Nemzeti Sport, 1928. május (20. évfolyam, 85-105. szám)

1928-05-21 / 99. szám

­ Hétfő, 1928 május 21. sesa15 Feledy nem indult, hatalmasan meg­dagadt, inaszakadt, kezével kilátástalan lett volna részére a küzdelem. Két csoportban startolnak a sze­niorok. Stelzer­, Gall, Deli és Wolfner az első, Balázs a második csoportban indul. A két BMW-menő veszi át a ve­zetést a start után. Az első kört Stelzer vezeti, utána közvetlenül Gall, majd valamivel hátrább Deli, Balázs, Collier és jóval elmaradva Weber és Wolfner halad, akit Bauer követ. A második körben Balázs 20 másodpercet hoz a BMW-menőkön, akik sorát Stelzer alá­veszített, bukott is egyszer, de ez semmit sem von le Balázs teljesítané­­nyéből, aki készet bukott és Stelzerrel ellentétben kétszer is tankolt, ami ki­egyenlíti a helyzetet. Feltétlenül meg­ ( Ji|Qoo­iJic!tPiieu | ^P||^ az utak királya iJil fiA SZAKÉRTŐK Gy^ijA angol motorkerékpárok Képviselet: Pápai és Szajkó Lázár­ utca 20 (Opera mögött) NMN*HMMC«»tNeMK99MM$peeC«­201 pos előnnyel nyitja meg. Balázst Col­lier, Weber és Komlós'Sy vezeti. Dragos Jenő (Rudge) a második körben kiáll, majd Wolfnert éri utól ugyanez a sor­­. A magyar remények megfogyatkoznak, Deli is lemarad, már csupán Balázs szerepel azok közül, akik a németeket meg tudják szorítani. A 3-ik körben Balázs ismét hozott, időben Stelzerrel együtt fekszik, míg Gálit megelőzi idő­ben. Collier és Weber biztosan tartja a negyedik és ötödik helyet. A negyedik körben a helyzet nagyjában változatlan. Collier percekre kiáll, majd folytatja útját. Az 5-ik körben Balázs időben vezet, Gall erősen Stelzer nyomában ha­lad, de márkatársát előzni nem tudja, illetve nem is akarja talán, de a 6-ik körben erősítve i­amár időben Balázs előtt fekszik, aki így a harmadik helyre kerül kb. 10 mp. hátránnyal. Collier és Weber zárja a sort. A hetedik körben Balázs bukik, közel 3 percet veszít, Stelzer ideje öt körre 1:03:00*43 mp. A 8-ik körben Balázs valamit behoz hátra-érdemelte győzelmét és sikere nemzet­közi vonatkozásban is nagy jelentőségű. Castro Lolajat, M. K. 21 üzemanyagot, Bosch-mágnest, KLG-gyertyát, Dunlop-, gumit és Aimac-gázosítót használt. Col­lier harmadik és Weber negyedik he­lye megérdemelt volt, különösen Weber sikere elismerésre méltó,­ aki Collierrel ellentétben, széria sportgépen indult és nem­ állt a háta mögött angol gyári asszisztencia. Unlimited Tourist Trophy, 20 kör, 250 kilométer. Ebben az osztályban nem volt ered­mény, amennyiben a résztvevők egyi­ke sem futott végig, illetve érte el a standardot. Szépen ment Horthy, Ros­tás és Tima—Horváth, sőt a két sv. Ariél is jól szerepelt, hiszen időnként vezették a kategóriát. Rostás hatszor szerelt láncot, Horthy benzintankja re­pedt meg. Az osztály leggyorsabb kö­re Horthy (Méray) 11:00.53 mp. A verseny részletes lefolyásának is­mertetését következő számainkban folytatjuk: F. T. autó- és moborkerékpár pusti gyári lerakat SALZREMER ÉS TÁRSA Budapest, Viz Révay-utca 9. Telefon: 224-84 nyából, a tizedik körben a helyzet a kö­vetkező: 1. Stelzer 1:42:39, 2. Gall 1:42:51, 3. Balázs 1:44:32, tehát közel két perc hátránya van. A következő körben Gall átveszi a vezetést, míg Ba­lázs erősen kergeti Stelzert. A 15-ik körben Gall gumidefekttel kiáll, Stelzer 2:36:38, Balázs 2:37:52 mp.-el fekszik az első két helyen. Balázs a Budakeszi­­úton megelőzi Stelzert, aki később az eredménytábla előtt gyertyát cserél és percekkel esik vissza. A 17-ik körben Balázs két perccel vezet Stelzer előtt, aki a g­yertyacsere után vad elkesere­déssel indul Balázs üldözésére és szinte tébolyító tempót diktál. Sikerül is más­fél percet hoznia­ Balázson, aki 18-ik­ körét lazsálva, integetve abszolválta és csak másfél perccel fekszik a vadul vágtató német előtt. Ezek voltak­ a ver­seny legizgalmasabb percei. Balázs a 19-ik körben bukik, de hatalmas speed­­del behozza hátrányát. A 19-ik körben Balázs 3:20:57, Stelzer 3:23:07 mp.-el szerepel. Balázs utolsó körét hatalmas tempóban abszolválja és sikerül kétper­ces előnyét megnövelve befutni a célba. Stelzer gyertyazavarával perceket A Rudge-motorkerékpárok szenzá­ciósan szerepelnek az idei sportszezon­­ban. A kora tavaszi győzelmek után legutóbb május 5-én Angliában High Beach városban volt nagy sebességi verseny, amelyet R. Frogley hírneves angol versenyző nyert el Rudge-gépén szenzációs idő­ alatt. A versenyen óriási érdeklődés mellett 12.000 néző előtt folyt le és az angol lapok nagy cikke­ket közölnek a Rudge győzelméről és a THE MOTOR CYCLE legutóbbi május 10-ik­i számában, amely már megérke­zett Budapestre, érdekes leírást s fény­képfelvételeket találunk a Rudge-gép győzelméről. Megkapó részleteket lá­tunk a verseny vakmerő helyzeteiről és meglepi a magyar olvasót a nézőkö­zönség örömujjongása a Rudge-ver­­senyző győzelme felett, mert az egyéb­ként temperamentumosabb magyar kö­zönséget még nem hozza annyira lázba a motorkerékpárverseny izgalma, mint a hűvösebb angolokat. Magyarországon is nagy sikerrel szerepeltek idén a Rudge-motorkerékpárok, pl. a táti km. rekordnapon a Rudge egy irányban 147 km. sebességet ért el, múlt vasárnap pedig Lőwy Imre úr széria túra Rudge­­gépen a DAMC túráján 120 km. sebes­séggel lett az első a sebességi verseny­ben. A Rudge-gépek budapesti képvi­selete: Bruck, Jókai­ utca 21. szám alig győz eleget tenni a rendeléseknek. Új New Henley-modellek érkez­tek. Megérkeztek a Jap-gyár leg­újabb 750-es sv. kéthengeres motor­jával szerelt New Henley motorkerék­párok. Az új modellek mágnese nem­­lánccal van meghajtva, hanem direkt a főtengelytől kúp- és t­ányérkerékkel, ami fokozott üzembiztonságot ered­ményez. A mágnes a motor baloldalán foglal helyet és kitűnően van védve sár és piszok ellen. A Lantai-cég egye­lőre csupán két darabot kapott ebből a típusból, de a legközelebbi nagyobb szállítmány érkezése a napokra vár­ható. 6 7*. InttSan motor­­kerékpárok Vezérképviseletc Rotholcz SpH­l Frigyes B . Budapest, V., Vil-P­a­mos-császár-út 66 motor­kerékpárok Vezérképviseletc Rotholiz Frigyes Budapest, V., Vil­­mos-császár-út 66 Telefon: T. 128-29 Karner haldoklik Késő éjjeli órákban úgy értesü­lünk az Új Szent János-kórházból, hogy Karner még mindig nem nyerte vissza eszméletét, életben ma­radásához kevés a remény. Perrent aut északiassfolyam műhelygyakorlattal, modelltanul­­mányokkal, modern kocsikon. Úrvezetőknek egyéni kiképzés. Baross-tér 19. Keleti p. u.-nál az udvarban. Telefon: 1. 410-30 Tizenöt együttes rekordon belüli telje­sítménye a JKK tegnapi 4x50 km-es stafétaversenyén, mely az MTK csapa­tának győzelmét hozta Negyvenöt csapat 180 résztvevővel a startnál, kimagasló versenyt futott a KAC és Höltzl . A BSE, az FTC és a Postás I. csapata tömlőszakadás folytán kivált a küzdelemből — Saját tudósítónktól .— A JKK 4x50 km-es vándordíjas stafétaversenye, mely tegnap délelőtt került eldöntésre a bécsi országút 10—60—10 km-es terepszakaszán, az MTK Mrazik—Pelvássy—Szenes— Lovasi összetételű legénységének fö­lényes győzelmével végződött. Az MTK-staféta pompás mezőnyt futva közel 25 perced javította meg a ta­valyi 6:44.20-as országos rekordot. Ebben a fegyvertényben nagy segít­ségére­ volt a KAC remekül dolgozó együttese, különösen Höltzl, akinek megugrása döntő fontosságú volt a míting kimenetelére nézve. E két együttes külön versenyt futott, a le­szakadtak közül 13 csapat ugyancsak rekordon belüli teljesítménnyel érke­zett célba. A staféa küzdelem részletes lefo­lyásáéról a következőket jelentjük: Negyvenöt staféta állott pontban fél hét órakor starthoz. Az iram mindjárt erős, a mezőny felváltott vezetéssel halad előre. Pilisvörösvár bejáratánál egy kisgyerek befut a pályára, egyenesen Simáidnak, aki elveszti egyensúlyát és akaratlanul tömegbukást idéz elő. Papp, a BSE első embere nyílt csontsebet szenved, feladja a versenyt és a mentők kór­házba szállítják. Az első váltást Csecke Vasas 1:37:28-al abszolválja elsőnek. 2. Vil. KK II. 3. Turul I. 4. KAC. 5. FTC. 6. Postás I. 7. Postás II. 8. Viktória. 9. Remény KK. 10. DXK. 11. UTE II. 12. MTK. 13. UTE I. 14. CsTK. A második 50 km­-es szakasz Hölczl ragyogó tempója révén e míting leg­érdekesebb stációja. A KAC-ágyú szétrobbantja a mezőnyt és az egyre jobban fejlődő fiatal Pelvássyval egyetemben, aki rövidesen bedolgozta hátrányát, több min 600 méterre fut el az éltől. Pelvássynak a táv végefelé meglazul hátsó kereke, lemarad és így Höltzl 400 méter tiszta előnnyel és 1.:36:12-es teljesítménnyel elsőnek vé­gez szakaszában az MTK, Turul KK, FTC, UTE II., Vil. KK I. és UTE I. előtt. Szlama, a Postások stafétájá­nak második embere bukás következ­tében szintén kivált a mezőnyből. A harmadik etappban Jakse be­várja Szenest, akivel most már felvál­tott vezetéssel hajtva 2:50 percre húz el a végképp leszakadt mezőnytől, melyben Kátay FTC ugyancsak bukás folytán fegyverletételre kényszerül. Jakse 1:34:15-el végez. 2. MTK, 3.­ Turul KK, 4. UTE II., 5. UTE I., 6. Vil. KK I, 7. Vil. KK II., 8. Turul KK. II., 9. Postás II. A negyedik etappban Romanovics és Lovass küzd meg a stafétaelső­ségért. Lovass brilliáns sporttal másfél g­éphossz hátrányba utasítja a célban a KAC fejlődésképes fia­talját.­­ Részletes eredmény: 1. MTK (Mrazik—Pelvássy—Sze­nes—Lovass) 6:19:55 országos re­kord (régi rekord: 6:44:20), 2. KAC (Jurena—­Hölczl—Jakse — Romano­­vics) másfél géphossz, 3. Turul KK (Katona—Rácz—Néger—Vida II.)­­ 6:21:25, 4. Vil. KK I. (Szing—Hart­mann II. — Melikánt — Huszka) 6:24:25, 5. UTE I. (Simala—Brezina —Istenes II.—Istenes I.) tömlőszé­lesség, 6. UTE II. 6:28:20, 7. TTC rajta, 8. Turul II. 6:28:22, 9. Nyom­dász TE 6:28:23, 10. Postás II. 6:32:15, 11. Vil. KK II. 6:33:35, 12. Viktória I. 6:39:45, 13. CsTK I. 6:39:46, 14. Csil. KK 6:43:15, 15. Kispest Szentlőrinci KK 6:44:13, 16. DKK 6:45. Harminc standardra befutó együttes. A szeniorkategóriát a KAC Zsák —Kusch—Greiner összetételű csa­pata 7:19.02-vel nyerte. A Holla­földy vándordíját a BTO, a Toldi­t a BBTE női buzo­­gánycsapata nyerte — Saját tudósítónktól — A MOTESz és a BBTE kétnapos ván­dordíja® versenye a várakozásnak meg­felelő eredménnyel folyt le tegnap az Attila-u.­ tornacsarnokban. Keményebb küzdelem a pontokért csupán a Bolla­­versenyben volt, ahol különösen Péter és Pelle abszolút precíz munkája biz­tosította a BTC-nek a győzelmet. A fülledt levegőjű tornateremben aránylag igen kevés érdeklődő jelent meg, ami — ha a tegnapi gyönyörű időre gondolunk — nem is csodálatos. Várjon a BBTE, amelyet a tornász­­sporthoz annyi dicsőség emléke fűz és oly tiszteletreméltó tradíció kötelez — miért nem rendezi a Toldi -­vándordíjas versenyét egyik­­ életerős szabadtéri, mondjuk atlétikai szakosztálya verse­nyével kapcsolatosan? Egyik sportnak sem ártana meg a propaganda. A T­oldi-versenyt magasfokú és tö­kéletes precizitással végzett buzogány- IZemerősitők, tornaszerek Kertész Tódor­nál, Kristóf-tér Árjegyzés: ingyen gyakorlataikkal a budaiak rutinos höl­gyei biztosan nyertek.­ De dicséretes munkát végztek a többi helyezett csa­patok is. Eredmények: Toldi-vándordíjas buzo­gány csapatversenyben: 1. a BBTE hölgycsapata (Bánlaky Magda, Ernyey Margit, Franc Gráte, Hámos Margit, Hennyey Aranka, Hennyey Irén,­ Her­­pich Rudolfné, Korének Mária, Ruda Erzsébet, Rudas Irén, Tóth Judith és Zsigmond Judith) 14.55 pont. 2. a BBTE férficsapata 13.60 p. 3. (holt­versenyben) a BTC férfi és a MOVE UTE hölgycsapata 13.25 p. 4. a Fér­ .Vasutas­ SE hölgycsapata 12.40 p. 5. a Stacker SC 11.70 p. A Bolla Mihály-vándordíjas 6-os csa­patversenyben .(távolugrás, szabad- és nyujtógyakorlatok): 1. a BTC csapata (Bozsó, Csernay, Hlawa, Pelle, Péter, Petrovits dr.) 37.791 p. 2. a BBTE 35.208 p. 3. a VÁC 30.875 p. 4. a III. ker. TVE 30.291 pont. A mintaszerű rendezésért Prém Ló­ránt, az egyesület alelnöke és­ Kmetykó János, a MOTESz és az egyesület mm vezetője érdemel elismerést! Kerékpárok El (Éllllfi/ varrógépek, gramofonok előleg nélkül egkisebb részletre kaphatók. Lengyel, lék »i-K. í. j&ik Tekintse meg az eredet­i IO.RP£BO fels? úti és versenyker­ékpár­okéi Atlas Gépkereskedelmi Rt. 8““cha®v’m». 1. ‘ Olcsó árak, legkedvezőbb üzesési feltételek. Képes árjegyzékünk 1­8 filléres bélyeg ellenében m­ás.

Next