszonnégy órás verseny hatalmas megpróbáltatást jelent úgy a gépre, mint a menőre nézve, hiszen minden egyes menőnek legalább 12 óráig kell nyeregben ülnie, ha pá rrwmiTiiirni tti nrmni mm rv.n.i RMJS1GH 1 rzQiorlieFékparoki Vezérképviselete: i JtJ»4UT AVTO R--T.1 ] Budapest, VI., Andrássy út 37. Telefon: 89-44. I ím cimű „1926 Svábhegy” autilu abszolút győztese VII., Akácfa utca 7. szám___________ térleállások száma és időtartama büntetőpontokat, illetve ellenkező esetben jópontokat eredményezne. A benzinfogyasztási verseny beiktatása végre hivatalos számadatokat eredményezne az egyes márkák fogyasztására vonatkozólag, ami értékes tapasztalatokhoz és összehasonlítási anyaghoz juttatná a vásárlóközönséget. A benzinfogyasztás ellenőrzése úgy képzelhető el, hogy az üres tartályokkal felvonuló gépek, a rendező vállalat által felállított benzinkútből kapnák azüzemanyagot, megfelelő hivatalos közegek ellenőrzése és mérése mellett. Kíváncsian várjuk a 24 órás verseny kiírását, mely új színeket hozna a magyar motorizmusba és ______Vidéki, képviselőket keresünk n &e&teU a világt&íxa 2HJMTE11-CE.A vitorkerékpárok újabb küldeményei, midből a 350 h. c., valamint 550 s. v. és oldalkocsis ligusok rakrról azonnal átvehetők kedvező fizetési feltételek ellett a vezérképviseletnél VI., Andrássy út 34. sz. sszes tupus Kicserélje tö kerekekkel! 1 m b1 versenyen | 15 első díjat | B | putsh motor 1926. évben. | Eladási központ: Budapest, VI., liszt Ferenc tér 9. | ISMBEAM | AZ IDEÁLIS TURAMOTORKERÉKPÁR KEDVEZŐ RÉSZLETRE | VEZÉRKÉPVISELET: BUDAPEST, VI., IQKAEP. 8. TELEFON: 133-56. S 350 ccm.-es 2 és 4 ütemű motorok] 160 millió koronáért P13201 raktárt é! azonnal szállítunk Moto Guzzi, Gillet, Sarolta vezérképp ! Petrákovits Testvérek tv, Királyi Pál u. 8 Telefon: József 431—93. — I. számú fióküzlet, Szeged, Párisi körút 45. sz. Hétfő, 1927 augusztus 1. nagyszerű sportélvezettel szolgálna, a motorkerékpár fanatikusainak. A verseny részleteire legközelebbi számaink valamelyikében még viszszatérünk, addig is örömmel üdvözöljük azokat, akik anyagi áldozatokat nem kímélve határozták el magukat a triál megrendezésére. 65 km-es sebesség 100 kcm-es géppel J. Hall szinte hihetetlen sebességet ért el miniatűr motorkerékpárjával a Brookland pályán. — A Nemzeti Sport tudósítójától. — J. Hall, az ismert angol pályaversenyző, aki a kis gépeket specializálja, fantasztikus világrekordok kapcsán hallat magáról. Pénteken egy 98 kcm-es AZA-Jap-motorral szerelt Omega-gépen egész sor világrekordot döntött meg és a kis hengerűrtartalomhoz képest szenzációs sebességeket ért el. J. Hall a repülőstartos öt kilométert 65,786 km-es átlaggal abszolválta, majd ugyanazzal a géppel sorra javította a rekordokat egészen a négyórás eredményig, melynek átlaga szintén nem maradt el messze a 60 kilométeres sebességtől. DEMOIS 1/ a Maltcocsi legszebb, legjobb. legolcsóbb ’j: Budapest, 1.M., Nagymeze utca 66. I Lacey, Denry és Wrigidt nyerte a B1GHC brooklandi Cup Day-t — A Nemzeti Sport tudósítójától. — A napokban lefutott BMCRC Cup Day értékes sportsikert hozott, amenynyibentöbb új konstrukciónak ez a verseny volt a bemutatkozása. Nagy feltűnést keltett Wotters új 350 kcm-es királytengelyes Jap-motorral szerelt Excelsiorja, mely arra mutat, hogy a híres Tottenhami Jap-gyár ismét foglalkozik a királytengely problémájával és folytatja a két évvel ezelőtt abbahagyott kísérleteket. Az AJS-gyár is megjelent a pályám újabb ohc. konstrukcióval, mely bár hasonlít a TT-versenyen szerepelt ohc. géphez, mégis sok jelntős újítást mutatott fel. A verseny főszámai a 350.500 és az ezres szólóverseny volt, mely Laceynek (344.Grindlay-rap), A. Denlynek (500 Norton) és J. S. Wrightnek (998 Brough Superior) hozott újabb győzelmet. Ausztria — Magyarország 9:1 (6:1). Bécsből jelenti tudósítónk, hogy egyik környékbeli pályán tegnap tartották meg a két ország motorospóló (!) meccsét, amelyet az osztrákok fölényesen megnyertek. Valamiben nekik is kell győzniük. Magyarországot tudvalévően a Dunántúli Autoclub képviselte. VEZETŐ VILÁGMÁRKA M ItlIi MOffGRECERiéstVMOIC Dunántúli kizárólagos vezérképviselete és gyári alkatrész raktára : ifj. Götzi József motorkerékpárfelszerelés, cikkek szaksüzlete , SZOMBATHELY, SZÉLL KÁLMÁN UTCA- 8. Az összes típusok raktárról azonnal szállíthatók. Előnyös fizetési feltétel. Speciális javítóműhely. Zsoldos magántanfolyam, VII., Dohány u. 84. Telefon: 1. 124-47Előkészít polgári- és középiskolai magánvizsgákra, érettségire. • Felelős szerkesztő és kiadó: Dr. Vadas Gyula Helyettes szerkesztő: Hoppé László Nyomatott a Stádium Sajtóvállalat Rt. körforgógépein. * Nyomdaigazgató: Janovits Ferenc.