Nemzeti Sport, 1928. április (20. évfolyam, 64-84. szám)

1928-04-23 / 79. szám

­­il Hétfő, 1928 április 23. m+tszt*, mt Tíz perc leforgása alatt kell abszolválni az oda-vissza futa­mokat a kilométerversenyen A rendezőség érvényt szerez a nem­zetközi szabályoknak, hogy az eset­leges szél változása ne befolyásolja az eredmények realitását. — Saját tudósítónktól — A táji kilométernap lebonyolítása teljesen a nemzetközi szabályok előírásai alapján fog megtörténni. Az egyes versenyző autóknak és motorkerékpároknak tíz perc alatt kell absziolválniuk a két futamot, tehát a két start között nem szabad több időnek, mint tíz percnek el­múlnia. Ez az intézkedés azt céloz­za, hogy a verseny realitása minden körülmények között, meg legyen óva. Ha az egyik futa­m alkalmával ellenszél van, úgy a visszamenet alkalmával ez hátszéllé válik és megfordítva, a két sebességből ki­számított számtani középarányos adja a hivatalos sebességet. A ver­senyzők tehát számoljanak ezzel a körülménnyel, főképen azok, akik a két futam között áttételcserére gon­dolnak. Indián motor­kerékpárok Vezérképviselete RothoLex Frigyes Budapest, V., Vil­­mos-császár­ út 66 Telefon: T. 128-29 Motorosaink vasárnap tréninget tartottak a táti pályán, de a le­záratlan pálya miatt komoly munkáról szó sem lehetett — Saját tudósítónktól — Motorversenyzőink egy része va­sárnap reggel kiment a táti be­tonra, hogy ha lehetséges, trénin­get tartsanak és beállítsák gépei­ket. Sajnos, a pálya lezáratlan volta miatt lehetetlen volt teljes sebességgel menni, hiszen a nagy sebességek miatt alaposan megnő- F. N. motorkerékpárok Motor egy blokkban a sebességváltóval. Bosch-mágnes, levehető henger­fej, belső expanziós fékek, bal­lon pneumatik 350 sv. P 1399.-500 o. b. v. „ 1850.— 18 havi részlet HALMOS TESTVÉREK Budapest, V. Szabadság-tér 18 Tőzsde­palota. Telef.: T.159-93 rekedett féktávolságok miatt élet­veszélyes lett volna a gépeket tel­jesen kiengedni. Többek között kint volt Feledy (500-as Norton), Deli Lajos (500-as Zenith és Sun­­beam), Hild Károly (350-es Ra­­leigh), vitéz Kaszala Károly (1.1 Rever és 1300-as Henderson), Ur­­bach László (1000-es phv. ) Brough Superior se.). Sem sebességess mé­rése, de­ még becslése sem vált le­hetségessé. Bezsillának határozottan nagyob­bak az esélyei, régebben van birto­kában a gép, melyet így jobban is­merhetett ki. Azt említenünk sem kell, hogy a Morganok vezetése any­­nyira elüt a motorkerékpár vagy jóság, miután beigazolódott, hogy­ én helyesen előztem és beigazoló­dott, hogy az aznapon ideiglenesen helyettesítő rendőr tévesen értel­mezte a rendeletet — felmentettek. LESSIVE PHENIX a legkitűnőbb kézmosószer ■ a am—■——a——a—a iim11 mii i i iib———e—w— Kénjén alanti szelvényen mintacsomagot ---------------------------------------Levágandó............................­........................ LESSIVE PHENIX Vegyészeti és Mosóporgyár BUDAPEST V., Visegrádi­ utca 17 Kérem címemre küldeni az „Autó11 kézmosószer ingyen próba csomagját. Név :................................................................................... Cím:.................................................................................... Húsvéti verseny 1928 A 175 kcm. kat.-ban aranyéremmel első, az egész verseny abszolút győztese és a KUS heti serleg győztese a James motorkerékpár (ára 1150 P-től) 3 ezüst­érmet nyert a RUIDGIE motorkerékpár (ára 1750. P.-től) HÖLGYEKNEK James-Baby motorkerékpárok Kaphatók 20%előleg mellett már 13.— P heti részlettől a James, Rudge és Triumph angol világmárkák vezérképviseleténél Bruck Nándor és Fiai. Budapest, VI., Jókai (Gyár)­utca 21 Csoportos vételnél külön kedvezmény Árjegyzék ingyen és bérmentve Vidéki képv. kerestetnek automobil veztésétől, hogy a legjobb vezetőnek is hosszabb ideig tart, amíg a volánnal direkt módon kor­mányzott háromkerekű teljesen vé­révé és részévé válik gazdájának. Bezsüla többizben trenírozott és kétharmad gázzal többizben elérte a Miután az eset lefolyása nagybe­csű lapjukban a múlt hó egyik nap­ján megjelent, ezzel kapcsolatban kötelességemnek tartom megírni felmentésemet és kérem soraim köz­lését. Teljes tisztelettel vitéz Antal János.” Érdekes küzdelmet fog hozni a két ver­seny Morgan küzdelme a táti betonon A szeiklkárok küzdelme alkalmával elsőizben kerülnek ver­senybe háromkerekű járművek Magyarországon — Saját tudósítónktól — A táti kilométernap alkalmával elsőizben lesz alkalmunk a három­kerekű Morgan-kocsik képességeiről meggyőződni. A küzdelem annál ér­dekesebb lesz, hiszen Stanzel Gyula és dr. Bezsula Nándor vezetésével Pertelz au­tószaktanfolyam műhelygyakorlattal, m­odelltanul­­mányokkal, modern kocsikon. Úrvezetőknek egyéni kiképzés. Baross-tér 19. Keleti p. u.-nál az udvarban. Telefon: 1. 410-30 két hajszálnyira hasonló gép fog megmérkőzni egymással, a különb­séget tehát a két vezető közötti ké­pességdifferencia, valamint a két gép előkészítése és beállítása fogja meg­mutatni. 120 kilométer körüli sebességet, ha tehát képes teljes gázzal menni, úgy talán elérheti a l110 kilométeres át­lagot. Stanzel gépe még nincsen tel­jesen bejáratva,, úgyhogy csupán a hét derekán gondolhat arra, hogy masináját teljesen kifutni engedje szorulási veszedelem nélkül. Nyilatkozat. A következők közlé­sére kérték fel lapunkat. „A múlt hó egyik napján történt velem, hogy az Erzsébet hídon Budáról Pestre jövet, a pesti hídfőnél szol­gálatot teljesítő rendőr felírt hibás előzésért. Az ügy tárgyalása most volt, folyó hó 18-án és a rendőrbí­ 17 HARLEY­DAVIDSON a világ legjobb motorkerékpárja KEÜ­VEZŐ RÉSZLETRE! Hunyadi-tér 12 Eddig százon felüli nevezés érkezett az angol TT versenyre A legnagyobb szenzációt a junior osztályba nevezett hat Norton kelti, ami azt jelenti, hogy a gyár 350-es modelleket hozott ki­­ Saját tudósítónktól.­­ A világ legklasszikusabb ország­­úti versenyének, az angol Tourist Trophynak előkészületei nagyban folynak. Régi szokáshoz híven a gyárak a hivatalos nevezési zárlat előtt jóval jelentik be résztvételük mértékét, ami igen alkalmas arra, hogy hónapokkal a verseny előtt aMftDouglas y fmssmanmsammmaaammMmm ®^lJ***Y mindenütt­­gy ve­z­e­ti Vezérképviselet: VI., Podmaniczky­ utca 18. sz. felkeltse a közvélemény érdeklődé­sét. Az ACTJ a napokban hozta nyil­vánosságra az eddigi jelentkezése­ket, melyek nagy szenzációt keltet­tek. A legnagyobb feltűnést az a hír keltette, hogy a Norton-gyár Shaw, Bennett és társainak vezeté­sével a szenior-team mellett egy 350-es teamet is nevezett, ami azt jelezi, hogy a birminghami gyár kijött 350-es modelljeivel, hiszen a TT-n való résztvétel után kétségte­lenül hamarosan kezdetét veszi a 350-es széria gyártása. Nem kevés­­bé érdekes egy svéd mo­torkerékpár­­importcég nevezése Royal­ Enfield­

Next