Nemzeti Sport, 1928. április (20. évfolyam, 64-84. szám)
1928-04-23 / 79. szám
il Hétfő, 1928 április 23. m+tszt*, mt Tíz perc leforgása alatt kell abszolválni az oda-vissza futamokat a kilométerversenyen A rendezőség érvényt szerez a nemzetközi szabályoknak, hogy az esetleges szél változása ne befolyásolja az eredmények realitását. — Saját tudósítónktól — A táji kilométernap lebonyolítása teljesen a nemzetközi szabályok előírásai alapján fog megtörténni. Az egyes versenyző autóknak és motorkerékpároknak tíz perc alatt kell absziolválniuk a két futamot, tehát a két start között nem szabad több időnek, mint tíz percnek elmúlnia. Ez az intézkedés azt célozza, hogy a verseny realitása minden körülmények között, meg legyen óva. Ha az egyik futam alkalmával ellenszél van, úgy a visszamenet alkalmával ez hátszéllé válik és megfordítva, a két sebességből kiszámított számtani középarányos adja a hivatalos sebességet. A versenyzők tehát számoljanak ezzel a körülménnyel, főképen azok, akik a két futam között áttételcserére gondolnak. Indián motorkerékpárok Vezérképviselete RothoLex Frigyes Budapest, V., Vilmos-császár út 66 Telefon: T. 128-29 Motorosaink vasárnap tréninget tartottak a táti pályán, de a lezáratlan pálya miatt komoly munkáról szó sem lehetett — Saját tudósítónktól — Motorversenyzőink egy része vasárnap reggel kiment a táti betonra, hogy ha lehetséges, tréninget tartsanak és beállítsák gépeiket. Sajnos, a pálya lezáratlan volta miatt lehetetlen volt teljes sebességgel menni, hiszen a nagy sebességek miatt alaposan megnő- F. N. motorkerékpárok Motor egy blokkban a sebességváltóval. Bosch-mágnes, levehető hengerfej, belső expanziós fékek, ballon pneumatik 350 sv. P 1399.-500 o. b. v. „ 1850.— 18 havi részlet HALMOS TESTVÉREK Budapest, V. Szabadság-tér 18 Tőzsdepalota. Telef.: T.159-93 rekedett féktávolságok miatt életveszélyes lett volna a gépeket teljesen kiengedni. Többek között kint volt Feledy (500-as Norton), Deli Lajos (500-as Zenith és Sunbeam), Hild Károly (350-es Raleigh), vitéz Kaszala Károly (1.1 Rever és 1300-as Henderson), Urbach László (1000-es phv. ) Brough Superior se.). Sem sebességess mérése, de még becslése sem vált lehetségessé. Bezsillának határozottan nagyobbak az esélyei, régebben van birtokában a gép, melyet így jobban ismerhetett ki. Azt említenünk sem kell, hogy a Morganok vezetése anynyira elüt a motorkerékpár vagy jóság, miután beigazolódott, hogy én helyesen előztem és beigazolódott, hogy az aznapon ideiglenesen helyettesítő rendőr tévesen értelmezte a rendeletet — felmentettek. LESSIVE PHENIX a legkitűnőbb kézmosószer ■ a am—■——a——a—a iim11 mii i i iib———e—w— Kénjén alanti szelvényen mintacsomagot ---------------------------------------Levágandó.................................................... LESSIVE PHENIX Vegyészeti és Mosóporgyár BUDAPEST V., Visegrádi utca 17 Kérem címemre küldeni az „Autó11 kézmosószer ingyen próba csomagját. Név :................................................................................... Cím:.................................................................................... Húsvéti verseny 1928 A 175 kcm. kat.-ban aranyéremmel első, az egész verseny abszolút győztese és a KUS heti serleg győztese a James motorkerékpár (ára 1150 P-től) 3 ezüstérmet nyert a RUIDGIE motorkerékpár (ára 1750. P.-től) HÖLGYEKNEK James-Baby motorkerékpárok Kaphatók 20%előleg mellett már 13.— P heti részlettől a James, Rudge és Triumph angol világmárkák vezérképviseleténél Bruck Nándor és Fiai. Budapest, VI., Jókai (Gyár)utca 21 Csoportos vételnél külön kedvezmény Árjegyzék ingyen és bérmentve Vidéki képv. kerestetnek automobil veztésétől, hogy a legjobb vezetőnek is hosszabb ideig tart, amíg a volánnal direkt módon kormányzott háromkerekű teljesen vérévé és részévé válik gazdájának. Bezsüla többizben trenírozott és kétharmad gázzal többizben elérte a Miután az eset lefolyása nagybecsű lapjukban a múlt hó egyik napján megjelent, ezzel kapcsolatban kötelességemnek tartom megírni felmentésemet és kérem soraim közlését. Teljes tisztelettel vitéz Antal János.” Érdekes küzdelmet fog hozni a két verseny Morgan küzdelme a táti betonon A szeiklkárok küzdelme alkalmával elsőizben kerülnek versenybe háromkerekű járművek Magyarországon — Saját tudósítónktól — A táti kilométernap alkalmával elsőizben lesz alkalmunk a háromkerekű Morgan-kocsik képességeiről meggyőződni. A küzdelem annál érdekesebb lesz, hiszen Stanzel Gyula és dr. Bezsula Nándor vezetésével Pertelz autószaktanfolyam műhelygyakorlattal, modelltanulmányokkal, modern kocsikon. Úrvezetőknek egyéni kiképzés. Baross-tér 19. Keleti p. u.-nál az udvarban. Telefon: 1. 410-30 két hajszálnyira hasonló gép fog megmérkőzni egymással, a különbséget tehát a két vezető közötti képességdifferencia, valamint a két gép előkészítése és beállítása fogja megmutatni. 120 kilométer körüli sebességet, ha tehát képes teljes gázzal menni, úgy talán elérheti a l110 kilométeres átlagot. Stanzel gépe még nincsen teljesen bejáratva,, úgyhogy csupán a hét derekán gondolhat arra, hogy masináját teljesen kifutni engedje szorulási veszedelem nélkül. Nyilatkozat. A következők közlésére kérték fel lapunkat. „A múlt hó egyik napján történt velem, hogy az Erzsébet hídon Budáról Pestre jövet, a pesti hídfőnél szolgálatot teljesítő rendőr felírt hibás előzésért. Az ügy tárgyalása most volt, folyó hó 18-án és a rendőrbí 17 HARLEYDAVIDSON a világ legjobb motorkerékpárja KEÜVEZŐ RÉSZLETRE! Hunyadi-tér 12 Eddig százon felüli nevezés érkezett az angol TT versenyre A legnagyobb szenzációt a junior osztályba nevezett hat Norton kelti, ami azt jelenti, hogy a gyár 350-es modelleket hozott ki Saját tudósítónktól. A világ legklasszikusabb országúti versenyének, az angol Tourist Trophynak előkészületei nagyban folynak. Régi szokáshoz híven a gyárak a hivatalos nevezési zárlat előtt jóval jelentik be résztvételük mértékét, ami igen alkalmas arra, hogy hónapokkal a verseny előtt aMftDouglas y fmssmanmsammmaaammMmm ®^lJ***Y mindenüttgy vezeti Vezérképviselet: VI., Podmaniczky utca 18. sz. felkeltse a közvélemény érdeklődését. Az ACTJ a napokban hozta nyilvánosságra az eddigi jelentkezéseket, melyek nagy szenzációt keltettek. A legnagyobb feltűnést az a hír keltette, hogy a Norton-gyár Shaw, Bennett és társainak vezetésével a szenior-team mellett egy 350-es teamet is nevezett, ami azt jelezi, hogy a birminghami gyár kijött 350-es modelljeivel, hiszen a TT-n való résztvétel után kétségtelenül hamarosan kezdetét veszi a 350-es széria gyártása. Nem kevésbé érdekes egy svéd motorkerékpárimportcég nevezése Royal Enfield