Nemzeti Sport, 1929. április (21. évfolyam, 62-82. szám)
1929-04-29 / 81. szám
Hétfő, 1929 április 29. Egyes javítás alatti szakaszok kivételével aránylag jó állapotban van a TT-pálya A Szarvas előtt folyó csatornázási munkálatok miatt az útvonal éppen a kritikus ponton erősen szűkült, ide szalmazsákokat és kerítést fognak rögtönözni. Vasárnap reggel egész sereg versenyző lepte el a pályát és főleg a felső szakaszokon folyt fordulómunka — Saját tudósítónktól — Alig egy hét választ el minket az év legklasszikusabb motorversenyétől, a magyar Tourist Trophy-versenytől, de még sem látjuk versenyzőink között azt az intenzív munkát, mely elengedhetetlen kelléke a sikeres szereplésnek. Amíg a múltban hónapokkal a TT előtt már folyt a futókarbantartás, havonta négyszer kompreszszoros alváztisztítás, zsírozás, rugókenés, fékállítás, kormány, csapszegek, csavarok ellenőrzése. Ára havi 24, (huszonnégy) pengő „Autókarbantartó” LUKÁCS ÉS WINKLER V., Ügynök utca 34-36. Telefon: L. 916-71 tervezgetés, a próbálgatás, addig az idén — és ebben legnagyobb része a mostoha időjárásnak van — csak az utolsó pillanatokban fog el mindenkit az agilitás láza. Vasárnap délelőtt végigjártuk a TT-pályát. Aránylag tűrhető a teljes útvonal, csupán helyenként vannak bukkanók és erősen felpuhult, sáros és vágásos szakaszok. Itt — miként beavatott helyről értesülünk — már ma megindul a murvázás és ideiglenes javítás munkája, úgy, hogy remélhető, már az első tréningnapra elkészül a kitűnő pálya. Sajnos, a verseny egyik legkritikusabb pontja, a Szarvas előtti balforduló helyenként alig 2,5 méterre van leszűkítve. Itt ugyanis a csatornaépítés folyik, de a rendezőség gondoskodott arról, hogy megfelelő kerítés és szalmazsák-zajvonal álljon készenlétben a A magyar bajnokok: Delmár Walter, dr. Feledy Pál, Balázs László Sunbeant motorkerékpáron járnak. Kövesse ön is a bajnokok példáját. Gnome-Rhone a munkabíró,speciálisan rossz utakra épített túramotorkerékpár Vezérképviselet: Böckh János Budapest, VI., Hajós utca 15. sz. Telefon: Automata 218-85 versenyre. Ezen a ponton előzés eddig alig fordult elő, tehát a szűk útvonal nem okozna nagy bajt, ha éppen nem ez volna az a pont, ahol a gépek a Zugligeti úton felfelé ha- OK), Pajor (250 AJS), Meggyessy (350 Velocette), Rostás (175 ARD), Urbach (350 AJS), Komlóssy (500 Vegyen f@!ül vezér@It 1929-es modelle, 950 kem-es Calthorpe Ara 1550 ■----- pengő Raktárról azonnal szállítható. Vezérképviselet: BAUER JÓZSEF Vll., Elemér utca 41. Telefon: József 296-10 wrtoMAI Az előkelő, magas qualitású, német elit-márka 1929. évi , „Arlberg“-típusai megérkez- tek 200, 350 és 600 konf. H.V. szóló, vagy oldalkocsival Páratlan anyag, precíziós kivitel, szabadalmi váz-konstrukció, utolérhetetlen teljesítőképesség, hosszú élettartam, mérsékelt árak, kedvező fizetési feltételek. Vezérképviselet: UNITAS Automobilipar és Kereskedelmi Részvénytársaság Budapest. Lerakat, javítóműhely és alkatrészraktár: V., Zápolya u. 13. szám. Kiállítási terem: VL, Nagymező utca 19. szám pén trenírozott, bár a masina már szombaton megjött. Megjelent az első magyar nyelvű, komplett interukciós könyv. A Majláth-cég áldozatkészsége tette lehetővé a magyar Harley Davideenke-SEMPERIT autó-és motorkerékpár pneu gyári lerakat SALZBERGER E5 TÁRSA Budapest, VI., Révay utca 9. Telefon: 224-840 Megérkeznek az R-Supremes motorkerékpárok Az angol TT-k és nemzetközi Grandi Épp Prix-versenyek áldandó BE|gy| P 1500-tól iT Sarolta), Sabrnák (350 Velocette) folytatott különösen a felső szakaszon fordulómunkát, természetesen ludva nagy sebességre tesznek szert és mivel itt van a főnézőtér, a résztvevők mazsolábóik része éppen itt akarja megmutatni a bámulóknak motortudományát. NTAI, Szabadság-tér 7 is komoly tréningről szó sem lehetett. Feltűnést keltett Komlóssy szépvonalú és igen robusztus 500-as Saroltája, Pajor 250-es AJS-e és Rostás kis twoport okv. 175-ös ARD gépe, melynek első villája — akár UNITAS SOFFŐRISKOLÁJA ! Biztos sikerű, minden tekintetben az első. Részletfizetés. — Díjtalan tájékoztató. — Válaszbélyeg. BUDAPEST, V., ZÁPOLYA UTCA 13 Ami viszont könnyen okozhat bukást kisebb mértékű csúszás vagy wobbli esetén. Vasárnap reggel a versenyzőknek egész sorát láttuk kint. Hild250 csak a világrekordgépeken — a két villaszár között teljesen be volt burkolva szigetelőszallaggal, úgy látszik a jobb áramvonalaz®tság céljából. Meggyessy nem a versenykepelési kézikönyv megjelenését. Ez a kitűnőmunka 48 oldalon, rengeteg képpel illusztrálva magyarázza és világítja meg a különböző típusú Harley Davidson gépek mechanikai berendezését és a gép teljes karbantartását és berendezését. A kézikönyv végigvezet az új és a régi Harleymodellek minden apró berendezésén ás akárcsak az amerikai eredeti kézikönyv, behatóan tárgyalja az összes kérdéseket, sőt felette értékes útba-Cirkulációs (Dry-Lump) olajzás az egyedül tőke-DOUGLAS Mindenütt venef! VI., Podmanlczky-utca 18. igazításokat is ad. A Majláth-cég a Harley instrukciós könyvvel úttörő munkára vállalkozott és remélhetőleg követőkre is talál, mert az efajta kézikönyvekre minden motorosnak szüksége van. 13