Nemzeti Sport, 1929. április (21. évfolyam, 62-82. szám)

1929-04-29 / 81. szám

Hétfő, 1929 április 29. ­ Egyes javítás alatti szakaszok kivételével aránylag jó állapotban van a TT-pálya A Szarvas előtt folyó csatornázási munkálatok miatt az út­vonal éppen a kritikus ponton erősen szűkült, ide szalma­zsákokat és kerítést fognak rögtönözni.­­ Vasárnap reggel egész sereg versenyző lepte el a pályát és főleg a felső szakaszokon folyt fordulómunka — Saját tudósítónktól — Alig egy hét választ el minket az év legklasszikusabb motorversenyé­től, a magyar Tourist Trophy-ver­­senytől, de még sem látjuk verseny­zőink között azt az intenzív munkát, mely elengedhetetlen kelléke a sike­res szereplésnek. Amíg a múltban hónapokk­al a TT előtt már folyt a f­utókarbantartás, havonta négyszer kompresz­­szoros alváztisztítás, zsíro­zás, rugókenés, fékállítás, kormány, csapszegek, csa­varok ellenőrzése. Ára havi 24,­ (huszonnégy) pengő „Autó­kar­ban­tartó” LUKÁCS ÉS WINKLER V., Ügynök­ utca 34-36. Telefon: L. 916-71 tervezgetés, a próbálgatás, addig az idén — és ebben legnagyobb része a mostoha időjárásnak van — csak az utolsó pillanatokban fog el min­denkit az agilitás láza. Vasárnap délelőtt végigjártuk a TT-pályát. Aránylag tűrhető a teljes útvonal, csupán helyenként vannak bukka­nók és erősen felpuhult, sáros és vágásos szakaszok. Itt — miként be­avatott helyről értesülünk — már ma megindul a murvázás és ideig­lenes javítás munkája, úgy, hogy re­mélhető, már az első tréningnapra elkészül a kitűnő pálya. Sajnos, a verseny egyik legkritikusabb pontja, a Szarvas előtti balfor­duló helyenként alig 2,5 méterre van leszűkítve. Itt ugyanis a csatornaépítés folyik, de a rendezőség gondoskodott arról, hogy megfelelő kerítés és szalma­zsák-zajvonal álljon készenlétben a A magyar bajnokok: Delmár Walter, dr. Feledy Pál, Balázs László Sunbeant motorkerékpáron járnak. Kövesse ön is a bajnokok példáját. Gnome-Rhone a munkabíró,speciálisan rossz utakra épített túramotorke­rékpár Vezérképviselet: Böckh János Budapest, VI., Hajós­ utca 15. sz. Telefon: Automata 218-85 versenyre. Ezen a ponton előzés ed­dig alig fordult elő, tehát a szűk útvonal nem okozna nagy bajt, ha éppen nem ez volna az a pont, ahol a gépek a Zugligeti­ úton felfelé ha- OK), Pajor (250 AJS), Meggyessy (350 Velocette), Rostás (175 ARD), Urbach (350 AJS), Komlóssy (500 Vegyen f@!ül vezér@It 1929-es modelle, 950 kem-es Calthorpe Ara 1550 ■----- pengő Raktárról azonnal szállítható. Vezérképviselet: BAUER JÓZSEF Vll., Elemér­ utca 41. Telefon: József 296-10 wrtoMA­I Az előkelő, magas qualitású, német elit-márka 1929. évi , „Arlberg“-típu­s­ai megérkez-­­ tek 200, 350 és 600 kon­f. H.V. szóló, vagy oldalkocsival Páratlan anyag, precíziós ki­vitel, szabadalmi váz-kon­strukció, utolérhetetlen telje­sítőképesség, hosszú élet­tartam, mérsékelt árak, kedvező fizetési feltételek. V­ezérképviselet: UNITAS Automobilipar és Kereskedelmi Részvény­társaság Budapest. Lerakat, javítóműhely és al­katrészraktár: V., Zápolya­ u. 13. szám. Kiállítási terem: VL, Nagymező­ utca 19. szám pén trenírozott, bár a masina már szombaton megjött. Megjelent az első magyar nyelvű, komplett interukciós könyv. A Maj­láth-cég áldozatkészsége tette lehe­tővé a magyar Harley Davideen­ke-SEMPERIT autó-és motorkerékpár­ pneu gyári lerakat SALZBERGER E5 TÁRSA Budapest, VI., Révay­ utca 9. Telefon: 224-84­0 Megérkeznek az R-Supremes motorkerékpárok Az angol TT-k és nemzetközi Grandi Épp Prix-versenyek áldandó BE|gy| P 1500-tól i­T Sarolta), Sabrnák (350 Velocette) folytatott különösen a felső szaka­szon fordulómunkát, természetesen ludva nagy sebességre tesznek szert és mivel itt van a főnézőtér, a résztvevők mazsolábóik része éppen itt akarja megmutatni a bámulóknak motortudományát. NTAI, Szabadság-tér 7 is komoly tréningről szó sem lehetett. Feltűnést keltett Komlóssy szép­vonalú és igen robusztus 500-as Sa­­roltája, Pajor 250-es AJS-e és Ros­tás kis twoport okv. 175-ös ARD gépe, melynek első villája — akár­ UNITAS SOFFŐRISKOLÁJA ! Biztos sikerű, minden tekintetben az első. Részletfizetés. — Díjtalan tájékoztató. — Válaszbélyeg. BUDAPEST, V., ZÁPOLYA­ UTCA 13 Ami viszont könnyen okozhat bu­kást kisebb mértékű csúszás vagy wobbli esetén. Vasárnap reggel a versenyzőknek egész sorát láttuk kint. Hild­­250 csak a világrekordgépeken — a két villaszár között teljesen be volt bur­kolva szigetelőszallaggal, úgy lát­szik a jobb áramvonalaz®­­tság cél­jából. Meggyessy nem a verseny­ke­pelési kézikönyv megjelenését. Ez a kitűnő­­munka 48 oldalon, rengeteg képpel illusztrálva magyarázza és vi­lágítja meg a különböző típusú Har­ley Davidson gépek mechanikai be­rendezését és a gép teljes karbantar­tását és berendezését. A kézikönyv végigvezet az új és a régi Harley­­modellek minden apró berendezésén ás akárcsak az amerikai eredeti kézi­könyv, behatóan tárgyalja az összes kérdéseket, sőt felette értékes útba-Cirkulációs (Dry-Lump) olajzás az egyedül tőke-DOUGLAS Mindenütt venef! VI., Podmanlczky-utca 18. igazításokat is ad. A Majláth-cég a Harley instrukciós könyvvel úttörő munkára vállalkozott és remélhető­leg követőkre is talál, mert az efajta kézikönyvekre minden motorosnak szüksége van. 13

Next